Binnenlandse Politiek

Pfoe, vroeger had je van die sneue plaatjes met 'liefde is - bla bla bla'

Thierry is n kind van zijn tijd, want vrijheid is = 130km/u op de snelweg rijden...


Overigens juich ik als verkeerskundige de maatregel toe, maar dan vanuit oogpunt van doorstroming en verkeersveiligheid. Dus beste forummers, geniet van je vrijheid nu het nog kan...
Thierry is overal voor/tegen wat de onderbuik aanspreekt. En giet alles in het vat van de vrijheid. Triest figuur.
 
Pfoe, vroeger had je van die sneue plaatjes met 'liefde is - bla bla bla'

Thierry is n kind van zijn tijd, want vrijheid is = 130km/u op de snelweg rijden...


Overigens juich ik als verkeerskundige de maatregel toe, maar dan vanuit oogpunt van doorstroming en verkeersveiligheid. Dus beste forummers, geniet van je vrijheid nu het nog kan...

Echt, je moet wel echt een underpowered vehikel uit de vorige eeuw rijden wil 130 wat beleving opleveren. Als je 1000 km moet rijden is er wel een verschil tussen 100 en 130. Met die file-frotafstanden is het niet best om je druk over te maken.
En trouwens, wanneer gaat Baudet het probleem aankaarten dat landbouwvoertuigen niet de vrijheid hebben om 100 km/uur te rijden op de snelweg ? En hoe is het met de beleving van de vrachtwagenchauffeur? Gewoon zielig.
 
Pfoe, vroeger had je van die sneue plaatjes met 'liefde is - bla bla bla'

Thierry is n kind van zijn tijd, want vrijheid is = 130km/u op de snelweg rijden...


Overigens juich ik als verkeerskundige de maatregel toe, maar dan vanuit oogpunt van doorstroming en verkeersveiligheid. Dus beste forummers, geniet van je vrijheid nu het nog kan...

Waar ik serieus weer een probleem mee heb in deze maatregel is dat het alleen overdag is. Ik zie de logica van in de avond opeens weer 130 mogen niet. Het is donker dus ziet het milieu het niet? Milieu slaapt dan? Die beslissing kost klauwen met geld aan borden/ handhaving en kost veel frustratie omdat er veel mensen die niet kunnen lezen dus in de avond 100 blijven rijden.
 
Waar ik serieus weer een probleem mee heb in deze maatregel is dat het alleen overdag is. Ik zie de logica van in de avond opeens weer 130 mogen niet. Het is donker dus ziet het milieu het niet? Milieu slaapt dan? Die beslissing kost klauwen met geld aan borden/ handhaving en kost veel frustratie omdat er veel mensen die niet kunnen lezen dus in de avond 100 blijven rijden.
Minder aanbod, verkeerskundig rekenen wij (obv ervaring) over het algemeen met het feit dat 40% van alle bewegingen in de spits plaats vind. Daarnaast een groot deel overdag. Vermoed wel dat dit water bij de wijn is geweest om de VVD zo ver te krijgen.
 
Minder aanbod, verkeerskundig rekenen wij (obv ervaring) over het algemeen met het feit dat 40% van alle bewegingen in de spits plaats vind. Daarnaast een groot deel overdag. Vermoed wel dat dit water bij de wijn is geweest om de VVD zo ver te krijgen.
juist overdag is het grotendeels een papieren maatregel. Het is vaak zo druk dat je toch niet veel harder kunt rijden. In de "daluren" is dat toch anders.
 
juist overdag is het grotendeels een papieren maatregel. Het is vaak zo druk dat je toch niet veel harder kunt rijden. In de "daluren" is dat toch anders.
Nederland is groter dan de randstad. Kan met regelmaat harder dan 100 als ik zou willen. Overigens ook op bv de A4 en de A12 overdag
 
Waar ik van aangeef dat de term '130 overdag red je niet' gewoon niet waar is.
Nee op de meeste wegen red je dat gewoon inderdaad. Maar daar komt alleen niet de meeste stikstof uitstoot vandaag. Filerijden geeft (logischerwijs) veel meer stikstof dat 130 rijden op de afsluitdijk.
 
Nee op de meeste wegen red je dat gewoon inderdaad. Maar daar komt alleen niet de meeste stikstof uitstoot vandaag. Filerijden geeft (logischerwijs) veel meer stikstof dat 130 rijden op de afsluitdijk.
Klopt, en daarom is het beter als het verkeer minder grote snelheidsverschillen kent waardoor er minder congestie optreed -> dus heeft 100 in de randstad wel degelijk nut.
 
Klopt, en daarom is het beter als het verkeer minder grote snelheidsverschillen kent waardoor er minder congestie optreed -> dus heeft 100 in de randstad wel degelijk nut.
Nou dat lijkt mij ook niet eens zo gek inderdaad. Maar daarom vind ik de dynamische regel ook prima.
 
Nou dat lijkt mij ook niet eens zo gek inderdaad. Maar daarom vind ik de dynamische regel ook prima.
Ach, altijd 100 was wat mij betreft ook goed geweest. Echter, handhaving heeft, zeker in de nachtelijke uren, veel te weinig capaciteit. Daarnaast heb ik gewoon t gevoel dat dit een geste was om de VVD te paaien.

Overigens werkt de regel al preventief, na dit weekend 100, nu al veel minder file in de spits :maniac:
 
Ach, altijd 100 was wat mij betreft ook goed geweest. Echter, handhaving heeft, zeker in de nachtelijke uren, veel te weinig capaciteit. Daarnaast heb ik gewoon t gevoel dat dit een geste was om de VVD te paaien.

Overigens werkt de regel al preventief, na dit weekend 100, nu al veel minder file in de spits :maniac:
Tsja je zult toch tot elkaar moeten komen. 'Paaien', zo gezegd.
 
Echt, je moet wel echt een underpowered vehikel uit de vorige eeuw rijden wil 130 wat beleving opleveren. Als je 1000 km moet rijden is er wel een verschil tussen 100 en 130. Met die file-frotafstanden is het niet best om je druk over te maken.
En trouwens, wanneer gaat Baudet het probleem aankaarten dat landbouwvoertuigen niet de vrijheid hebben om 100 km/uur te rijden op de snelweg ? En hoe is het met de beleving van de vrachtwagenchauffeur? Gewoon zielig.
Ik weet nog wel de echte oude mini. Je zit bijna op de grond, als je boven de 90 km/h komt gaat alles trillen en je achteruitkijkspiegeltje op half 7 hangen. Toen was 120 inderdaad een belevenis, geweldig(e) auto(tje).
 
Ik weet nog wel de echte oude mini. Je zit bijna op de grond, als je boven de 90 km/h komt gaat alles trillen en je achteruitkijkspiegeltje op half 7 hangen. Toen was 120 inderdaad een belevenis, geweldig(e) auto(tje).
Inderdaad ook ooit in gereden. Je kon de belijning bijna aanraken. Ook heel goed voor de snelheidsbeleving: een Trabant. Geen rembekrachtiging, geen stuurbekrachtiging, geen vermogen en enorm veel lawaai. Ik reed in de bebouwde kom en dacht: ik rijdt veel te hard, maar ik deed lang geen 50.
 
Inderdaad ook ooit in gereden. Je kon de belijning bijna aanraken. Ook heel goed voor de snelheidsbeleving: een Trabant. Geen rembekrachtiging, geen stuurbekrachtiging, geen vermogen en enorm veel lawaai. Ik reed in de bebouwde kom en dacht: ik rijdt veel te hard, maar ik deed lang geen 50.
Heb ik nooit in gereden, helaas
 
Hier... Je zou er bijna gek van worden. Baudet zorgt er eigenhandig voor dat een knechtje van Poetin spreektijd krijgt in de Tweede Kamer. Een figuur die volop het Europese Hof probeert te ondermijnen. Het Hof dat juist een zaak is gestart om te onderzoeken of Rusland zich schuldig heeft gemaakt aan mensenrechtenschending bij het neerhalen van de MH17.

Het wordt dan allemaal wel weggedrukt door het coronanieuws, maar het blijft toch ongelooflijk. Zo veel Nederlanders willen stemmen op een partij die willens en wetens figuren steunt die MH-17-onderzoek frustreren... En meelopen aan de leiband van Rusland.

Stel je toch eens voor dat een imam spreektijd in de Kamer zou krijgen, die gefinancierd word door een salafistenclub uit Saoedi-Arabië.

Als je er maar een sausje van vreemdelingen buiten houden tegenaan gooit, kan je veel Nederlandse kiezers blijkbaar alles verkopen. Zelfs samenwerken met een land dat honderden Nederlandse doden op het geweten heeft.

 
Terug
Bovenaan Onderaan