Binnenlandse Politiek

Wel jouw mensen Reem, doen!! ?

Hey Ralf Edström , wat ik me afvroeg... Eén van de redenen waarom mensen niet meer op gevestigde partijen stemmen, is omdat die corrupt zouden zijn, en alleen maar aan zichzelf denken. Nu is FvD net enkele weken geleden de grote winnaar geworden van de verkiezingen - en wat zie je nu al? De tweede man (en organisator) valt de partijleider openlijk af in de media, partijleider verwijdert via twitter die tweede man uit het partijbestuur, en zegt dat hij zich heeft verrijkt uit de partijkas. Dat is toch ook aardig corrupt en aan jezelf denken? Dus dan heb ik het niet eens over alle 'Sieg Heil'-tweets van Amsterdamse politica Annabel Nanninga, of alle dubieuze verwijzingen naar extreem-rechts van Baudet. Gaat puur om corruptie, ruzie et cetera. Ik vraag me echt oprecht af, omdat ik weet dat je op FvD zou stemmen (en ik het ook moedig vind om daar voor uit te komen, want zo veel medestanders heb je hier niet - dat besef ik me) wat te daar nu van vindt.
 
Hey Ralf Edström , wat ik me afvroeg... Eén van de redenen waarom mensen niet meer op gevestigde partijen stemmen, is omdat die corrupt zouden zijn, en alleen maar aan zichzelf denken. Nu is FvD net enkele weken geleden de grote winnaar geworden van de verkiezingen - en wat zie je nu al? De tweede man (en organisator) valt de partijleider openlijk af in de media, partijleider verwijdert via twitter die tweede man uit het partijbestuur, en zegt dat hij zich heeft verrijkt uit de partijkas. Dat is toch ook aardig corrupt en aan jezelf denken? Dus dan heb ik het niet eens over alle 'Sieg Heil'-tweets van Amsterdamse politica Annabel Nanninga, of alle dubieuze verwijzingen naar extreem-rechts van Baudet. Gaat puur om corruptie, ruzie et cetera. Ik vraag me echt oprecht af, omdat ik weet dat je op FvD zou stemmen (en ik het ook moedig vind om daar voor uit te komen, want zo veel medestanders heb je hier niet - dat besef ik me) wat te daar nu van vindt.
Kom er nog op terug, maar voor nu lijkt het me pure jaloezie van die man omdat Baudet alle credits lijkt te krijgen. Kom er morgen nog op terug, dan lees ik je post even goed door.
 
Maareh… in iets andere context sprak ik over 'wir haben es nicht gewusst', maar voor alle FvD stemmers: als een politicus spreekt over een Boreaal Europa... dan gaat toch niemand verbaasd zijn als ze eenmaal aan de macht nóg engere dingen gaan roepen of realiseren hè? Oftewel: geen FvD stemmer gaat straks beweren dat ze het niet geweten hebben dat Baudet een engnek is?

Het is toch ook niet z'n echte naam toch? Baudet betekent 'ezel' :unsure:
 
Maareh… in iets andere context sprak ik over 'wir haben es nicht gewusst', maar voor alle FvD stemmers: als een politicus spreekt over een Boreaal Europa... dan gaat toch niemand verbaasd zijn als ze eenmaal aan de macht nóg engere dingen gaan roepen of realiseren hè? Oftewel: geen FvD stemmer gaat straks beweren dat ze het niet geweten hebben dat Baudet een engnek is?

Het is toch ook niet z'n echte naam toch? Baudet betekent 'ezel' :unsure:
Ja maar ik stemde op hem voor de goede punten, die rassenzuivering neem ik dan op de koop toe...
 
Ja maar ik stemde op hem voor de goede punten, die rassenzuivering neem ik dan op de koop toe...
Af en toe een rassenzuivering is goed tegen de overpopulatie. God heeft dat ook ooit eens gedaan toch toen in die tijd van Noach en zijn ark? We kunnen mensen niet gaan afrekenen op wat jij of hij denkt dat hij in de toekomst gaat doen. Marokkanen die ik hier niet wil moet je volgens iedereen gewoon een kans geven want niet iedere Marokkaan zal op het slechte pad belanden, maar een Wilders en Baudet mogen wel alvast afgemaakt worden op iets wat misschien in de toekomst kan gaan gebeuren. Lijkt hier wel op eredivisie scheidsrechters. Totale willekeur. En een Klaver die waarschijnlijk veel gevaarlijker is voor de mens, in ieder geval voor je portemonee wordt nooit aangevallen hier.
@Bondscoach op jouw post kom ik nog steeds terug.
 
Af en toe een rassenzuivering is goed tegen de overpopulatie. God heeft dat ook ooit eens gedaan toch toen in die tijd van Noach en zijn ark? We kunnen mensen niet gaan afrekenen op wat jij of hij denkt dat hij in de toekomst gaat doen. Marokkanen die ik hier niet wil moet je volgens iedereen gewoon een kans geven want niet iedere Marokkaan zal op het slechte pad belanden, maar een Wilders en Baudet mogen wel alvast afgemaakt worden op iets wat misschien in de toekomst kan gaan gebeuren. Lijkt hier wel op eredivisie scheidsrechters. Totale willekeur. En een Klaver die waarschijnlijk veel gevaarlijker is voor de mens, in ieder geval voor je portemonee wordt nooit aangevallen hier.
@Bondscoach op jouw post kom ik nog steeds terug.
Iedere partij heeft goede en minder goede punten. T gros van de mensen die stemt zal consessies doen omdat je het zelden 100% met een partijprogramma eens bent. De vraa die eenieder voor zichzelf moet beantwoorden is of het doel de gedane consessies waard is.
En wat bij betreft ligt mijn grens bijvoorbeeld bij het uitsluiten van groepen, het versterken van verdeeldheid en het niet zoeken naar verbinding.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Iedere partij heeft goede en minder goede punten. T gros van de mensen die stemt zal consessies doen omdat je het zelden 100% met een partijprogramma eens bent. De vraa die eenieder voor zichzelf moet beantwoorden is of het doel de gedane consessies waard is.
En wat bij betreft ligt mijn grens bijvoorbeeld bij het uitsluiten van groepen, het versterken van verdeeldheid en het niet zoeken naar verbinding.
Een mooie grens. Welke partij voldoet daaraan?
 
Af en toe een rassenzuivering is goed tegen de overpopulatie. God heeft dat ook ooit eens gedaan toch toen in die tijd van Noach en zijn ark? We kunnen mensen niet gaan afrekenen op wat jij of hij denkt dat hij in de toekomst gaat doen. Marokkanen die ik hier niet wil moet je volgens iedereen gewoon een kans geven want niet iedere Marokkaan zal op het slechte pad belanden, maar een Wilders en Baudet mogen wel alvast afgemaakt worden op iets wat misschien in de toekomst kan gaan gebeuren. Lijkt hier wel op eredivisie scheidsrechters. Totale willekeur. En een Klaver die waarschijnlijk veel gevaarlijker is voor de mens, in ieder geval voor je portemonee wordt nooit aangevallen hier.
@Bondscoach op jouw post kom ik nog steeds terug.
Wow, hier snij je wel heel gemakkelijk wat bochten af, om niet te zeggen dat er de nodige drogredenen in staan.

Er is een verschil tussen wat jij en ik denken dat iemand zou kunnen gaan doen, en wat iemand zelf hardop zegt te willen of gaan doen. Als een Marokkaan (of willekeurige ander land van herkomst) zegt dat hij rottigheid wil komen uithalen, dan mag die van mij wegblijven. Naar Baudet's en Wilder's denkbeelden hoef ik niet te gissen, die spreken ze uit in weinig verhullende termen als Islamitische tsunami of Boreaal Europa. Dat laatste is een beetje dikdoenerij, maar uiteindelijk niet veel anders dan een streven naar een Arisch c.q. zuiver blank ras.

Overigens ben ik het wel eens dat Klaver ook een enge man is. Juist omdat die voor mij een linker vleugel van onze politiek vertegenwoordigt die het gelijk aan hun zijde vanzelfsprekend vinden.

Hoewel op een andere wijze, gaan beiden uit van een superioriteit. Eigenlijk is dat superioriteitsdenken precies de redenen dat ik ook een gezonde hekel heb aan Ajax.
 
Een politieke partij die zo snel groeit zal altijd mensen bevatten die andere denkbeelden heeft. Is inherent aan partijen die opeens opkomen.

En er is dan ook dan de kans dat de hele partij volledig uit elkaar valt, we hebben dat gezien bij Verdonk, LPF en zouden dat nu weer kunnen zien in een aantal maanden.

Naar Baudet's en Wilder's denkbeelden hoef ik niet te gissen, die spreken ze uit in weinig verhullende termen als Islamitische tsunami of Boreaal Europa. Dat laatste is een beetje dikdoenerij, maar uiteindelijk niet veel anders dan een streven naar een Arisch c.q. zuiver blank ras.
Baudet is een bombastische idioot. Die graag termen als Boreaal en de "uil van Minerva" gebruikt. Is niets racistisch aan, maar we roepen allemaal heel graag dat de nieuwe Hitler rond zou lopen.

Zou graag 1 racistische maatregel willen horen die hij voorstelt of waar hij roept dat Blanke beter zijn dan anderen.
 
Laatst bewerkt:
Baudet is een bombastische idioot. Die graag termen als Boreaal en de "uil van Minerva" gebruikt. Is niets racistisch aan, maar we roepen allemaal heel graag dat de nieuwe Hitler rond zou lopen.

Zou graag 1 racistische maatregel willen horen die hij voorstelt of waar hij roept dat Blanke beter zijn dan anderen.

Schrijf je "Blanke" met een hoofdletter omdat ze superieur zijn? :sneaky:
 
Een politieke partij die zo snel groeit zal altijd mensen bevatten die andere denkbeelden heeft. Is inherent aan partijen die opeens opkomen.

En er is dan ook dan de kans dat de hele partij volledig uit elkaar valt, we hebben dat gezien bij Verdonk, LPF en zouden dat nu weer kunnen zien in een aantal maanden.


Baudet is een bombastische idioot. Die graag termen als Boreaal en de "uil van Minerva" gebruikt. Is niets racistisch aan, maar we roepen allemaal heel graag dat de nieuwe Hitler rond zou lopen.

Zou graag 1 racistische maatregel willen horen die hij voorstelt of waar hij roept dat Blanke beter zijn dan anderen.
Een verbod op discriminatie is onzin. (…) Precies gelijke kansen voor iedereen is onhaalbaar.
(…)
Een christelijke school moet een homoseksuele leraar kunnen weigeren of ontslaan.
(…)
Het probleem zijn de islamitische scholen.

Thierry Baudet, Reformatorisch Dagblad 7 april 2015

Kom je pepernoten gooien?
Thierry Baudet, voorafgaand aan TV programma tegen Anousha Nzume, 22 november 2013

Gewelddadig optreden in Geldermalsen tegen komst asielzoekerscentrum is noodweer tegen een injectie van criminaliteit.
Thierry Baudet bij Powned (*), 17 december 2015

Geen enkele andere cultuur op aarde is ooit zo open en pluriform geweest als de onze altijd geweest is, en mede daardoor hebben wij ons, onder deze sterrenhemel, op het schiereiland van Azië, in de delta van continentale riviermondingen, altijd kunnen vernieuwen en ontwikkelen – heeft ons boreaal Europa steeds de bouwstenen gevonden voor kruisbestuiving, nieuwe vonken: wedergeboortes.
(…)
Het Westen lijdt aan een auto-immuunziekte. Een deel van ons organisme – een belangrijk deel, ons afweersysteem, datgene wat ons zou moeten beschermen – heeft zich tegen ons gekeerd. Op elk vlak worden we verzwakt, ondermijnd, overgeleverd. (..) Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst.

Thierry Baudet, in toespraak (*) tijdens algemene ledenvergadering ‘FVD is het vlaggeschip van de renaissancevloot’, 15 januari 2017
 
Een verbod op discriminatie is onzin.
In de context waarin hij dat stelt is dat een logische positie: “De staat discrimineert per definitie, omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen burgers en niet-burgers.”

Niets racistisch aan. Daarnaast heeft het niet eens iets met ras te maken

Precies gelijke kansen voor iedereen is onhaalbaar.
Context: Daarmee wil ik niet zeggen dat mensen niet veel kansen moeten krijgen. Maar precies gelijke kansen voor iedereen is onhaalbaar

Verder is de stelling helemaal waar. Iemand die opgroeit in een familie met twee ouders heeft meestal meer kansen dan bij een ouder, iemand die opgroeit in een crimineel milieu heeft meestal een achterstand op iemand die dat niet heeft.

Niets racistisch aan. Niets racistisch aan. Daarnaast heeft het niet eens iets met ras te maken

Een christelijke school moet een homoseksuele leraar kunnen weigeren of ontslaan.

Is een standpunt vanuit vrijheid van godsdienst. Hij vind ook dat Creationisme op speciale scholen als waarheid verteld mag worden op scholen. Is een positie waar ik het ZWAAR mee oneens ben. Maar is niets racistisch aan. Daarnaast heeft het niet eens iets met ras te maken

Het probleem zijn de islamitische scholen.

Het probleem is zeker met veel (niet allemaal) Islamitische scholen. Op heel veel islamitische scholen is een anti-Nederlandse houding met discutabele origines van geldstromingen. Kijk het nieuws er eens op na

Niets racistisch aan. Daarnaast heeft het niet eens iets met ras te maken

Kom je pepernoten gooien?
Thierry Baudet, voorafgaand aan TV programma tegen Anousha Nzume, 22 november 2013
Oncontroleerbaar verhaal. Op zijn slechts een racistische opmerking, maakt hemzelf nog geen racist (ik denk dat het heel moeilijk is om iemand te vinden die nooit een opmerking gemaakt heeft die racistisch uitgelegd kan worden. Dat maakt iemand nog geen racist).

Gewelddadig optreden in Geldermalsen tegen komst asielzoekerscentrum is noodweer tegen een injectie van criminaliteit.
Thierry Baudet bij Powned (*), 17 december 2015
Een asielzoekers centrum zorgt altijd voor vergrootte criminaliteit in die buurt. Is heel logisch dat je dat niet in in je buurt wil hebben. Als hij geweld dat gebruikt goedpraat is dat kwalijk. Niet omdat het racistisch is, maar omdat geweld niet gebruikt mag worden.

Niets racistisch aan. Daarnaast heeft het niet eens iets met ras te maken


Geen enkele andere cultuur op aarde is ooit zo open en pluriform geweest als de onze altijd geweest is, en mede daardoor hebben wij ons, onder deze sterrenhemel, op het schiereiland van Azië, in de delta van continentale riviermondingen, altijd kunnen vernieuwen en ontwikkelen – heeft ons boreaal Europa steeds de bouwstenen gevonden voor kruisbestuiving, nieuwe vonken: wedergeboortes.

Boreaal is een vage bombastische, poetische stijl, Baudet is bombastisch. Nauwelijks bekend bij de meeste mensen in Nederland en helemaal geen standaard uitspraak binnen de extreem rechts in Nederland. Ga zoeken en je vind de term “Boreaal” incidenteel ook elders.

Niets anders dan zien wat je wil zien. Niets racistisch aan.

Het Westen lijdt aan een auto-immuunziekte. Een deel van ons organisme – een belangrijk deel, ons afweersysteem, datgene wat ons zou moeten beschermen – heeft zich tegen ons gekeerd. Op elk vlak worden we verzwakt, ondermijnd, overgeleverd.
Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst.


Thierry Baudet, in toespraak (*) tijdens algemene ledenvergadering ‘FVD is het vlaggeschip van de renaissancevloot’, 15 januari 2017

Is te verdedigen als je kijkt naar de criminaliteitscijfers en de gevangenis populatie. Als je ziet wat een gigantisch percentage een niet-Nederlandse achtergrond heeft is dat niet onwaar.

Heeft niets met ras of huidskleur te maken.


Ik heb geen uitspraken gehoord dat Blanke mensen superieur zijn. Ik heb geen voorstellen gehoord van de FvD die niet-blanken rechtelijk tweederangs burgers wil maken. Als je zegt dat "Identitair Verzet" of "Erkenbrandt" een stel racisten zijn, die moeten bestreden worden ben ik het volledig met je eens. Maar ik zie het niet voor Baudet. Ik zie een heleboel verdachtmaking en insinuaties maar geen concrete bewijzen.

Als dit moet bewijzen dat hij een racist is lijkt het mij niets meer dan zien wat je graag wil zien.
 
Laatst bewerkt:
Baudet reageert idd graag vaag en bombastisch, want dan kan hij, indien hij teveel commentaar krijgt, zich verschuilen achter de dooddoener "jullie begrijpen mij niet". Of het nu de homeopathische verdunning is of een Boreaal Europa. Baudet schuurt graag tegen extreem-rechts aan, en dat doet hij niet omdat hij zo oneens is met ze.
Voor de rest is het iemand die graag de slimme jongen uithangt. Roepen dat Europa de grootste beschaving ooit is omdat "we ijstijden hebben overleefd en mammoeten hebben gevloerd" mag indruk maken op een gedeelte van de bevolking, ik vind het vooral lachwekkend. Oppervlakkige borstklopperij, en als je iets verder op de materie ingaat, dan begrijpen we hem weer verkeerd.
Eendagsvlieg. Groeit hard, en over 4 jaar is er niks meer van over.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan