Benfica - PSV | Woensdag 18 augustus | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

DrJ

Routinier
Dat is een van de weinige keren waar ik het echt niet eens ben met je cijfers. Het lijkt er op of we naar twee totaal andere wedstrijd hebben zitten kijken. Bruma was echt een 4! En Götze hoger dan Cody waar zoveel gevaar van af ging maar ook daarnaast zoveel verdedigend werk?
Madueke was de slechtste aanvaller van ons, zijn harde voeten waren weer eens zichtbaar omdat hij niet meer op zijn snelheid kon gaan leunen. Totale offday. Dat had weinig met Benfica te maken.
En Max vond ik ook geen 7.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Dat verwacht ik ook niet, maar hopelijk geeft het onze ploeg wel een enorme boost.
Had namelijk het idee dat PSV wel een beetje onder de indruk was van Benfica het 1e kwartier.
Viel ook wel mee toch, een kans na 10 min en gelijk n goal, maar ook die eerste 10 min ging t behoorlijk gelijk op voor mijn gevoel? Heb geen moment t gevoel gehad overklast te worden, wel n sterk team dat gewoon gevaarlijk kan worden bij een bal die goed valt of n individuele actie en dat positioneel ook weinig weggeeft. (Ben overigens ook niet eens dat we hun overklastten voor grote delen van de pot, vond de teams zeer aan elkaar gewaagd,).

Laatst bewerkt:

Kruspe

Administrator
Administrator
Dat is een van de weinige keren waar ik het echt niet eens ben met je cijfers. Het lijkt er op of we naar twee totaal andere wedstrijd hebben zitten kijken. Bruma was echt een 4! En Götze hoger dan Cody waar zoveel gevaar van af ging maar ook daarnaast zoveel verdedigend werk?
Madueke was de slechtste aanvaller van ons, zijn harde voeten waren weer eens zichtbaar omdat hij niet meer op zijn snelheid kon gaan leunen. Totale offday. Dat had weinig met Benfica te maken.
Alleen maar goed om wat andere meningen te hebben!

-Bruma had wellicht ook een vijf kunnen hebben, maar ik vind hem met meer lef spelen en geen stomme dingen meer doen. Hij "oogt" gewoon dreigender dan voorheen. Is dat voldoende voor een zes? Wellicht niet. Een vier vond ik het in ieder geval niet.

Gakpo: zijn laatste veertig minuten plus beslissend zijn waren een 9 waard. Helaas heeft hij in mijn optiek de eerste vijftig minuten zijn matige spel van de afgelopen weken vertoond en heeft PSV daardoor de nodige omschakelmomenten misgelopen. Dat zijn momenten die op dit niveau tellen. Tot de vijftigste minuut was hij rijp voor een wissel en dan vind ik niet dat hij hoger dan een zeven verdiend - wat erg knap is na zo een slechte eerste helft.

Madueke: alle acties kwamen de eerste vijftig minuten juist van hem, en hij slaagde daar regelmatig in - ondanks dubbele dekking. Dat vind ik ontzettend knap. Nam PSV bij de hand toen het niet liep, en dat vind ik super knap van zo een jong jochie. Uiteindelijk was de tank wel leeg en was hij niet beslissend, vandaar een 7.

Götze: ik hoop dat ik zijn 8 niet hoef uit te leggen. Stak er met kop en schouders bovenuit en maakte meer kilometers dan al zijn teamgenoten - waarmee we ook gelijk het punt hebben gehad over de verdedigende meters van Gakpo. Laatstgenoemde kwam goed mee terug, maar maakte niet de vieze meters van Götze.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020, 2021 & 2022
Alleen maar goed om wat andere meningen te hebben!

-Bruma had wellicht ook een vijf kunnen hebben, maar ik vind hem met meer lef spelen en geen stomme dingen meer doen. Hij "oogt" gewoon dreigender dan voorheen. Is dat voldoende voor een zes? Wellicht niet. Een vier vond ik het in ieder geval niet.

Gakpo: zijn laatste veertig minuten plus beslissend zijn waren een 9 waard. Helaas heeft hij in mijn optiek de eerste vijftig minuten zijn matige spel van de afgelopen weken vertoond en heeft PSV daardoor de nodige omschakelmomenten misgelopen. Dat zijn momenten die op dit niveau tellen. Tot de vijftigste minuut was hij rijp voor een wissel en dan vind ik niet dat hij hoger dan een zeven verdiend - wat erg knap is na zo een slechte eerste helft.

Madueke: alle acties kwamen de eerste vijftig minuten juist van hem, en hij slaagde daar regelmatig in - ondanks dubbele dekking. Dat vind ik ontzettend knap. Nam PSV bij de hand toen het niet liep, en dat vind ik super knap van zo een jong jochie. Uiteindelijk was de tank wel leeg en was hij niet beslissend, vandaar een 7.

Götze: ik hoop dat ik zijn 8 niet hoef uit te leggen. Stak er met kop en schouders bovenuit en maakte meer kilometers dan al zijn teamgenoten - waarmee we ook gelijk het punt hebben gehad over de verdedigende meters van Gakpo. Laatstgenoemde kwam goed mee terug, maar maakte niet de vieze meters van Götze.
Ja eens behalve over Götze: dat hij positioneel goed staat enz is gewoon heel normaal voor iemand met zijn achtergond en ervaring. Ik verwacht juist van hem echter veel meer dan dat: hij moet dit elftal op sleeptouw nemen en niet een Gakpo. Hij maar ook een Pröpper en van Ginkel moeten die jongen jongens helpen. Ik heb dat de eerste helft niet gezien van hem. En ik vind dat ie een strafpunt verdient voor zo slecht omgaan met die geniale pass van Cody :giggle:

Kruspe

Administrator
Administrator
Ja eens behalve over Götze: dat hij positioneel goed staat enz is gewoon heel normaal voor iemand met zijn achtergond en ervaring. Ik verwacht juist van hem echter veel meer dan dat: hij moet dit elftal op sleeptouw nemen en niet een Gakpo. Hij maar ook een Pröpper en van Ginkel moeten die jongen jongens helpen. Ik heb dat de eerste helft niet gezien van hem. En ik vind dat ie een strafpunt verdient voor zo slecht omgaan met die geniale pass van Cody :giggle:
Dat laatste was wel echt een teleurstellend moment inderdaad. Zeker van Götze verwacht je een snellere afronding.

Aan de andere kant deed Gakpo ook niks met de meesterlijke bal van Götze (waar Gakpo onterecht buitenspel werd gegeven, maar bij de goal door de VAR overruled zou zijn), dus ze staan wel quite. :xp:

Overigens nam Götze mijn inziens dus het elftal wel degelijk op sleeptouw. Jij noemt het positioneel goed staan als logisch, maar daarnaast maakt hij dus ook nog eens de meeste meters van het hele team, verovert hij ballen en is hij degene bij wie alle aanvallen beginnen na zijn meesterlijke passjes. Ik vind het echt een klasbak en de motor van dit PSV.

Buxzi

Invaller
Viel ook wel mee toch, een kans na 10 min en gelijk n goal, maar ook die eerste 10 min ging t behoorlijk gelijk op voor mijn gevoel? Heb geen moment t gevoel gegad overklast te worden, wel n sterk team dat gewoon gevaarlijk kan worden bij een bal die goed valt of n individuele actie en dat positioneel ook weinig weggeeft.
Bedoelde het meer in de zin van dat er aardig wat spanning in de benen zat. Zag er allemaal een beetje nerveus uit.

• Leuk
Reactions: DrJ

Okido!

Aanvoerder
Dat laatste was wel echt een teleurstellend moment inderdaad. Zeker van Götze verwacht je een snellere afronding.

Aan de andere kant deed Gakpo ook niks met de meesterlijke bal van Götze (waar Gakpo onterecht buitenspel werd gegeven, maar bij de goal door de VAR overruled zou zijn), dus ze staan wel quite. :xp:

Overigens nam Götze mijn inziens dus het elftal wel degelijk op sleeptouw. Jij noemt het positioneel goed staan als logisch, maar daarnaast maakt hij dus ook nog eens de meeste meters van het hele team, verovert hij ballen en is hij degene bij wie alle aanvallen beginnen na zijn meesterlijke passjes. Ik vind het echt een klasbak en de motor van dit PSV.
Gotze pakte zo ongeveer meer slimme overtredingen mee dan de rest van het elftal tezamen. Uitgezonderd Gakpo. Die werd echt vaak bruut onderuit geschoffeld omdat hij zijn tegenstanders aan snot speelde.

Bruma

Terreinknecht
This result and game doesn't change the fact that I still think we're slightly favorite but will be very difficult for sure. Whatever team can go through.

This game could have been a draw easily.

Okido!

Aanvoerder
This result and game doesn't change the fact that I still think we're slightly favorite but will be very difficult for sure. Whatever team can go through.

This game could have been a draw easily.
Disappointed with the result but not of the performance. Bar the first ten minutes.

Kruspe

Administrator
Administrator
Nou vind ik die Jorge Jesus een prachtige vent. Een winnaar. Een icoon. Sprak ook met veel respect richting PSV en Schmidt. Maar die wisseltruc met vier spelers om PSV uit het ritme te halen was wel laag. Wellicht slim, maar totaal niet sportief. Natuurlijk gaat het om de centen, maar dit soort zaken vind ik onnodig.

In het artikel op Voetbalzone waarin Sneijder aangaf stiekem van dat onsportieve moment te genieten staan wel een paar parels van reacties, waaronder deze:

_20210819_020255.JPG

Toch wel even gelachen. :ROFL:

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Het speler van de week topic liet me denken dat we hadden gewonnen maar helaas. Dit trekt Benfica wel over de streep.

Mikasa

Internationale Legende
Het speler van de week topic liet me denken dat we hadden gewonnen maar helaas. Dit trekt Benfica wel over de streep.
Omdat er spelers stemmen gekregen hadden?

Eerst helft typisch Nederlands Europees voetbal. Denken dat je leuk meedoet, maar gewoon met 2-0 achter aan de thee.

Tweede helft was PSV veel sterker. Kwam Benfica er nauwelijks aan te pas en was een gelijkmaker terecht geweest. Die viel niet en dat maakt het lastig volgende week.

Echt negatieve uitschieter vond ik Bruma. Die was na 2 aardige wedstrijden op zijn eigen niveau.

Obispo gaat het Boscagli moeilijk maken. Toch wel verrassend na het vorige seizoen.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Drommel: 6. Twee goede reddingen, kansloos bij de goals.

Mwene: 4. Doet z'n best, maar is niet goed genoeg.
Ramalho: 7. Wat slordiger dan de voorgaande wedstrijden, maar een klasbak en een leider.
Boscagli: 6. Verdedigend enkele keren matig, maar niet door het ijs gezakt. Passing soms a la Frank de Boer. Obispo (7) viel verdedigend sterker in, maar mist dan weer die pass.
Max: 7. Sterke pot, belangrijk bij de goal.

Sangaré: 6. Eerste helft echt veel te veel balverlies. Tweede helft wel beter. Verdedigend en fysiek weten we dat hij een kerel is.
Van Ginkel: 6. Zonder op te vallen vond ik hem prima spelen. Soms een belangrijke ingreep, andere momenten net iets te flegmatiek. Pröpper (5) haalde zijn niveau niet en was erg slordig.

Madueke: 7. Continu dreigend, maar Benfica heeft z'n huiswerk gedaan. Continu dubbele dekking die de weg binnendoor afsloot. Bruma (6) viel niet heel slecht in, maar zette zijn goede spel van de laatste twee wedstrijden niet door.
Götze: 8. Tja, een klasbak. Kon als enige eenvoudig mee op het CL niveau.
Gakpo: 7. Eerste vijftig minuten ver onder de maat, maar na zijn goede goal niet meer te stoppen. Nam het team echt bij de hand.

Zahavi: 4. Hoofdschuldige aan de 2-0 door gewoon zijn man los te laten op drie meter van de goal en verder kon hij voetballend niet mee. Een nieuwe spits a.u.b.

We verdienden meer, maar dat telt helaas niet. Feit is dat we tegen een loodzware tegenstander perspectief hebben, maar er absoluut geen reden is om onbezorgd naar volgende week toe te werken. De tweede helft speelden we 35 minuten lang uitstekend en dat geeft vertrouwen, maar dat is het enige niveau waarmee we kans maken. Publiek zal ook meehelpen, maar laten we wel onthouden dat Benfica nog steeds de beste papieren heeft. Al met al toch teleurstellend.

Zahavi is wel een beetje jouw kop van Jut he? Voor anderen was dat Rosario. In beide gevallen is het allemaal niet zo erg als wordt/werd gesteld.

Tradgard

Aanvoerder
Denk als we het om zouden draaien met het spelbeeld en dat dit ons resultaat thuis was geweest (2-1). We er een harder hoofd in zouden hebben volgende week.

Zahavi is wel een beetje jouw kop van Jut he? Voor anderen was dat Rosario. In beide gevallen is het allemaal niet zo erg als wordt/werd gesteld.

Had misschien een 5 kunnen zijn maar komt tekort op dit niveau. In de 2e helft werd hij vaak overgeslagen door zijn medespelers en dat is geen goed teken.
Ook als je nou naar zijn kwaliteiten kijkt heeft hij eigenlijk alles niet. Geen afmaker, niet snel, niet sterk, geen geweldige kopper en een matige techniek. Er blijft weinig over en om nou een heel seizoen op 1 steekbal te teren..

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Omdat er spelers stemmen gekregen hadden?

Eerst helft typisch Nederlands Europees voetbal. Denken dat je leuk meedoet, maar gewoon met 2-0 achter aan de thee.

Tweede helft was PSV veel sterker. Kwam Benfica er nauwelijks aan te pas en was een gelijkmaker terecht geweest. Die viel niet en dat maakt het lastig volgende week.

Echt negatieve uitschieter vond ik Bruma. Die was na 2 aardige wedstrijden op zijn eigen niveau.

Obispo gaat het Boscagli moeilijk maken. Toch wel verrassend na het vorige seizoen.
Nee ik keek naar de type spelers die stemmen kregen. Een keeper, een aanvaller en Götze. Ik dacht dit zit goed.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan