BeNeliga

' Overigens gaat t niet om 7e worden, maar om de 4e NLse club te worden. je kan dus ondanks dat je 5e wordt niet naar Europa gaan terwijl nummer 8 9 en 10 dat wel doen (gestelt dat een jaar eindigt met 1 t/m 7 nl en daarna pas BE. Dat is vreemd, raar en maakt het geheel ook minder aantrekkelijk. '


Ok.
Begrepen .
Als je het zo stelt dan is het een vreemde en onnatuurlijke constructie inderdaad.
Andersom kan het dus ook, je wordt 10e en degradeert direct. (NL boven Belgie beneden) of andersom, als nummer 9 ga je de CL in (Belgie boven NL beneden).
De competitie wordt ingekleed met het gegeven dat je meer weerstand krijgt, maar uiteindelijk is die weerstand niet doorslaggevend om Europa in te gaan.
 
Ik vind ook dat als je landen gaat samenvoegen voor een competitie, je niet alsnog tickets per land moet gaan uitdelen. Je krijgt toch ook een gezamenlijk coefficiënt? Gewoon de beste clubs Europa in sturen, of dat nou Nederlandse of Belgische clubs zijn.
 
Terug naar het idee.
De door Der Jaufe uitgelegde uitvoering slaat inderdaad nergens op. Dat moet anders.

Als de begroting van clubs worden bepaald door: sponsoring, verkoop shirts, en TV rechten.
Dan is een grotere competitie toch welkom?
 
Terug naar het idee.
De door Der Jaufe uitgelegde uitvoering slaat inderdaad nergens op. Dat moet anders.

Als de begroting van clubs worden bepaald door: sponsoring, verkoop shirts, en TV rechten.
Dan is een grotere competitie toch welkom?
grotere competitie? nog steeds 18 clubs, misschien iets meer geld uit de TV-rechten omdat het zendbereik groter is. Echter, als ik kijk naar n gemiddeld reclameblok op Fox dan zit daar heel wat tussen wat geen nut heeft voor België, kan je op 2 manieren oplossen, 2 verschillende reclameblokken in de landen (mss drie ivm franstalig zijn van Wallonië), maar dan is t zendbereik weer kleiner dus lopen de inkomsten minder op. Of alleen maar grote vissen in t blok die echt in beide landen en tale willen adverteren, waarbij het de vraag is of je daar genoeg partijen voor hebt.

Zelfde geldt voor de sponsoring van de competitie, veel partners van de ED hebben helemaal geen belang bij Belgie als 2e land.

Kortom, ik heb het gevoel dat het rapport van D&L iets te positief is (wat wel vaker gebeurt bij fusies).
 
grotere competitie? nog steeds 18 clubs, misschien iets meer geld uit de TV-rechten omdat het zendbereik groter is. Echter, als ik kijk naar n gemiddeld reclameblok op Fox dan zit daar heel wat tussen wat geen nut heeft voor België, kan je op 2 manieren oplossen, 2 verschillende reclameblokken in de landen (mss drie ivm franstalig zijn van Wallonië), maar dan is t zendbereik weer kleiner dus lopen de inkomsten minder op. Of alleen maar grote vissen in t blok die echt in beide landen en tale willen adverteren, waarbij het de vraag is of je daar genoeg partijen voor hebt.

Zelfde geldt voor de sponsoring van de competitie, veel partners van de ED hebben helemaal geen belang bij Belgie als 2e land.

Kortom, ik heb het gevoel dat het rapport van D&L iets te positief is (wat wel vaker gebeurt bij fusies).
Inderdaad, fusies zijn meestal lucratief voor de advocatenkantoren en de adviesbureaus, minder voor de bedrijven en hun klanten.
De Energiedirect.nl zal inderdaad niet zo erg geïnteresseerd zijn in die Walen die dat op de shirtjes zien staan.
 
Inderdaad, fusies zijn meestal lucratief voor de advocatenkantoren en de adviesbureaus, minder voor de bedrijven en hun klanten.
De Energiedirect.nl zal inderdaad niet zo erg geïnteresseerd zijn in die Walen die dat op de shirtjes zien staan.
Yups, en cerveauport staat ook zo raar.
 
Ik ben overigens ook nog steeds voor een gezamenlijk bekertoernooi om mee te beginnen. Makkelijk op te zetten, weinig nadelen (hooguit voor de amateurs die er misschien buiten vallen, maar daar is vast ook wat op te verzinnen) en als het toch niet bevalt kun je er per seizoen mee stoppen.
 
grotere competitie? nog steeds 18 clubs, misschien iets meer geld uit de TV-rechten omdat het zendbereik groter is. Echter, als ik kijk naar n gemiddeld reclameblok op Fox dan zit daar heel wat tussen wat geen nut heeft voor België, kan je op 2 manieren oplossen, 2 verschillende reclameblokken in de landen (mss drie ivm franstalig zijn van Wallonië), maar dan is t zendbereik weer kleiner dus lopen de inkomsten minder op. Of alleen maar grote vissen in t blok die echt in beide landen en tale willen adverteren, waarbij het de vraag is of je daar genoeg partijen voor hebt.

Zelfde geldt voor de sponsoring van de competitie, veel partners van de ED hebben helemaal geen belang bij Belgie als 2e land.

Kortom, ik heb het gevoel dat het rapport van D&L iets te positief is (wat wel vaker gebeurt bij fusies).

Twee verschillende producties van het reclame blok. De analyse en wedstrijdverslagen wel gezamenlijk.

Dan worden de reclameblokken nog steeds hetzelfde betaald als nu. Deze worden ook verkocht door de zenders en leveren niets op voor de clubs. (Indirect wel als er minder gekeken wordt, dan wordt er minder betaald voor zendtijd en dus minder betaald worden voor uitzendrechten).

De uitzendrechten blijven voor Nederland en voor België waarschijnlijk hetzelfde. Maar dit wordt gedeeld door minder clubs (10 ipv 18) en de kosten worden gedeeld door twee (hoewel dat wordt betaald door de zender dus geen invloed op het budget)

Sponsergelden worden waarschijnlijk wel hoger omdat ze een groter publiek bereiken.Veel sponsoren zijn internationaal en actief in beide landen.
 
Twee verschillende producties van het reclame blok. De analyse en wedstrijdverslagen wel gezamenlijk.

Dan worden de reclameblokken nog steeds hetzelfde betaald als nu. Deze worden ook verkocht door de zenders en leveren niets op voor de clubs. (Indirect wel als er minder gekeken wordt, dan wordt er minder betaald voor zendtijd en dus minder betaald worden voor uitzendrechten).

De uitzendrechten blijven voor Nederland en voor België waarschijnlijk hetzelfde. Maar dit wordt gedeeld door minder clubs (10 ipv 18) en de kosten worden gedeeld door twee (hoewel dat wordt betaald door de zender dus geen invloed op het budget)

Sponsergelden worden waarschijnlijk wel hoger omdat ze een groter publiek bereiken.Veel sponsoren zijn internationaal en actief in beide landen.

Feit blijft dat de opzet van de competitie, uitgelegd door Der Jaufe, best wel krom is.
Daar moet ook echt iets aan gebeuren.
 
Dan nog maar 2 clubs uit Wallonië op t hoogste niveau. Nu ook slechts 4 in de competitie, maar t zou zomaar kunnen dat zoiets ook nog gevoelig ligt bij de zuiderburen.
 
Dan nog maar 2 clubs uit Wallonië op t hoogste niveau. Nu ook slechts 4 in de competitie, maar t zou zomaar kunnen dat zoiets ook nog gevoelig ligt bij de zuiderburen.
Bij de Walen ja, denk dat het de Vlamingen niet zoveel boeit.
Kunnen zij zich bij de Ligue 1 aansluiten (als Frankrijk dat zou willen, denk het eigenlijk niet).
 
Bij de Walen ja, denk dat het de Vlamingen niet zoveel boeit.
Kunnen zij zich bij de Ligue 1 aansluiten (als Frankrijk dat zou willen, denk het eigenlijk niet).
Bedoel je dan het 2e of 3e niveau van Frankrijk ;) Dat t de Vlamingen minder boeit snap ik, weet alleen niet of clubvoorkeur ook sterk verbonden is met het zijn van Vlaam of Waal. Als dat zo is dan heeft het halve land straks verminderde interesse in deze competitie.
 
Bedoel je dan het 2e of 3e niveau van Frankrijk ;) Dat t de Vlamingen minder boeit snap ik, weet alleen niet of clubvoorkeur ook sterk verbonden is met het zijn van Vlaam of Waal. Als dat zo is dan heeft het halve land straks verminderde interesse in deze competitie.
Goed punt, dus dat gaan de Walen ook niet willen. En ik denk wel dat mensen in Wallonië een Waalse club steunen en andersom. Die twee gebieden hebben echt helemaal niets met elkaar.
 
Feit blijft dat de opzet van de competitie, uitgelegd door Der Jaufe, best wel krom is.
Daar moet ook echt iets aan gebeuren.

Eens. Ik denk dat het dan een echte competitie moet worden. Geen Belgie of Nederland maar gewoon Europees voetbal en degradatie waar dat nodig is. Degradatie/ Play-Off toernooi voor de nummers 1/2 van de nationale competitie en de degradanten. Nationale tickets kunnen ook verdient worden met een nationaal (beker) toernooi.

Overigens denk ik dat (zoals Mentos al schreef) we het beste kunnen beginnen met een bekertoernooi.

We zouden natuurlijk ook een systeem kunnen maken waarbij er eerst een Nationale competitie is en dan na de winterstop een toernooi tussen de nummers 1-5 van de nationale competitie voor de tickets. Dat heeft ook als voordeel dat we wat meer toernooi vormen oefenen wat de EK's en WK's ten goede komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan