Beleggen & Investeren

https://hbr.org/2021/05/how-much-energy-does-bitcoin-actually-consume

Voor wat t waard is, vond m wel aardig om te lezen als achtgrond voor de vraag wat de footprint van bitcoin nu is. Niet geheel objectieve bron wellicht, maar het fungeren als depot bij locale/tijdelijke surplus situaties klinkt wel aardig.
Maar met de komst van meer elektrische auto‘s en waterstofproductie is het “nut“ van energie stoppen in een zwarte tulp voor de gokker/crimineel misschien niet het verstandigste.
 
Maar met de komst van meer elektrische auto‘s en waterstofproductie is het “nut“ van energie stoppen in een zwarte tulp voor de gokker/crimineel misschien niet het verstandigste.
Ja, al is t lastig parkeren op ijsland, of in midden in de afgelegen schaliegasvelden. Het stuk over end-users oid.

Vind t zelf opmerkelijk hoeveel waarde men in crypto ziet als munt, lijkt in alles op n ponzi. Ook vraag ik me af wat het aantal munten dat in de vergetelheid is geraakt. Heb je passwords, digi-sleutels of gegevensdragers nodig of je cryptos "uit te geven"? (Voor zover dat momenteel uberhaubt kan, buiten de stock-markets/traders om)
 
Grootste bezwaar tegen de cryptomunten is voor mij de milieubelasting. Ik ga d'r niet in, een ander wel, pakt ie winst, leuk voor hem, verliest ie, jammer dan.

Niet alle cryptomunten kosten zo veel energie om nieuwe te creëren. Iets met proof of stake en proof of work (Zoek maar op als je geïnteresseerd bent). Daarnaast kan blockchain best veel voor ons gaan betekenen in de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan projecten als vechain en cardano. En de huidige banken, datacenters gebruiken ook veel energie. Ik geloof dat blockchain kan helpen bij een groenere toekomst als het juist wordt gebruikt. Bitcoin zelf heeft hier niet heel veel mee te maken volgens mij .
 
Niet alle cryptomunten kosten zo veel energie om nieuwe te creëren. Iets met proof of stake en proof of work (Zoek maar op als je geïnteresseerd bent). Daarnaast kan blockchain best veel voor ons gaan betekenen in de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan projecten als vechain en cardano. En de huidige banken, datacenters gebruiken ook veel energie. Ik geloof dat blockchain kan helpen bij een groenere toekomst als het juist wordt gebruikt. Bitcoin zelf heeft hier niet heel veel mee te maken volgens mij .
Chia vind ik nog associaler door de exponentiele hoeveelheid bits en bytes die op SSDs moeten worden geknald. Zowieso, duurzaamheid versus precious metals/chips/hardware welke in vrijwel elke coin exponentieel groeien maken me wat skeptisch over hoe deze munt-hypes dan zo goed kunnen zijn?
 
Niet alle cryptomunten kosten zo veel energie om nieuwe te creëren. Iets met proof of stake en proof of work (Zoek maar op als je geïnteresseerd bent). Daarnaast kan blockchain best veel voor ons gaan betekenen in de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan projecten als vechain en cardano. En de huidige banken, datacenters gebruiken ook veel energie. Ik geloof dat blockchain kan helpen bij een groenere toekomst als het juist wordt gebruikt. Bitcoin zelf heeft hier niet heel veel mee te maken volgens mij .
Het is zonde / dom dat men alle cryptocurrencies ziet als slecht voor het milieu, gokken of een betaalmiddel voor criminelen. Tuurlijk zitten er flut coins tussen, maar zoals je zegt bedrijven als Vechain en cardano hebben een hele interessante achterliggende blockchain. Crypto gaat hoe dan ook in de toekomst nog een grote rol spelen met of zonder Bitcoin.
 
Ja, al is t lastig parkeren op ijsland, of in midden in de afgelegen schaliegasvelden. Het stuk over end-users oid.

Vind t zelf opmerkelijk hoeveel waarde men in crypto ziet als munt, lijkt in alles op n ponzi. Ook vraag ik me af wat het aantal munten dat in de vergetelheid is geraakt. Heb je passwords, digi-sleutels of gegevensdragers nodig of je cryptos "uit te geven"? (Voor zover dat momenteel uberhaubt kan, buiten de stock-markets/traders om)

Crypto op zichzelf hoeft geen ponzi te zijn. Nieuwe betaalmiddelen is prima. De huidige gekte eromheen en de fluctuaties maakt het dat wel voor het overgrote deel wat mij betreft.

Toen ik van de week las dat El Salvador het als officieel betaalmiddel heeft geaccepteerd dacht ik wel, so what. Totdat ik besefte dat men het in dat land dus ook te allen tijde moet accepteren bij aankopen. Dat vind ik gezien de volatiliteit en onduidelijkheid eromheen wel zorgelijk vanuit oogpunt van de ondernemers die goederen en diensten verkopen. Als de boel flink in waarde zakt lijkt me dat wel een erg groot risico om in te moeten calculeren. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
 
Een paar uur geleden stond er op nu.nl nog dat Coca Cola op de beurs hard geraakt was door actie Ronaldo, want "4 miljard onderuit". :geek::lmao:

 
Een paar uur geleden stond er op nu.nl nog dat Coca Cola op de beurs hard geraakt was door actie Ronaldo, want "4 miljard onderuit". :geek::lmao:

4 miljard op 200. 2%. Te overzien.
 
Een paar uur geleden stond er op nu.nl nog dat Coca Cola op de beurs hard geraakt was door actie Ronaldo, want "4 miljard onderuit". :geek::lmao:

Achja, een goede clickbait is geld waard.
 
Hoeretyfuskutzoooiiiiiii ik zie op Bitvavo dat ik mijn 1500e bitcoins gewoon kwijt ben, iemand heeft het fijn overgeboekt naar zijn wallet op 20juli. Ik kan gewoon inloggen in me account en zie dat 1500e weg is. Zonder enig melding zelf te krijgen niks. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ hoe de fuck kan dit godverdomme
Iedereen raadt natuurlijk het wachtwoord kroatenzijndebomopschiphol
 
Hoeretyfuskutzoooiiiiiii ik zie op Bitvavo dat ik mijn 1500e bitcoins gewoon kwijt ben, iemand heeft het fijn overgeboekt naar zijn wallet op 20juli. Ik kan gewoon inloggen in me account en zie dat 1500e weg is. Zonder enig melding zelf te krijgen niks. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ hoe de fuck kan dit godverdomme
Balen zeg..
 
Hoeretyfuskutzoooiiiiiii ik zie op Bitvavo dat ik mijn 1500e bitcoins gewoon kwijt ben, iemand heeft het fijn overgeboekt naar zijn wallet op 20juli. Ik kan gewoon inloggen in me account en zie dat 1500e weg is. Zonder enig melding zelf te krijgen niks. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ hoe de fuck kan dit godverdomme
:unsure: Mino Raiola vindt € 9 miljoen te weinig. :cautious: Hij plundert nu alles wat los en vast zit. :sneaky: ;)
 
Hoeretyfuskutzoooiiiiiii ik zie op Bitvavo dat ik mijn 1500e bitcoins gewoon kwijt ben, iemand heeft het fijn overgeboekt naar zijn wallet op 20juli. Ik kan gewoon inloggen in me account en zie dat 1500e weg is. Zonder enig melding zelf te krijgen niks. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ hoe de fuck kan dit godverdomme
Hu hoe dan? Is dit t niveau van beveiliging van Crypto? Neem aan dat ze in moeten loggen met dubbele verificatie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan