Auto's

Luiheid, niets meer dan dat, m'n waarde.

En een startmotor is voor mensen die niet kunnen zwengelen.
En een automatische choke is voor mensen die geen choke kunnen bedienen.
En stuurbekrachtiging is voor mensen die paparmen hebben.
En rembekrachtiging voor mensen die slappe beenspieren hebben.
En een dak is voor suikerklontjes.

Een Benz patentwagen, da's een echte wagen! De rest is voor mietjes.
 
Laatst een testrit gemaakt in een BMW 530 touring xdrive met werkelijk alle toeters en bellen die je je maar kunt voorstellen. Reed fantastisch. De achterbak was wel erg klein trouwens , maar ik heb nu dan ook wel belachelijk veel ruimte. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want isch düür! Ik opteerde voor een financial lease.
Ik rij nu een volledig afgeschreven Cadillac SRX met een 3e zitrij. Heer;like auto, maar een Amerikaan, dus heel luxe maar de afwerking is een beetje Egyptisch (Der Muzikant ik wilde je wat geven om te lachen na de CL finale van afgelopen zaterdag).

CAB80CAS041A0101.jpg&height=369&autotrim=1

Rij ik vandaag toch achter een Cadillac SRX!

(Met een ZH-kenteken, dus ik ga ik van uit dat je het niet was)
 
En een startmotor is voor mensen die niet kunnen zwengelen.
En een automatische choke is voor mensen die geen choke kunnen bedienen.
En stuurbekrachtiging is voor mensen die paparmen hebben.
En rembekrachtiging voor mensen die slappe beenspieren hebben.
En een dak is voor suikerklontjes.

Een Benz patentwagen, da's een echte wagen! De rest is voor mietjes.
:ROFL:
 
Nou, jullie zaten natuurlijk op het puntje van jullie stoel over mijn keuze, maar het kan een anti-climax worden.
Mijn vrouw krijgt een Volkswagen Passat Variant als lease-auto, dus ga ik voor een kleinere, simpelere optie.
Dus het wordt waarschijnlijk een Nissan Note...boring, I know.
66609nis.jpg
 
Nou, jullie zaten natuurlijk op het puntje van jullie stoel over mijn keuze, maar het kan een anti-climax worden.
Mijn vrouw krijgt een Volkswagen Passat Variant als lease-auto, dus ga ik voor een kleinere, simpelere optie.
Dus het wordt waarschijnlijk een Nissan Note...boring, I know.
66609nis.jpg

Die Aziaten zijn wel lekker betrouwbaar... We hebben hier vorig jaar een keuze moeten maken voor een kleine auto voor m'n vriendin. Uiteindelijk in afweging tussen een kleine Aziaat als een Hyundai i10, Nissan Space Star, Toyota Aygo en vrienden toch voor een Seat Mii (Up!, Citygo...) gegaan. Iets minder koekblik-gevoel, mede daardoor op vlak van veiligheid een ster meer, en het feit dat er meer automaten van te vinden waren (een must) speelde ook mee.

Ik rijd zelf een Leon ST vanuit de lease (uiteraard met DSG), die was in vergelijk met een Octavia Combi en Golf Variant zeer voordelig. Een collega is nu weer voor een nieuwe leasewagen aan het kijken, en ik ben - dit had ik echt nooit verwacht - positief verrast door Peugeot. Lange tijd zou ik bij alleen het laten vallen van die naam keihard NOOOOOO roepen en een linkje naar onderstaand filmpje sturen, maar de nieuwe 508 is toch echt een heel erg mooie wagen.

 
Die Aziaten zijn wel lekker betrouwbaar... We hebben hier vorig jaar een keuze moeten maken voor een kleine auto voor m'n vriendin. Uiteindelijk in afweging tussen een kleine Aziaat als een Hyundai i10, Nissan Space Star, Toyota Aygo en vrienden toch voor een Seat Mii (Up!, Citygo...) gegaan. Iets minder koekblik-gevoel, mede daardoor op vlak van veiligheid een ster meer, en het feit dat er meer automaten van te vinden waren (een must) speelde ook mee.

Ik rijd zelf een Leon ST vanuit de lease (uiteraard met DSG), die was in vergelijk met een Octavia Combi en Golf Variant zeer voordelig. Een collega is nu weer voor een nieuwe leasewagen aan het kijken, en ik ben - dit had ik echt nooit verwacht - positief verrast door Peugeot. Lange tijd zou ik bij alleen het laten vallen van die naam keihard NOOOOOO roepen en een linkje naar onderstaand filmpje sturen, maar de nieuwe 508 is toch echt een heel erg mooie wagen.


Brrrr....Franse auto's.. :sick:
Ik heb daar vooralsnog nog een (wellicht inmiddels irrationele) afkeer van.

Mijn vrouw heeft een auto toebedeeld gekregen, en mag pas bij afloop van dit leasecontract zelf iets uitzoeken. In die zin had het erger gekund dan een Volkswagen Passat Variant. Wel slechts een 1.6 TDI, maar daar zit zij niet zo mee.

Een Leon lijkt mij prima. Ik heb (nog)een Leon VT uit 2001, ik mag wel hopen dat de kwaliteit van materialen wat omhoog is gegaan ;)
Wat ik uiteraard wel ga missen met die Note is de snelheid van die Leon. Maar daar koop je een Note ook niet voor.
 
Brrrr....Franse auto's.. :sick:
Ik heb daar vooralsnog nog een (wellicht inmiddels irrationele) afkeer van.

Mijn vrouw heeft een auto toebedeeld gekregen, en mag pas bij afloop van dit leasecontract zelf iets uitzoeken. In die zin had het erger gekund dan een Volkswagen Passat Variant. Wel slechts een 1.6 TDI, maar daar zit zij niet zo mee.

Een Leon lijkt mij prima. Ik heb (nog)een Leon VT uit 2001, ik mag wel hopen dat de kwaliteit van materialen wat omhoog is gegaan ;)
Wat ik uiteraard wel ga missen met die Note is de snelheid van die Leon. Maar daar koop je een Note ook niet voor.

Die wellicht irrationele afkeer van alle Franse auto's had ik dus ook totdat die nieuwe 508 naar voren kwam. :S:

Sinds de laatste upgrade is de kwaliteit van de materialen in de huidige Leon inderdaad wel vooruit gegaan. Zeker in de business-uitvoering heb je ook nog eens licht- en regensensoren, lane assist e.d. erbij, dus aardig wat luxe. En niet te missen, mijn kofferbak-scheidingsrek voor de honden. Dat was niet te verkrijgen voor mijn vorige leasewagen (Fabia Combi), en dus de voornaamste reden dat ik voor een maatje groter gegaan ben.
 
Nou, jullie zaten natuurlijk op het puntje van jullie stoel over mijn keuze, maar het kan een anti-climax worden.
Mijn vrouw krijgt een Volkswagen Passat Variant als lease-auto, dus ga ik voor een kleinere, simpelere optie.
Dus het wordt waarschijnlijk een Nissan Note...boring, I know.
66609nis.jpg

Nu is betrouwbaarheid bij een lease-wagen toch geen struikelblok zou ik zeggen. Wij hebben de toekomstig werkgever van mijn vrouw in ieder geval gek gemaakt met de lease-wagen. Eerst opteerden we voor een tweezits-cabrio. Dat mocht niet; geen sportwagen of tweezitter. Toen kwamen we met de optie van een vierzitscabrio. Dat mocht ook niet. Toen leek het ons handig om een "bestelbusje" erbij te hebben. Daar waren ze ook niet blij mee. Toen hebben we de leasewagen maar uit het contract gehaald. In het kader van Braveheart: Freedom! Gaan we toch weer naar een tweezitscabrio kijken. :grin:
 
Nu is betrouwbaarheid bij een lease-wagen toch geen struikelblok zou ik zeggen. Wij hebben de toekomstig werkgever van mijn vrouw in ieder geval gek gemaakt met de lease-wagen. Eerst opteerden we voor een tweezits-cabrio. Dat mocht niet; geen sportwagen of tweezitter. Toen kwamen we met de optie van een vierzitscabrio. Dat mocht ook niet. Toen leek het ons handig om een "bestelbusje" erbij te hebben. Daar waren ze ook niet blij mee. Toen hebben we de leasewagen maar uit het contract gehaald. In het kader van Braveheart: Freedom! Gaan we toch weer naar een tweezitscabrio kijken. :grin:

En wat wordt het?
 
En wat wordt het?

Op dit moment lijkt het een MB SLC te worden. De SL is veel te kostbaar, en vanwege het feit dat de auto dadelijk op het werk de gehele dag buiten staat (in zon, regen, sneeuw) zijn we toch niet zo enthiousiast over een stoffen kap.
 
Op dit moment lijkt het een MB SLC te worden. De SL is veel te kostbaar, en vanwege het feit dat de auto dadelijk op het werk de gehele dag buiten staat (in zon, regen, sneeuw) zijn we toch niet zo enthiousiast over een stoffen kap.

De SLC lijkt te zijn wat ze in mijn tijd nog gewoon SLK noemden...of is er een wezenlijk verschil?
Hoe dan ook: mooie bak. Wel met een beetje power?
 
Wij hebben zojuist onze nieuwe leaseauto opgehaald. Een Ford Focus Vignale.

Een Ford is altijd een fijne auto om te rijden. Hatch of de wagon? Iets dat ik bijvoorbeeld bij Seat ook vind opvallen is dat in cataloguswaarde het verschil erg klein is, terwijl je er bij de stationwagens aardig wat ruimte voor terugkrijgt.
 
De SLC lijkt te zijn wat ze in mijn tijd nog gewoon SLK noemden...of is er een wezenlijk verschil?
Hoe dan ook: mooie bak. Wel met een beetje power?

Volgens mij niet. In plaats van het model te veranderen veranderen ze de naam. Vooralsnog lijkt het een 200 te worden, dus met 184 pk, wat tegenwoordig niet zoveel is... Aangezien we een blauwe willen, en geen nieuwe willen koper is er een verschil van 25000 CHF tussen een 184 en 245 pk. Dus ik denk dat we het dan met met die 184 moeten doen (of het moet echt te erg zijn, dat moeten we nog met een proefrit uitvinden)
 
Volgens mij niet. In plaats van het model te veranderen veranderen ze de naam. Vooralsnog lijkt het een 200 te worden, dus met 184 pk, wat tegenwoordig niet zoveel is... Aangezien we een blauwe willen, en geen nieuwe willen koper is er een verschil van 25000 CHF tussen een 184 en 245 pk. Dus ik denk dat we het dan met met die 184 moeten doen (of het moet echt te erg zijn, dat moeten we nog met een proefrit uitvinden)

En is in Duitsland halen nog een optie? Of wordt dat lastig in Zwitserland?
Een 200 wil toch nog wel aardig vooruit lijkt me. 0-100 km/u in 6,9 seconden, top 237 km/u. Niet echt sloom te noemen...
 
En is in Duitsland halen nog een optie? Of wordt dat lastig in Zwitserland?
Een 200 wil toch nog wel aardig vooruit lijkt me. 0-100 km/u in 6,9 seconden, top 237 km/u. Niet echt sloom te noemen...

Nee, het komt wel vooruit. Laatste keer hebben we hem wel uit Duitsland gehaald, maar een CH-wagen heeft weer wat voordelen m.b.t. garantie, onderhoud en gedoe. En voor de auto die we op het oog hebben is er niet een "duitser" die veel goedkoper is.
 
Nee, het komt wel vooruit. Laatste keer hebben we hem wel uit Duitsland gehaald, maar een CH-wagen heeft weer wat voordelen m.b.t. garantie, onderhoud en gedoe. En voor de auto die we op het oog hebben is er niet een "duitser" die veel goedkoper is.

Ik vroeg me al af of jij een ontzettend anders referentiekader had qua snelheid ;)
 
Ik vroeg me al af of jij een ontzettend anders referentiekader had qua snelheid ;)

De auto die we nu rijden wilden we met vierwielaandrijving, en toen was er een V8 die zuinig was dan de V6 in dezelfde prijscategorie. Die doet 408 pk, maar heeft wel wat meer auto mee te sleuren. Maar rijdt vanwege de begrenzing maar 13 km/u sneller (wat je echt nooit gebruikt) Acceleratie is dan wel wat beter voor elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan