Auto's

Voor mij zijn dat de vrachtwagens die met 2 km per uur verschil een andere vrachtwagen (of een hele rij met vrachtwagens) inhalen.
Mijn irritatie gaat op dat moment eigenlijk naar de vrachtwagen die ingehaald wordt. Zet dan heel even je cruise control uit denk ik dan.
 
Ik erger mij aan van die debielen die 10 per uur te traag rijden, maar eenmaal ze in een zone komen war je 20 per uur minder hard mag wel dezelfde snelheid bewaren.

Ik ben trouwens niet de meest gezellige mens in de wagen. Ik kan redelijk agressief worden. Wel van binnen. Zelden naar mensen toe. En veel vloeken. Leren relativeren is de boodschap.
 
Ik erger mij aan van die debielen die 10 per uur te traag rijden, maar eenmaal ze in een zone komen war je 20 per uur minder hard mag wel dezelfde snelheid bewaren.

Ik ben trouwens niet de meest gezellige mens in de wagen. Ik kan redelijk agressief worden. Wel van binnen. Zelden naar mensen toe. En veel vloeken. Leren relativeren is de boodschap.
Vroeger dacht ik dat ook. Tegenwoordig rij ik eigenlijk overal 110. Harder is onzuiniger en levert niet veel tijdwinst op.
 
Voor mij zijn dat de vrachtwagens die met 2 km per uur verschil een andere vrachtwagen (of een hele rij met vrachtwagens) inhalen.
Dat heb ik niet zo. Als ik in een goede bui ben en ik zie dat de achterste vrachtwagen wil inhalen geef ik wel eens een seintje van kom maar. Aan de andere kant als er een een hele stoet aan het inhalen is, dan raakt het geduld wel een keertje op.

Vorige week een bloedirritante Tesla voor me in het dorp. Tergend langzaam door de bochten, langzamer kon haast niet, om vervolgens als een debiel op te trekken en bij de eerste zijstraat vol in de ankers te gaan.
 
Vroeger dacht ik dat ook. Tegenwoordig rij ik eigenlijk overal 110. Harder is onzuiniger en levert niet veel tijdwinst op.
Same Here. Ook in Duitsland rij ik niet harder dan zo’n 130 per uur. Of je kunt of mag niet harder, of het is vaak te druk om dat verstandig te doen. En het optrekken na het regelmatige afremmen zorgt voor een draaikolk in de benzinetank. En zoals je zegt, veel tijdwinst pak je er niet mee.
 
Ik vind het grappig dat linkrijden en bumperkleven naar voren komen. Klinkt als 2 zijden van 1 medaille.

Mijn grootste ergernis staat er niet. Ingehaald worden waarna het voertuig vertraagd zodat ik snelheid moet minderen.
Met name linksrijden is drama, helemaal als ze 2 a 3 km sneller rijden dan je zelf. Je moet het maar steeds inschatten.

Jou ergernis kan ik voor mezelf omdraaien. Dat ik in haal en de auto rechts ineens versnelt en ik een rij auto's achter me heb, vreselijk.
Maar ook auto's die 100 op de teller rijden en die je dan voorbij gaat, maar even later ineens je voorbij blazen met 120 per uur. Dat vind ik zo bijzonder.
 
Met name linksrijden is drama, helemaal als ze 2 a 3 km sneller rijden dan je zelf. Je moet het maar steeds inschatten.

Jou ergernis kan ik voor mezelf omdraaien. Dat ik in haal en de auto rechts ineens versnelt en ik een rij auto's achter me heb, vreselijk.
Ook herkenbaat ja.
Maar ook auto's die 100 op de teller rijden en die je dan voorbij gaat, maar even later ineens je voorbij blazen met 120 per uur. Dat vind ik zo bijzonder.
Yups
 
Met name linksrijden is drama, helemaal als ze 2 a 3 km sneller rijden dan je zelf. Je moet het maar steeds inschatten.

Jou ergernis kan ik voor mezelf omdraaien. Dat ik in haal en de auto rechts ineens versnelt en ik een rij auto's achter me heb, vreselijk.
Maar ook auto's die 100 op de teller rijden en die je dan voorbij gaat, maar even later ineens je voorbij blazen met 120 per uur. Dat vind ik zo bijzonder.
Herkenbaar. Dat is ook wel een van mijn grootste ergernissen. Dat, en die Baustellen waar je 60 mag, en als ik dit al optrek naar 67 op de teller, er nog steeds vrachtwagens op mijn bumper zitten.
 
Vroeger dacht ik dat ook. Tegenwoordig rij ik eigenlijk overal 110. Harder is onzuiniger en levert niet veel tijdwinst op.
Ik heb het ook niet over die gekken die denken dat ze in The Fast and The Furious zitten. Tegenwoordig mag je overal maar minder en minder hard rijden. Rij dan op zijn minst de snelheid die is aangegeven.

Ik neem regelmatig ook wel eens de bus (ook omdat ik dan ongestoord ergens wat bier kan drinken) en dat is soms een verademing. Oortjes in en niks zelf doen. Geen gevloek en ergeren. De fiets is ook aangenaam bij bepaalde routes.
 
Herkenbaar. Dat is ook wel een van mijn grootste ergernissen. Dat, en die Baustellen waar je 60 mag, en als ik dit al optrek naar 67 op de teller, er nog steeds vrachtwagens op mijn bumper zitten.
En dan gaan zitten seinen dat je moet doorrijden

Ik krijg altijd het gevoel bij wegwerkzaamheden dat die snelheid die dan geldt alleen voor mij is. Echt bijna iedereen die je voorbij komt blazen.
 
Mijn grootste ergernis is denk ik van die randdebielen die zo hard (en dan vooral in decibellen) mogelijk optrekken in woonwijken en op ringwegen rond woonwijken. Hebben die mensen niet door dat ze echt heel veel overlast (en gevaar) veroorzaken?

Op de weg zelf heb ik er tegenwoordig minder last van. Bumperkleven, links plakken, je gaspedaal kwijt zijn als je een groot voortuig inhaalt...ach, je maakt mij de pis niet lauw. Kom ik een minuutje later.
 
Mijn grootste ergernis is denk ik van die randdebielen die zo hard (en dan vooral in decibellen) mogelijk optrekken in woonwijken en op ringwegen rond woonwijken. Hebben die mensen niet door dat ze echt heel veel overlast (en gevaar) veroorzaken?

Op de weg zelf heb ik er tegenwoordig minder last van. Bumperkleven, links plakken, je gaspedaal kwijt zijn als je een groot voortuig inhaalt...ach, je maakt mij de pis niet lauw. Kom ik een minuutje later.
Het eerste ... Dat hebben ze wel degelijk door en het interesseert ze geen reet. Het zal zelfs waarschijnlijk een gedeelte van de kick zijn.

Het tweede ... Zo denk ik er inmiddels ook over. Ik maak me er niet meer druk om.
 
Dat heb ik niet zo. Als ik in een goede bui ben en ik zie dat de achterste vrachtwagen wil inhalen geef ik wel eens een seintje van kom maar. Aan de andere kant als er een een hele stoet aan het inhalen is, dan raakt het geduld wel een keertje op.

Vorige week een bloedirritante Tesla voor me in het dorp. Tergend langzaam door de bochten, langzamer kon haast niet, om vervolgens als een debiel op te trekken en bij de eerste zijstraat vol in de ankers te gaan.
Ik moet zeggen dat ik me zelden druk maak in het verkeer. Dat is zo’n ontzettend verloren energie…
 
Dat heb ik niet zo. Als ik in een goede bui ben en ik zie dat de achterste vrachtwagen wil inhalen geef ik wel eens een seintje van kom maar. Aan de andere kant als er een een hele stoet aan het inhalen is, dan raakt het geduld wel een keertje op.

Vorige week een bloedirritante Tesla voor me in het dorp. Tergend langzaam door de bochten, langzamer kon haast niet, om vervolgens als een debiel op te trekken en bij de eerste zijstraat vol in de ankers te gaan.
Ja, een elektrische rijder . Dan weet je het wel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan