Auto's

-040-

Trainer Coach

Het is een oplossing ja, of t nou de oplossing is..
Heb je straks een supersnelle Tesla, mag je max. 80 omdat je er een “aanhanger” achter hebt hangen 😀.
Het is niet energetisch efficiënt, maar je kunt dan beter met 180 naar een oplaadpunt rijden waar niemand is (omdat al die zuinige rijders nog 100 km verder kunnen rijden) en dan doorrijden.
Maar onder de streep is zo‘n oplossing natuurlijk geneuzel. Dan kun je ook een helikopter van je auto maken omdat je op zwarte zaterdag een uur in de file staat voor de peage.
En vertraginge, dat hoort er een beetje bij. Als wij vroeg uit Oostenrijk vertrekken zitten we tussen de Nederlanders, als we laat vertrekken tussen de Zwitsers. En dan ben je een uurtje later thuis; wiens leven is zo belangrijk dat hij in dat verloren uurtje iets essentieels had gedaan?
 

Mohr

Routinier
Het is niet energetisch efficiënt, maar je kunt dan beter met 180 naar een oplaadpunt rijden waar niemand is (omdat al die zuinige rijders nog 100 km verder kunnen rijden) en dan doorrijden.
Maar onder de streep is zo‘n oplossing natuurlijk geneuzel. Dan kun je ook een helikopter van je auto maken omdat je op zwarte zaterdag een uur in de file staat voor de peage.
En vertraginge, dat hoort er een beetje bij. Als wij vroeg uit Oostenrijk vertrekken zitten we tussen de Nederlanders, als we laat vertrekken tussen de Zwitsers. En dan ben je een uurtje later thuis; wiens leven is zo belangrijk dat hij in dat verloren uurtje iets essentieels had gedaan?
Een hart-chirurg?
 

PSV033

Aanvoerder
Ik ga zo een proefrit maken in een Audi E-tron. Die kan ik leasen blijkbaar, nu Audi spontaan de prijs met 10.000 Euro verlaagd heeft.
 

-040-

Trainer Coach
Toch interessant: las een artikeltje over de nieuwe 911 Turbo S die, met wat goodies, al snel over de drie ton moet kosten. En dan ga je die voor de grap eens vergelijken met een model S:


En dan is er heel weinig waar de auto van drie maal zo duur beter in is... :maniac: Een brandstofauto is binnenkort als een heel snel paard. In vergelijking met andere paarden indrukwekkend, in vergelijking met een auto....niet.
 

Rednas

Lid van de Pro-Kaas Alliantie
Medewerker
Toch interessant: las een artikeltje over de nieuwe 911 Turbo S die, met wat goodies, al snel over de drie ton moet kosten. En dan ga je die voor de grap eens vergelijken met een model S:


En dan is er heel weinig waar de auto van drie maal zo duur beter in is... :maniac: Een brandstofauto is binnenkort als een heel snel paard. In vergelijking met andere paarden indrukwekkend, in vergelijking met een auto....niet.
Ja maar...die Tesla houdt er bij 250 km/u al mee op!!
 

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Binnen nu en ongeveer 2 maanden de nieuwe bolide. De Opel Grandland X 2020 Innovation-uitvoering. Ik heb er zin an.

 

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ziet er goed uit! Wat houdt de innovatiebeleid uitvoering in?


Kun je het allemaal lezen. ;P

Private lease constructie waarin mijn werkgever het grotendeels vergoedt. Moet er een beetje op bij leggen in mijn wensenpakket, maar dat heb ik er graag voor over.
 

Quagmire

Aanvoerder
Waar ik me hoofd op de weg steeds vaker naar omdraai is dit, skoda kodiaq.
In NL raakt men niet snel opgewonden van een Skoda, maar de tijden zijn echt aan het veranderen

 

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ik heb op zich niks tegen Skoda, maar dat type doet me dat weer niet zo veel. Van mij mogen de curves wat eleganter.. :D
 

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Binnen nu en ongeveer 2 maanden de nieuwe bolide. De Opel Grandland X 2020 Innovation-uitvoering. Ik heb er zin an.

Mooie wagen, hoor. Veel plezier ermee.
Waar ik me hoofd op de weg steeds vaker naar omdraai is dit, skoda kodiaq.
In NL raakt men niet snel opgewonden van een Skoda, maar de tijden zijn echt aan het veranderen

Ook de mening over Skoda draait snel bij in Nederland. Er rijden er zat rond. Het goedkopere broertje van VW. Ik heb, totdat ik met mijn nieuwe baan begon, nog 3 maanden in een Octavia gereden. Prima auto, hoor.
 

IPF

Forummer van het jaar 2015
Het nadeel van een nieuwe auto kopen is dat je eigenlijk voor alles terug gaat naar zo’n dure dealer waar je hem hebt gekocht. 3 jaar geleden een nieuwe BMW serie 2 gekocht met heel wat opties. Heerlijke en mooie wagen.
Wil ik de connected drive vernieuwen? Gelijk €150, en dat is per jaar en kan alleen via hen dus.
Vorige week voor het eerst APK: gelijk €170 waarvan €100 arbeidsloon. Dus je kunt je voorstellen dat ze niets hoeven te doen in die zin, wat rem vloeistof alleen...
En ze vroegen of ik in oktober wilde langskomen voor de grote beurt. Ik vroeg hoeveel dat zou kosten: nou om en nabij de €600.
En dat allemaal voor een auto die in 3 jaar tijd maar 25000 kilometer achter de rug heeft... Maar juist omdat het een nieuwe en nog echt mooie is, durf ik dat niet zomaar aan een goedkope garage overlaten. Dilemma’s dilemma’s...
 

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Het nadeel van een nieuwe auto kopen is dat je eigenlijk voor alles terug gaat naar zo’n dure dealer waar je hem hebt gekocht. 3 jaar geleden een nieuwe BMW serie 2 gekocht met heel wat opties. Heerlijke en mooie wagen.
Wil ik de connected drive vernieuwen? Gelijk €150, en dat is per jaar en kan alleen via hen dus.
Vorige week voor het eerst APK: gelijk €170 waarvan €100 arbeidsloon. Dus je kunt je voorstellen dat ze niets hoeven te doen in die zin, wat rem vloeistof alleen...
En ze vroegen of ik in oktober wilde langskomen voor de grote beurt. Ik vroeg hoeveel dat zou kosten: nou om en nabij de €600.
En dat allemaal voor een auto die in 3 jaar tijd maar 25000 kilometer achter de rug heeft... Maar juist omdat het een nieuwe en nog echt mooie is, durf ik dat niet zomaar aan een goedkope garage overlaten. Dilemma’s dilemma’s...
Tja, mijn oude auto gaat gewoon naar de kwikfit. Dat bevalt prima, maar ook daar betaal je €85 voor een uurtje automonteur.
 

Bacchus

#JeSuisSjakie
Medewerker
Mijn vrouw is een tijdje terug van baan veranderd, dus de Focus Vignale staat niet langer voor de deur. We zijn weer terug naar een Renault Mégane (want leaseauto uit 'de pool' en die moeten eerst 'op') Wat een ongelofelijke kutkruiwagen. Onze eerste Mégane was al kut en het nieuwe model is nog steeds kut.
Ik was heel veel irritatiepuntjes alweer vergeten, maar jongens wat is het kut. Wat een kutauto hebben wij.
Ik hoop elke ochtend weer dat 'ie 's nachts spontaan in de fik gevlogen is en uitgebrand op de parkeerplaats staat. Inferieur kutding. :FP:
 
  • Haha
Reactions: IPF

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Mijn vrouw is een tijdje terug van baan veranderd, dus de Focus Vignale staat niet langer voor de deur. We zijn weer terug naar een Renault Mégane (want leaseauto uit 'de pool' en die moeten eerst 'op') Wat een ongelofelijke kutkruiwagen. Onze eerste Mégane was al kut en het nieuwe model is nog steeds kut.
Ik was heel veel irritatiepuntjes alweer vergeten, maar jongens wat is het kut. Wat een kutauto hebben wij.
Ik hoop elke ochtend weer dat 'ie 's nachts spontaan in de fik gevlogen is en uitgebrand op de parkeerplaats staat. Inferieur kutding. :FP:
Hahaha, een kleine frustratie?

Zo erg kan het toch niet zijn? Denk even terug aan de jaren 80 en dan zal het vast wel meevallen?
 
Bovenaan Onderaan