AS Monaco - PSV | Donderdag 4 november | Eindstand: 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Jij hebt makkelijk praten, achteraf, met de wijsheid en succes terugkijkend op het verleden.
Wij zitten in het heden waar de klappen vallen, waar niks positiefs te melden is of nergens vertrouwen of hoop uit te halen valt.
Gelukkig hebben we altijd jouw creatieve foto`s nog :grin:
 
Waarom zou je dat willen, is dan de volgende vraag.

Omdat PSV momenteel een middelmatige club is kwa aanzien internationaal. We willen wel mee eten van het hoofdgerecht (CL), maar weigeren dan om mee te helpen bij het bereiden ervan. Kampioen wordt je niet zomaar, ook niet als Ajax wel Europees speelt en wij niet, want die hebben een selectie die breed genoeg is om op beide fronten mee te doen.

Alleen CL gaat je niet verder brengen. Immers, je gaat niet elk jaar Kampioen worden, als je al eens verdwaald kampioen wordt. Eenmaal in de CL krijg je geld, maar speel je verder mee om spek en bonen. PSV heeft immers een beschamend lage clubcoefficient en mag dus lekker in pot 4 plaatsnemen; de pisbak van de CL, waar de 'moetjes' en 'gratis winstpremies' voor de grote jongens in de poules uitrollen. Dan heb je dus een mooi bedrag verdiend, maar valt het toch tegen omdat je amper zult winnen (2.8m per overwinning) en je door je lage clubcoefficient ook nog een lagere startpremie krijgt als een Ajax. Mogelijk geef je delen van het CL geld nog uit aan net-niet spelers, omdat de echte toppers niet naar CL-fodder komen. Die kiezen voor de betere CL clubs of gewoon een hoger salaris elders. En dan lopen je transferinkomsten ook nog terug. Je spelers laten immers waarschijnlijk weinig zien in de CL.

Toen wij en Feyenoord 4 jaar lang in de CL zaten, heeft Ajax de handschoen opgepakt en zich in de EL laten zien. Het ging toen echt weer over Ajax, niet over PSV in de CL. Mede daardoor wilde grotere spelers en talenten wel naar Ajax komen, of blijven bij die club. Reputatie is zo veel belangrijker als fundament dan een keertje CL spelen zonder verder langetermijnvisie over wat te doen met het geld. Als PSV zich in de EL laat zien groeit er vertrouwen, zullen er weer meer spelers naar PSV willen komen die niet toevallig al in het netwerk van de coach zitten, en groeit je clubcoefficient zodat je niet elke campagne zo'n teringloting hebt

DAN kun je gaan bouwen, een vaster en kwalitatief constanter team op poten zetten en wordt de kans vanzelf groter dat je in de CL komt. Want GUESS WHAT! Dan dragen wij ook eens bij aan die verdomde coefficient en hebben we misschien wel twee CL plekken! Dan heb je ineens een team dat zich al in Europa heeft laten zien en ook als nummer 2 de CL in kan en zich daar kan laten zien. En als dat lukt kun je vanzelf Ajax weer uitdagen voor het kampioenschap. Sporadisch blijven mikken op CL deelname ten koste van al het overige Europees voetbal is geen langetermijnvisie. En ja, de scouting en staff moet op de schop, maar dat is een andere discussie.
 
Het hele systeem met de UEFA-coëfficiënten stuit me tegen de borst. Het is oneerlijk en het maakt het europese voetbal totaal oninteressant.
Daarom boeit het mij echt geen *vul maar in* hoe PSV het doet in Europa. Leuk als we winnen hoor, want ik vind het leuker wanneer we winnen dan wanneer we verliezen, maar het boeit me los van een eventuele overwinning an sich echt totaal niet.

Ik probeer overigens niemand te overtuigen van mijn kijk op het verhaal en ik verwacht ook van niemand dat 'ie mijn mening deelt.
Maar het is wel gewoon mijn mening / gevoel en dat gaat ook niet veranderen, dus laten we het houden op een verschil in visie en van beleving.
 
Het hele systeem met de UEFA-coëfficiënten stuit me tegen de borst. Het is oneerlijk en het maakt het europese voetbal totaal oninteressant.
Daarom boeit het mij echt geen *vul maar in* hoe PSV het doet in Europa. Leuk als we winnen hoor, want ik vind het leuker wanneer we winnen dan wanneer we verliezen, maar het boeit me los van een eventuele overwinning an sich echt totaal niet.

Ik probeer overigens niemand te overtuigen van mijn kijk op het verhaal en ik verwacht ook van niemand dat 'ie mijn mening deelt. Ik probeer ook geen mens te overtuigen.
Maar het is wel gewoon mijn mening / gevoel en dat gaat ook niet veranderen, dus laten we het houden op een verschil in visie en van beleving.
Ja, zo is een discussie helemaal niet leuk... party pooper..
 
Het hele systeem met de UEFA-coëfficiënten stuit me tegen de borst. Het is oneerlijk en het maakt het europese voetbal totaal oninteressant.
Daarom boeit het mij echt geen *vul maar in* hoe PSV het doet in Europa. Leuk als we winnen hoor, want ik vind het leuker wanneer we winnen dan wanneer we verliezen, maar het boeit me los van een eventuele overwinning an sich echt totaal niet.

Ik probeer overigens niemand te overtuigen van mijn kijk op het verhaal en ik verwacht ook van niemand dat 'ie mijn mening deelt. Ik probeer ook geen mens te overtuigen.
Maar het is wel gewoon mijn mening / gevoel en dat gaat ook niet veranderen, dus laten we het houden op een verschil in visie en van beleving.
Gewoon knock-out, geen beschermde loting etc. zouden het al weer een stuk leuker maken wat mij betreft.
 
Champions League moet ook gewoon alleen voor de landskampioenen zijn. 'Champion' betekent geen donder meer...
Ach, dat de grotere landen 2 of drie clubs sturen kan ik nog mee leven. Zeker als Real Madrid - Barcelona dan gewoon in de 1e ronde kan vallen.
 
Champions League moet ook gewoon alleen voor de landskampioenen zijn. 'Champion' betekent geen donder meer...

Eens hoor, maar het is momenteel wel het systeem waar je het mee moet doen. Je er maar van afzijdig houden gaat de club niet verder brengen: sportief niet, financieel niet en kwa reputatie ook niet. Maar dan wel meedoen aan het systeem als het veel geld oplevert...
 
Eens hoor, maar het is momenteel wel het systeem waar je het mee moet doen. Je er maar van afzijdig houden gaat de club niet verder brengen: sportief niet, financieel niet en kwa reputatie ook niet. Maar dan wel meedoen aan het systeem als het veel geld oplevert...
PSV moet het er mee doen. Ik moet helemaal niks. Het maakt voor PSV, zowel sportief als financieel en qua reputatie ook niet uit hoeveel waarde ik er aan hecht. Nul.

Als jij dat anders ziet, dan is dat natuurlijk helemaal prima. We gaan het niet eens worden ben ik bang.
 
Het hele systeem met de UEFA-coëfficiënten stuit me tegen de borst. Het is oneerlijk en het maakt het europese voetbal totaal oninteressant.

Jup, krom en kansloos.
Lekker gewoon uit alle landen top 4 nemen en onderling laten spelen, tot er 32 blijven en die gaan CL in. Heb je geluk tref je clubjes uit Roemenie, Letland of Cyprus, heb je pech krijg je Liverpool... Zo kan een Fc Utrecht met geluk + aardig spel ook CL halen een keer, met het huidige systeem en hun plek hebben ze 0,00001% kans.
 
Allemaal leuk en aardig die extra inkomsten maar zodra er weer geïnvesteerd moet worden in de spelersgroep vanuit die inkomsten door onze John.........

Zodra dezelfde beleidsmakers het hier voor het zeggen blijven hebben stagneert alles, dat doet het nu al namelijk, al een jaar of 4.
 
PSV moet het er mee doen. Ik moet helemaal niks. Het maakt voor PSV, zowel sportief als financieel en qua reputatie ook niet uit hoeveel waarde ik er aan hecht. Nul.

Als jij dat anders ziet, dan is dat natuurlijk helemaal prima. We gaan het niet eens worden ben ik bang.
Ja zeg, dat is niet het idee van supporter zijn op een forum he? Jouw mening is belangrijk voor het welzijn van de club. Als jouw mening en opvattingen tegen de clubbelangen ingaan, dan gaat de hele club naar de filistijnen!

Waarom denk je dat ik al die adviezen geef hier over hoe men moet denken?
 
Ja zeg, dat is niet het idee van supporter zijn op een forum he? Jouw mening is belangrijk voor het welzijn van de club. Als jouw mening en opvattingen tegen de clubbelangen ingaan, dan gaat de hele club naar de filistijnen!

Waarom denk je dat ik al die adviezen geef hier over hoe men moet denken?
Voor mij om in de wind te slaan. Ik vermaak me er ook prima mee hoor, dat moet je niet onderschatten.
 
Omdat PSV momenteel een middelmatige club is kwa aanzien internationaal. We willen wel mee eten van het hoofdgerecht (CL), maar weigeren dan om mee te helpen bij het bereiden ervan. Kampioen wordt je niet zomaar, ook niet als Ajax wel Europees speelt en wij niet, want die hebben een selectie die breed genoeg is om op beide fronten mee te doen.
...
Toen wij en Feyenoord 4 jaar lang in de CL zaten, heeft Ajax de handschoen opgepakt en zich in de EL laten zien. Het ging toen echt weer over Ajax, niet over PSV in de CL. Mede daardoor wilde grotere spelers en talenten wel naar Ajax komen, of blijven bij die club. Reputatie is zo veel belangrijker als fundament dan een keertje CL spelen zonder verder langetermijnvisie over wat te doen met het geld.
Met je eerste zinnen moet ik het helaas volledig eens zijn.

Het tweede deel van je verhaal behoeft toelichting.
`Het ging echt weer over Ajax, niet over PSV in de CL.` Dat klopt. Het gaat altijd over Ajax in de media.
`Reputatie is veel belangrijker als fundament`. Klopt ook. Die krijg je via de media.

Maar wat heeft Ajax in die jaren in de EL laten zien? Op die ene uitzondering na steeds snel uitgeschakeld.
Door flutploegen waaronder Molde en Rosenborg. Hun laatste EL duel verloren van Roma dat onlangs met
6 1 een pak slaag kreeg van Bodo Glimt. Van wie? Bodo Glimt.

Overigens heb ik deze statistieken net opgezocht op voetbalstats.nl want Ajax resultaten zullen mij worst wezen.
Het Europese voetbal ook steeds meer.
Desondanks kijk ik natuurlijk als we straks in Monaco spelen en hoop ik toch vurig op winst.
Maar nogmaals , het klopt wat je zegt dat we tegenwoordig (en voor veel langere tijd ?) middelmatig zijn.
Omdat we ons stilletjes hebben laten piepelen.
 
In deze vorm wordt het zelfs in de Conf. league lastig. Ik zie het ook niet gebeuren. Misschien maar beter dat we na de winter klaar zijn met alles. Zeker met de breedte van onze selectie. Dan pakken we hopelijk minder blessures en kunnen we in ieder geval weer voor Europees voetbal gaan volgend seizoen.
En zo blijft het maar doorgaan, aangezien de wortel van het probleem niet wordt aangepakt. Gaan we volgend seizoen weer met frisse moet onder Herr Schmidt een paar wedstrijdjes leuk ballen met een halfgare selectie en is het weer voor de winterstop klaar.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan