Arsenal - PSV | Woensdag 20 september | Eindstand 4-0

Morning,

Arsenal Season Ticket holder here.

I just wanted to congratulate you on the performance, despite the 4-0 loss, I thought you played very well and caused us a lot of problems, if you had taken your chances it could have been a different story.

Not many players take my eye from the opposition stand point but thought Noa Lang stood out massively, he caused us so many problems with his directness and pace - I think you got an excellent replacement for Simons there. You might struggle to keep hold of him next season!

Wishing all the PSV fans a safe journey home - horrible wet weather.

See you in Eindhoven!
Thanks for your kind words, and congratulations on a magnificent win. You probably noticed the difference between last year's match at the Emirates and this one - we're trying to play 'Boszball' (attacking football) with our new coach, but as you could see we are still learning. :S: Good luck in the CL, and also in the PL (and I hope you win the title that you should have won last year).
 
We kijken nu al sinds Cocu naar naief verdedigen, wat zeg ik, helemaal niet verdedigen. Ik ben bang dat we ook hier niet van gaan leren. Dit weekend tegen Almere zal het allemaal wel weer gaan en de volgende potjes tegen GAE en Volendam ook. Maar ik hou m'n hart weer vast als we zometeen tegen ajax, fey, az en twente moeten, en zeker in een dubbel programma. Ik denk dat we weer rekening moeten houden met een typisch PSV seizoen, tegenvallend.

Eens wat betreft Veerman. Hij vindt zichzelf heel goed, maar als het een klein beetje sneller dan eredivisie gaat, geeft hij niet thuis. Ik ben bang dat PSV echt z'n plafond is.

Wat t eerste betreft houd ik me nog wel ff vast aan de wedstrijd tegen Feyenoord. Toen werd er op zich prima verdedigd. Het hele team stond gewoon goed.
Gisteren niet. Ook tegen een betere tegenstander is met deze tactiek resultaat te halen. Daar ben ik van overtuigd. Alleen dan moet het wel goed uitgevoerd worden. Dat was gisteren absoluut niet het geval.

Veerman... vreemde jongen blijft het. Typisch zo iemand waarvan je ergens aanvoelt dat het echt wel beter kan, dat er meer mogelijk is. Maar waar de wil om dat te bereiken lijkt te ontbreken.
We dachten eerst dat Heerenveen zijn plafond zou zijn, dat PSV te hoog gegregen was.
Nu denken we dat PSV zijn plafond is.
Misschien moeten we dat vaker gaan zeggen. Misschien dat hij dan de wil gaat krijgen om ons weer ongelijk te laten hebben :grin:
 
Jur 1913 uiteindelijk heb je gelijk gekregen en speelde Tillman dramatisch, maar omdat in minuut 1 al te zeggen vond ik wat vroeg, en om dan Til te suggereren als degene die het wle goed zou doen vond ik komisch.
Nou, er zat wel een gedachtegang achter hoor. Door het spel wat PSV probeerde te spelen lagen er zo verschrikkelijk veel gaten op het middenveld waar Arsenal steeds de ruimte vond. Til is iemand die die gaten dicht kan lopen en als een goede stoorzender kan fungeren als het even niet zo lekker loopt. Als ballen over 2 meter zonder tegenstander in de buurt verkeerd gaan en balverlies opleveren, zet dan Til er in die op een ander vlak nog wat toevoegt. Zo bedoelde ik 't meer

Verder niet dat ik Tillman een slechte speler vind, zijn invalbeurt tegen RKC vond ik wel weer goed
 
Heb het idee dat het thuis een heel ander verhaal wordt....eerste wedstrijd niks van te zeggen.moeten ook weer ff wennen aan het niveau en als ze hier komen zijn we weer wat verder qua niveau, ervaring en ontwikkeling...klopt ook wat bosz zegt, scheelt zoveel als je wekelijks op hoog niveau speelt ipv. een niveau als hier waar het allemaal makkelijk gaat en minder snel.psv is dat niet gewend en verklaart ook die naïeve fouten in de wedstrijd.
Maar buiten dat waren sommige tegendoelpunten echt wel te voorkomen...
Moeten er echt van leren want het zit er echt wel in in deze ploeg.
Als ze een vuist kunnen maken als team en die fouten er uit halen in de komende periode door gefocust en geconcentreerd te voetballen en een over mijn lijk mentaliteit te hebben dan gaan we een zeer mooie tijd tegemoet.
 
O ja even voor de duidelijkheid de meesten vonden mij afgelopen seizoenen negatief en hebben mij geblokt (prima natuurlijk) en snappen misschien niet waarom ik nu veel positiever ben.
Ik houd van voetbal, voetbal is vermaak en PSV heeft me de laatste jaren niet vermaakt alleen geërgerd in negatief, defensief spel. We gaan zeker met deze spelopvatting nog een paar keer dik op ons bek, maar o wat is het verfrissend om naar te kijken, zelfs als we worden overklast hebben we vastgehouden aan aanvallend voetbal. Ik ben blij met deze spelstijl en dit gaat een hoop goals en plezier opleveren en zeker voor de Eredivisie kan je dit tegen iedereen uitvoeren. Tja tegen de topploegen uit de CL kan je even op je plaat gaan maar boeien of had iemand het idee dat we de CL gingen winnen. Als we gisteren defensief hadden gespeeld had er weer worden geroepen dat het saai en kansloos was want verloren hadden we ook dan. Natuurlijk mag je best wat zeggen over sommige keuze zoals bijvoorbeeld Teze als RB maar over de speelstijl ga je mij dit seizoen niet horen.
Vooral doorgaan op de ingeslagen weg dan hoor je mij niet klagen, is toch weer eens wat anders een positieve Sailor.
100 punten!
 
O ja even voor de duidelijkheid de meesten vonden mij afgelopen seizoenen negatief en hebben mij geblokt (prima natuurlijk) en snappen misschien niet waarom ik nu veel positiever ben.
Ik houd van voetbal, voetbal is vermaak en PSV heeft me de laatste jaren niet vermaakt alleen geërgerd in negatief, defensief spel. We gaan zeker met deze spelopvatting nog een paar keer dik op ons bek, maar o wat is het verfrissend om naar te kijken, zelfs als we worden overklast hebben we vastgehouden aan aanvallend voetbal. Ik ben blij met deze spelstijl en dit gaat een hoop goals en plezier opleveren en zeker voor de Eredivisie kan je dit tegen iedereen uitvoeren. Tja tegen de topploegen uit de CL kan je even op je plaat gaan maar boeien of had iemand het idee dat we de CL gingen winnen. Als we gisteren defensief hadden gespeeld had er weer worden geroepen dat het saai en kansloos was want verloren hadden we ook dan. Natuurlijk mag je best wat zeggen over sommige keuze zoals bijvoorbeeld Teze als RB maar over de speelstijl ga je mij dit seizoen niet horen.
Vooral doorgaan op de ingeslagen weg dan hoor je mij niet klagen, is toch weer eens wat anders een positieve Sailor.
Viel mij ook op dat je een stuk positiever bent geworden

Fijne bijdrages om te lezen
 
O ja even voor de duidelijkheid de meesten vonden mij afgelopen seizoenen negatief en hebben mij geblokt (prima natuurlijk) en snappen misschien niet waarom ik nu veel positiever ben.
Ik houd van voetbal, voetbal is vermaak en PSV heeft me de laatste jaren niet vermaakt alleen geërgerd in negatief, defensief spel. We gaan zeker met deze spelopvatting nog een paar keer dik op ons bek, maar o wat is het verfrissend om naar te kijken, zelfs als we worden overklast hebben we vastgehouden aan aanvallend voetbal. Ik ben blij met deze spelstijl en dit gaat een hoop goals en plezier opleveren en zeker voor de Eredivisie kan je dit tegen iedereen uitvoeren. Tja tegen de topploegen uit de CL kan je even op je plaat gaan maar boeien of had iemand het idee dat we de CL gingen winnen. Als we gisteren defensief hadden gespeeld had er weer worden geroepen dat het saai en kansloos was want verloren hadden we ook dan. Natuurlijk mag je best wat zeggen over sommige keuze zoals bijvoorbeeld Teze als RB maar over de speelstijl ga je mij dit seizoen niet horen.
Vooral doorgaan op de ingeslagen weg dan hoor je mij niet klagen, is toch weer eens wat anders een positieve Sailor.
Jaaahoooor, we hebben weer een keer verloren en Sailors komt meteen weer online... Týpisch

;P
 
Ik heb gewoon al weer zin in de volgende pot en voel weinig om te blijven hangen in negativiteit. Gisteren was kut, maar we zijn een goede weg ingeslagen. Nog 5 CL wedstrijden om ons te tonen. Alles kan nog. Gisteren een harde, maar leerzame ervaring waar het team hopelijk van groeit. PSV vermaakt mij weer eens (zie ook Sailors zijn post) en dan kan ik dit wat beter hebben. Tegenslagen horen erbij, dan kun je ze maar beter vroeg in het seizoen hebben in een wedstrijd die niet allesbepalend is. Feyenoord had ook de nodige moeite, en die speelde thuis tegen Celtic dat 2x rood pakte. Feyenoord heeft Atletico als moeilijkste tegenstander en ik durf objectief te stellen dat Arsenal een treetje hoger is wat niveau betreft.

Ajax staat in brand, Feyenoord heeft 4 verliespunten en mist momenteel Ivanusec voor meerdere weken. Nee, we staan er gewoon nog prima voor. En dat zeg ik als gecertificeerd pessimist.
 
Aan de bal zijn Schouten en Veerman echt een meerwaarde, maar in dit soort potten waar je de bal veel minder hebt, mis je echt een Sangaré.
Als er iemand moeite heeft met positionering en balans bewaken, is het Sangaré wel. Zijn drukkracht heeft PSV wel erg gemist, zeker.
Dat is onmogelijk Teze prutste erop los
Van Aanholt doet dat al in de eredivisie.
Eens wat betreft Veerman. Hij vindt zichzelf heel goed, maar als het een klein beetje sneller dan eredivisie gaat, geeft hij niet thuis. Ik ben bang dat PSV echt z'n plafond is.
Vond je hem aan de bal dan zo slecht? Hij is geen Ødegaard, maar ik vind hem wel voldoende in balbezit. In zijn eentje de gaten verdedigend dingen die hij niet goed, maar daarvan vraag ik me af of je dat wel door hem moet laten doen?
Slot zei al lekker tegen Celtic die veel ruimte laten. De spitsen van nu waren er toen nog niet allemaal.
Dat deden ze zeker. Celtic speelde maar met 9. En dat was bijna nog te lastig voor Feyenoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan