Arsenal - PSV | Woensdag 20 september | Eindstand 4-0

Zo uit vorm zagen ze er niet uit tegen Sevilla, en daarbij, PSV doet het traditioneel altijd heeeeel erg slecht tegen ploegen die uit vorm zijn.

Als 2 slechte ploegen tegen elkaar spelen lijkt de minst slechte als snel goed :maniac:

Maar zonder gekheid: we gaan t over n paar weken zien waar PSV écht staat.
Gisteravond vond ik nog geen alleszeggende graadmeter.
 
Realisme is goed. Acceptatie ook. Maar een beetje lef, branie en ambitie wil ik toch ook wel zien als we de CL ingaan. Ik denk in ieder geval dat je niet meer zonder Lozano in je basiself in de CL kunt beginnen. Verzin maar iets, Bosz. Maar je hebt hem nodig. En hij is te goed voor de bank.
De vraag is of je in de CL nog wel met Luuk moet beginnen. Wat mij betreft Baka/Lozano/Lang voorin
 
Die was duidelijk enorm zenuwachtig de eerste 25 minuten. Kreeg geen bal klemvast.
Over de achterlijn moeten tikken of idd klemvast, ook boscagli met zijn laconieke kopbal. En bij de derde staat er gewoon niemand bij...alle vrijheid om hem binnen te schieten.je weet je speelt tegen een topploeg dan moet de focus echt beter.
Als ik die eerste aanval van psv zie dan denk ik zo moet het gvd...
 
Jammer dat wij niet een, laat staan twee van het niveau Bella-Kotchap kunnen halen. Dat is wat we nodig hebben achterin.
Moeten echt toppers komen achterin idd. zo zonde dat het midddenveld en de aanval altijd de dupe zijn van de verdediging. Renderen hun natuurlijk ook beter...Zou mooi zijn als ze in de winterstop ff 2 gasten van het niveau kotchap erbij halen..
 
Ik vind het wat te makkelijk van Veerman. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in dat zulke dure spelers gemiddeld gezien n stukkie beter zijn.
Maar het zou Veerman sieren als hij wat kritischer is naar zijn eigen spel en aangeeft bij 2 goals een negatieve rol te spelen omdat hij bij zn directe tegenstander (Odegaard) wegloopt terwijl dat niet hoefde.

4-0 had echt niet gehoeven. De positieve noot zou zijn dat hier enorm van geleerd wordt, en dat het volgende keren niet meer zo makkelijk goals worden weggegeven.

En om ook optimistisch te eindigen: ik heb er wel vertrouwen in dat Bosz en t team hiervan leren en t beter gaan doen tegen sevilla en lens.
We kijken nu al sinds Cocu naar naief verdedigen, wat zeg ik, helemaal niet verdedigen. Ik ben bang dat we ook hier niet van gaan leren. Dit weekend tegen Almere zal het allemaal wel weer gaan en de volgende potjes tegen GAE en Volendam ook. Maar ik hou m'n hart weer vast als we zometeen tegen ajax, fey, az en twente moeten, en zeker in een dubbel programma. Ik denk dat we weer rekening moeten houden met een typisch PSV seizoen, tegenvallend.

Eens wat betreft Veerman. Hij vindt zichzelf heel goed, maar als het een klein beetje sneller dan eredivisie gaat, geeft hij niet thuis. Ik ben bang dat PSV echt z'n plafond is.
 
Moeten echt toppers komen achterin idd. zo zonde dat het midddenveld en de aanval altijd de dupe zijn van de verdediging. Renderen hun natuurlijk ook beter...Zou mooi zijn als ze in de winterstop ff 2 gasten van het niveau kotchap erbij halen..
Ik denk dat ze achterin vooral de dupe waren van het middenveld. Dat wil niet zeggen dat ze er achterin niks aan konden doen, maar het middenveld was zonder bal echt heel slecht. Arsenal heeft daar gewoon veel meer kwaliteit lopen. Het is gewoon niet anders.
 
Moeten echt toppers komen achterin idd. zo zonde dat het midddenveld en de aanval altijd de dupe zijn van de verdediging. Renderen hun natuurlijk ook beter...Zou mooi zijn als ze in de winterstop ff 2 gasten van het niveau kotchap erbij halen..
Het midenveld werd ook volkomen overklast. Ook met toppers achterin, had dat niet betre gegaan.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
We kijken nu al sinds Cocu naar naief verdedigen, wat zeg ik, helemaal niet verdedigen. Ik ben bang dat we ook hier niet van gaan leren. Dit weekend tegen Almere zal het allemaal wel weer gan en de volgende potjes tegen GAE en Volendam ook. Maar ik hou m'n hart weer vast als we zometeen tegen ajax, fey, az en twente moeten, en zeker in een dubbel programma. Ik denk dat we weer rekening moeten houden met een typisch PSV seizoen, tegenvallend.

Eens wat betreft Veerman. Hij vindt zichzelf heel goed, maar als het een klein beetje snellr dan eredivisie gaat, geeft hij niet thuis. Ik ben bang dat PSV echt z'n plafond is.
Eens dat dit het plafond van Veerman is. In een competitie waar hij veel de bal heeft, is Veerman gewoon geweldig. Bij een buitenlandse competitie kan hij niet naar een topclub, want te weinig kwaliteit en ook niet naar een middenmoter/laagvlieger, want dan krijgt ie de bal weer te weinig.
 
Ik denk dat ze achterin vooral de dupe waren van het middenveld. Dat wil niet zeggen dat ze er achterin niks aan konden doen, maar het middenveld was zonder bal echt heel slecht. Arsenal heeft daar gewoon veel meer kwaliteit lopen. Het is gewoon niet anders.
Conclusie: we stonden helemaal verkeerd., Zo kun je zaterdag weer spelen tegen Almere, maar in de CL is dit vragen om problemen.
 
Eens dat dit het plafond van Veerman is. In een competitie waar hij veel de bal heeft, is Veerman gewoon geweldig. Bij een buitenlandse competitie kan hij niet naar een topclub, want te weinig kwaliteit en ook niet naar een middenmoter/laagvlieger, want dan krijgt ie de bal weer te weinig.
Na dit jaar verkopen, denk dat er nog wel ieamnd intrapt en we er een goede prijs voor kunnne krijgen. Doorselecteren.
 
Conclusie: we stonden helemaal verkeerd., Zo kun je zaterdag weer spelen tegen Almere, maar in de CL is dit vragen om problemen.
Wel zorgelijk dat dit niet werd gecorrigeerd, niet eens in de rust, laat staan tijdens de wedstrijd. Ik zag vooral een PSV dat niet alleen kwaliteit tekort kwam, maar toch vooral ook teveel angst en ontzag had voor Arsenal, waardoor je die ploeg in de hand gaat spelen omdat je linies op twee gedachten hinken en je lucht staat te dekken. Ook trapten ze achterin, met name aan de kant van Dest keer op keer in hetzelfde truukje waardoor het een schiettent werd. Hopelijk is nu de 'betovering' dat ze in de CL mogen spelen verdwenen en spelen ze de volgende wedstrijd niet met die waas voor de ogen.
 
Wat dat betreft stond met met Guti-Sangare echt veel beter. Aan de bal minder, maar zonder bal echt veel beter.
Ja sangare, zonde hadden we goed kunnen gebruiken.Had eigenlijk nog een jaar moeten blijven.En ook wat ongezouten zegt teveel ontzag... en dan ga je op 2 gedachten hinken en komt er twijfel in de ploeg. Ruimtes werden daardoor ook veel te groot, of je gaat ervoor of niet...
 
Ja sangare, zonde hadden we goed kunnen gebruiken.Had eigenlijk nog een jaar moeten blijven.En ook wat ongezouten zegt teveel ontzag... en dan ga je op 2 gedachten hinken en komt er twijfel in de ploeg. Ruimtes werden daardoor ook veel te groot, of je gaat ervoor of niet...
Was een paar keer in de 2e helft goed zichtbaar, verdedigers die eerst denkt aan druk blijven zetten maar dan toch teruggaat om achterin goed te staan.
 
Ach ja, als wij in ieder geval als supporter al kunnen zien waar het aan lag, zullen ze bij de PSV-staf het nog wel veel beter kunnen analyseren en hopelijk daarop in te spelen de volgende keer tegen een goeie tegenstander.
 
Ik heb het net even opgezocht. Vierde.

Dat zeggen de bookies over Arsenal dit jaar. Een halve finalist, boven Barca en PSG. Onder City, Real en Bayern.

Vorig jaar zijn we net zo geslacht als gisteren. Of in mijn mening nog erger. Gisteren staken we wel onze nek uit, en deze werd er afgehakt.

Op naar zaterdag.
 
Nou nou, ik vond dat Benitez wel aan meer goals wat kon doen. Niet perse fouten, maar stond meerdere malen niet goed opgesteld. Als ze in een hoek schieten van een afstand moet je als keeper daar bij kunnen.
Had ook best n aantal knappe reddingen daartegenover staan? Kreeg me een partij kannonsschoten (pun intended) van vogelvrij staande Arsenal spelers op zich af.
 
Ach ja, als wij in ieder geval als supporter al kunnen zien waar het aan lag, zullen ze bij de PSV-staf het nog wel veel beter kunnen analyseren en hopelijk daarop in te spelen de volgende keer tegen een goeie tegenstander.
Hebben we vaker aangegeven en opgemerkt in de hoop op verbetering en nog steeds niks veranderd.zouden dit forum is moeten lezen....;)
 
Morning,

Arsenal Season Ticket holder here.

I just wanted to congratulate you on the performance, despite the 4-0 loss, I thought you played very well and caused us a lot of problems, if you had taken your chances it could have been a different story.

Not many players take my eye from the opposition stand point but thought Noa Lang stood out massively, he caused us so many problems with his directness and pace - I think you got an excellent replacement for Simons there. You might struggle to keep hold of him next season!

Wishing all the PSV fans a safe journey home - horrible wet weather.

See you in Eindhoven!
 
Morning,

Arsenal Season Ticket holder here.

I just wanted to congratulate you on the performance, despite the 4-0 loss, I thought you played very well and caused us a lot of problems, if you had taken your chances it could have been a different story.

Not many players take my eye from the opposition stand point but thought Noa Lang stood out massively, he caused us so many problems with his directness and pace - I think you got an excellent replacement for Simons there. You might struggle to keep hold of him next season!

Wishing all the PSV fans a safe journey home - horrible wet weather.

See you in Eindhoven!
With this team, Arsenal can beat every other team. Very well. Congratulations.
 
Terug
Bovenaan Onderaan