Arsenal - PSV | Woensdag 20 september | Eindstand 4-0

Morning,

Arsenal Season Ticket holder here.

I just wanted to congratulate you on the performance, despite the 4-0 loss, I thought you played very well and caused us a lot of problems, if you had taken your chances it could have been a different story.

Not many players take my eye from the opposition stand point but thought Noa Lang stood out massively, he caused us so many problems with his directness and pace - I think you got an excellent replacement for Simons there. You might struggle to keep hold of him next season!

Wishing all the PSV fans a safe journey home - horrible wet weather.

See you in Eindhoven!
Well, the money wins and for our players it is a good experience. Lang is working on his 45 million transfer as well. So all is good i suppose..
 
Toch wel apart. Ik heb het dus niet gezien, maar als ik de verslagen lees heb ik niet het idee dat er spelers zwaar door de mand gevallen zijn. Meer het idee dat Arsenal gewoon een niveau te hoog is.
En dat stemt me stiekem wel blij.

Zo'n 4-0 hoort dan bij Boszbal. Ik kan me herinneren dat de coach van Heerenveen tig jaar geleden met bravoure naar Eindhoven kwam. Ze kwamen om aan te vallen, want Heerenveen deed het (toen nog) goed en ze zaten vol zelfvertrouwen. En Heerenveen ging er ook 'gewoon' met 4-0 of 5-1 af.
En zo gaat het met bijna elke ploeg die naar Eindhoven komt om aan te vallen.

En zo houd ik vertrouwen dat we tegen de mindere ploegen heel weinig punten gaan laten liggen.
Dat we tegen Twente, AZ, Ajax, Feyenoord mooie wedstrijden krijgen (die we vast niet allemaal winnen).
En dat we in mei met die schaal staan!

Qua Europa verwacht ik niet veel. Kan alle kanten op gaan met die speelstijl.
Ergens tussen de 5 en 10 punten gok ik.
Hopelijk 3e.
En hopelijk zit ik er dik naast :)
 
Daarnaast hebben we ons, denk ik, toch te snel rijk gerekend na het aardige spel van PSV in de vorige wedstrijden en de goede resultaten tegen Arsenal in het vorige seizoen. Zelfs, zoals gisteren hier uitdrukkelijk benoemd, die Ajacied en Feyenoorder op de televisie dachten dat PSV wel een punt zou halen in Londen.
Dat rijk rekenen begon al na de loting. Toen de media met droge ogen beweerden dat Feijenoord een zwaardere loting had dan PSV.
En natuurlijk ook doordat mensen alsmaar niet door hebben dat de UEFA met haar CL en Financial "Fair" Play het voetbal in Europa verkracht heeft.

Wat heeft het voor zin om hier kritiek te uiten op welke coach, speler of wie dan ook die gisteren in Londen moesten ervaren dat het competitie element uit het CL voetbal verdwenen is.
Zelfs nu nog lees ik optimistische kreten over aanstaande duels tegen een Franse en Spaanse deelnemer alsof we ook tegen dat soort clubs - zelfs in het nog wat "gelijkmatigere" verleden niet al erg vaak onderuit gingen. Ook dat worden gigantische klussen met weinig kans op puntenwinst.

Even tussendoor; de arbitrage had geen enkele invloed op onze afstraffing, maar het is wel absurd dat we het met z'n allen normaal zijn gaan vinden dat Schouten geel krijgt als hij een seconde in de middencirkel aan een shirtje trekt, terwijl iedereen, scheids en VAR opzij blijven kijken als b.v. Luuk secondenlang vastgegrepen, gestompt, geduwd , tegengehouden met twee handen of naar beneden getrokken wordt bij corners in de 16.
Wangedrag dat je in drie maanden kunt uitroeien door consequent penalties hiervoor te fluiten. Desnoods tien per wedstrijd.
Maar dat terzijde.

Ons CL doel als kanonnenvoer dient te zijn het kijken of er wellicht met wat geluk een 3e plek in de groep in zit en verder dient ALLE aandacht uit te gaan naar een wel haalbaar doel;
het 25e landskampioenschap dat hopelijk zondag nog nakender is als wij na winst op Almere zouden mogen horen dat Feijenoord al op 6 of 7 punten achterstand staat.

Natuurlijk moeten we leren van wat fouten tegen deze veel te sterke tegenstander, maar daarna gewoon zaterdag doorgaan met de flow waarin we zaten en zitten.
Forza PSV.
 
Toch wel apart. Ik heb het dus niet gezien, maar als ik de verslagen lees heb ik niet het idee dat er spelers zwaar door de mand gevallen zijn. Meer het idee dat Arsenal gewoon een niveau te hoog is.
En dat stemt me stiekem wel blij.

Zo'n 4-0 hoort dan bij Boszbal. Ik kan me herinneren dat de coach van Heerenveen tig jaar geleden met bravoure naar Eindhoven kwam. Ze kwamen om aan te vallen, want Heerenveen deed het (toen nog) goed en ze zaten vol zelfvertrouwen. En Heerenveen ging er ook 'gewoon' met 4-0 of 5-1 af.
En zo gaat het met bijna elke ploeg die naar Eindhoven komt om aan te vallen.

En zo houd ik vertrouwen dat we tegen de mindere ploegen heel weinig punten gaan laten liggen.
Dat we tegen Twente, AZ, Ajax, Feyenoord mooie wedstrijden krijgen (die we vast niet allemaal winnen).
En dat we in mei met die schaal staan!

Qua Europa verwacht ik niet veel. Kan alle kanten op gaan met die speelstijl.
Ergens tussen de 5 en 10 punten gok ik.
Hopelijk 3e.
En hopelijk zit ik er dik naast :)
Mooie analyse 👍
 
Dat rijk rekenen begon al na de loting. Toen de media met droge ogen probeerden dat Feijenoord een zware loting had dan PSV.
En natuurlijk ook omdat mensen als maar niet door hebben dat de UEFA met haar CL en Financial "Fair" Play het voetbal in Europa verkracht heeft.

Wat heeft het voor zin om hier kritiek te hebben op welke coach, speler of wie dan ook die gisteren in Londen moest ervaren dat het competitie-element uit de CL voetbal verdwenen is.
Zelfs nu nog lees zelfs ike kreten over aanstaande duels tegen een Franse en Spaanse deelnemer ook we ook tegen dat soort clubs - zelfs in het nog wat "gelijkmatigere" verleden niet al erg vaak onderuit gegeten. Ook dat worden verticale klussen met weinig kansen op puntenwinst.

Zelfs tussendoor; de arbitrage had geen enkele invloed op onze afstraffing, maar het is wel absurd dat we z'n allen gaan vinden dat Schouten geel krijgt als hij een seconde in de middencirkel aan een shirtje trekt, terwijl iedereen, scheids en VAR opzij blijft kijken als bv Luuk secondenlang vastgegrepen, gestompt, geduwd , tegengehouden met twee handen of naar beneden getrokken wordt bij corners in de 16.
Wangedrag dat je in drie maanden kunt uitroeien door de onderliggende boetes voor het fluiten. Desnoods tien per wedstrijd.
Maar dat terzijde.

Ons CL doel als kanonnenvoer dient te zijn het kijken of er misschien met wat geluk een 3e plek in de groep in zit en verder dient ALLE aandacht uit te gaan naar een wel duurzaam doel;
het 25e landskampioenschap dat hopelijk zondag nog nakender is als wij na winst op Almere mogen horen dat Feijenoord al op 6 van 7 punten achterstand staat.

Natuurlijk moeten we leren van wat fouten tegen deze veel te sterke tegenstander, maar daarna gewoon zaterdag doorgaan met de flow waarin we zaten en zitten.
Forza PSV.
Het voordeel van de grotere clubs......
Wat PSV in NL ook al eens krijgt tegen de kleinere ploegen zeker🫣🫣
 
Het voordeel van de grotere clubs......
Wat PSV in NL ook al eens krijgt tegen de kleinere ploegen zeker🫣🫣
Welk voordeel bedoel je?
Ik heb het toch niet over voor- of nadeel voor wie dan ook?

Arsenal is enkele maten te groot voor PSV.
En dat wisten we al van te voren.
Dus gewoon de focus op een nieuwe landstitel; een haalbaar doel.
 
Dat rijk rekenen begon al na de loting. Toen de media met droge ogen beweerden dat Feijenoord een zwaardere loting had dan PSV.
En natuurlijk ook doordat mensen alsmaar niet door hebben dat de UEFA met haar CL en Financial "Fair" Play het voetbal in Europa verkracht heeft.

Wat heeft het voor zin om hier kritiek te uiten op welke coach, speler of wie dan ook die gisteren in Londen moesten ervaren dat het competitie element uit het CL voetbal verdwenen is.
Zelfs nu nog lees ik optimistische kreten over aanstaande duels tegen een Franse en Spaanse deelnemer alsof we ook tegen dat soort clubs - zelfs in het nog wat "gelijkmatigere" verleden niet al erg vaak onderuit gingen. Ook dat worden gigantische klussen met weinig kans op puntenwinst.

Even tussendoor; de arbitrage had geen enkele invloed op onze afstraffing, maar het is wel absurd dat we het met z'n allen normaal zijn gaan vinden dat Schouten geel krijgt als hij een seconde in de middencirkel aan een shirtje trekt, terwijl iedereen, scheids en VAR opzij blijven kijken als b.v. Luuk secondenlang vastgegrepen, gestompt, geduwd , tegengehouden met twee handen of naar beneden getrokken wordt bij corners in de 16.
Wangedrag dat je in drie maanden kunt uitroeien door consequent penalties hiervoor te fluiten. Desnoods tien per wedstrijd.
Maar dat terzijde.

Ons CL doel als kanonnenvoer dient te zijn het kijken of er wellicht met wat geluk een 3e plek in de groep in zit en verder dient ALLE aandacht uit te gaan naar een wel haalbaar doel;
het 25e landskampioenschap dat hopelijk zondag nog nakender is als wij na winst op Almere zouden mogen horen dat Feijenoord al op 6 of 7 punten achterstand staat.

Natuurlijk moeten we leren van wat fouten tegen deze veel te sterke tegenstander, maar daarna gewoon zaterdag doorgaan met de flow waarin we zaten en zitten.
Forza PSV.
Zo kan ik me een schandalige afgekeurde goal van Luuk herinneren die ons na vijf minuten op voorsprong zette tegen Atletico.
 
Zo kan ik me een schandalige afgekeurde goal van Luuk herinneren die ons na vijf minuten op voorsprong zette tegen Atletico.
Kan kloppen, maar mijn zijdelingse opmerking over de merkwaardige wijze van arbitreren sloeg niet op deze wedstrijd.

Ik wilde alleen aandacht vestigen op het feit dat het tegenwoordig ingeburgerd is om in de 16 bij corners allerlei vormen van vrije stijl worstelen door de vingers te zien.
Scheidsrechters waarschuwen nu en dan, maar doen verder niets.
En de VAR ziet al die overtredingen tot in detail en reageert daar nooit op.
Dan vind ik het vreemd om voor minder doodleuk wel te fluiten elders op het veld, vaak nog met geel erbij.

Voor het overige is mijn stelling , vaker geponeerd, dat de UEFA heeft meegeholpen om het gigantische verschil in budgetten tussen de superrijken en de "kleintjes", zoals clubs uit Nederland, te vergroten.
Belachelijk dat een competitie die Kampioenen liga heet, talloze niet kampioenen uit toplanden bevat terwijl talloze echte kampioenen uit landen in Europa niet meer mogen meedoen, behalve aan vier voorronden.

Maar ja, in de wereld van het grote geld is voor fair play en/of romantiek helaas geen plaats meer.:(
 
Oh mogen we tegenwoordig geen kritiek meer leveren om de Heiligman zijner koning Bosz?? Ik vind sommige hier doorslaan in hun RvN bashen en een nieuweling weer ophemelen, net als ze destijds deden met Schmidt. Van Bommel die onervaren was en net zoveel prestaties leverde was *** maar we gingen nou weer het voetbal van andere planeet spelen.. En nu weer: RvN heeft de beker gewonnen en is 2e geworden met een magere selectie. Hij had ook graag Noa Lang, Kochap, Lozano, Pepi, Dest en Schouten gewild. Maar bij hem werden zijn beste spelers juist verkocht… Niet dat ik fan was van de wijze waarom Ruud het elftal liet spelen maar ik genoot wel dat we na Schmidt alle toppers wonnen waaronder tegen Arsenal. Dat moet Bosz nog allemaal bewijzen. Heerlijk hoe we NEC opzij zetten en in geniet daarvan maar internationaal telt het resultaat voor mij vele malen meer dan zogenaamd mooi voetbal. Ik heb dan ook totaal geen mooi voetbal gezien gisteravond maar sommigen kennelijk wel. Man, we kwamen niet eens aan te pas! Naïef spel met 7 man naar voren zonder de bal 5 seconde in de ploeg te kunnen houden, is geen goed voetbal. De intenties zeggen mij niets. En wanneer de tegenstander 5 maatjes te groot is, dan bedenk je wat anders dan nog altijd de bal maar blijven inleveren. Dan zeg je in de tweede helft tegen Veerman en Schouten maar ook de rest dat voetbal op hoger niveau vooral spelen zonder bal is dan met de bal aan je voet. De spelers van PSV hadden daar totaal niet van gehoord. Je kunt verliezen van Arsenal en dat was al ingecalculeerd maar dat de tactiek niet veranderende en dat we niet goed maar wel naïef speelden is zorgelijk en dat gaan straks ook zien tegen Sevilla en Lens die gelijk speelden.
Ik vond RvN en MvB geweldige spelers.
Ik vind Schmidt en Bosz hele goede trainers.

Even samenvatten met de focus op de CL:
-Liever dat Bosz ruim tegen Arsenal verliest IN de CL dan RvN gepruts VOOR de CL.

-RvN die gigantisch blunderde door niet voort te borduren op de top-topreeks van Schmidt.

-Vergeten dat powerhouse Sangaré op de laatste dag verkocht is en alleen Schouten gekomen is voor Sangaré/Guti?

Bosz veranderde de tactiek tegen Vitesse tijdens de wedstrijd. Gewoon jaren niet gezien.
Voor mij is de thuiswedstrijd tegen Arsenal daarom cruciaal voor het kwalitatieve vermogen van Bosz. Maar dan moet je wel wat doen aan de handelingssnelheid en fysiek van Schouten/Veerman. Want een alternatief was er in Londen niet. Geen Sangaré, geen Guti. Wat had hij moeten doen dan? 5 man in de verdediging, met 2-0 verliezen en dan hier lezen wat voor een laffe trainer Bosz is?

Overigens is dé reden van de afstraffing door Arsenal het gemiddelde niveau van een bijzonder zwakke eredivisie. Maakt je als PSV lui en misplaatst euforisch. Zand in je eigen ogen strooien: zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan