Amerika

Wat is er dan zo opruiend aan? Volgens mij doen ze gewoon verslag en houden ze zich - in elk geval veel meer dan Fox News - aan de feiten.

Ik ben blij al blij dat er nog kritische media zijn in VS. Zoals de Washington Post, die zoals zo vaak haarfijn de vinger op de zere plek legt:

https://www.washingtonpost.com/poli...-tiny-push-trumps-crowd-chants-send-her-back/

Iemand sommeren het land te verlaten, zonder feitelijke argumenten... dat is pas opruiing.
CNN heeft, net zoals Fox, een agenda. Als je ze letterlijk neemt en 100% vertrouwd, is er geen discussie mogelijk. Ik neem geen enkele media serieus, maar probeer d.m.v. het gemiddelde te nemen zelf een conclusie te maken.
 
Ilhan Omar is anti-semiet. Komt oorspronkelijk uit Somalie (niet echt een bastion van democratie en vrede) en heeft hoogst waarschijnlijk onder valse voorwendselen toegang tot Amerika gekregen (onderzoek is gaande, omdat ze wellicht haar broer trouwde om een greencard te krijgen). Over 9/11 moeten we volgens haar niet zo moeilijk doen omdat "some people did some thing." Ze is een supporter van Hammas en IS, heeft zich met organizaties en mensen verbonden die ook terroristische banden hebben, en spreekt zich konstant tegen Amerika uit, dat het zo'n slecht land is voor minderheden etc. Nu zal ik de eerste zijn om te zeggen dat niet alles rozegeur en manenschijn is hier, maar ik denk dat Amerika haar meer heeft geboden dan Somalie ooit zou kunnen doen. Als je dit en nog een hoop andere zaken bij elkaar opteld, is het niet vreemd dat veel mensen dan denken "als je het hier zo kut vindt, rot dan maar op." Dat de president zich daarin meldt is niet goed te praten, maar dit is Trump. Hij heeft maling aan wat de media en anderen van hem denken, en dat vinden zijn supporters dan ook weer tof.
Je zegt dat je geen enkel medium vertrouwt en vervolgens kom je met een hele lijst met ongefundeerde, onbewezen en uit hun verband gerukte Fox News-claims.

https://www.factcheck.org/2019/07/trumps-false-claims-about-rep-ilhan-omar/
 
Laatst bewerkt:
Antisemiet? Klopt mijn conclusie dat ze dat wordt genoemd omdat ze regelmatig kritiek heeft op Israël? Ik kan even niet meer terug vinden dan dat. Want er is volgens mij een heel groot verschil tussen antisemitisme en kritiek hebben op Israël. Ik weet dat er groepen zijn in Amerika, die dat moeilijk los van elkaar kunnen zien, dus oprechte vraag.
 
Antisemiet? Klopt mijn conclusie dat ze dat wordt genoemd omdat ze regelmatig kritiek heeft op Israël? Ik kan even niet meer terug vinden dan dat. Want er is volgens mij een heel groot verschil tussen antisemitisme en kritiek hebben op Israël. Ik weet dat er groepen zijn in Amerika, die dat moeilijk los van elkaar kunnen zien, dus oprechte vraag.
Dat is het ook gewoon. Ze is een keer uit de bocht gevlogen met haar 'Benjamin-tweet' (waarvoor ze haar excuses heeft aangeboden), maar verder heeft ze puur kritiek op het beleid van Israel. Maar zeker als je moslim bent, ben je in de VS natuurlijk meteen een antisemiet en een terroristenknuffelaar. Ook die 'some people did some things'-quote is volledig uit zijn verband gerukt.

Zoals uit de diverse factchecks blijkt, heeft Omar bijzonder weinig verkeerds gezegd. Maar daar trekken Trump en zijn volgelingen zich natuurlijk niets van aan.
 
Ilhan Omar is anti-semiet.

Ik vermoed omdat ze kritiek heeft op de regering van Israël. Kan gebaseerd op Google-resultaten geen anti-Joodse uitspraken vinden.

Komt oorspronkelijk uit Somalie (niet echt een bastion van democratie en vrede)

Mooi dat dat ze nu dan in Amerika zit, toch?

en heeft hoogst waarschijnlijk onder valse voorwendselen toegang tot Amerika gekregen (onderzoek is gaande, omdat ze wellicht haar broer trouwde om een greencard te krijgen).

Bedoel je dat Trump zei, ze zou onderzocht moeten worden?
Responding to a question from Fox News, he said: ‘There’s a lot of talk about the fact that she was married to her brother. I know nothing about it. I hear she was married to her brother. ‘You’re asking me a question about it. I don’t know, but I’m sure that somebody will be looking at that.’

Read more: https://metro.co.uk/2019/07/18/ilha...rother-donald-trump-say-10412186/?ito=cbshare
Twitter: https://twitter.com/MetroUK | Facebook: https://www.facebook.com/MetroUK/


Er is geen onderzoek gaande en de bron is kennelijk een aantal bloggers?

Over 9/11 moeten we volgens haar niet zo moeilijk doen omdat "some people did some thing."

Lees en interpreteer hoe je 'm wilt.
https://www.vox.com/2019/4/11/18306436/ilhan-omar-911-islamophobia-republicans

Ze is een supporter van Hammas en IS, heeft zich met organizaties en mensen verbonden die ook terroristische banden hebben,

Hammas: gaat kennelijk om haar BDS-resolutie, en deze groep distantieert zich volgens een representative niet van Hammas? Is een initiatief tegen Israel m.b.t. o.a. de bezettingen in Palestinia, internationaal sowieso een heet hangijzer. Zal vast een gevoelig punt zijn in Amerika.

https://www.washingtonexaminer.com/...ive-links-ilhan-omars-bds-resolution-to-hamas

IS: ze heeft gevraagd om leniency, lagere straffen, omdat ze kennelijk gelooft dat een 40-jarige gevangenisstraf alleen maar zorgt dat meer mensen bij IS gaan. Ik denk dat men hierin zal zien wat ze erin willen zien.

https://www.google.com/amp/s/www.fo...-accused-of-trying-to-join-isis-resurface.amp

en spreekt zich konstant tegen Amerika uit, dat het zo'n slecht land is voor minderheden etc.

Ga niet al haar tweets doorlezen, maar als dat zo is valt dat onder het kopje 'dan is dat haar mening'. Toch?
 
Laatst bewerkt:
Antisemiet? Klopt mijn conclusie dat ze dat wordt genoemd omdat ze regelmatig kritiek heeft op Israël? Ik kan even niet meer terug vinden dan dat. Want er is volgens mij een heel groot verschil tussen antisemitisme en kritiek hebben op Israël. Ik weet dat er groepen zijn in Amerika, die dat moeilijk los van elkaar kunnen zien, dus oprechte vraag.
Dan moet je voor de gein eens naar de beerput kijken die hier in het VK open aan het gaan is, met Labour's voortetterende anti-semitism row. Onder het mom van kritiek mogen hebbben op Israel, worden de vreselijkste dingen gezegd (getweet/liked), zoals ontkenning Holocaust, Hitler verheerlijking, pure rassenhaat, terrorisme en geweldspropaganda. En dat alles omdat kritiek op Israel nou eenmaal moet mogen.

Gelukkig hebben we hier nog wel een redelijk werkende media (BBC, Guardian, Spectator) en instituten ( Equality and Human Rights Commission ) die dit blootleggen.
 
Dan moet je voor de gein eens naar de beerput kijken die hier in het VK open aan het gaan is, met Labour's voortetterende anti-semitism row. Onder het mom van kritiek mogen hebbben op Israel, worden de vreselijkste dingen gezegd (getweet/liked), zoals ontkenning Holocaust, Hitler verheerlijking, pure rassenhaat, terrorisme en geweldspropaganda. En dat alles omdat kritiek op Israel nou eenmaal moet mogen.

Gelukkig hebben we hier nog wel een redelijk werkende media (BBC, Guardian, Spectator) en instituten ( Equality and Human Rights Commission ) die dit blootleggen.
Goed dat dit wordt blootgelegd en aangepakt. Bij ons zie je dit soort wandaden overigens vooral bij extreemrechts. En on topic: volgens mij is Omar hier niet van te beschuldigen, anders zou ik nog enig begrip kunnen opbrengen voor de extreme kritiek op haar.
 
Goed dat dit wordt blootgelegd en aangepakt. Bij ons zie je dit soort wandaden overigens vooral bij extreemrechts. En on topic: volgens mij is Omar hier niet van te beschuldigen, anders zou ik nog enig begrip kunnen opbrengen voor de extreme kritiek op haar.
Daar weet ik weer te weinig van.
 
Dan moet je voor de gein eens naar de beerput kijken die hier in het VK open aan het gaan is, met Labour's voortetterende anti-semitism row. Onder het mom van kritiek mogen hebbben op Israel, worden de vreselijkste dingen gezegd (getweet/liked), zoals ontkenning Holocaust, Hitler verheerlijking, pure rassenhaat, terrorisme en geweldspropaganda. En dat alles omdat kritiek op Israel nou eenmaal moet mogen.

Alles wat jij noemt is antisemitisme. Maar dat is natuurlijk niet wat ik bedoelde met kritiek hebben op Israël. Als iemand me een bericht kan laten zien van Omar dat ze de Holocaust ontkent, Hitler gelijk gaf, de Joden betrekt in vreemde samenzweringstheorieën of oproept tot de vernietiging van de Joden, dan is het voor mij ook bevestigd. Tot nu toe is het ergste wat ik kan vinden, een tweet waarin ze schrijft 'It's all about the Benjamins, baby'. Dat betekent zo ongeveer 'it's all about the money, baby', en was kritiek op de rol van AIPAC in de Amerikaanse politiek als lobbyist. Dit werd gezien als beledigend tegenover Joden, gezien het (antisemitische) vooroordeel wat bestaat over Joden en geld. Meer kan ik er vooralsnog niet uithalen. Is die link leggen niet een stretch? Ligt Omar met haar uitspraken wellicht niet standaard onder een vergrootglas omdat ze een bekend lsraël-criticus is en moslim is?

Nogmaals, ik sta open voor meer uitleg of bewijzen. Ik zie het alleen effe niet. Het hebben van kritiek op de staat Israël en haar acties in het Midden-Oosten is geen antisemitisme.

Gelukkig hebben we hier nog wel een redelijk werkende media (BBC, Guardian, Spectator) en instituten ( Equality and Human Rights Commission ) die dit blootleggen.

Ik zie dat het wordt onderzocht, al is het kennelijk al een aantal jaren aan het etteren. Zijn er al conclusies getrokken en heeft het gevolgen gehad?
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals, ik sta open voor meer uitleg of bewijzen. Ik zie het alleen effe niet. Het hebben van kritiek op de staat Israël en haar acties in het Midden-Oosten is geen antisemitisme.

Ik zie dat het wordt onderzocht, al is het kennelijk al een aantal jaren aan het etteren. Zijn er al conclusies getrokken en heeft het gevolgen gehad?
Van de situate in VS weet ik te weinig af.
In VK nog geen gevolgen, alleen heeft Labour een handvol kamerleden verloren en staat ze, ondanks een dramatische Tory regering, vierde in de polls. Mensen stemmen met hun voeten
 
Laatst bewerkt:
Wie is er niet biased? Iedereen heeft wel een mening als het op Trump aankomt.

Natuurlijk, iedereen heeft een bias. Ik zal het je nog sterker vertellen, ik heb over nog veel meer dan alleen Trump een mening.. :maniac:

Neemt niet weg dat ik graag in gesprek ga met mensen met een andere mening en zo af en toe m'n eigen bias kan bijschaven.
 
Natuurlijk, iedereen heeft een bias. Ik zal het je nog sterker vertellen, ik heb over nog veel meer dan alleen Trump een mening.. :maniac:

Neemt niet weg dat ik graag in gesprek ga met mensen met een andere mening en zo af en toe m'n eigen bias kan bijschaven.
Ik ook. Het zou daarom fijn zijn als JPdeJager met deugdelijke bronnen komt voor zijn uitspraken over Omar. Het is natuurlijk makkelijk om factcheck-pagina's af te doen als biased en linkse propaganda, maar dat is nogal dun als je daar zelf niets tegenover stelt. Je kunt zeggen wat je wilt, maar de pagina waar ik naar linkte bevat in elk geval letterlijke quotes met bronvermeldingen. Dus net als jij ben ik erg benieuwd of er bronnen zijn die werkelijk antisemitisch gedrag van Omar aantonen. Als die er zijn, stel ik mijn mening graag bij.
 
https://www.washingtonpost.com/nati...sts-attack-omar-tlaib-tweeted-by-white-house/

Ondertussen gaan Sean Hannity en zijn trawanten van Fox News gewoon door met het ongefundeerde moddergooien en demoniseren van de Squad. Het item werd uiteraard gretig geretweet door El Presidente en zelfs door het officiële account van het Witte Huis. En dat terwijl de vier Democratische afgevaardigden van alle kanten met de dood worden bedreigd en inmiddels extra beveiliging krijgen. Moedwillig olie op het vuur gooien dus, terwijl er nog steeds geen enkel bewijs is voor daadwerkelijk antisemitisme.

We leven in een wereld waarin feiten niet meer belangrijk zijn en waarin het alleen nog maar gaat om beeldvorming en onderbuikgevoel. Dat kan alleen maar slecht aflopen.
 
Vreselijke vent! Een gevaarlijke gek, de VS onwaardige president en net zon schurk als al die anderen tegen wie hij als een schreeuwlelijk ageert. Ik gun het een hoop Amerikanen wel maar de wereld niet.
 
En dat terwijl de vier Democratische afgevaardigden van alle kanten met de dood worden bedreigd en inmiddels extra beveiliging krijgen.

Kun je daar een linkje van delen of zo? Dat had ik nog niet gehoord/gelezen.
Verder is de JPDeJager-stijl van "Factcheck is een linkse kliek" erg typisch voor wat de Trump-apologists daar in de USA doen. De Trump volgers geloven wat ze willen geloven. Daar kom je met geen feit tussen :FP:

Je kunt er waarschijnlijk geen gebruik van maken, maar iedereen die nu nog Trump verdedigt gedoogt dus keihard racisme.
Zijn steun onder de Republikeinen is hierdoor zelfs gestegen.
Straks mogen alle Republikeinen met de billen bloot. "We have es nicht gewusst" gaat echt niet meer werken.
 
Kun je daar een linkje van delen of zo? Dat had ik nog niet gehoord/gelezen.
Oei, nu doe ik zelf een beetje aan fake news. ? Er is (nog) geen sprake van extra beveiliging, maar ze voelen zich wel bedreigd. Dit doet overigens niets af aan de strekking van mijn verhaal

Zorgen over veiligheid Congresleden na verbale aanvallen Trump - https://nos.nl/l/2294102
 
Laatst bewerkt:
Oei, nu doe ik zelf een beetje aan fake news. ? Er is (nog) geen sprake van extra beveiliging, maar ze voelen zich wel bedreigd. Dit doet overigens niets af aan de strekking van mijn verhaal

Zorgen over veiligheid Congresleden na verbale aanvallen Trump - https://nos.nl/l/2294102
Maar zijn de zorgen gefundeerd? Ik kan mij bedreigd voelen zonder dat ik bedreigt wordt. Net zoals n deel van de NLers zich bedreigt voelt door hangjongeren zonder dat daar aanleiding voor is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan