Amerika

Ik zit me te bedenken dat Biden ook een oen is. Het eerste wat hij na Mar-a-Lago had moeten doen, is als een malle al die documenten moeten zoeken en terugbrengen. Enorm klunzig dat hij dat niet gedaan heeft.
 
Ik zit me te bedenken dat Biden ook een oen is. Het eerste wat hij na Mar-a-Lago had moeten doen, is als een malle al die documenten moeten zoeken en terugbrengen. Enorm klunzig dat hij dat niet gedaan heeft.
Niet handig nee. Maarja, zal best zijn dat er ergens nog een klappertje staat met wat documenten van 10 jaar geleden.
 
Ik zit me te bedenken dat Biden ook een oen is. Het eerste wat hij na Mar-a-Lago had moeten doen, is als een malle al die documenten moeten zoeken en terugbrengen. Enorm klunzig dat hij dat niet gedaan heeft.
Het geheugen van Biden laat volgens mij te wensen over. :rolleyes:
Die documenten zijn overigens hoogstwaarschijnlijk kopieën. Die hadden gewoon vernietigd kunnen worden. Dan had niemand er iets van geweten.
 
Geen fan van Trump hoor, maar voor andere redenen dan jij. En ja, ik heb guns, mijn goed recht. Als jij ze niet wilt hebben is dat jouw keus.

Blijkt Biden nu ook geheime documenten over verspreid te hebben, onwettelijk, moet je als gemiddelde social justice warrior in een hoop kronkels buigen.
Kan je hier verder op in gaan?
 
Ik zit me te bedenken dat Biden ook een oen is. Het eerste wat hij na Mar-a-Lago had moeten doen, is als een malle al die documenten moeten zoeken en terugbrengen. Enorm klunzig dat hij dat niet gedaan heeft.
Ze wisten dat die documenten er waren voor de mid-term verkiezingen, maar wachtte tot ver daarna met het openbaar maken…
 
De ontdekking van geheime documenten bij Biden is een goede aanleiding om regels op te stellen voor de omgang met geheime stukken na een ambtsperiode voor hooggeplaatste personen. Hoewel deze documenten tijdens hun werk noodzakelijk zijn, moeten ze na hun ambtsperiode ingeleverd worden.
Helaas zijn de partijen in de VS te verdeeld om wetgeving hierover te maken.

Biden en Trump zullen waarschijnlijk niet aangeklaagd worden voor het bezit van deze documenten, maar eventueel wel voor het tegenwerken van het Nationaal Archief bij de terugvordering ervan.
 
De ontdekking van geheime documenten bij Biden is een goede aanleiding om regels op te stellen voor de omgang met geheime stukken na een ambtsperiode voor hooggeplaatste personen. Hoewel deze documenten tijdens hun werk noodzakelijk zijn, moeten ze na hun ambtsperiode ingeleverd worden.
Helaas zijn de partijen in de VS te verdeeld om wetgeving hierover te maken.

Biden en Trump zullen waarschijnlijk niet aangeklaagd worden voor het bezit van deze documenten, maar eventueel wel voor het tegenwerken van het Nationaal Archief bij de terugvordering ervan.
Biden heeft gezegd mee te werken aan onderzoeken en excuses aangeboden. Trump gaf iedereen de schuld behalve zichzelf. Wel een verschil..
 
Een beetje zoals ze wisten dat er geen verkiezingsfraude was, maar de republikeinen de schijn hoog hielden indien Trump er toch mee zou weg komen.
Net zoals de Democrats en de media wisten dat de Russia collusion een hoax was maar er toch vier jaar lang de schijn hoog hielden…
 
Biden heeft gezegd mee te werken aan onderzoeken en excuses aangeboden. Trump gaf iedereen de schuld behalve zichzelf. Wel een verschil..
Ze wisten dat die documenten er waren, hielden het met opzet stil tot na de verkiezingen. Oops, sorry! Yeah right…

Also Biden: “Hang on, OK? Look, as we found — we found a handful of documents that were failed, were filed in the wrong place. We immediately turned them over to the [National] Archives and the Justice Department. We’re fully cooperating and looking forward to getting this resolved quickly.”

Immediately? 2 November werden de eerste documenten “gevonden” maar we hoorden er pas over wanneer? Als dat eerlijker zijn is…
 
Ze wisten dat die documenten er waren, hielden het met opzet stil tot na de verkiezingen. Oops, sorry! Yeah right…

Also Biden: “Hang on, OK? Look, as we found — we found a handful of documents that were failed, were filed in the wrong place. We immediately turned them over to the [National] Archives and the Justice Department. We’re fully cooperating and looking forward to getting this resolved quickly.”

Immediately? 2 November werden de eerste documenten “gevonden” maar we hoorden er pas over wanneer? Als dat eerlijker zijn is…
Alsof Biden onthoudt wat er waar opgeborgen is. Sommigen van die stukken zijn 10 jaar oud.
 
Alsof Biden onthoudt wat er waar opgeborgen is. Sommigen van die stukken zijn 10 jaar oud.
Hij had ze die 10 jaar sowieso niet mogen hebben. Ze waren niet op een veilige manier opgeborgen, iets dat zelfs Trump wel deed. Trump had documenten “slechts” 2 jaar. Om Hillary te quoten “what difference does it make?”

In zijn kantoor van Pennsylvania University (hij claimed er 4 jaar als professor te hebben gewerkt zonder ook maar één keer college te hebben gegeven) werden geheime documenten gevonden omtrent China. Blijkt dat het Chinese donoren waren die voor dat kantoor betaalde. Nothing to see here, move along folks!

Overigens werden de Biden documenten door zijn advocaten “gevonden.” Die advocaten hebben de clearance niet om geheime documenten in te zien. Maar ik begrijp het wel: It’s (D)ifferent.
 
Hij had ze die 10 jaar sowieso niet mogen hebben. Ze waren niet op een veilige manier opgeborgen, iets dat zelfs Trump wel deed. Trump had documenten “slechts” 2 jaar. Om Hillary te quoten “what difference does it make?”

In zijn kantoor van Pennsylvania University (hij claimed er 4 jaar als professor te hebben gewerkt zonder ook maar één keer college te hebben gegeven) werden geheime documenten gevonden omtrent China. Blijkt dat het Chinese donoren waren die voor dat kantoor betaalde. Nothing to see here, move along folks!

Overigens werden de Biden documenten door zijn advocaten “gevonden.” Die advocaten hebben de clearance niet om geheime documenten in te zien. Maar ik begrijp het wel: It’s (D)ifferent.

Ik snap je punt niet helemaal. Wil je daarmee zeggen dat Trump niet onderzocht moet worden omdat Biden ook documenten in zijn bezit had? Dat klinkt een beetje als "Ik rijdt te hard en dat is geen probleem omdat iedereen dat doet" of "Ik heb die bank overvallen en dat was ok omdat 10 mensen dat al eerder gedaan hebben".

Mijn rechtsgevoel zegt dat iemand die de wet bewust overtreedt (en dat moet onderzocht worden imho), gestraft moet worden, of dat nou Biden of Trump of John Doe is, waarbij het wel uitmaakt of iemand meewerkt met justitie of niet (obstructie) voor de strafmaat.
 
Alle media? Echt waar?
Ok, misschien 95% van de nieuws media. ABC News, NBC News, CBS News, NY Times, Washington Post, CNN, MSNBC, LA Times, USA Today…

en dan de late night shows, die er “grappen” over maakten, Jimmy Kimmel, Stephen Colbert, Jimmy Fallon…

En dan de morning talkshows, Good Morning America, Today, CBS Mornings, The View…

Ok, ik kijk niet alles, dus kan best zijn dat er anderen zijn die geen energie in die hoax gestopt hebben.
 
Ik snap je punt niet helemaal. Wil je daarmee zeggen dat Trump niet onderzocht moet worden omdat Biden ook documenten in zijn bezit had? Dat klinkt een beetje als "Ik rijdt te hard en dat is geen probleem omdat iedereen dat doet" of "Ik heb die bank overvallen en dat was ok omdat 10 mensen dat al eerder gedaan hebben".

Mijn rechtsgevoel zegt dat iemand die de wet bewust overtreedt (en dat moet onderzocht worden imho), gestraft moet worden, of dat nou Biden of Trump of John Doe is, waarbij het wel uitmaakt of iemand meewerkt met justitie of niet (obstructie) voor de strafmaat.
Nee, gelijke monniken, gelijke kappen. Als de een fout is vanwege illegaal bezit van geheime documenten, dan de andere ook. Het is puur toevallig dat in het geval met Biden direct excuses gemaakt, gezocht, en geforceerd geaccepteerd worden 🙄

Ik heb aardig wat vrienden die in diverse branches van de military zijn geweest. We praten hier natuurlijk ook over en allen zeiden dat als ze met ook maar één geheim document werden betrap, of ze het niet in mochten zien of misplaatst hadden op onacceptabele manier, dat ze een court martial zouden krijgen met cel straf en dishonorable discharge zonder benefits zouden krijgen.

Geen documenten, maar wel secret clearance issue. Deze jongen maakte wat foto’s voor zijn familie om te laten zien waar hij werkte: https://www.rt.com/news/356608-sailor-jailed-submarine-photographs/
 
Laatst bewerkt:
Nee, gelijke monniken, gelijke kappen. Als de een fout is vanwege illegaal bezit van geheime documenten, dan de andere ook. Het is puur toevallig dat in het geval met Biden direct excuses gemaakt, gezocht, en geforceerd geaccepteerd worden 🙄

Ik heb aardig wat vrienden die in diverse branches van de military zijn geweest. We praten hier natuurlijk ook over en allen zeiden mdat als ze met ook maar één geheim document werden betrap, of ze het niet in mochten zien of misplaatst hadden op onacceptabele manier, dat ze een court martial zouden krijgen met cel straf en dishonorable discharge zonder benefits zouden krijgen.

Geen documenten, maar wel secret clearance issue. Deze jongen maakte wat foto’s voor zijn familie om te laten zien waar hij werkte: https://www.rt.com/news/356608-sailor-jailed-submarine-photographs/
Het probleem zit hem ook niet in beide zaken of ze geheime documenten in bezit hadden. Ook heeft te lengte van het bezit of het aantal documenten geen invloed denk ik. Daar zullen beiden niet voor vervolgd worden vermoed ik. Er is echter wel een groot verschil in hoeverre ze aan het vervolg meegewerkt hebben. Trump heeft (middels zijn advocaten) laten weten dat hij niets meer in bezit had, terwijl bij de huiszoeking bleek dat hj wel degelijk nog documenten bezat.

Dat is althans zoals ik het begrijp.
 
Hij had ze die 10 jaar sowieso niet mogen hebben. Ze waren niet op een veilige manier opgeborgen, iets dat zelfs Trump wel deed. Trump had documenten “slechts” 2 jaar. Om Hillary te quoten “what difference does it make?”

In zijn kantoor van Pennsylvania University (hij claimed er 4 jaar als professor te hebben gewerkt zonder ook maar één keer college te hebben gegeven) werden geheime documenten gevonden omtrent China. Blijkt dat het Chinese donoren waren die voor dat kantoor betaalde. Nothing to see here, move along folks!

Overigens werden de Biden documenten door zijn advocaten “gevonden.” Die advocaten hebben de clearance niet om geheime documenten in te zien. Maar ik begrijp het wel: It’s (D)ifferent.
Nogmaals. Trump weigerde mee te werken. Biden doet dat dus wel. En Trump heeft de capitool bestorming achter zn naam staan. Staatsgevaarlijk heeft iets meer prioriteit lijkt me
 
Terug
Bovenaan Onderaan