Amerika

Vandaag heeft de 6- januari commissie (vergelijkbaar met een parlementaire commissie bij ons) haar laatste zitting gehouden en daarbij geadviseerd aan het ministerie van justitie om Donald Trump(en een aantal anderen) aan te klagen. Het ministerie hoeft daarmee niets te doen, maar ze gaan wel alle verhoren en stukken delen. Zo lang Trump nog als vrij man rond loopt heb ik er weinig vertrouwen dat hij ooit ter verantwoording zal worden geroepen.

 
Hoe staat het eigenlijk met die geheime documenten die gevonden zijn bij Trump? Wordt er op dat gebied nog vuurwerk verwacht?
 
Hoe staat het eigenlijk met die geheime documenten die gevonden zijn bij Trump? Wordt er op dat gebied nog vuurwerk verwacht?

De dossiers van 6-januari en die met de staatsgeheimen zijn onlangs binnen het ministerie van Justitie overgedragen aan een speciaal onderzoeker met de spectaculaire naam Jack Smith. Hij gaat onderzoeken of er strafbare feiten zijn gepleegd in beide zaken en of Donald Trump en eventueel anderen aangeklaagd moeten worden.

Vooralsnog lijkt hij wel pro-actief, maar ik geloof het pas als Trump ook echt aangeklaagd (en veroordeeld) wordt.

Overigens zijn er laatst weer nieuwe documenten gevonden. Het is niet duidelijk of er nog steeds documenten vermist zijn en wat er gebeurd is met de documenten in de tijd dat Trump ze in zijn bezit had. Het lijkt er vooralsnog op, dat hij de documenten niet echt veilig bewaard heeft.
 

Trump volgens rapport grootste aanstichter Capitool-bestorming: 'Alles wijst naar hem'​

link

Na achttien maanden, interviews met meer dan duizend getuigen en de bestudering van meer dan één miljoen pagina's aan documenten is er een definitief eindrapport over de Capitool-bestorming. De Amerikaanse oud-president Donald Trump is de "voornaamste aanstichter", is de conclusie.
De commissie adviseerde om Trump strafrechtelijk te laten vervolgen vanwege de bestorming van het Capitool.
Daarover is ook het eindrapport duidelijk: al het bewijs wijst in één richting. "De voornaamste aanstichter van de gebeurtenissen op 6 januari is één man: oud-president Trump", schrijft The New York Times.

Het is geen verrassing.

Guilty.png
 

Trump volgens rapport grootste aanstichter Capitool-bestorming: 'Alles wijst naar hem'​

link

Na achttien maanden, interviews met meer dan duizend getuigen en de bestudering van meer dan één miljoen pagina's aan documenten is er een definitief eindrapport over de Capitool-bestorming. De Amerikaanse oud-president Donald Trump is de "voornaamste aanstichter", is de conclusie.
De commissie adviseerde om Trump strafrechtelijk te laten vervolgen vanwege de bestorming van het Capitool.
Daarover is ook het eindrapport duidelijk: al het bewijs wijst in één richting. "De voornaamste aanstichter van de gebeurtenissen op 6 januari is één man: oud-president Trump", schrijft The New York Times.

Het is geen verrassing.

Bekijk bijlage 5190
We gaan het wel zien, vooralsnog heb ik niet iets langs zien komen wat sterk genoeg was voor een zaak. Hij heeft immers niet letterlijk opgeroepen om het Capitool in te nemen. Verdediging kan dus alles op VvMU gooien. Mocht het überhaupt een zaak worden dan wordt het dus interessant.
 
We gaan het wel zien, vooralsnog heb ik niet iets langs zien komen wat sterk genoeg was voor een zaak. Hij heeft immers niet letterlijk opgeroepen om het Capitool in te nemen. Verdediging kan dus alles op VvMU gooien. Mocht het überhaupt een zaak worden dan wordt het dus interessant.
Ik verwacht dat Trump zich er onderuit kan praten (zijn advocaten eigenlijk) omdat hij 1 keer het woord “peacefully” gebruikt heeft in zijn toespraak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan