Algemene transfergeruchten

Ik vind het van Gakpo alles behalve chique overigens. Dat je zakelijk je belangen afweegt is een ding, maar je mag je ook best afvragen of je de club waar je bent doorgebroken zo moet behandelen. Als ie blijft is dit toch een flinke smet op z'n image wat mij betreft..
Eens, maar ik vind het zelf nog een grotere smet als hij op de laatste dag wil vertrekken. Dan zadel je je club dus op met mogelijke sportieve malaise door het wegvallen van een sterspeler die niet vervangen kan worden. Eigenlijk zou PSV nu al gewoon moeten zeggen dat het afgelopen is met een transfer. In de eerste paar dagen na de Rangers wedstrijd, niet twee dagen voor de deadline.
 
Wat heeft hij precies bewezen in de PL? Dat hij daar weer gauw weg moet?
En dan moeten wij hem ook nog eens bijna twee miljoen per jaar uitbetalen voor wat tierelantijnen ?

Dit topic lijkt overigens steeds meer over geld in plaats van over voetbal te gaan.
Niet capaciteit maar restwaarde lijkt het belangrijkst. :(
Wel ironisch, je laatste twee zinnen, terwijl je mbt. El Ghazi over geld begint.

Hij heeft in de PL prima statistieken kunnen overleggen twee seizoenen lang (waaronder 20/21 waarin hij tot 10 goals in 28 wedstrijden kwam), tot Villa dure spelers ging aantrekken en hij bij Everton ook niet aan de bak kwam door teveel concurrentie. Hij is niet zo goed als Bergwijn, maar zou hier wel binnenkomen met gelijksoortige ervaring en de fysieke ervaring die je opdoet door in de PL te spelen. Dit is voor PSV een meer dan prima rotatiespeler. Wel eens dat hij geen topsalaris moet ontvangen.
 
Eens, maar ik vind het zelf nog een grotere smet als hij op de laatste dag wil vertrekken. Dan zadel je je club dus op met mogelijke sportieve malaise door het wegvallen van een sterspeler die niet vervangen kan worden. Eigenlijk zou PSV nu al gewoon moeten zeggen dat het afgelopen is met een transfer. In de eerste paar dagen na de Rangers wedstrijd, niet twee dagen voor de deadline.
Ik vind dit de speler uiteindelijk niet aan te rekenen, die moet gewoon zijn keuzes kunnen maken. Hij vindt het al belangrijk dat we een goed bedrag krijgen, blijft volop trainen en spelen in deze periode, etc. Vergelijk dat eens met Antony, en eerder met bijvoorbeeld Bergwijn.
 
Ik vind dit de speler uiteindelijk niet aan te rekenen, die moet gewoon zijn keuzes kunnen maken. Hij vindt het al belangrijk dat we een goed bedrag krijgen, blijft volop trainen en spelen in deze periode, etc. Vergelijk dat eens met Antony, en eerder met bijvoorbeeld Bergwijn.
maar de speler heeft ook een contract. Het is tegenwoordig zo gangbaar geworden dat clubs hun belang helemaal ondergeschikt maken aan (ster)spelers, dat je bijna vergeet dat een speler gewoon met zijn goede verstand hier een contract tekent en de club ook belangen heeft. De club staat volledig in zijn recht om te zeggen ''je hebt hier een contract en als je weg gaat, willen wij wel een adequate vervanger voor je kunnen regelen. Dat kan nu niet meer, dus mag je nu niet weg.'' Maar goed, daar mag je een andere mening over hebben.
 
De noni route…bedoel je dan als voetballer of als brekebeen?
Als swagger gangster natuurlijk
Waar het mij om gaat, is dat dit soort talenten maanden moeten worden "ingespeeld " voordat ze minuten mogen maken in het 1e elftal. Kijk maar naar Madueke zelf: eerst bij Jong PSV en daarna voorzichtig bij het eerste elftal. Alles bij elkaar meer dan een seizoen. Ik heb er niks tegen als deze gozer voor Jong PSV gehaald wordt, maar we hebben toch een vervanger nodig voor Madueke? Dan moet die vervanger er dan toch binnen 2 weken staan om ons te ondersteunen in de eredivisie, beker en in de EL?
Ja, die hebben we zeker nodig. Dat wil echter niet zeggen dat je dit soort gastjes moet laten lopen. Met een terugkoopdeal is wel teleurstellend, als dat waar is. Ben een weekendje weg geweest dus heb het niet voor 100% gevolgd. Beetje aan de toekomst blijven denken is wel zo gezond lijkt me
 
Begin mij langzaamaan wel wat zorgen te maken. Onderhandelingen over El Ghazi lijken stroef te gaan, over andere inkomende transfers op cruciale posities hoor je weinig tot niets en op verkoop gebied loopt zelfs Derrick f*cking Luckassen hier nog rond. Nog 2,5 dag. Kom op JDJ, even knallen nu.
 
El Ghazi met een miljoenensalaris omdat 'hij toch niet zoveel kost'. Over 2 jaar hebben we het niet over Carlos Vinicius maar over Anwar El Ghazi die een hoop salaris verdient waardoor we geen aankopen kunnen doen.

Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.
 
Vergeet niet dat PSV het geld ook voor de lange termijn heel hard nodig heeft en dus niet in de positie is om ‘nee’ te zeggen tegen een hoog bod. Zelfs als dit op deadlineday is en PSV geen tijd meer heeft om een vervanger te regelen. Dan maar in de winterstop. Ik vind het overigens niet goed, maar dat is wel de situatie waarin we ons bevinden.

Zou zomaar niet alleen vanuit Gakpo kunnen komen dus.
 
Vergeet niet dat PSV het geld ook voor de lange termijn heel hard nodig heeft en dus niet in de positie is om ‘nee’ te zeggen tegen een hoog bod. Zelfs als dit op deadlineday is en PSV geen tijd meer heeft om een vervanger te regelen. Dan maar in de winterstop. Ik vind het overigens niet goed, maar dat is wel de situatie waarin we ons bevinden.

Zou zomaar niet alleen vanuit Gakpo kunnen komen dus.
Met het bericht dat naar buiten is gekomen dat het salarishuis het probleem lijkt te zijn (loon mag max xx% van de omzet zijn) en niet het vermogen is het maar de vraag of PSV dus zo hard moet verkopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
El Ghazi met een miljoenensalaris omdat 'hij toch niet zoveel kost'. Over 2 jaar hebben we het niet over Carlos Vinicius maar over Anwar El Ghazi die een hoop salaris verdient waardoor we geen aankopen kunnen doen.

Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.
Wat is het verschil tussen een speler kopen voor 10 miljoen met een contract van 5 ton voor 5 jaar of een speler gratis oppikken met een contract van 2.5 miljoen voor 5 jaar? Ik ben geen boekhouder oid maar volgens mij is het onderaan de streep hetzelfde..
 
Hoe betrouwbaar is dat bericht? Ik kende dat Twitter account niet.
Garanties heb ik niet, maar het gegeven dat o.a. Thijs Slegers en Paul Post (Omroep brabant) het volgen en het gegeven dat het account al 12 jaar in de lucht is geeft mij het gevoel dat ze niet alleen maar wilde verhalen brengen. Of ze hierin volledig gelijk hebben, niets is zeker, maar t klinkt niet ongeloofwaardig, Luuk en Benitez zullen samen niet minder verdienen dan Zahavi en Götze. Ibi zal een opwaardering hebben gekregen, Til zal ook aardig pakken.
 
Wat is het verschil tussen een speler kopen voor 10 miljoen met een contract van 5 ton voor 5 jaar of een speler gratis oppikken met een contract van 2.5 miljoen voor 5 jaar? Ik ben geen boekhouder oid maar volgens mij is het onderaan de streep hetzelfde..
Ja, ik ben ook geen boekhouder. Ik weet dat de kosten er bij beide in zullen hakken en dat je dus ook niet kan doen alsof El Ghazi niks kost. Die komt uit de Premier League en komt hier om een van de grootverdieners te worden. Is ie dat waard? Ik vond het bij Ajax al geen hoogvlieger en in Engeland heeft ie mee lopen hobbelen. Vorig seizoen ook nog een heel seizoen eruit geweest. Ik snap niet waar we mee bezig zijn.
 
Wat is het verschil tussen een speler kopen voor 10 miljoen met een contract van 5 ton voor 5 jaar of een speler gratis oppikken met een contract van 2.5 miljoen voor 5 jaar? Ik ben geen boekhouder oid maar volgens mij is het onderaan de streep hetzelfde..
Zit een verschil in, je hebt je vaste inkomsten als club (o.a. sponsoring enzo) en variabele inkomsten (transfers, recettes Europese toernooien).
Voor het loonhuis mag als ik het goed heb max x% van de vaste begroting gebruikt worden. Hierdoor hakt een gratis speler met 4mlj loon er op dat gebied harder in dan een speler die 15mlj transfer kost maar slecht 1mlj loon opstrijkt.
 
Dat is dan weer het nadeel wanneer je de hele salarishuishouding open breekt voor types als Bruma en Vinicius. Je nieuwe spelers zijn snel beter dan dit duo en zullen dan ook niet snel genoeg nemen met een salaris van 1 mil…

Aankopen worden inderdaad anders gedaan en vaak uitgesmeerd over jaren. Hier is risico mee genomen met de hoop op goede sportieve ontwikkelingen. Nu deze uitblijven zien we dat Ajax weer veel verder is uitgelopen. We kunnen Toon en John van harte bedanken voor deze stand van zaken.
 
Zit een verschil in, je hebt je vaste inkomsten als club (o.a. sponsoring enzo) en variabele inkomsten (transfers, recettes Europese toernooien).
Voor het loonhuis mag als ik het goed heb max x% van de vaste begroting gebruikt worden. Hierdoor hakt een gratis speler met 4mlj loon er op dat gebied harder in dan een speler die 15mlj transfer kost maar slecht 1mlj loon opstrijkt.
Als ik dan zo even nadenk zullen Benitez, Luuk en Sangare na verlenging wel voor enorme bedragen op de loonlijst staan. Daar tegenover staat echter dat Zahavi & Gotze zijn vertrokken. Verder ook nog Doan, Mvogo (voor wie ook salaris werd betaald) Sadilek. En Bruma, waarvoor Fener wel of niet al salaris betaalt.
 
Als ik dan zo even nadenk zullen Benitez, Luuk en Sangare na verlenging wel voor enorme bedragen op de loonlijst staan. Daar tegenover staat echter dat Zahavi & Gotze zijn vertrokken. Verder ook nog Doan, Mvogo (voor wie ook salaris werd betaald) Sadilek. En Bruma, waarvoor Fener wel of niet al salaris betaalt.
En daarvoor kwamen ook Hoever, Brainnogwat, Til, Savio, Waterman, Xavi ook terug. Of Fener het hele loon van Bruma voor de rekening neemt is nog maar de vraag.
 
Ja, ik ben ook geen boekhouder. Ik weet dat de kosten er bij beide in zullen hakken en dat je dus ook niet kan doen alsof El Ghazi niks kost. Die komt uit de Premier League en komt hier om een van de grootverdieners te worden. Is ie dat waard? Ik vond het bij Ajax al geen hoogvlieger en in Engeland heeft ie mee lopen hobbelen. Vorig seizoen ook nog een heel seizoen eruit geweest. Ik snap niet waar we mee bezig zijn.
Lastig met El Ghazi. Was er (ondanks zijn shirtje) bij Ajax altijd wel van onder de indruk, en het zal niet de eerste keer zijn dat een speler het in de PL niet helemaal redde het in de ED vervolgens wel goed deed. En meen me te herinneren dat hij het bij Villa niet slecht heeft gedaan? Maar dan is het een kwestie van 'onder de juiste voorwaarden'....
 
Terug
Bovenaan Onderaan