Algemene transfergeruchten

Laten we inderdaad verder gaan op de voet Zahavi, Vinicius, Van Ginkel, Propper, Mwene, Ramalho, Max en spelers als Sangaré links laten liggen, kampioenschappen gegarandeerd.
Joh waar slaat het op mijn argumenten in het belachelijke te trekken. Dat is de kortste route naar helemaal stoppen met uitwisselen van argumenten. Sangare is 24. Het talentje waar we het over hebben is 18. Nogal een verschil nietwaar?
Maar de een zegt dat ik mijn ogen helemaal wil sluiten voor talenten en ook jij trekt mijn argumenten in het belachelijke. Dan ben ik er wel weer klaar mee. Als je niet normaal kunt discussieren, dan discussieren we maar niet.
 
Joh waar slaat het op mijn argumenten in het belachelijke te trekken. Dat is de kortste route naar helemaal stoppen met uitwisselen van argumenten. Sangare is 24. Het talentje waar we het over hebben is 18. Nogal een verschil nietwaar?
Maar de een zegt dat ik mijn ogen helemaal wil sluiten voor talenten en ook jij trekt mijn argumenten in het belachelijke. Dan ben ik er wel weer klaar mee. Als je niet normaal kunt discussieren, dan discussieren we maar niet.

Deze oude jongens leveren niks op of gaan we verlies op lijden, je hebt nog eens een grote kans dat ze meer salaris vragen (veel meer waarschijnlijk), de kans dat ze beter worden is klein. Oude spelers die het niveau omhoog tillen kunnen we zelden betalen, tenzij we echt een buitenkansje tegenkomen (bijvoorbeeld Götze). Voor een club is het niet de doen om 11 (of 9 zo je wilt) van deze spelers te halen voor de basis. Mijn voorbeelden geven daarbij aan dat 'ervaren-spelers-fetisjisme' je ook nergens brengt. Ajax is overigens ook niet kampioen geworden door een elftal vol 'ervaren' spelers.

Sangaré was overigens 23 toen we hem kochten dus was er onder jouw beleid niet gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Joh waar slaat het op mijn argumenten in het belachelijke te trekken. Dat is de kortste route naar helemaal stoppen met uitwisselen van argumenten. Sangare is 24. Het talentje waar we het over hebben is 18. Nogal een verschil nietwaar?
Maar de een zegt dat ik mijn ogen helemaal wil sluiten voor talenten en ook jij trekt mijn argumenten in het belachelijke. Dan ben ik er wel weer klaar mee. Als je niet normaal kunt discussieren, dan discussieren we maar niet.
Ik vind dat je zelf ook nogal over komt van "dit is mijn mening en dat is de enige juiste". Ik vind dat je zeker een punt hebt mbt ervaring, maar ben het niet volledig met je eens
 
Houd jij de Belgische competitie in de gaten? Is dit beetje een goede doelman?
Ik volg Belgische voetbal.

Prima keeper voor Anderlecht en waarschijnlijk ook wel voor PSV. Laatste jaren wel aan het tobben met z'n rug. Ook alweer 29, hoewel een keeper best lang mee kan.

Ben niet direct voorstander van het uitgeven van miljoenen voor een 29-jarige, maar dit seizoen heeft wel bewezen dat een betrouwbare doelman heel erg belangrijk is.
 
Ik volg Belgische voetbal.

Prima keeper voor Anderlecht en waarschijnlijk ook wel voor PSV. Laatste jaren wel aan het tobben met z'n rug. Ook alweer 29, hoewel een keeper best lang mee kan.

Ben niet direct voorstander van het uitgeven van miljoenen voor een 29-jarige, maar dit seizoen heeft wel bewezen dat een betrouwbare doelman heel erg belangrijk is.
Betrouwbaar is wel een keer fijn. Gewoon eentje die stabiel is en er staat
 
Betrouwbaar is wel een keer fijn. Gewoon eentje die stabiel is en er staat

Ja. Vind absoluut dat PSV weer meer moet gaan voor spelers met groeimarge, die gekocht worden en dan paar jaar laten voor veel geld verkocht kunnen worden (want dat heeft PSV gewoon nodig), maar in de goal nu geen gokjes, twijfelachtige talenten of zo meer. Gewoon iemand die er staat idd. Dat verdient zichzelf toch wel weer terug.
 
Ja. Vind absoluut dat PSV weer meer moet gaan voor spelers met groeimarge, die gekocht worden en dan paar jaar laten voor veel geld verkocht kunnen worden (want dat heeft PSV gewoon nodig), maar in de goal nu geen gokjes, twijfelachtige talenten of zo meer. Gewoon iemand die er staat idd. Dat verdient zichzelf toch wel weer terug.
En dan Delanghe nu uitlenen aan een clubje onderin of aan een topper in de KKD en Peersman alles laten spelen bij Jong.
 
Dus gaan we de concurrentie aan met die koopgeile clubs? Dat wordt een dure grap en dan hou je inderdaad geen geld meer over voor andere spelers.
Nee juist niet, dan ben je ze voor als ze al op vroege leeftijd gescout en binnen gehaald worden. Anders moet je idd gaan concurreren met koopgeile clubs en "da ga nie!".
 
Een elftal met gearriveerde spelers op niveau kunnen we helemaal niet betalen. We moeten de juiste mix zien te vinden met minstens elke linie een ervaren kracht. Als Nederlandse club ontkom je er niet aan om te 'hopen' op talentjes.
En die gearriveerde spelers moeten spelers zijn in de categorie van L de Jong destijds, Guardado, Moreno, Cocu enz zoals Ajax dat deed met Tadic, Blind en Klaassen. Wij hebben nu vooral half fitte dan wel overschatte gearriveerde spelers binnen gehaald die nooit hun status hebben kunnen waarmaken.
 
En die gearriveerde spelers moeten spelers zijn in de categorie van L de Jong destijds, Guardado, Moreno, Cocu enz zoals Ajax dat deed met Tadic, Blind en Klaassen. Wij hebben nu vooral half fitte dan wel overschatte gearriveerde spelers binnen gehaald die nooit hun status hebben kunnen waarmaken.
Dat zeker en dat bedoelde ik ook dat we een aantal ervaren krachten nodig hebben op elke linie. Al vind ik Tadic iemand die pas bij Ajax écht slaagde. Daarvoor een niet al te geweldige carrière gehad. Klaassen idem.

Daarom lijkt mij Luuk de Jong een goede optie. Hij speelt in de spits waar we niet al te veel talent hebben lopen die hij in de weg zou zitten.

Daarom hoop ik ook meer dat Sangaré blijft dan dat Cody blijft. Ik vind Sangaré (ondanks zijn leeftijd) een speler die net als een ervaren kracht stabiliteit kan verzorgen op het middenveld.

Dan nog eentje erbij voor achterin en dan hebben we iets moois om op te bouwen
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat zeker en dat bedoelde ik ook dat we een aantal ervaren krachten nodig hebben op elke linie. Al vind ik Tadic iemand die pas bij Ajax écht slaagde. Daarvoor een niet al te geweldige carrière gehad. Klaassen idem.

Daarom lijkt mij Luuk de Jong een goede optie. Hij speelt in de spits waar we niet al te veel talent hebben lopen die hij in de weg zou zitten.

Daarom hoop ik ook meer dat Sangaré blijft dan dat Cody blijft. Ik vind Sangaré (ondanks zijn leeftijd) een speler die net als een ervaren kracht stabiliteit kan verzorgen op het middenveld.

Dan nog eentje erbij voor achterin en dan hebben we iets moois om op te bouwen
Zowel Ajax als PSV kunnen nooit een speler halen die elders wel succesvol is geweest want anders zou die zijn carierre willen voortzetten in die grote competities. De genoemde spelers bij Ajax en bij PSV waren allemaal spelers die het elders heel moeilijk hadden, Cocu of Rijkaard bijv daargelaten.
Ook Berghuis is mislukt bij Watford. Haller mislukt bij West Ham. En ook Blind, Tadic en Klaassen idd. Ik hoop alleen niet dat ze nog zoveel uitstraling hebben dat ze jongens als Ziyech en vd Beek gaan terug halen. Je ziet nu dat ze weer bezig zijn met Bergwijn..
 
Dat zeker en dat bedoelde ik ook dat we een aantal ervaren krachten nodig hebben op elke linie. Al vind ik Tadic iemand die pas bij Ajax écht slaagde. Daarvoor een niet al te geweldige carrière gehad. Klaassen idem.

Daarom lijkt mij Luuk de Jong een goede optie. Hij speelt in de spits waar we niet al te veel talent hebben lopen die hij in de weg zou zitten.

Daarom hoop ik ook meer dat Sangaré blijft dan dat Cody blijft. Ik vind Sangaré (ondanks zijn leeftijd) een speler die net als een ervaren kracht stabiliteit kan verzorgen op het middenveld.

Dan nog eentje erbij voor achterin en dan hebben we iets moois om op te bouwen
PSV vond ik in het verleden altijd erg sterk in het terughalen van goede ervaren spelers met een duidelijke invloed op de rest van het team, denk aan van Bommel, Cocu, Guardado. Dit hebben ze toch wel nagelaten de laatste jaren.

Götze is een goede speler, maar neemt niet het team op sleeptouw. Het lijkt mij nooit een goed teken als Gakpo als aanvoerder moet optreden als één van de jongste van het elftal in een aanvallende rol op het veld.

Als ik PSV was zou ik op zoek gaan naar een duidelijke ervaren leider die naast Sangaré de lijnen uit kan zetten op het veld en verder toch hoofdzakelijk talent te zoeken voor de overige posities op het veld.
 
PSV vond ik in het verleden altijd erg sterk in het terughalen van goede ervaren spelers met een duidelijke invloed op de rest van het team, denk aan van Bommel, Cocu, Guardado. Dit hebben ze toch wel nagelaten de laatste jaren.

Götze is een goede speler, maar neemt niet het team op sleeptouw. Het lijkt mij nooit een goed teken als Gakpo als aanvoerder moet optreden als één van de jongste van het elftal in een aanvallende rol op het veld.

Als ik PSV was zou ik op zoek gaan naar een duidelijke ervaren leider die naast Sangaré de lijnen uit kan zetten op het veld en verder toch hoofdzakelijk talent te zoeken voor de overige posities op het veld.
Probleem is dat er imo weinig oud-PSV'ers zijn die nog een fatsoenlijk niveau hebben om terug te komen en iets kon betekenen. Van Ginkel en Propppr hadden dat kunnen zijn, maar dat was fysiek niet meer goed genoeg.

Luuk is eigenlijk de enige die ik kan verzinnen die in die positie zou zitten.

Wat Gakpo betreft: die jongen ligt enorm goed in de groep, is slim en welbespraakt en is Eindhovenaar. Ik snap de keuze voor hem wel en vind het ook geen zwaktebod oid
 
Probleem is dat er imo weinig oud-PSV'ers zijn die nog een fatsoenlijk niveau hebben om terug te komen en iets kon betekenen. Van Ginkel en Propppr hadden dat kunnen zijn, maar dat was fysiek niet meer goed genoeg.

Luuk is eigenlijk de enige die ik kan verzinnen die in die positie zou zitten.

Wat Gakpo betreft: die jongen ligt enorm goed in de groep, is slim en welbespraakt en is Eindhovenaar. Ik snap de keuze voor hem wel en vind het ook geen zwaktebod oid
Gakpo doet het zeker goed, en lijkt ook niet minder te renderen ondanks de verantwoordelijkheden. Je loopt wel het risico dat als het minder gaat, zijn focus te veel gaat liggen op het leiden en dat dit ten koste kan gaan van assists en goals. Iemand ervaren erbij die hierin kan assisteren zou wel helpen denk ik.

Van Ginkel en Pröpper waren inderdaad belabberde keuzes gezien hun fysieke betrouwbaarheid, daar kan je echt niet op bouwen over een heel seizoen gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan