Algemene transfergeruchten

Ja, als een voetballer 24 is hij inderdaad over zijn top en wordt er echt geen bedrag over de 12 miljoen meer betaald.

Ik denk dat het meer met prestaties te maken heeft hoor.
Blijft Lozano hij wordt topscorer, P.S.V. dringt door tot de het hoofdtoernooi van de CL en wordt ook kampioen.
Lozano laat zich hierbij goed zien dan beur je zo maar 70 miljoen.

Speelt P.S.V. volgend jaar bagger en wint niks waarbij Lozano zich noet positief onderscheid dan moet je blij zijn met 15 miljoen.

Dat bedrag van 70 miljoen is inderdaad letterlijk genoemd toen hij nog in blakende vorm verkeerde. Wat mij zo opvalt is dat ik geen een kenner in de media heb gehoord over de positieverandering van links naar rechts als mogelijke verklaring van de vormdip. De meeste goals die hij maakte waren vanaf links binnensnijdend met rechts uithalen. Als hij weer op linksbuiten speelt dan weet ik zeker dat hij zijn oude vorm hervindt. Maar ja, met Bruma heeft JDJ nog een linksbuiten gehaald. Bergwijn vind ik op linksbuiten ook gewoon veel beter op links. Dat betekent dat JDJ door deze vreemde aankoop de selectie zodanig heeft vervormd dat het eigenlijk beter is om je twee beste spelers te verkopen: Lozano en Bergwijn. Dan is het hopen dat Robben PSV komt versterken aangezien Aboukhlal anders de enige optie is op rechtsbuiten.
 
Op basis van de tweede seizoenshelft toch wel?
Ik vind Lozano altijd dreigend. Heeft ook in de tweede seizoenshelft zijn goals meegepikt. Gewoon de beste speler van PSV.
Ik zie de verkoop van Lozano net zoals die van Luuk de Jong meer als een investering voor de club. Ik zie PSv niet meer zo veel vangen voor Lozano als deze zomer. Volgend seizoen is hij 24 wat betekend dat er steeds minder rek (potentieel) in hem zal zitten. Nu kunnen we Lozano nog voor 40/50 miljoen verkopen onder het mom van 'hij wordt nóg beter'.
Met de Jong kan je nu na een goed seizoen in een keer 10/12 miljoen vangen. Dat zijn bedragen die je voor beide jongens niet meer gaat krijgen.

Dan is de vraag natuurlijk. Gaan we er zonder deze twee dusdanig op achteruit en kunnen we dat met de 40 miljoen winst die PSV maakt niet beter investeren? Aangezien we met Malen, Bruma en Gakpo drie vleugelspelers van een aardig niveau hebben en daarnaast nog mauro en Aboukhlal met eventueel Pereiro voor de vleugels mag je dan concluderen dat er genoeg doelpunten van de vlanken zullen komen komend seizoen. Lammers heeft bewezen veel te kunnen scoren en kan De Jong zn plek overnemen op basis van afgelopen seizoen.

Je hebt geen zekerheden. Maar als je naar de toekomst kijkt is een verkoop van Lozano erg logisch. Je hebt nu de middelen om hem op te vangen en kan het transfergeld goed gebruiken om de gehele selectie een niveau omhoog te pompen (door bijvoorbeeld 15 miljoen in een enorm talent als Lyanco te steken...)
Jouw redenering snap ik, maar dan neem je meer aspecten mee. Een speler van kaliber Lozano is voor PSV van grote waarde en niet zo snel een op een te vervangen.
 
Scheet of niet, je gaat er dus nooit meer voor krijgen dan 12 miljoen aangezien City altijd de eerste optie heeft, en die altijd zal lichten wanneer een PSG 100 miljoen zal bieden. Daarom beter maar weg ermee en nooit meer zaken doen met City. Dan zelf maar is beter scouten.
Denk jij nou echt dat je ook maar enige kans hebt om deze speler op jonge leeftijd binnen te halen. City, Chelsea, United, PSG hebben enorme scoutingsapparaten en zijn bij bijna elke wedstrijd aanwezig. Bovendien betalen ze achterloos 6 mln. en meer voor een jeugdspeler. Dan moet je wel erg veel geluk hebben om een dergelijke speler naar Nederland te halen.
 
Ik vind Lozano altijd dreigend. Heeft ook in de tweede seizoenshelft zijn goals meegepikt. Gewoon de beste speler van PSV.

Dit! Weinigen beseffen dat voor een slecht seizoen, Lozano het best goed heeft gedaan. Bovendien, denk ik dat een reden achter zijn mindere seizoen ook kan zijn dat de chemie tussen hem en Bergwijn wat minder is geworden. Ze gunden elkaar toch wat minder aan het einde.
Als Bergwijn verkocht wordt, Lozano en Bruma op de flanken, Malen achter de hand voor de spitspositie (natuurlijk concurrerend met Lammers) en achter de hand voor de vleugel, maakt het dat hij dan toch veel meer minuten maakt. Lammers is nou eenmaal geen 'gevestigde' naam als de Jong dat nu is, dus ik zie Lammers nog best vaak gewisseld worden (wat niet erg is).

En omdat Malen meer minuten krijgt (in de spits), krijgt Gakpo dat ook. En dan nog Aboukhlal achter de hand en misschien Mauro? Iedereen blij toch?
 
Denk jij nou echt dat je ook maar enige kans hebt om deze speler op jonge leeftijd binnen te halen. City, Chelsea, United, PSG hebben enorme scoutingsapparaten en zijn bij bijna elke wedstrijd aanwezig. Bovendien betalen ze achterloos 6 mln. en meer voor een jeugdspeler. Dan moet je wel erg veel geluk hebben om een dergelijke speler naar Nederland te halen.

Welke clubs hadden hem op het lijstje na zijn seizoen NAC?
Kom op we hebben het niet over de nieuwe Romario.
 
Dat bedrag van 70 miljoen is inderdaad letterlijk genoemd toen hij nog in blakende vorm verkeerde. Wat mij zo opvalt is dat ik geen een kenner in de media heb gehoord over de positieverandering van links naar rechts als mogelijke verklaring van de vormdip. De meeste goals die hij maakte waren vanaf links binnensnijdend met rechts uithalen. Als hij weer op linksbuiten speelt dan weet ik zeker dat hij zijn oude vorm hervindt. Maar ja, met Bruma heeft JDJ nog een linksbuiten gehaald. Bergwijn vind ik op linksbuiten ook gewoon veel beter op links. Dat betekent dat JDJ door deze vreemde aankoop de selectie zodanig heeft vervormd dat het eigenlijk beter is om je twee beste spelers te verkopen: Lozano en Bergwijn. Dan is het hopen dat Robben PSV komt versterken aangezien Aboukhlal anders de enige optie is op rechtsbuiten.
Die 70M praat kwam van Kees Jansma naar mijn weten. In die tijd speelde Lozano ook weergaloos.
 
Welke clubs hadden hem op het lijstje na zijn seizoen NAC?
Kom op we hebben het niet over de nieuwe Romario.
Precies. Angelino was zo geweldig bezig dat City 'm alleen kon verhuren aan NAC. En na 'n seizoen NAC gaat de absolute top er inderdaad nog niet voor.

Denk dat het puur 'n financiële kwestie is geweest van PSV. Om een paar miljoen uit te sparen, is die clausule erop gezet.
 
Denk jij nou echt dat je ook maar enige kans hebt om deze speler op jonge leeftijd binnen te halen. City, Chelsea, United, PSG hebben enorme scoutingsapparaten en zijn bij bijna elke wedstrijd aanwezig. Bovendien betalen ze achterloos 6 mln. en meer voor een jeugdspeler. Dan moet je wel erg veel geluk hebben om een dergelijke speler naar Nederland te halen.
Ik denk dat het zeker nog moet kunnen lukken.
 
Lozano heeft veel te weinig laten zien afgelopen seizoen en gedraagt zich erg vervelend en egoïstisch in het veld. Luuk heeft afgelopen seizoen geweldig gepresteerd beter als Lozano. Luuk heeft het team vaak op sleeptouw genomen en dat is ook een kwaliteit. Lozano daarentegen heeft erg matig gespeeld voor zijn zogenaamde kwaliteiten van mij mag ie weg. Ik baal als Bergwijn vertrekt en al helemaal als ie naar Ajax gaat en wat mij zorgen baart is dat de leegloop is begonnen en een onervaren John de Jong de boel moet redden. Kansloos in mijn ogen. FC Basel is het begin van een kansloos seizoen ben ik bang, die hebben al allang een team staan en wij gaan met half jong PSV starten.
 
Uiteraard niet. Luuk is een technisch beperkte voetballer, die in het buitenland 2x mislukt is. Bij PSV heeft hij 2 seizoenen zeer matig gepresteerd. Lozano is toch veel vaardiger, creëert zelf kansen en is ook gewilder bij andere clubs. Basisspeler bij Mexico.

Ik vind het wel een beetje denigrerend naar Luuk toe. Je zou ook kunnen zeggen dat Luuk dit jaar veel belangrijker is geweest voor PSV dan Lozano. Of dat Luuk al meer champions league ervaring heeft. Lozano is een betere voetballer, maar over het algemeen mogen ze elkaars veters best strikken.
 
Ik vind het wel een beetje denigrerend naar Luuk toe. Je zou ook kunnen zeggen dat Luuk dit jaar veel belangrijker is geweest voor PSV dan Lozano. Of dat Luuk al meer champions league ervaring heeft. Lozano is een betere voetballer, maar over het algemeen mogen ze elkaars veters best strikken.

Met jouw gebruikersnaam klagen over een denigrerende opmerking naar een speler, vind ik echt een pareltje. :clap2:
 
Ik vind het wel een beetje denigrerend naar Luuk toe. Je zou ook kunnen zeggen dat Luuk dit jaar veel belangrijker is geweest voor PSV dan Lozano. Of dat Luuk al meer champions league ervaring heeft. Lozano is een betere voetballer, maar over het algemeen mogen ze elkaars veters best strikken.
Ik denk dat we het niet eens worden. Mede door de speelstijl van PSV compleet af te stemmen op De Jong en het goede seizoen dat hij nu draaide, was zijn belang zeer groot. Maar in mijn ogen doet PSV zich ook te kort door het spel volledig op De Jong af te stemmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan