Algemene transfergeruchten

Maar wat doe je dan met het eerste elftal, huur je een spits wat weggegooid geld is, zeker in onze financiële situatie, of koop je een spits die uiteindelijk weer de ontwikkeling van de getalenteerde lichting jeugdspitsen in de weg staat?
Ik zie het persoonlijk erg zitten in Sidney van Hooijdonk volgend seizoen als beweeglijke spits
 
Zie mijn overzicht tegen wie Sidney vooral scoort, ik zou m nog geen kwaliteit durven noemen. Plus het gegeven dat ie ook best onzichtbaar is tegen die clubs.
Heeft ook met z'n medespelers te maken. Heerenveen loopt niet over van kwaliteit
 
En er zijn ook spitsen die veel scoren bij een minder goede club maar dit na laten bij een topcub.
Alves is een mooi voorbeeld, en die ging "slechts" naar Middelsborough.
Ook Vlap/Lammers als recent Fries voorbeeld, ook die bij andere teams geen garantie op doelpunten gebleken.

Aan de andere kant heeft Bologna met Zirkzee (huur bayern, afkoopsom 9 mio) wellicht geen plek en wat geld nodig? Sidney kan best een interessante cariere tegemoed gaan, maar bedragen van boven of rond de 10 miljoen lijken mij al te hoog voor die gok. En qua haalbaarheid uit optiek van Bologna, hun alternatieve spits is de 34 jarige (geblesseerde) Arnoutovic. Denk eerlijk gezegt dus niet dat ze Sidney heel makkelijk laten gaan, die 9 mio voor Zirkzee lijkt me - als ze in de top 8 finishen in de Serie A - geen probleem?
 

Die andere twee namen zou ik niet echt logisch vinden.


Op het eerste gezicht lijkt het mij een best aardige speler. Op Twitter zie ik ook alleen maar positieve berichten over hem. Verder zouden Sporting en Porto hem ook op de korrel hebben.
 
Laatst bewerkt:
VI meldt overigens dat PSV en ook Feyenoord bezig zijn met 2 van de Toulouse jongens, zowel Stijn Spierings als Branco vd Boomen. Beiden hebben een aflopend contract, dus wat dat betreft zijn het interessant opties. Zeker nu Guti weg lijkt te gaan, hebben we wel weer meer middenvelders nodig.

Spierings ken ik niet echt, eerlijk gezegd, ook de paar wedstrijdjes van Toulouse die ik heb gezien, heb ik niet echt op heb gelet. Branco is een prachtige speler. Fenomenale trap, maar wel erg traag. Is dus zeker niet een vervanger van Guti.
 
Om de selectie wat op te frissen lijkt het me inderdaad geen slecht idee om Guti voor een miljoen of 5 te verkopen (liever meer, weet niet hoe hij in de markt ligt) en dan Spierings aan te trekken. Herinnert iemand zich nog die krankzinnige 4-5 in de play-offs voor promotie naar de Eredivisie tussen RKC en Go Ahead in 2019? Daar maakte Spierings in minuut 90+5 de 4-4 (en de 2-0 in minuut 38):


Branco is leuk, maar heb echt geen idee hoe die hier zal renderen (al helemaal als hij naast Veerman zou komen te staan).
 
Laatst bewerkt:
VI meldt overigens dat PSV en ook Feyenoord bezig zijn met 2 van de Toulouse jongens, zowel Stijn Spierings als Branco vd Boomen. Beiden hebben een aflopend contract, dus wat dat betreft zijn het interessant opties. Zeker nu Guti weg lijkt te gaan, hebben we wel weer meer middenvelders nodig.

Spierings ken ik niet echt, eerlijk gezegd, ook de paar wedstrijdjes van Toulouse die ik heb gezien, heb ik niet echt op heb gelet. Branco is een prachtige speler. Fenomenale trap, maar wel erg traag. Is dus zeker niet een vervanger van Guti.
Spierings ook? Dat lijkt me toch niet echt PSV niveau... vd Boomen wellicht wel, maar lijkt me ook meer een type Veerman. Ik zie liever Matusiwa van Reims komen, dat is een verdedigende middenvelder. En als we zoek moeten naar een nummer 8 of 10, dan vind ik Zian Flemming wel interessant. Ook allebei wat jonger en atletischer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan