Der Jaufe
Forum Hall of Fame Inductee
Pssst we zijn er al uit, quarantaine is over.Oh well.
Misschien over een paar jaar weer erop terugkijken jongens. Misschien komen we er dan wel uit![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Pssst we zijn er al uit, quarantaine is over.Oh well.
Misschien over een paar jaar weer erop terugkijken jongens. Misschien komen we er dan wel uit![]()
Voor de absolute meerderheid wel ja. En ja, je zult maar aan de beurt zijn. Heel verdrietig. Neemt niet weg dat de maatregelen voor een groot deel van de mensen disproportioneel waren. Online les, je middelbare school kiezen op basis van een video, je introductie van de studie gecanceld, winkels dicht, geen kinderfeestjes en schoolreisjes, niet meer mogen sporten en zelfs een straatverbod voor de avond. Een straatverbod. Volkomen krankzinnig. Had niks met het beperken van een virus te maken, maar met de makkelijkste weg om een land te controleren, daar waar diversiteit, zeker na de eerste golf, prima had gekund. Maar wel met het isoleren van diegenen die het meeste gevaar lopen, niet met diegenen die zichzelf moeten testen om te weten of ze het überhaupt hebben.Daarom puilden de ic's ook uit. Het was maar een griepje
Zeker. Maar het volk is wel anders sinds de pandemie. Er is iets veranderd in de tolerantie. Dus de gevolgen zijn er wel degelijk, op heel veel gebieden.Pssst we zijn er al uit, quarantaine is over.
Leerlingen zijn veelal wel fit, maar vraag mij af voor hoeveel docenten dat geldt. Kortom, was thuisonderwijs berscherming voor de leerlingen, leraren of het verlagen van de totale druk op zorg (door minder verkeersongevallen etc.)Voor de absolute meerderheid wel ja. En ja, je zult maar aan de beurt zijn. Heel verdrietig. Neemt niet weg dat de maatregelen voor een groot deel van de mensen disproportioneel waren. Online les, je middelbare school kiezen op basis van een video, je introductie van de studie gecanceld, winkels dicht, geen kinderfeestjes en schoolreisjes, niet meer mogen sporten en zelfs een straatverbod voor de avond. Een straatverbod. Volkomen krankzinnig. Had niks met het beperken van een virus te maken, maar met de makkelijkste weg om een land te controleren, daar waar diversiteit, zeker na de eerste golf, prima had gekund. Maar wel met het isoleren van diegenen die het meeste gevaar lopen, niet met diegenen die zichzelf moeten testen om te weten of ze het überhaupt hebben.
Dat kunnen mensen prima zelf onderling beslissen. Met alle risico’s van dien. Ik vermoed dat een hoop opa’s en oma’s liever even een tijdje zouden gaan beeldbellen met de kleinkinderen, als de regel was geweest dat bij zorg de jongsten voorrang zouden krijgen. Maar dat kan ik niet staven.Maar ff testen voor je bij oma op de koffie ging was toch ook niet zo vreemd. Of valt dat voor jou ook al onder spastisch testen?
Het 1x per week voor school testen ging ver, anderzijds het drama wat sommigen van dat testen maakten (het tast je hersenschors aan) vind ik ook wel weer wat overdreven
Had Pabo-studenten ingezet. Vraag een school om in een ochtend met een plan te komen en er is een plan. Echt wel.Leerlingen zijn veelal wel fit, maar vraag mij af voor hoeveel docenten dat geldt. Kortom, was thuisonderwijs berscherming voor de leerlingen, leraren of het verlagen van de totale druk op zorg (door minder verkeersongevallen etc.)
Heel het beleid was gericht op de zorgdruk. Daar zat m de cruxVoor de absolute meerderheid wel ja. En ja, je zult maar aan de beurt zijn. Heel verdrietig. Neemt niet weg dat de maatregelen voor een groot deel van de mensen disproportioneel waren. Online les, je middelbare school kiezen op basis van een video, je introductie van de studie gecanceld, winkels dicht, geen kinderfeestjes en schoolreisjes, niet meer mogen sporten en zelfs een straatverbod voor de avond. Een straatverbod. Volkomen krankzinnig. Had niks met het beperken van een virus te maken, maar met de makkelijkste weg om een land te controleren, daar waar diversiteit, zeker na de eerste golf, prima had gekund. Maar wel met het isoleren van diegenen die het meeste gevaar lopen, niet met diegenen die zichzelf moeten testen om te weten of ze het überhaupt hebben.
De kans op besmetting was groot. De kans op ziekenhuisopname of sterfte, enigszins afhankelijk van leeftijd en fitheid, bijzonder klein.
De natuur wilde van wat mensen af. Niks mis mee.Het aantal pure doden door covid is gewoon gigantisch veel meer dan ebola. Ebola heeft nog geen 20k aan doden. Ja als je ebola krijgt ben je in principe dood, maar de kan op corona en de makkelijkheid dat iedereen het kreeg maakt dat het vele malen dodelijker en gevaarlijker was voor de mensheid.
Dat is wat ik bedoel. Als er virus met het sterftecijfer van Ebola had rondgewaard waren er geen maatregelen nodig geweest, dan blijft iedereen ongevraagd binnen.Het aantal pure doden door covid is gewoon gigantisch veel meer dan ebola. Ebola heeft nog geen 20k aan doden. Ja als je ebola krijgt ben je in principe dood, maar de kan op corona en de makkelijkheid dat iedereen het kreeg maakt dat het vele malen dodelijker en gevaarlijker was voor de mensheid.
Nou, in Nederland zijn we nogal eigenwijs. Misschien de eerste maand ofzo. Met de eerste lockdown was iedereen het na een maand ook alweer zat..Dat is wat ik bedoel. Als er virus met het sterftecijfer van Ebola had rondgewaard waren er geen maatregelen nodig geweest, dan blijft iedereen ongevraagd binnen.
Had niks met het beperken van een virus te maken, maar met de makkelijkste weg om een land te controleren, daar waar diversiteit, zeker na de eerste golf, prima had gekund.
Dat is wat ik bedoel. Als er virus met het sterftecijfer van Ebola had rondgewaard waren er geen maatregelen nodig geweest, dan blijft iedereen ongevraagd binnen.
Jij hebt toch een heel ander referentiekader dan ik.En velen hebben er ook goed van geprofiteerd, financieel of met (nep ziekmeldingen), maar das van alle tijden, netzo als iedereen die nu burnout heeft uhu
Jij hebt toch een heel ander referentiekader dan ik.
Ik spreek over mijn werkgebied en mensen in/omheen, velen die altijd al het ziekmelden systeem misbruikten hebben corona maximaal misbruikt, voor velen andere die braaf waren gingen de ogen open hoe makkelijk het was dus die deden het ook later, zo hadden sommige het constant ook. Te ziek om te werken, maar als je hun socialmedia zag dan kreeg je totaal ander beeld hoe ''ziek men was'' + later kwam de after-covid ellende en dat gebruikten velen ook maximaal
Jij hebt toch een heel ander referentiekader dan ik.