Alex Schalk (A) - Gehuurd van NAC Breda

Sjoerd93

Aanvoerder
PSV.nl meldt:

Schalk verruilt NAC Breda voor Jong PSV

03 januari 2014 13:30

Alex Schalk speelt het komende half jaar op huurbasis voor PSV. De aanvaller van NAC Breda, die de bijnaam heeft ‘Der Bomber van Breda’, gaat in Jong PSV spelen. Schalk, geboren op 7 augustus 1992 in Breda, begon zijn carrière bij Beek Vooruit, waarna hij in de jeugdopleiding van NAC ging spelen. Hij traint vandaag al mee.

73b2cffe-4169-4fd2-8702-4383c4e62597_Schalk1213-NAC225.jpg

Alex Schalk in duel met Derijck.

Jeugdinternational
Alex Schalk speelde voor NAC Breda 58 wedstrijden in de Eredivisie, waarin hij 10 doelpunten maakte. In seizoen 2011-2012 speelde hij de meeste wedstrijden, 32 duels, waarin hij zes keer tot scoren kwam. Schalk kwam verder vier keer uit voor Jong Oranje en ook vier keer voor het Nederlands Beloftenelftal. Zondag vertrekt hij met Jong PSV op trainingskamp naar Belek (Turkije), waar onder meer een oefenwedstrijd tegen Stuttgarter Kickers op het programma staat.

Reactie Marcel Brands
“Hij is een versterking voor Jong PSV voor de spitspositie”, zei Marcel Brands in een eerste reactie. “Alex zat op een beetje op een zijspoor bij NAC Breda en hij wil zich graag in de kijker spelen bij PSV.” Na het huidige seizoen heeft Alex Schalk nog een eenjarig contract bij NAC Breda.




Originele openingspost geruchtentopic:

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 1m
Spits Alex Schalk van #NAC kan naar #PSV. Collega's van BN/DeStem melden dit.

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 48s
Schalk kan spits bij Jong #PSV worden en trainen bij #PSV 1. Wordt vervolgd.

VI ‏@VI_nl 1m
NAC-aanvaller Alex Schalk vertrekt in de winterstop mogelijk naar PSV. De Eindhovenaren hebben belangstelling om de spits te huren

Hier het artikel van BN De Stem.

En VI heeft er ook wat over te melden.

Opvallend, aangezien hij bij NAC niet speelt. In de jeugd was het echt een enorm talent. Maar het lijkt in eerste instantie dus om Jong PSV te gaan.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Rik Elfrink ‏@RikElfrink 1m
Spits Alex Schalk van #NAC kan naar #PSV. Collega's van BN/DeStem melden dit.

Rik Elfrink ‏@RikElfrink 48s
Schalk kan spits bij Jong #PSV worden en trainen bij #PSV 1. Wordt vervolgd.

VI ‏@VI_nl 1m
NAC-aanvaller Alex Schalk vertrekt in de winterstop mogelijk naar PSV. De Eindhovenaren hebben belangstelling om de spits te huren

Hier het artikel van BN De Stem.

En VI heeft er ook wat over te melden.

Opvallend, aangezien hij bij NAC niet speelt. In de jeugd was het echt een enorm talent. Maar het lijkt in eerste instantie dus om Jong PSV te gaan.

Ik las het ook. Toch weer een "Alex" bij PSV, maar een bankzitter bij NAC is natuurlijk niet de directe versterking waar het eerste elftal op zit te wachten dus. Zo'n speler ga je toch niet huren?
 
Ik las het ook. Toch weer een "Alex" bij PSV, maar een bankzitter bij NAC is natuurlijk niet de directe versterking waar het eerste elftal op zit te wachten dus. Zo'n speler ga je toch niet huren?

Daarom is het dus ook vooral een aanwinst voor Jong PSV. ;)

Logisch dat je ook voor die ploeg naar versterkingen gaat kijken als je op bepaalde posities gewoon onderbezet bent. Waarom zou je bijvoorbeeld ook niet één of twee ervaren spelers bij die ploeg zetten?
 
Ach...als je hem voor een acceptabele prijs kan huren met optie tot koop, waarom niet?
Zo'n groot verschil zit er toch niet tussen Luuk de Jong en Alex Schalk? :shifty:
 
Daarom is het dus ook vooral een aanwinst voor Jong PSV. ;)

Logisch dat je ook voor die ploeg naar versterkingen gaat kijken als je op bepaalde posities gewoon onderbezet bent. Waarom zou je bijvoorbeeld ook niet één of twee ervaren spelers bij die ploeg zetten?

Op zich mee eens. Zoals Slegers aangeeft: Bentancourt wil weg, Antonio is ontslagen, dus Jong PSV zit niet meer zo ruim in de spitsen. Aan de andere kant hebben we daar wel Rai Vloet lopen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Schalk straks bij Jong PSV in de spits staat en Vloet daardoor naar de bank moet.
 
Op zich mee eens. Zoals Slegers aangeeft: Bentancourt wil weg, Antonio is ontslagen, dus Jong PSV zit niet meer zo ruim in de spitsen. Aan de andere kant hebben we daar wel Rai Vloet lopen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Schalk straks bij Jong PSV in de spits staat en Vloet daardoor naar de bank moet.

Vloet is volgens mij van nature een middenvelder die nu uit noodzaak in de spits speelt. In de B1 loopt wel een gigantisch talent rond voor de spitspositie, maar ik weet hoe snel ze die jongen klaar achten voor Jong PSV.
 
Vloet is volgens mij van nature een middenvelder die nu uit noodzaak in de spits speelt. In de B1 loopt wel een gigantisch talent rond voor de spitspositie, maar ik weet hoe snel ze die jongen klaar achten voor Jong PSV.



Vloet is idd een Aanvallende middenvelder, Maar zoals hij nu Speelt in de spits maakt Alex Schalk echt geen kans..
 
Schalk... lijkt Marcel toch nog gelijk te krijgen met zijn mededeling dat degradatie niet uitgesloten moet worden...
 
Als dit voor jong PSV is,Waarom haal je die parzsyek van De Graafschap niet? Naast dat die jonger is, Scoort hij bijna Elke wedstrijd..
 
Met Vloet en zeker van der Moot die er (zo jong als hij is) aan zitten te komen, zie ik volstrekt het nut niet van deze aankoop. We doen mee voor des keizers baard en het échte doel is je jeugdspelers wedstrijd minuten laten opdoen.
 
Ja dat klopt, Maar zeker intresant, Vorig seizoen scoorde hij 15x, En nu staat hij alweer op 10 Goals.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, zie Matavz, Maher, Berg, en weet ik wat voor sterren we de laatste jaren hebben gehaald...
 
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, zie Matavz, Maher, Berg, en weet ik wat voor sterren we de laatste jaren hebben gehaald...

Nee, dat kan je nooit voorspellen, Maar de beste man is nog maar net 20, 2 jaartjes met Kalazic word hij echt niet minder van. :)
 
Daarom is het dus ook vooral een aanwinst voor Jong PSV. ;)

Logisch dat je ook voor die ploeg naar versterkingen gaat kijken als je op bepaalde posities gewoon onderbezet bent. Waarom zou je bijvoorbeeld ook niet één of twee ervaren spelers bij die ploeg zetten?

Tja. Mijn mening: Je gaat toch geen spelers huren voor Jong PSV? Schuif dan gewoon een A-speler door. Echt bizar dit. Degraderen of promoveren kunnen ze toch niet, dus wat maakt het uit?
 
Tja. Mijn mening: Je gaat toch geen spelers huren voor Jong PSV? Schuif dan gewoon een A-speler door. Echt bizar dit. Degraderen of promoveren kunnen ze toch niet, dus wat maakt het uit?

Er zijn al diverse A spelers doorgeschoven. Ik denk dat de anderen er nog niet klaar voor zijn.
 
Tja. Mijn mening: Je gaat toch geen spelers huren voor Jong PSV? Schuif dan gewoon een A-speler door. Echt bizar dit. Degraderen of promoveren kunnen ze toch niet, dus wat maakt het uit?

Je moet vooral kijken naar wat het beste is voor de betreffende jeugdspelers. Volgens mij is er geen spits in de A1 voorhanden, ze schoven niet voor niets Vloet de aanvallende middenvelder voor die plek door naar Jong. Zo simpel als jij het stelt is het dus niet.
 
Dani van der Moot is een spits zoals ik sinds Huntelaar niet meer in de jeugd heb zien lopen. Dat wordt echt een topspits als hem blessures bespaard blijven.
Hoe jong hij ook is, durf hem maar te brengen bij jong PSV. Wat er ook gebeurt, die pakt zijn doelpunten mee.
 
Tja. Mijn mening: Je gaat toch geen spelers huren voor Jong PSV? Schuif dan gewoon een A-speler door. Echt bizar dit. Degraderen of promoveren kunnen ze toch niet, dus wat maakt het uit?

Ben ik het wel mee eens. Wat voegt het toe om Jong PSV beter te laten spelen? Je moet alleen een speler halen voor jong PSV als die de potentie heeft om door te groeien naar het eerste. Anders is het volledig nutteloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan