Van mij mogen jullie, moet je alleen niet raar opkijken dat je supportersschare als arrogant gezien wordt.
Nee, dit zit me zo dwars dat ik ga lobby'en voor een alternatief: WZAWZDOENB(AEGDBMWWNAGW)

Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Op Een Na Beste (Alhoewel Eigenlijk Gewoon De Beste Maar We Willen Niet Arrogant Gevonden Worden)
 
Nee, dit zit me zo dwars dat ik ga lobby'en voor een alternatief: WZAWZDOENB(AEGDBMWWNAGW)

Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Op Een Na Beste (Alhoewel Eigenlijk Gewoon De Beste Maar We Willen Niet Arrogant Gevonden Worden)

Haha wat jij wil ;P
 
Niks van meegekregen dat dit punt anders is dan in de voorgaande decenia? En t gros van de mensen met n Ajax clubvoorkeur neemt t gelukkig ook allemaal niet zo bloedserieus. Verliezen mogen ze best hoor, maar uiteindelijk vind ik het weinig goeds brengen als nederlandse clubs in Europa afgedroogd worden.
De verering van Ajax is alleen maar toegenomen. Het aandeel Ajax supporters/ meelopers in de media kent sinds de toegenomen commercie bijna geen grenzen meer.
Ik gun alle overige Nederlandse clubs - zelfs Feijenoord - alle goeds in Europa.
Wel neemt bij mij ook de interesse in topvoetbal af. De CL zal me een zorg wezen, ik kijk er bijna niet meer naar.
Ik kan nog wel een eind mee met de constatering dat de laatste jaren bij Ajax geen lieverdjes rond hebben gelopen. Spelers zoals Tadic, Tagliafico, Martinez, Antony, Alvarez etc. winnen nu eenmaal niet snel de populariteitsprijs bij supporters van de tegenstander.
Het klopt dat zij geen gunstige bijdrage leveren.

Toch is het niet zozeer Ajax zelf dat weerzin bij me opwekt, als wel het totale gebrek aan objectiviteit in de Amsterdamse filialen in Hilversum en Zeist.
Die wegkijken als een van genoemde heren op het been van een tegenstander stampt of dat proberen goed te praten omdat de "intensiteit meeviel".
Meer voorbeelden laat ik hier nu achterwege, maar juist dat sjoemelende en hypocriete gedoe is voor mij reden tot ergernis.

Met supporters van andere clubs of die clubs zelf kun je m.i. in principe normaal omgaan.
In mijn uitgebreide , over het hele land verspreide familie alsmede mijn vriendenkring komen talloze clubs als hun favoriet voor.
Waarom zou ik een hekel moeten hebben aan jou omdat je een andere club steunt dan ik?
 


...... Juist
Elke knurft krijgt een docu en een boek tegenwoordig blijkbaar
Bijzonder. De meest saaie en oninteressante voetballer allertijden.
Dat liedje wat Dick Advocaat bij iedere club waar hij coach was wilde horen, bedoel je? Maar je hebt een punt. Volgende punt van aandacht, wat had de technische staf van Ajax in het begin van deze eeuw op hun stropdas staan? En waarom is de geuzennaam in de Arena SUPERjoden?
Allemaal niet zo belangrijk. Behalve dat joden ding. Nergens op gebaseerd. Wanneer stoppen ze daar eens mee? Kan het Cidi ook een nieuwe hobby zoeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan