Jouw pessimisme lijkt wel vooral eenrichtingsverkeer. Vraag me af hoe je dan keek naar de prestaties van Ajax in de CL afgelopen seizoen; volgens jouw logica zou dat ook nooit mogelijk zijn, aangezien het gat tussen Ajax en de Europese "topclubs" financieel gezien nog vele malen groter is dan het gat tussen Ajax en PSV. Die halve finale CL van vorig jaar is juist het bewijs dat je de hoop nooit mag opgeven. Of het nu gaat om Ajax of PSV.

Je hoeft maar een keer per ongeluk een Ihattaren op te leiden, aangevuld met een Bergwijn, Malen en wat capabele routiniers en de wereld ziet er al heel anders uit. Dat dat laatste niet is gebeurd bij PSV is (voor jou) zonde, maar het geeft wel aan dat de afstand tussen succes en falen nog altijd bijzonder klein is en dat de hoop nu al opgeven eigenlijk nergens op slaat.

Twee richtingen; het is zwart of donker grijs
 
Met alle respect, maar ik wil dat Ajax elk seizoen alles wint met 3-0. Ik wil dat Ajax de beste is.
Eens en dan ook nog eens met mooi voetbal. Het liefst ook kampioen voor de winterstop. Lekker focussen op de CL league. Italië en Duitsland zijn nog steeds top competities. De spanning mag geleverd worden door de subtop die om de tweede plek strijden.
 
Eens en dan ook nog eens met mooi voetbal. Het liefst ook kampioen voor de winterstop. Lekker focussen op de CL league.
En dan lig je er in de 1/8e finale uit en heb je het hele seizoen niks meer om naar uit te kijken.
 
En dan lig je er in de 1/8e finale uit en heb je het hele seizoen niks meer om naar uit te kijken.

Niet zo slijmen. Met Labyad in de selectie veroveren we Europa wederom met twee vingers in de neus.
 
Wij worden hier geacht spelers of trainers gewoon bij hun naam te noemen. Flappie is dan van ajax maar 1 lijn zal mooi zijn toch?
Shrek die vaker voorkomt in het darts topic dan in het film topic is er ook zo één.
Kwestie van respect. Dat is er schijnbaar niet.

Serieus, ga ik hierom aangesproken worden op respect? Je kunt ook doorschieten in politiek correct willen zijn. Administrator staat toch niet gelijk aan moraalpolitie?! Overigens trek ik één lijn, ook PSV'ers geef ik nogal eens een bijnaam de schuurt: de Hennies en Daffie Duck.

En dan ook nog niet kwaad bedoeld, we gebruiken veel bijnamen onder vrienden: bolle, wurm, zwarte (wat overigens refereert aan haarkleur... voordat mij ook nog racisme verweten wordt), kleine, Sheldon, en zo kan ik wel even doorgaan.

Zal wel druk worden met correcties, iedereen die Ibrahim Appelvlaai typt kan een berisping tegemoet zien.

Nee, echt, wat mij betreft volledig misplaatste opmerking. Bijzonder ergerlijk ook.
 
Serieus, ga ik hierom aangesproken worden op respect? Je kunt ook doorschieten in politiek correct willen zijn. Administrator staat toch niet gelijk aan moraalpolitie?! Overigens trek ik één lijn, ook PSV'ers geef ik nogal eens een bijnaam de schuurt: de Hennies en Daffie Duck.

En dan ook nog niet kwaad bedoeld, we gebruiken veel bijnamen onder vrienden: bolle, wurm, zwarte (wat overigens refereert aan haarkleur... voordat mij ook nog racisme verweten wordt), kleine, Sheldon, en zo kan ik wel even doorgaan.

Zal wel druk worden met correcties, iedereen die Ibrahim Appelvlaai typt kan een berisping tegemoet zien.

Nee, echt, wat mij betreft volledig misplaatste opmerking. Bijzonder ergerlijk ook.
Vreemd dat jij van mening bent dat jij alles mag roepen, maar als iemand anders daar weer een mening over heeft, je je daaraan ergert. Misplaatst. En uiteraard mag jij dat wel weer roepen. Beetje dubbele standaard.

“Appelvlaai” was de bijnaam die veel ajaksieden gaven aan Ibi. Net zoals we hier Jaap Stom zeggen. Dus ja, daar mag je best wat van zeggen op een PSV-forum. De neerbuigende toon die sommigen gebruiken, daar mag je best mensen op aanspreken ja, en als ze gewoon doorgaan, mag je daar weer maatregelen tegenover stellen. Zijn we dan moraalpolitie? Nee. Maar we hoeven hier ook niet te zeggen “roep wat u wil”. We proberen nog enigszins fatsoen en netiquette in stand te houden. En dat kan vervelend zijn ja.
 
Het slijmen bij PSV'ers laat ik graag aan jou over...
Bij een condoleance houd je je in en blijf je op de achtergrond en wanneer je weggaat kan je rustig door naar een feest en het gigantisch naar je zin hebben. Zo is het met Brainz ook een beetje, denk ik. Die lacht zich echt wel heel wat af, en terecht, na weer een zaadpartij van PSV maar laat dat hier gewoon niet merken. Gewoon zoals je je als fan van de concurrent behoort te gedragen op het forum van de tegenpartij. Dat heeft weinig tot niks met slijmen te maken maar meer met fatsoen, denk ik.
 
Zal wel druk worden met correcties, iedereen die Ibrahim Appelvlaai typt kan een berisping tegemoet zien.

Ik vrees dat wij de enige 2 zijn die er zo over denken, men hier is te overgevoelig op dat helaas. Ik hoor zelf te mogen kiezen hoe ik iemand noem of beschrijf, Bommeltje, meneer van Bommel of whatever. Als iemand mij dan een kneus vind als ik Bommeltje typ mag absoluut ook, maar de overdreven morele bullshit van alles moet netjes, zacht en lievvvv is gewoon jammer en totaal onnodig.

En dan heb ik het over koosnaampjes etc, niet dat men ineens los gaat en alle berichten begint met Sig Heil. Maar appelvlap, Bommeltje enz, dat men zich daar druk om kan maken of storen wauw :sleep:
 
Eens en dan ook nog eens met mooi voetbal. Het liefst ook kampioen voor de winterstop. Lekker focussen op de CL league. Italië en Duitsland zijn nog steeds top competities. De spanning mag geleverd worden door de subtop die om de tweede plek strijden.
Bayern wint om die reden vaak geen CL. Je verliest de flow waarin je ziet wanneer je dagen lang feest aan het vieren bent voor het kampioenschap. Bovendien raak je uit je ritme. Na het kampioenschap stellen de trainers vaak de reserves op om ook die tevreden te houden. En als je toch je basis elf opstelt, dan is de kans op blessures groot omdat ze of niet geconcentreerd genoeg zijn of ze willen zich sparen voor de CL wedstrijden.
 
Bij een condoleance houd je je in en blijf je op de achtergrond en wanneer je weggaat kan je rustig door naar een feest en het gigantisch naar je zin hebben. Zo is het met Brainz ook een beetje, denk ik. Die lacht zich echt wel heel wat af, en terecht, na weer een zaadpartij van PSV maar laat dat hier gewoon niet merken. Gewoon zoals je je als fan van de concurrent behoort te gedragen op het forum van de tegenpartij. Dat heeft weinig tot niks met slijmen te maken maar meer met fatsoen, denk ik.

Spot on, Ralf. Plus het feit dat ik een liefhebber ben en dus best bijzonder gecharmeerd kan zijn van een Ihattaren. Zelfs wanneer hij in een PSV shirt loopt. Nou, nou. Ik geef mezelf even snel een corrigerende tik!

Hier; pats🤦🏻‍♂️ Met de platte hand in het gezicht.
 
Slordige pot, maar toch genoten. Onana bewijst maar weer eens dat hij simpelweg wereldtop is inmiddels. Onhoudbaar. Ziyech idem. Quincy ontzettend slordig vandaag, maar toch wederom beslissend.

Twee grootste lichtpuntjes wat mij betreft Schuurs en Lang. Schuurs speelde als een koning en heeft al m’n twijfels eigenlijk weg genomen. Zou ik laten staan ten koste van Veltman, maar de kans dat Ten Hag het aandurft acht ik niet groot. Lang laat op zijn beurt zien nu al veel beter te zijn dan Labyad. Heerlijk nieuw talentje, die speelt met lef zoals Dest doet. Totdat Neres weer fit is, moet Noa gewoon het vertrouwen krijgen. Labyad is geen Ajax-niveau. Lang wel, zeker qua potentie.
 
Slordige pot, maar toch genoten. Onana bewijst maar weer eens dat hij simpelweg wereldtop is inmiddels. Onhoudbaar. Ziyech idem. Quincy ontzettend slordig vandaag, maar toch wederom beslissend.

Twee grootste lichtpuntjes wat mij betreft Schuurs en Lang. Schuurs speelde als een koning en heeft al m’n twijfels eigenlijk weg genomen. Zou ik laten staan ten koste van Veltman, maar de kans dat Ten Hag het aandurft acht ik niet groot. Lang laat op zijn beurt zien nu al veel beter te zijn dan Labyad. Heerlijk nieuw talentje, die speelt met lef zoals Dest doet. Totdat Neres weer fit is, moet Noa gewoon het vertrouwen krijgen. Labyad is geen Ajax-niveau. Lang wel, zeker qua potentie.
Eens met bijna alles. Alleen Noa Lang is helemaal niks en dat gaat het ook niet worden.
 
Eens met bijna alles. Alleen Noa Lang is helemaal niks en dat gaat het ook niet worden.
Goed onderbouwd man.

Noa speelde een heel goede wedstrijd, al helemaal voor iemand die nog zo weinig minuten in het eerste elftal heeft gemaakt.
 
De neerbuigende toon die sommigen gebruiken, daar mag je best mensen op aanspreken ja,
Mee eens

en als ze gewoon doorgaan, mag je daar weer maatregelen tegenover stellen.
Mee oneens

Dat een neerbuigende toon je niet aanstaat mag. En ik vind het terecht als je daar opmerkingen over maakt. Maar een verbod leggen op berichten met een neerbuigende toon vind ik wel effe next level shit. Ik lees ook veel dingen op dit forum die ik niet leuk of gepast vind, maar daar moet je maar mee leren leven. Zolang er hier gewoon met respect naar elkaar wordt gepraat en gediscussieerd vind ik niet dat je iemand kan straffen omdat zijn 'neerbuigende toon' je niet aanstaat.

Enfin, ik laat het weer aan jullie over mods.

On-topic: Ik praat altijd met een neerbuigende toon over die :SC: ;).
 
Goed onderbouwd man.

Noa speelde een heel goede wedstrijd, al helemaal voor iemand die nog zo weinig minuten in het eerste elftal heeft gemaakt.
Noa heeft nog even wat tijd nodig. Neemt nog teveel risico en mist nog het overzicht. Labyad speelt meer in dienst van Tadic en Ziyech. Was volgens mij ook betrokken bij de 0-1. Verwacht dan ook dat Labyad mits de blessure niet ernstig is wederom in de basis zal starten, zoniet dan is het aan Noa om het te bewijzen. Al met al geen slechte week voor Labyad, doelpuntje en de voorassist. Nu door rammen en snel de titel binnen halen.
 
Bayern wint om die reden vaak geen CL. Je verliest de flow waarin je ziet wanneer je dagen lang feest aan het vieren bent voor het kampioenschap. Bovendien raak je uit je ritme. Na het kampioenschap stellen de trainers vaak de reserves op om ook die tevreden te houden. En als je toch je basis elf opstelt, dan is de kans op blessures groot omdat ze of niet geconcentreerd genoeg zijn of ze willen zich sparen voor de CL wedstrijden.
De selectie van Bayern met die van Ajax vergelijken? De bank van Bayern gezien? Ajax heeft 14 basisspelers die kunnen de rust juist gebruiken om zich op te laden aan het einde van het seizoen voor de grotere wedstrijden.
 
Eens met bijna alles. Alleen Noa Lang is helemaal niks en dat gaat het ook niet worden.

En op welk vlak niet dan volgens jou? Misschien wat meer onderbouwing?
Viel gister echt sterk in. Met een heerlijke energie, bravoure en technisch is hij behoorlijk.
 
De selectie van Bayern met die van Ajax vergelijken? De bank van Bayern gezien? Ajax heeft 14 basisspelers die kunnen de rust juist gebruiken om zich op te laden aan het einde van het seizoen voor de grotere wedstrijden.
Je mist het punt. Laat maar ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan