In reactie op IPF en Brainz:

Ik zit er een beetje tussen jullie in. In een slecht team zal Blind niet erboven uitsteken (zo concludeer ik dat na Oranje onder paps Blind), maar hij heeft wel enorme stappen gemaakt nu bij Ajax. Het niveau wat hij nu laat zien, heeft weinig te maken met een Ziyech of Tagliafico. Om het te kwantificeren :geek: : Nu scoort hij een 8 in een team dat als een 7 speelt. Als het team een PSV'tje pullt en naar de 4 afzakt, zal Blind niet onder de 6 komen. Heeft hij bij ManU ook nooit echt gedaan.

Ik vind Tadic dus juist veel meer een "flow volger". Het zou mij niet verbazen als we de Tadic van vorig jaar gewoon niet meer terug gaan zien, terwijl Blind gewoon beter is dan vorig jaar. En Donny/Tagliafico/Onana kunnen dat niveau ook weer laten zien, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Is natuurlijk makkelijk scoren... Ik denk dat het hele ''if you can't beat them, join them'' verhaal bij de overstap van Viergever hem nog altijd achtervolgt.

Lekker dan voor hem, want het is PSV dat die slogan zo dom gebruikt had.

In reactie op IPF en Brainz:

Ik zit er een beetje tussen jullie in. In een slecht team zal Blind niet erboven uitsteken (zo concludeer ik dat na Oranje onder paps Blind), maar hij heeft wel enorme stappen gemaakt nu bij Ajax. Het niveau wat hij nu laat zien, heeft weinig te maken met een Ziyech of Tagliafico. Om het te kwantificeren :geek: : Nu scoort hij een 8 in een team dat als een 7 speelt. Als het team een PSV'tje pullt en naar de 4 afzakt, zal Blind niet onder de 6 komen. Heeft hij bij ManU ook nooit echt gedaan.

Ik vind Tadic dus juist veel meer een "flow volger". Het zou mij niet verbazen als we de Tadic van vorig jaar gewoon niet meer terug gaan zien, terwijl Blind gewoon beter is dan vorig jaar. En Donny/Tagliafico/Onana kunnen dat niveau ook weer laten zien, denk ik.

Blind blinkt nergens echt in uit, maar scoort wel op alle vlakken een 7, en zakt nauwelijks ooit door de ondergrens; een ideale selectiespeler dus. Manusje van alles. Het zegt ook wel genoeg over hoe slecht het gesteld was met het Nederlands voetbal toen hij tot voetballer van het jaar werd verkozen. Gelukkig lijkt er nu weer wat licht aan de horizon te gloren.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Door te zeggen dat het hem "nog altijd achtervolgt" suggereer je dat de oorzaak bij Viergever ligt; dat is echter niet het geval. Dat is mijn punt.

Nee hoor, iets kan je achtervolgen zonder dat het jouw eigen fout is. Viergever heeft die twitter-post niet gemaakt, maar het draaide wel om hem, dus is hij alsnog het mikpunt van de spot geworden, omdat men die uitspraak met hem associeert.
 
Nee hoor, iets kan je achtervolgen zonder dat het jouw eigen fout is. Viergever heeft die twitter-post niet gemaakt, maar het draaide wel om hem, dus is hij alsnog het mikpunt van de spot geworden, omdat men die uitspraak met hem associeert.

Kan ,maar volgens mij lachen Ajacieden doorgaans Viergever niet uit vanwege die post, maar PSV wel, omdat zij die domme twitterpost plaatsten. PSV is dus bij het gros van de Ajacieden het mikpunt van de spot, en terecht natuurlijk. Ajax verlossen van de kampioenschapsjinxer en dan die tekst plaatsen. Dan weet je van tevoren dat het een backfire gaat opleveren.
 
Zat een beetje random te lezen hier, en zie dingen voorbij komen als 'zou leuk zijn als PSV en feyenoord het goed gaan doen', voor de spanning enzo.. Misschien ben ik dan zo'n bitch, maar als de rollen omgedraaid waren en wij ajaks waren, dan gunde ik de concurrentie nog 20 jaar gesukkel zonder spanning, als dat betekent dat wij makkelijk en snel kampioen worden.

Maar ik snap natuurlijk dat het wel zo netjes is om dat te roepen, al kan je met wat gezond verstand dat gewoon never nooit menen.

Dit snap ik dus niet.
Is toch geen kut aan als je in de winterstop al weet dat je kampioen wordt?
 
Lekker man. De rest van het seizoen genieten van de ellende bij je rivalen. Na 5 jaar begint het vast te vervelen, maar wij PSV'ers snakken nu naar zoiets :maniac:

Rob begrijp me niet verkeerd. Geniet ook van de huidige ellende maar hoop oprecht dat we volgend jaar meer tegenstand kunnen verwachten met Ajax als kampioen na 34 wedstrijden.
 
Dit snap ik dus niet.
Is toch geen kut aan als je in de winterstop al weet dat je kampioen wordt?

Fuck spanning, als ik rust en garanties kan krijgen. Jullie zijn al in oktober kampioen geworden, wat kan je voor mooiers iets wensen pff.

Voor spanning en misschien theorieën ga ik wel naar Unibet.
 
Fuck spanning, als ik rust en garanties kan krijgen. Jullie zijn al in oktober kampioen geworden, wat kan je voor mooiers iets wensen pff.

Voor spanning en misschien theorieën ga ik wel naar Unibet.

Voetbal is juist zo mooi door de spanning toch?
Weet je in november al dat je kampioen wordt, dan wordt de rest van het seizoen behoorlijk tam, saai ook!
Voor de focus bij overwintering ook beter als de spelers nog moeten presteren in de competitie. Een makkelijk seizoen maakt spelers ook minder hongerig.

Gelukkig speelt Ajax behoorlijk aantrekkelijk voetbal op moment, want heel spannend is het niet echt op het moment.
Zaterdag vooral genoten van de rol van Ziyech en van de Beek daarin. Die probeerden heel duidelijk samen het spel telkens te versnellen.
Erg belangrijk in zulke wedstrijden.
 
Waarom kijk jij überhaupt voetbal?

Als je voor PSV bent, dan kijk je voetbal om kampioen te worden. Ben je voor Utrecht of Az dan is het gewoon leuk, je weet je plek rond plaats 5 ergens en verder allemaal prima. Die kijken zorgeloos voetbal, ik als PSVer met de maximale verwachtingen.

Als ik dan 10 jaar makkelijk me maximale verwachtingen kan krijgen, waarom zou ik zo zwaar aan de spanning moeten trekken?
 
Als je voor PSV bent, dan kijk je voetbal om kampioen te worden. Ben je voor Utrecht of Az dan is het gewoon leuk, je weet je plek rond plaats 5 ergens en verder allemaal prima. Die kijken zorgeloos voetbal, ik als PSVer met de maximale verwachtingen.

Als ik dan 10 jaar makkelijk me maximale verwachtingen kan krijgen, waarom zou ik zo zwaar aan de spanning moeten trekken?

Eerlijke teksten. En een bewijs dat iedereen de sport en onderlinge rivaliteit op een andere manier beleeft.

Overigens vind ik het nog enigszins prematuur om al uit te gaan van een kampioenschap. Als het gat in de winterstop nog steeds 11 punten is tov PSV en 6 van AZ, zou ik ook dan nog even wachten met feest vieren. Ik heb omgekeerd wel eens gekkere inhaalraces mee gemaakt. Er zijn net zo goed maar een paar triggers nodig om een seizoen op z'n kop te zetten. Denk aan blessures, schorsingen of vorm verlies.

Dat gezegd hebbende zou ik het uiteraard belachelijk vinden als we dit nog weg geven, ook gezien de kwaliteit binnen de selectie en het vertoonde spel, maar een wijs man zei ooit: "It ain't over....t-till it's over."
 
Eerlijke teksten. En een bewijs dat iedereen de sport en onderlinge rivaliteit op een andere manier beleeft.

Overigens vind ik het nog enigszins prematuur om al uit te gaan van een kampioenschap. Als het gat in de winterstop nog steeds 11 punten is tov PSV en 6 van AZ, zou ik ook dan nog even wachten met feest vieren. Ik heb omgekeerd wel eens gekkere inhaalraces mee gemaakt. Er zijn net zo goed maar een paar triggers nodig om een seizoen op z'n kop te zetten. Denk aan blessures, schorsingen of vorm verlies.

Dat gezegd hebbende zou ik het uiteraard belachelijk vinden als we dit nog weg geven, ook gezien de kwaliteit binnen de selectie en het vertoonde spel, maar een wijs man zei ooit: "It ain't over....t-till it's over."

Voorlopig heeft PSV de rode loper naar het kampioenschap in ieder geval wel mooi uitgerold.
 
Als je voor PSV bent, dan kijk je voetbal om kampioen te worden. Ben je voor Utrecht of Az dan is het gewoon leuk, je weet je plek rond plaats 5 ergens en verder allemaal prima. Die kijken zorgeloos voetbal, ik als PSVer met de maximale verwachtingen.

Als ik dan 10 jaar makkelijk me maximale verwachtingen kan krijgen, waarom zou ik zo zwaar aan de spanning moeten trekken?
Ben je niet ooit begonnen met voetbal kijken omdat je het leuk vond? Of dacht je als klein jochie: "Ik wil kunnen zeggen dat mijn club kampioen is geworden, dus ik ben voor PSV"?

Denk je nou echt dat de supporters van Celtic door het dolle zijn als ze wéér kampioen zijn geworden met 25 punten voorsprong? Nee, dat gaat stierlijk vervelen.
 
Ben je niet ooit begonnen met voetbal kijken omdat je het leuk vond? Of dacht je als klein jochie: "Ik wil kunnen zeggen dat mijn club kampioen is geworden, dus ik ben voor PSV"?

Toen wist ik niks, maar hoe meer je in verdiept hoe beter je het gaat begrijpen. Competitie draait om 1 ding en dat is kampioen worden, zo snel en zo makkelijk mogelijk en het liefst ook met mooi voetbal. Als het ff kan ook wat memorabele momenten waar je de concurrentie vernedert en het is een top jaar. Die je makkelijk 10 jaar achter elkaar kan overdoen en 10x probleemloos kan genieten.

Zo denk ik met PSV, tuurlijk wil ik ook leuk voetbal zien, maar daar heb ik me IPTV met 6000 kanalen voor en kan elke wedstrijd van de wereld kijken, meer dan genoeg spanning waar het me niet veel uitmaakt wie wint.

Hoe eerder ik dit nummer kan draaien hoe beter, maar ik vrees dat het niet voor 2025 zal gebeuren meer

https://player.vimeo.com/video/124814437
 
Ben je niet ooit begonnen met voetbal kijken omdat je het leuk vond? Of dacht je als klein jochie: "Ik wil kunnen zeggen dat mijn club kampioen is geworden, dus ik ben voor PSV"?

Denk je nou echt dat de supporters van Celtic door het dolle zijn als ze wéér kampioen zijn geworden met 25 punten voorsprong? Nee, dat gaat stierlijk vervelen.

Met alle respect, maar ik wil dat Ajax elk seizoen alles wint met 3-0. Ik wil dat Ajax de beste is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan