Als Rednas op gracieuze wijze felicitaties uitdeelt, zal ik maar even weer de boel in balans brengen. We doen het met z'n allen!
Ying-yang. Als die :SC: het binnen kort nog lukt om kampioen te worden feliciteer ik de supporters van die:SC: hier met het kampioenschap.
En condoleer ik ze daarnaast met het supportersschap van die :SC:
 
Ying-yang. Als die :SC: het binnen kort nog lukt om kampioen te worden feliciteer ik de supporters van die:SC: hier met het kampioenschap.
En condoleer ik ze daarnaast met het supportersschap van die :SC:
Ik ben van 87. M’n vader kocht Ajax petjes, sjaaltjes, dekbed en alle andere stuff. Toen ik een jaar of 8 was had ik Ajax in m’n achterhoofd laten scheren haha. Dat laatste is met terugwerkende kracht natuurlijk mega fout maar tsjaah het was wellicht geïndoctrineerd. In 95 had ik trots m’n panini boek vol waarin Ajax op de eerste pagina stond. Niet wetende dat t puur wegens alfabet was dacht ik dat t moest zijn vanwege de grootte van de club. Elke verjaardag mocht ik mijn verlanglijstje maken en er stond altijd iets op als in: Ajax spulletjes. Mega knikkers met het Ajax logo die uiteraard in het netje bleven want je wist dat als je er mee ging spelen dat het logo vervaagde of nog erger dat je ze kon verliezen.
Het klinkt voor jullie vast als een foute opvoeding maar ik heb geen seconde spijt dat Ajax mij is opgelegd. Zelfs nadat de gouden generatie voor te weinig geld ging na het Bosman arrest ( volgens mij ergens rond die tijd). In ieder geval zag ik al mijn helden weggaan en kwam daar rond 2000 een zeer belabberde generatie voetballers voor terug. 2000 tot 2010 was natuurlijk een periode waar psv meer te zeggen kreeg en had. 2007 als dieptepunt. Die onwijs spannende slotrace waarin Ajax te weinig scoorde tegen Willem 2 en PSV met iets van 7-1 won wat genoeg was voor een kampioenschap met 1 doelpunt verschil. Zat ik dan als 20 jarige in de bar met notabene een PSVer als kroeg eigenaar met z’n PSV sjaaltje wapperend en wij vol teleurstelling.
Conclusie van dit verhaal:
* geen enkele club domineert jaren achter elkaar.
* voetbal is emotie, winst en verlies hoort erbij.
* Zonder PSV geen Ajax en andersom.
* geen spijt van m’n indoctrinale opvoeding voor mijn club.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van 87. M’n vader kocht Ajax petjes, sjaaltjes, dekbed en alle andere stuff. Toen ik een jaar of 8 was had ik Ajax in m’n achterhoofd laten scheren haha. Dat laatste is met terugwerkende kracht natuurlijk mega fout maar tsjaah het was wellicht geïndoctrineerd.
Het houd niet op, niet vanzelf.
 
Ik ben van 87. M’n vader kocht Ajax petjes, sjaaltjes, dekbed en alle andere stuff. Toen ik een jaar of 8 was had ik Ajax in m’n achterhoofd laten scheren haha. Dat laatste is met terugwerkende kracht natuurlijk mega fout maar tsjaah het was wellicht geïndoctrineerd. In 95 had ik trots m’n panini boek vol waarin Ajax op de eerste pagina stond. Niet wetende dat t puur wegens alfabet was dacht ik dat t moest zijn vanwege de grootte van de club. Elke verjaardag mocht ik mijn verlanglijstje maken en er stond altijd iets op als in: Ajax spulletjes. Mega knikkers met het Ajax logo die uiteraard in het netje bleven want je wist dat als je er mee ging spelen dat het logo vervaagde of nog erger dat je ze kon verliezen.
Het klinkt voor jullie vast als een foute opvoeding maar ik heb geen seconde spijt dat Ajax mij is opgelegd. Zelfs nadat de gouden generatie voor te weinig geld ging na het Bosman arrest ( volgens mij ergens rond die tijd). In ieder geval zag ik al mijn helden weggaan en kwam daar rond 2000 een zeer belabberde generatie voetballers voor terug. 2000 tot 2010 was natuurlijk een periode waar psv meer te zeggen kreeg en had. 2007 als dieptepunt. Die onwijs spannende slotrace waarin Ajax te weinig scoorde tegen Willem 2 en PSV met iets van 7-1 won wat genoeg was voor een kampioenschap met 1 doelpunt verschil. Zat ik dan als 22 jarige in de bar met notabene een PSVer als kroeg eigenaar met z’n PSV sjaaltje wapperend en wij vol teleurstelling.
Conclusie van dit verhaal:
* geen enkele club domineert jaren achter elkaar.
* voetbal is emotie, winst en verlies hoort erbij.
* Zonder PSV geen Ajax en andersom.
* geen spijt van m’n indoctrinale opvoeding voor mijn club.

We zijn allemaal geïndoctrineerd. Mijn opa was in zijn verre verleden groot Ajax fan. Laat hij nou juist de reden zijn dat ik nu voor PSV ben, naast het mirakel van Utrecht. Ik werd fan tijdens een behoorlijke dip. Wel CL spelen, maar niks presteren. Achter Ajax aan in de competitie. En god, wat kon ie protesteren tegen het oneerlijke voordeel van Ajax. De scheids. De KNVB. En dat alles terwijl er een grote medaille van Ajax als kampioen in z'n la lag. Samen voetbal kijken. "Schop hem onder het gras". Zonder Ajax geen PSV. Helemaal mee eens, in die zin dat die rivaliteit mij groot plezier brengt. En dat klinkt misschien vreemd met al mijn gerelativeer, dat weet ik. Als het zover is, en ze spelen tegen elkaar, dan vergeet ik elke nuance en is Ajax die ontzettende kutclub uit Amsterdam. Schop ze onder het gras. Maar kan het vrij snel weer loslaten.
 
We zijn allemaal geïndoctrineerd. Mijn opa was in zijn verre verleden groot Ajax fan. Laat hij nou juist de reden zijn dat ik nu voor PSV ben, naast het mirakel van Utrecht. Ik werd fan tijdens een behoorlijke dip. Wel CL spelen, maar niks presteren. Achter Ajax aan in de competitie. En god, wat kon ie protesteren tegen het oneerlijke voordeel van Ajax. De scheids. De KNVB. En dat alles terwijl er een grote medaille van Ajax als kampioen in z'n la lag. Samen voetbal kijken. "Schop hem onder het gras". Zonder Ajax geen PSV. Helemaal mee eens, in die zin dat die rivaliteit mij groot plezier brengt. En dat klinkt misschien vreemd met al mijn gerelativeer, dat weet ik. Als het zover is, en ze spelen tegen elkaar, dan vergeet ik elke nuance en is Ajax die ontzettende kutclub uit Amsterdam. Schop ze onder het gras. Maar kan het vrij snel weer loslaten.
Precies. Een keer tijdens PSV-ajax werd er weer een PSV-er onbestraft onderuit geschopt nadat een aantal PSV-ers eerder voor vrijwel niets een kaart kregen. Na wat luidkeelse uitingen voelde ik een niet alledaags gevoel in de hartstreek. Ik dacht: misschien maar een beetje rustiger benaderen. ;)
Een beetje dan, he. :ROFL:
 
Het was vooral dat in de „topmaand“ het bij PSV niet liep. Net de belangrijkste spelers afwezig, net niet in vorm. Die maand heeft denk ik er ook voor gezorgd dat het seizoen zo spanningsloos afliep. En waar bij een evenredige verdeling van de topwedstrijden een team over een heel seizoen in vorm moet zijn, volstond nu eigenlijk die maand.
Dat is nou net het verschil tussen kwaliteit en net geen kwaliteit: Het laten zien als het er echt om gaat.
 
Yups, en we kunnen op heel veel zaken wijzen, maar uiteindelijk rest ons een zeer karig seizoen :confused:
Precies. Ik moet dan altijd denken aan die zangers die net in de finale hun stem kwijt zijn. Het leven is hard. Topsport nog harder. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
Ben benieuwd welke spelers komende zomer PSV moeten komen redden.
 
Precies. Ik moet dan altijd denken aan die zangers die net in de finale hun stem kwijt zijn. Het leven is hard. Topsport nog harder. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
Ben benieuwd welke spelers komende zomer PSV moeten komen redden.
Als er niets vertrekt (utopie) zou een goede (scorende) middenvelder en een ervaren CV al een wereld van verschil maken.
 
Ik hoop zelfs dat er spelers vertrekken. Vers bloed. Nieuw elan. Dumfries, Malen en Mo zijn sowieso klaar voor een nieuwe plek. Hopelijk gaan we ook Bruma, Doan en Baumi voor een redelijke prijs slijten. Alleen van Gakpo, Gotze, Madueke en in iets minder mate Boscagli en Zahavi hoop ik echt dat ze blijven.
 
Ik hoop zelfs dat er spelers vertrekken. Vers bloed. Nieuw elan. Dumfries, Malen en Mo zijn sowieso klaar voor een nieuwe plek. Hopelijk gaan we ook Bruma, Doan en Baumi voor een redelijke prijs slijten. Alleen van Gakpo, Gotze, Madueke en in iets minder mate Boscagli en Zahavi hoop ik echt dat ze blijven.
Nah, bijna helemaal eens, muv de Fransoos, die mag van mij naast Gakpo, Götze en Madueke staan.

Bruma en Doan raken we wel kwijt, Baumi ben ik bang van niet :( en dan hebben we nog ene D.L....
 
Dat is nou net het verschil tussen kwaliteit en net geen kwaliteit: Het laten zien als het er echt om gaat.
Toch blijft het apart dat we dus tegen de directe concurrent het wel laten zien (zeker in de laatste pot) en de tegenstander eigenlijk op niets recht heeft en we tegen ADO tegen een lullig gelijkspelletje aanlopen. Hoe is het mogelijk.. is te vaak dit seizoen. Wisselvalligheid is te groot m.i. Het frustreert me dan ook vooral dat dit niet had gehoeven. Als we dus tegen Ajax de laatste keer sowieso simpelweg de betere zijn en de tegenstander werkelijk niets heeft in te brengen.
 
Toch blijft het apart dat we dus tegen de directe concurrent het wel laten zien (zeker in de laatste pot) en de tegenstander eigenlijk op niets recht heeft en we tegen ADO tegen een lullig gelijkspelletje aanlopen. Hoe is het mogelijk.. is te vaak dit seizoen. Wisselvalligheid is te groot m.i. Het frustreert me dan ook vooral dat dit niet had gehoeven. Als we dus tegen Ajax de laatste keer sowieso simpelweg de betere zijn en de tegenstander werkelijk niets heeft in te brengen.
PSV was niet eens zo sterk tegen Ajax. Ajax was gewoon echt bedroevend slecht die dag. Maar het was zeker niet onverdiend geweest als de punten in Eindhoven waren gebleven die dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan