In z'n algemeenheid wordt ik doodziek van al die schijt penalty's. Wat een willekeur. Kan de FIFA daar niet eens een fatsoenlijke regel voor introduceren. Het is toch van de gekke dat verdedigers tegenwoordig hun hand op de rug houden, om zo een handsbal te ontlopen. Totaal onnatuurlijke houding. Ik zou de indirecte vrije trap in het strafschopgebied weer invoeren, dan heb je bij twijfel nog een andere mogelijkheid. Het is nu alles of niets.
 
Pfff, zo irritant dit soort dingen. Zoals iemand al aangaf hebben ze in 6 wedstrijden ook al 2 discutabele rode kaarten gehad. Kom op man! Calimero zijn we toch allang ontgroeid hoop ik.

Die 1ste ja. Die 2e was niet discutabel geweest als De Jong het had gedaan. Ja piep piep piep, maar ik vond dat dus wel gewoon een terechte rode kaart. Ook als wij die hadden gehad.
 
In z'n algemeenheid wordt ik doodziek van al die schijt penalty's. Wat een willekeur. Kan de FIFA daar niet eens een fatsoenlijke regel voor introduceren. Het is toch van de gekke dat verdedigers tegenwoordig hun hand op de rug houden, om zo een handsbal te ontlopen. Totaal onnatuurlijke houding. Ik zou de indirecte vrije trap in het strafschopgebied weer invoeren, dan heb je bij twijfel nog een andere mogelijkheid. Het is nu alles of niets.
Het blijft het grijze gebied van interpretatie. Kun je 100 regels maken. Gaat nooit veranderen ben ik bang.. (en misschien maar goed ook, kunnen we ons nog ergens druk over maken, heeft ook wel zn charme)
 
In z'n algemeenheid wordt ik doodziek van al die schijt penalty's. Wat een willekeur. Kan de FIFA daar niet eens een fatsoenlijke regel voor introduceren. Het is toch van de gekke dat verdedigers tegenwoordig hun hand op de rug houden, om zo een handsbal te ontlopen. Totaal onnatuurlijke houding. Ik zou de indirecte vrije trap in het strafschopgebied weer invoeren, dan heb je bij twijfel nog een andere mogelijkheid. Het is nu alles of niets.

Zelfs als er duidelijke regels zijn (bijvoorbeeld met de handsbal nu) dan maken de Bas Nijhuisjes van deze wereld wel hun eigen regeltjes. Ik bedoel de ene avond zit hij uit te leggen wanneer je een penalty moet geven, om die vervolgens een dag later niet te geven.
 
Het blijft het grijze gebied van interpretatie. Kun je 100 regels maken. Gaat nooit veranderen ben ik bang.. (en misschien maar goed ook, kunnen we ons nog ergens druk over maken, heeft ook wel zn charme)

Met VAR zou het toch simpel moeten zijn. Arm langs het lichaam = geen penalty. Arm niet langs het lichaam? Je kunt 'm geven. Uitverdedigen met arm? Altijd een penalty. Aangeschoten hands met arm en hand op natuurlijke positie? Nooit een penalty.
 
Met VAR zou het toch simpel moeten zijn. Arm langs het lichaam = geen penalty. Arm niet langs het lichaam? Je kunt 'm geven. Uitverdedigen met arm? Altijd een penalty Aangeschoten hands met arm en hand op natuurlijke positie? Nooit een penalty.
En dan verval je in de discussie wat een natuurlijke houding is bij bv. springen.
 
En hoeveel daarvan waren er onterecht? De tweede van gisteren sowieso, de eerste kun je nog over discussiëren. Traoré werd wel op zijn voet gestaan, maar hij hield zelf ook vast.

De rest heb ik niet in mijn geheugen zitten.
Heb ze niet allemaal in mijn hoofd maar zeker 3-4 die op zijn minst dubieus of onterecht waren. Maar ja, dat zijn veel penalty’s tegenwoordig met die achterlijke regels, VAR en scheidsrechters die zelf hun stempel op de wedstrijd willen drukken. Ik erger me dood aan het feit dat er blijkbaar niet gewoon eenduidig en consequent gefloten wordt en regels worden toegepast. De ene week mag je een tegenstander 16m aan zijn shirt gaan hangen en krijg je niks, de week daarna wordt elke schwalbe of onbewuste handsbal op de stip gelegd. Zou daar de statistieken wel eens van willen zien of een analyse van al die momenten. Wie heeft er tijd over? :ROFL:
 
Wij vallen niet zoveel aan. Wij lopen liever terug en laat de tegenstander komen. In de eigen 16 zal je nooit een penalty krijgen.
Puur gevoelsmatig zeg ik dat wij ze makkelijk tegen krijgen en niet makkelijk mee. Het gaat er uiteindelijk om dat vergelijkbare situaties hetzelfde beoordeeld worden en dat is nu niet. Het is maar net wie er fluit of VAR is of het de ene wedstrijd wel en de andere niet bestraft wordt. Als supporter snap ik er geen reet meer van. En met die nieuwe handsregel is het nog erger geworden.
 
Met VAR zou het toch simpel moeten zijn. Arm langs het lichaam = geen penalty. Arm niet langs het lichaam? Je kunt 'm geven. Uitverdedigen met arm? Altijd een penalty. Aangeschoten hands met arm en hand op natuurlijke positie? Nooit een penalty.
Met (of zonder) VAR is en blijft dit een kwestie van interpretatie. Dit was een discussiepunt toen mn opa voetbal keek, en dit is nog steeds een discussiepunt en zal denk ik, altijd een discussiepunt blijven. De regels zijn gewijzigd, ook om de boel te versimpelen, en het tegengestelde lijkt waar.

Op papier kun je het perfect omschrijven (zoals jij nu ook doet) maar er is en blijft een grijs gebied, waar je nooit vanaf komt denk ik..
 
Die 1ste ja. Die 2e was niet discutabel geweest als De Jong het had gedaan. Ja piep piep piep, maar ik vond dat dus wel gewoon een terechte rode kaart. Ook als wij die hadden gehad.
Er was ook over die tweede rode kaart veel discussie. Dat is het hele verhaal. Het blijft interpretatie. Gisteren vallen beslissingen in het voordeel van Ajax uit, maar ik heb echt een hekel aan mensen die daarover beginnen te zeiken. Maar blijkbaar heeft onze trainer vorige week calimero weer richting Eindhoven gebracht. Een kwalijke zaak vind ik zelf.
 
Er was ook over die tweede rode kaart veel discussie. Dat is het hele verhaal. Het blijft interpretatie. Gisteren vallen beslissingen in het voordeel van Ajax uit, maar ik heb echt een hekel aan mensen die daarover beginnen te zeiken. Maar blijkbaar heeft onze trainer vorige week calimero weer richting Eindhoven gebracht. Een kwalijke zaak vind ik zelf.
Kwalijk is de 020-strategie om elke terechte kritiek weg te zetten als Calimero.
 
Kwalijk is de 020-strategie om elke terechte kritiek weg te zetten als Calimero.
Jij vindt het terechte kritiek. Anderen vinden het geen terechte kritiek. Arbitrale beslissingen blijven vaak voor discussie vatbaar. Daarom vind ik het kwalijk dat Schmidt gaat lopen zeiken en daarmee loopt een gedeelte van de supporters er gelijk weer achteraan. Bij die rode kaarten had niemand het erover dat Ajax altijd gematst wordt. Nu na discutabele beslissingen in het voordeel van Ajax is het allemaal weer een schande. Kom op ma, wij worden wel eens benadeeld maar ook bevoordeeld. Ajax wordt wel eens bevoordeeld maar ook benadeeld. Dat blijf je houden met beslissingen die iedereen anders interpreteert.
 
Jij vindt het terechte kritiek. Anderen vinden het geen terechte kritiek. Arbitrale beslissingen blijven vaak voor discussie vatbaar. Daarom vind ik het kwalijk dat Schmidt gaat lopen zeiken en daarmee loopt een gedeelte van de supporters er gelijk weer achteraan. Bij die rode kaarten had niemand het erover dat Ajax altijd gematst wordt. Nu na discutabele beslissingen in het voordeel van Ajax is het allemaal weer een schande. Kom op ma, wij worden wel eens benadeeld maar ook bevoordeeld. Ajax wordt wel eens bevoordeeld maar ook benadeeld. Dat blijf je houden met beslissingen die iedereen anders interpreteert.
Als het om zeiken gaat kunnen ze het er in het amsterdamse ook wat van..
 
Ajax moet Blind doorschuiven naar een controlerende rol op het middenveld en Martinez op zijn plek zetten. Anders gaat deze verdediging zelfs in de ED nog een probleem worden.

Te bizar voor woorden ook dat Klaiber de laatste potjes voelt als een verademing wanneer hij invalt. Dat zegt veel over de vorm van Mazraoui. Wat een vreemde speler blijft Mazzie ook. Heeft echt weergaloos gespeeld tegen de grootste tegenstanders. Kan soms spelers passeren alsof ze er niet staan, wegdraaien als een Frenkie lookalike en goed verdedigen tegen de beste tegenstanders. Om vervolgens een week later echt Belabberd met een hoofdletter B te spelen en dromerig over het veld te lopen.

Anyway, ik denk dat Schuurs en Martinez een beter koppel/meer complementair aan elkaar is en dat Blind vanuit een controlerende rol op het middenveld fantastisch voor ons kan zijn, zoals hij eigenlijk elke keer laat zien wanneer hij daar speelt.
 
Ajax moet Blind doorschuiven naar een controlerende rol op het middenveld en Martinez op zijn plek zetten. Anders gaat deze verdediging zelfs in de ED nog een probleem worden.

Te bizar voor woorden ook dat Klaiber de laatste potjes voelt als een verademing wanneer hij invalt. Dat zegt veel over de vorm van Mazraoui. Wat een vreemde speler blijft Mazzie ook. Heeft echt weergaloos gespeeld tegen de grootste tegenstanders. Kan soms spelers passeren alsof ze er niet staan, wegdraaien als een Frenkie lookalike en goed verdedigen tegen de beste tegenstanders. Om vervolgens een week later echt Belabberd met een hoofdletter B te spelen en dromerig over het veld te lopen.

Anyway, ik denk dat Schuurs en Martinez een beter koppel/meer complementair aan elkaar is en dat Blind vanuit een controlerende rol op het middenveld fantastisch voor ons kan zijn, zoals hij eigenlijk elke keer laat zien wanneer hij daar speelt.
Ik denk dat Blind het nu nog moeilijker heeft omdat Tagliafico niet meer zo’n drive laat zien als voorheen. Hij was destijds erg corrigerend maar het vuur lijkt echt gedoofd bij hem althans ik zie nu geen opvallende linksback meer die voor elke centimeter vocht. Verder vind ik Onana een beetje nonchalant en neigend naar arrogant daar staan. Ook hij heeft de scherpte van voorheen nu veel minder. En dan is er ook nog een onervaren speler naast je. Het wordt Blind dan ook allemaal niet makkelijk gemaakt achterin. Dus wel eens dat hij nu maar beter op het middenveld moet gaan spelen.
 
Janssen tipte in SV trouwens goed de zwakte van Ajax defensief aan. Iets wat mij in ieder geval ook opviel (en ik neem aan meerdere mensen hier). Ik balbezit is Ajax sterk. Bij balverlies en zeker defensief komt men te vaak in een ondertalsituatie. Als Roda dit al een aantal keer goed uitspeelt hoe moe dat dan straks met tegenstanders die meer scorend vermogen hebben?
 
Janssen tipte in SV trouwens goed de zwakte van Ajax defensief aan. Iets wat mij in ieder geval ook opviel (en ik neem aan meerdere mensen hier). Ik balbezit is Ajax sterk. Bij balverlies en zeker defensief komt men te vaak in een ondertalsituatie. Als Roda dit al een aantal keer goed uitspeelt hoe moe dat dan straks met tegenstanders die meer scorend vermogen hebben?
Je hebt het gezien: Liverpool kon niet scoren en Atalanta maakte er ‘maar’ 2.
 
Ik kijk met een dubbel gevoel naar Blind. Enerzijds heeft hij zoveel spelinzicht en voegt hij daardoor veel toe aan het voetbal in de ploeg. Tegelijkertijd vind ik het in korte tijd een erg oude man geworden. Hij was nooit een Usain Bolt, maar niet eerder was het zo duidelijk en schrijnend als nu.
 
Janssen tipte in SV trouwens goed de zwakte van Ajax defensief aan. Iets wat mij in ieder geval ook opviel (en ik neem aan meerdere mensen hier). Ik balbezit is Ajax sterk. Bij balverlies en zeker defensief komt men te vaak in een ondertalsituatie. Als Roda dit al een aantal keer goed uitspeelt hoe moe dat dan straks met tegenstanders die meer scorend vermogen hebben?
Roda Sittard?
 
Terug
Bovenaan Onderaan