Blijft natuurlijk wel lachwekkend dat Ajax zelfs tegen clubs als Atalanta in 10 minuten tijd meer dreiging kan stichten dan wij in een hele helft tegen Vitesse.
Ajax zal tegen elke champions league tegenstander genoeg kansen krijgen want dat zit in hun speelstijl opgesloten.
PSV durft zelfs tegen de mindere goden uit de Eredivisie niet vol druk te zetten. Je zag het wel het eerste kwartier tegen PEC die meteen fouten begonnen te maken wat kansen en doelpunten opleverden. Maar dat houden we maar even vol en dan kakt alles weer in.
 
Mooie club man, dat Ajax. En ach - IPF is qua verstand en kennis het Bayern München van dit forum, dus ik zou allemaal gewoon goed blijven luisteren en leren van ons Perzisch orakel😚

Anyway, vanaf nu ga ik even offtopic maar ff over gister: had vooraf getekend voor een 2-2 maar gezien het scoreverloop kun je wel zeggen dat we onszelf wederom tekort hebben gedaan. Zonde. Was wel weer blij met de opstelling van onze professor. Die lijkt veel meer gemaakt voor de CL dan de ED, lijkt het. Misschien kunnen we hem onze CL-trainer maken en een aparte aanstellen voor de ED🤔

Traoré was verrassend goed. Misschien heeft die jongen het toch in zich. Heeft me verbaasd iig. Wederom genoten van Gravenberch. Dat wordt een grote. Schuurs ook goed, die komt er wel. Blind voetballend zoals wel vaker fantastisch, verdedigend kwetsbaar. In de ED komt hij ermee weg, maar in de CL zou ik hem op het middenveld zetten met Martinez op LCV. Zoals tegen Liverpool dus. Tadic matig, Braziliaantjes heel fijn. Klaassen nuttig, Mazraoui had een Mazza-snipperdag. Slap.

Klaibertje weergaloos, wereldaankoop. Heb al gezegd dat hij ons de CL gaat bezorgen. Zonder dollen: die gozer valt me alles mee tot nu toe.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Het enige daarin wat Ajax - los van het banksaldo - beter doet is dat de filosofie eigenlijk nooit verandert. Zoals wij nu Volgassfussball willen spelen, dat moet je dan in de jeugd al trainen en spelers in dat systeem opleiden. De talenten die de laatste doorstromen uit de eigen jeugd zijn vergelijkbaar met die van Ajax. Alleen verandert onze filosofie per trainer.
Het is allebei niet goed, lijkt me. Een club dient een visie te hebben, maar je kan ook niet stil blijven staan. Als je jezelf wilt verbeteren, moet je ook veranderen!
 
Het is allebei niet goed, lijkt me. Een club dient een visie te hebben, maar je kan ook niet stil blijven staan. Als je jezelf wilt verbeteren, moet je ook veranderen!
Absoluut. Maar verandering begint doorgaans bij de basis. Niet bij het eindstation. Tenminste, als filosofie belangrijk voor je is. De meeste clubs willen gewoon de beste spelers en de beste trainer en gokken op die kwaliteit ipv op een hele school erachter. Deed PSV ook heel lang. Totdat ze erachter kwamen dat ze op die manier de slag aan het verliezen waren.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Volgens mij heb ik niet gezegd dat we dat op zijn hunnies moeten doen... Ik heb een analyse gegeven van wat ik heb gezien en mijn waardering uitgesproken voor een NLse club die dat voor elkaar heeft gekregen. Maar dat schijnt je hier op dit forum te doen “ reduceren” tot een Ajacied in cognito of zo. Prima, weet dat ik daar totaal niet gevoelig voor ben.
zo is het. we doen het lekker niet op zn hunnies..
 
Mooie club man, dat Ajax. En ach - IPF is qua verstand en kennis het Bayern München van dit forum, dus ik zou allemaal gewoon goed blijven luisteren en leren van ons Perzisch orakel😚

Anyway, vanaf nu ga ik even offtopic maar ff over gister: had vooraf getekend voor een 2-2 maar gezien het scoreverloop kun je wel zeggen dat we onszelf wederom tekort hebben gedaan. Zonde. Was wel weer blij met de opstelling van onze professor. Die lijkt veel meer gemaakt voor de CL dan de ED, lijkt het. Misschien kunnen we hem onze CL-trainer maken en een aparte aanstellen voor de ED🤔

Traoré was verrassend goed. Misschien heeft die jongen het toch in zich. Heeft me verbaasd iig. Wederom genoten van Gravenberch. Dat wordt een grote. Schuurs ook goed, die komt er wel. Blind voetballend zoals wel vaker fantastisch, verdedigend kwetsbaar. In de ED komt hij ermee weg, maar in de CL zou ik hem op het middenveld zetten met Martinez op LCV. Zoals tegen Liverpool dus. Tadic matig, Braziliaantjes heel fijn. Klaassen nuttig, Mazraoui had een Mazza-snipperdag. Slap.

Klaibertje weergaloos, wereldaankoop. Heb al gezegd dat hij ons de CL gaat bezorgen. Zonder dollen: die gozer valt me alles mee tot nu toe.
Verbaasde me wel dat ie Martinez niet opstelde, of op z'n minst niet in de tweede helft inbracht. Ik vraag me toch af wat die Martinez Ten Hag heeft misdaan.
 
Tadic voor het eerst sinds zijn komst op de bank. Verder alleen de allereerste wedstrijd tegen Sturm Graz en twee bekerpotjes gemist.

Toch wel bijzonder hoor.
 
Is die Brobby net zo’n waardeloze vent met de misplaatste arrogantie als zijn broer Lukassen?
 
Ik vind het geen probleem, maar het valt wel op dat ajax te vaak in een ondertalsituatie komt defensief gezien. Vandaag ook weer. Het is dat Fortuna niet dr kwaliteiten heeft om gewoon die 2-1 te maken. Defensief is ajax broos, en gaan daar last van krijgen. Zaak is dat wij de boel droog kunnen houden met de wetenschap dat wij in ieder geval de coronagolf in de selectie hebben gehad.
 
knvb heeft haar voorkeur al een tijdje duidelijk gemaakt. Leuk zo’n competitie
In ieder geval heeft de arbitrage teveel invloed op de uitslag van een wedstrijd en blijkt de var in sommige gevallen net zo willekeurig als eerder alleen de scheidsrechter. Dat kan niet de bedoeling zijn. De VAR heeft wat mij betreft veel te veel invloed. Wat betreft het feit dat Ajax zogenaamd kampioen gemaakt wordt, is dat misschien deels waar. Alle topploegen krijgen namelijk ogenschijnlijk meer voordeel dan kleinere ploegen. Om dit soort zaken hard te maken zul je het over langere tijd moeten monitoren. Tenminste, als je er wat mee wilt. Anders blijft het bij onderbuikgevoelens.
 
Jij denkt werkelijk dat Ajax anders punten had verspeeld? Zijn echt mijlenver verder dan wij helaas. Achterin blijft het gelukkig nog wel kwetsbaar. Kleine hoop
Fortuna had met het beetje mazzel dat Ajax wel had, best een resultaat kunnen halen vandaag. Ware het niet dat Ajax veel meer kansen had en wat dat betreft de meeste aanspraak op de 3 punten maakte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan