Schandalig inspiratieloos is onze scouting. Jahanbakhsh lijkt overigens gelukkig niet serieus in beeld te zijn volgens de laatste berichten.

Echter lees ik nu wel dat Davy Klaassen een serieuze kandidaat is om Donny eventueel op te volgen. Voor velen hier zal Donny niet veel meer zijn dan een Klaassen 2.0, maar ik ben ervan overtuigd dat je heel veel inlevert op die manier. Haal ipv Klaassen gewoon eens een technisch verfijnde voetballer. En als je al een ervaren Nederlander haalt, ga dan voor Propper.

Mag toch hopen dat het terughalen van oud-spelers of ervaren Nederlandse/ex-Eredivisie krachten geen reflex wordt bij elke transferperiode. Blind en Promes zijn weliswaar geslaagde transfers, maar gasten zoals Babel, Jahanbakhsh, Vertonghen en ook een Klaassen moeten we niet meer willen.
 
Schandalig inspiratieloos is onze scouting. Jahanbakhsh lijkt overigens gelukkig niet serieus in beeld te zijn volgens de laatste berichten.

Echter lees ik nu wel dat Davy Klaassen een serieuze kandidaat is om Donny eventueel op te volgen. Voor velen hier zal Donny niet veel meer zijn dan een Klaassen 2.0, maar ik ben ervan overtuigd dat je heel veel inlevert op die manier. Haal ipv Klaassen gewoon eens een technisch verfijnde voetballer. En als je al een ervaren Nederlander haalt, ga dan voor Propper.

Mag toch hopen dat het terughalen van oud-spelers of ervaren Nederlandse/ex-Eredivisie krachten geen reflex wordt bij elke transferperiode. Blind en Promes zijn weliswaar geslaagde transfers, maar gasten zoals Babel, Jahanbakhsh, Vertonghen en ook een Klaassen moeten we niet meer willen.
Nou wees blij want Klaassen speelt ten minste; Van Ginkel heeft al twee jaar niet meer gevoetbald maar John de John denkt dat na de succesvolle casus Ibi, je nogmaals een gok mag wagen.
 
Schandalig inspiratieloos is onze scouting. Jahanbakhsh lijkt overigens gelukkig niet serieus in beeld te zijn volgens de laatste berichten.

Echter lees ik nu wel dat Davy Klaassen een serieuze kandidaat is om Donny eventueel op te volgen. Voor velen hier zal Donny niet veel meer zijn dan een Klaassen 2.0, maar ik ben ervan overtuigd dat je heel veel inlevert op die manier. Haal ipv Klaassen gewoon eens een technisch verfijnde voetballer. En als je al een ervaren Nederlander haalt, ga dan voor Propper.

Mag toch hopen dat het terughalen van oud-spelers of ervaren Nederlandse/ex-Eredivisie krachten geen reflex wordt bij elke transferperiode. Blind en Promes zijn weliswaar geslaagde transfers, maar gasten zoals Babel, Jahanbakhsh, Vertonghen en ook een Klaassen moeten we niet meer willen.

Ik las ook iets over een extra aanvaller die er meteen staat. Wil Ten Hag volgend jaar met 5 aanvallers gaan spelen? Denk dat er bij jullie meer prioriteit in de verdediging/middenveld ligt toch?
 
Ik las ook iets over een extra aanvaller die er meteen staat. Wil Ten Hag volgend jaar met 5 aanvallers gaan spelen? Denk dat er bij jullie meer prioriteit in de verdediging/middenveld ligt toch?

Spijker op de kop. Interesse in een baantje als scout bij jouw favo cluppie?:sneaky:
 
Zo die Botman, verhuurd aan Heerenveen, verkocht voor maar liefst 7 miljoen. Nooit het eerste gehaald en toch 7 miljoen gekregen voor hem. Heel wat PSVers vinden dat we tevreden moeten zijn met 15 miljoen voor Dumfries want ja Corona tijd....
 
Zo die Botman, verhuurd aan Heerenveen, verkocht voor maar liefst 7 miljoen. Nooit het eerste gehaald en toch 7 miljoen gekregen voor hem. Heel wat PSVers vinden dat we tevreden moeten zijn met 15 miljoen voor Dumfries want ja Corona tijd....
Wel de reden waarom ik zou raar vind dat juist Ajax ook verwachtte van zijn spelers om salaris in te leveren. Terwijl ze zelfs de C categorie voor miljoenen verkopen. Verkoop 1 selectie speler en je kunt heel selectie betalen.
 
Zo die Botman, verhuurd aan Heerenveen, verkocht voor maar liefst 7 miljoen. Nooit het eerste gehaald en toch 7 miljoen gekregen voor hem. Heel wat PSVers vinden dat we tevreden moeten zijn met 15 miljoen voor Dumfries want ja Corona tijd....
Ik denk dat Overmars voor mij nog 5 miljoen weet te vangen. :maniac:
Maar goed, Botman, kende hem niet echt. Op transfermarkt is zijn waarde 1,3 miljoen. Moet Lille nog drugsgeld witwassen of zo?o.O
 
Zo die Botman, verhuurd aan Heerenveen, verkocht voor maar liefst 7 miljoen. Nooit het eerste gehaald en toch 7 miljoen gekregen voor hem. Heel wat PSVers vinden dat we tevreden moeten zijn met 15 miljoen voor Dumfries want ja Corona tijd....

Een volgend bewijs dat Ajax makkelijker geld krijgt op basis van hun reputatie. Onterecht wellicht, maar PSV heeft die reputatie internationaal gezien voor hun spelers niet. Helaas.
 
Ronduit bizarre transfer. VI spreekt over 7m; er worden zelfs bedragen van 8-9m genoemd. Knap staaltje oplichting. Sven is een sympathieke kerel, maar echt geen goede voetballer en al helemaal niet voor Ajax. Was bij Jong Ajax week in week uit de zwakste schakel, totdat hij ballen mocht weg koppen bij Heerenveen en iedereen opeens dacht dat het een "grote, sterke verdediger" was.

Enfin, verkopen kunnen we wel. Nu maar hopen dat de scouting het niet verknalt. Magallan, Marin en/of Alvarez verpatsen zou ook zeer welkom zijn.
 
Een volgend bewijs dat Ajax makkelijker geld krijgt op basis van hun reputatie. Onterecht wellicht, maar PSV heeft die reputatie internationaal gezien voor hun spelers niet. Helaas.
Dat is me te makkelijk eerlijk gezegd. PSV gaat kennelijk ook uit van die theorie waardoor ze zich heel bescheiden opstellen bij de onderhandelingen maar tegelijk dure spelers als Baumgartl of Bruma zomaar binnen halen hier. Beide aspecten zeggen mij ook dat PSV aan de onderhandelingstafel een makke schaap is, of het nou bij de verkoop is of wanneer ze zelf een speler willen kopen. Deze waardeloze traditie is door Brands in gebracht bij PSV want in de tijden van van Raaij sprak niemand over de reputatie van Ajax...
 
Dat is me te makkelijk eerlijk gezegd. PSV gaat kennelijk ook uit van die theorie waardoor ze zich heel bescheiden opstellen bij de onderhandelingen maar tegelijk dure spelers als Baumgartl of Bruma zomaar binnen halen hier. Beide aspecten zeggen mij ook dat PSV aan de onderhandelingstafel een makke schaap is, of het nou bij de verkoop is of wanneer ze zelf een speler willen kopen. Deze waardeloze traditie is door Brands in gebracht bij PSV want in de tijden van van Raaij sprak niemand over de reputatie van Ajax...

Gaat PSV er vanuit, of is het zo? Tot nu staven de historische cijfers dat het zo is, en ja, dat kan heel goed veroorzaakt zijn door historisch gedrag op de transfermarkt. Maar dat maakt de conclusie niet minder waar. Eerder doodzonde dat het zo gegroeid is. Verder ben ik het helemaal met je eens, want volgens mij heeft Nederlands voetbal nog altijd een zekere charme op de markt. Ook PSV. We hebben echter al een aantal jaar geleden de fout gemaakt met te weinig genoegen te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
,lekker, zo tussen de, wat ga je met vakantie doen en de zwartepietendiscussie in is die daar weer de 'psv verkoopt zijn spelers te goedkoop' discussie. Mij benieuwen of dit jaar nog nieuwe standpunten naar voren komen.

En om on topic te blijven :SC:
 
,lekker, zo tussen de, wat ga je met vakantie doen en de zwartepietendiscussie in is die daar weer de 'psv verkoopt zijn spelers te goedkoop' discussie. Mij benieuwen of dit jaar nog nieuwe standpunten naar voren komen.

En om on topic te blijven :SC:

Objectief gezien denk ik dat we gewoon moeten concluderen dat Ajax meer elan heeft. Of dat nou terecht is of niet. Of dat nou zo gegroeid is of niet. Objectieve conclusie is dat het Ajax lukt spelers voor meer te verkopen dan PSV.
 
Ik las een reactie op VZ:

Het schijnt dat het keukentrapje bij ajax zelfs 2 miljoen moet kosten....

Dit is natuurlijk een geweldige verkoop. Die jongen heeft het leuk gedaan bij Heerenveen, en gaat voor 7 miljoen de deur uit zonder ooit een wedstrijd in het eerste te hebben gespeeld. Nu maar hopen dat ze hem over 2 jaar gaan terugkopen voor 25 miljoen.
 
Dat Ajax steeds zoveel geld weet te vangen voor spelers heeft er denk ik ook mee te maken dat ze ruim in de financiën zitten. Ajax heeft het geld helemaal niet zo hard nodig en kan dus rustig zeggen: "Betaal meer of blijf maar weg". Daar waar PSV niet in die positie zit en eerder een lager bedrag moet accepteren omdat de transfer anders niet doorgaat en ze gewoon een flinke som geld mislopen.

Ik snap alleen dan niet dat ze zoveel geld uitgeven aan spelers die ze niet nodig hebben of niet goed genoeg zijn. Maar goed, ik klaag niet en Ajax doet dat net zo goed, maar dat doet minder pijn.

7-9 miljoen voor Botman is natuurlijk wel heel erg veel. Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe goed hij nou is, maar blijkbaar heeft Ajax ook weer niet zoveel vertrouwen in hem dat ze hem koste wat kost willen behouden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan