Ik proef hier wat jaloezie. Het is toch heerlijk voor een voetbalclub dat ze de aantrekkingskracht hebben om zowel talenten uit Brazilie (en andere landen) te halen en kunnen putten uit een jeugdopleiding die toptalenten aflevert. Zo is de kans groter dat toppers doorbreken (De Ligt, Onana, De Jong, Van de Beek, Neres) en je niet blijft teren op spelers van het niveau Jorrit Hendrix, Pablo Rosario, Joel Veltman, Carel Eiting en Cody Gapko.

Prima beleid als je de ambitie hebt die Ajax heeft. Als je die niet hebt en alleen wil manifesteren met Nederlandse talenten, dan kom je er niet. Uiteraard zitten er missers tussen, maar dat lost Ajax wel weer op. Als er 1 van de 3 aankopen slaagt, dan maak je alweer winst.

aantrekkeningskracht.
Mooi woord is dat. Aantrekkingskracht. Dat wil zeggen dat er iets is waardoor anderen naar je toe komen, terwijl ze ook naar anderen kunnen gaan. Zo krijgt een goed uitziende man vaak mooie vrouwen, op basis van zijn uiterlijk.
Ajax krijgt nu dit soort buitenlandse talenten omdat ze betalen.Ze zijn net zo goed een clubje in een nietszeggende competitie, en de enige reden dat ze buitenlandse schoonheden krijgen is....geld.
Als ik een privé club inga met een stapel bankbiljetten, en ik huur het mooiste grietje voor een uur, wil dat nog niet zeggen dat ik aantrekkingskracht heb. Ik heb poen. En het plezier duurt alleen voort zolang ik poen heb.
En het “Alles komt goed”?
Een paar maandjes geleden was alles top. Trainer, spel, sportieve prestaties....
Gaat opeens snel hè?!
 
Beetje jammer dit.

Hoe dol ik ben op bashen, dit gaat mij zelfs te ver omdat het simpelweg FAKE is.
Als ik met beelden op tv ga kutten en printscreens maak kan ik een heel collectie maken van momenten die 'toevallig' zijn maar totaal niet de werkelijke situatie schetsen. Een Messie die met 8-0 wint en ik maak 5 screenshots waar die per toeval ff zuur of boos kijkt, met de kop 'Messi is boos want het is maar 8-0'

30% kans dat Tagliafico een zware nazi is op de foto
70% kans dat het puur toeval genomen foto is, neem je het 2 seconde eerder of later is het beeld totaal anders wat je ziet.
 
Zonder kennis van zaken van wat Tagliafico daadwerkelijk heeft gezegd, vind ik dit een wat vooringenomen reactie. Op basis van een screenshot kun je niets zeggen. Als je het filmpje bekijkt, dan lijkt het meer op een hart onder de riem steken.

Maar goed, hij heeft de schijn wel tegen.

Is dit van het moment nadat hij de overtreding begaat? Ik heb dat nu een aantal keer terug gekeken, maar kan er ook niet meteen uit halen dat hij hem een hart onder de riem steekt. Het kan twee kanten op. Ik trek in ieder geval geen conclusies, maar ik weet niet hoe ik deze moet opvatten.
 
Is dit van het moment nadat hij de overtreding begaat? Ik heb dat nu een aantal keer terug gekeken, maar kan er ook niet meteen uit halen dat hij hem een hart onder de riem steekt. Het kan twee kanten op. Ik trek in ieder geval geen conclusies, maar ik weet niet hoe ik deze moet opvatten.
Ook zonder die foto kunnen we gewoon concluderen dat Tagliafico een lul is, toch?
 
Nou, zo is het toch? Met Erik blijkt maar weer eens dat een coach zo succesvol is als zijn materiaal. Hij heeft het geluk gehad vorig seizoen met Frenkie en De Ligt twee uitzonderlijke talenten in zijn selectie te hebben. Het hele team draaide op de passing en speloverzicht van Frenkie, waardoor ook Ziyech en Tadic konden schitteren. Prompt werden aan Ten Hag allerlei mystieke kwaliteiten toegeschreven. Ik doe een gewaagde uitspraak: iedere forumer hier zou met Frenkie, De Ligt, wat goede spelers daar omheen, en een basiscursus training van een half jaartje in Zeist (parttime) hele goede resultaten boeken.

Wat Dickie doet in Rotterdam - dat vind ik pas écht knap. Of wat MvB in zijn eerste jaar als trainer deed, vorig seizoen bij PSV - maar dat zal ik maar niet meer zeggen. Hoewel dat wel de reden is waarom MvB een toptrainer gaat worden, terwijl Ten Hag hooguit subtop Bundesliga gaat halen.
Van Bommel gaat volgens jou een toptrainer worden?
Ik geloof er niets van, of ben je echt een clairvoyant ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan