Wat een debiel zeg...

Zoeken ze daar maanden op de juiste persoon totdat ze die eindelijk gevonden hebben. Eerst nog maanden wachten totdat hij mag beginnen, en binnen een paar week krijg je dit. :maniac: :maniac:
 
Hij had ook wel kunnen weten dat dit het gevolg zou zijn. Het blijft een beursgenoteerd bedrijf.
Exact. En al helemaal na het hele Mislintat verhaal, die ook zijn persoonlijke win er uit wilde halen.

En hij zou de nieuwe trainer aanstellen en de dubbelfunctie van AD en TD doen deze zomer. Wordt nog pittig om daar genoeg bezetting te hebben op deze manier.
 
Jezus, dat geloof je toch niet?
Hij heeft wel een beetje een mafia-hoofd, maar hij leek me niet dom.
Je weet toch dat je zoiets moet checken in zo'n positie?

Ik moet wel eerlijk zeggen, het kopen van aandelen op zo'n moment vind ik niet eens erg.
Blijkbaar had hij zo'n vertrouwen in zichzelf dat hij de club omhoog ging helplen, dat hij de opportunity zag.
Ik zou zeggen: blijf aan als directeur, maar die 17000 aandelen worden bevroren tot hij klaar is bij Ajax.
Dan is het beter werk leveren = meer winst.

Maar dat ligt natuurlijk niet zo makkelijk...
 
Alex Kroes is geschorst. Hij handelde met voorkennis.


Hoe dom kan je zijn. :FP: :lmao:

HAHAHAHA

And the hits keep on coming...
Maar, maar. Dit was de messias, hiermee zou alles goedkomen.
 
1 april was gisteren toch? Bizar nieuws op de dinsdag morgen.

Er ontbreekt mijn inziens wel nog wat informatie. Het lijkt me niet dat Kroes zo dom is dat hij dit volledig zonder overleg en advies heeft gedaan. Probeert van Praag misschien hier de macht te grijpen?
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk. Ik dacht echt dat dit een 1 april grap was. Wel fijn voor mensen die een matige werkdag hebben vandaag (zoals ik); het kan dus altijd nog veel erger.
 
1 april was gisteren toch? Bizar nieuws op de dinsdag morgen.

Er ontbreekt mijn inziens wel nog wat informatie. Het lijkt me niet dat Kroes zo dom is dat hij dit volledig zonder overleg en advies heeft gedaan. Probeert van Praag misschien hier de macht te grijpen?
Lijkt me verder niet een of ander plan. Als je beursgenoteerd bent zijn er gewoon regels voor welke handelingen wel of niet toegestaan zijn. En dit is vermoedelijk in strijd met die regels (ik meer kennis van de Amerikaanse beurs, maar vermoed dat het in NL op een soortgelijke manier gaat). Als jij aandelen koopt en vervolgens beslissingen kan nemen die de koers van die aandelen direct beinvloeden kan het zomaar zijn dat dat niet helemaal de bedoeling is. Ik denk niet dat Van Praag of wie dan ook daar verder een aandeel (ha!) in had. De RvC doet waarschijnlijk aan damage control door hem er nu uit te gooien.
 
Lijkt me verder niet een of ander plan. Als je beursgenoteerd bent zijn er gewoon regels voor welke handelingen wel of niet toegestaan zijn. En dit is vermoedelijk in strijd met die regels (ik meer kennis van de Amerikaanse beurs, maar vermoed dat het in NL op een soortgelijke manier gaat). Als jij aandelen koopt en vervolgens beslissingen kan nemen die de koers van die aandelen direct beinvloeden kan het zomaar zijn dat dat niet helemaal de bedoeling is. Ik denk niet dat Van Praag of wie dan ook daar verder een aandeel (ha!) in had. De RvC doet waarschijnlijk aan damage control door hem er nu uit te gooien.
Kroes kocht vlak voordat het nieuws over zijn aanstelling naar buiten kwam aandelen. Dat is per definitie al handel met voorkennis wanneer hier niets contractueel over is vastgelegd.

Maar vergeet niet wat voor slangenkuil het daar is geworden. Het is eerder de regel dan uitzondering dat je bij Ajax via de media naar de achterdeur wordt bewogen. Ik wil de andere kant van dit verhaal nog wel eens horen.
 
Michael van Praag: "Ik vind het belangrijk om hieraan toe te voegen dat het technische beleid zal worden voortgezet met de mensen die we daarvoor hebben en op de weg die Ajax met Alex reeds was ingeslagen."

De taken van Alex Kroes worden door zijn collega-directieleden overgenomen. Daarnaast zal Michael van Praag als gedelegeerd commissaris de directie tijdelijk bijstaan.

Moet Marijn Beuker dit gaan doen? :rolleyes: Het wordt een heet transferjaar. :cautious: :maniac:

Directie Ajax bestaat uit:
Alex Kroes: algemeen directeur/ Die wordt ontslagen.
Menno Geelen: commercieel directeur
Susan Lenderink: financieel directeur
Marijn Beuker: Director of Football
 
Kroes gaat de beslissing aanvechten, meldt hij op LinkedIn.

Hoe dan ook een soap weer. Ook al kan hij toch aanblijven, zal dit nooit echt lekker zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan