Ajax - PSV | Zondag 10 januari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ben ik niet met je eens. Kijkend naar de statistieken was Ajax gewoon beter en PSV is er een uur lang helemaal niet aan te pas gekomen. Alleen maar lange ballen en counteren.

In de slotfase kwamen ze weer wat vaker voor de goal ja, maar als Ajax gewonnen had was dat dik verdiend geweest. Vind ik dan.
Mwah, psv was eerste half uur beter. Ajax laatste kwartier eerste helft, maar kon dat niet echt omzetten in kansen. Tot minuut 70 was ajax beter, maar ook geen mega grote kansen. Pas na de 2-2 volgde twee goede kansen voor Ajax. Na dat moment met tagliafico was het gelijk qua kansen en overwicht. 2-2 gewoon een terechte uitslag. Had voor beide meer in gezeten.
 
Eigenlijk wel ziek trouwens. Ten Hag kan gewoon donderdag 22 miljoen euro voor een redelijk goeie spits neerleggen. Zodat hij zondag geen twee helften met Labyad hoeft te spelen.
Qua dat betreft heeft Schmidt wel een punt. De club met het meeste budget is altijd favoriet.
 
Rosario wekt vooral het idee dat hij verdedigend veel oplost. Ik heb soms grote delen van de wedstrijd dat ik alleen maar naar Rosario kijk om te zien wat hij doet. Het gros van de tijd staat hij echt lucht te dekken, te ver van zijn man af, assisterend in de defensie grijpt ie meestal te slap en half in omdat hij te laat is. Daarnaast lijdt hij gewoon veel te vaak balverlies, zeker als hij gaat lopen met de bal. Echt de meest waardeloze middenvelder die PSV in jaren in de basis heeft gehad. Niet vreemd dus dat geen enkele club interesse in hem heeft. Dat zegt genoeg wat mij betreft over zijn zwaar overschatte kwaliteiten. In alle opzichten de mindere van Sangaré dus moet hij het veld ruimen voor Fein of Ginkel wat mij betreft. Dat is de enige manier om de defensie meer te ontlasten inderdaad.
Had mijn post kunnen zijn. Of de post van vele andere PSV fans die deze gast ook nooit meer zouden opstellen.
Uitstekende post dus.
 
Eigenlijk wel ziek trouwens. Ten Hag kan gewoon donderdag 22 miljoen euro voor een redelijk goeie spits neerleggen. Zodat hij zondag geen twee helften met Labyad hoeft te spelen.
Qua dat betreft heeft Schmidt wel een punt. De club met het meeste budget is altijd favoriet.
Nou we hoeven hier geen Calimero te gaan spelen met aankopen als Zahavi, Götze, Max en Sangare. Stuk voor stuk dure jongen hetzij in salaris hetzij salaris +transfersom. En Malen is 2x beter dan Haller. En als Romero niet zo zwaar geblesseerd was geweest, had je nog een miljoenen aankoop tot je beschikking.
Schmidt zijn houding bevalt me in deze niet: al voor de wedstrijd en in interviews deed hij ook voorkomen
alsof het niet een eis is bij PSV om kampioen te worden maar mooi meegenomen. En nu hoorde ik hem ook zeggen dat dit maximaal haalbare was. Volgens mij beseft hij nog niet dat PSV altijd kampioen moet worden en dat we in de laatste 20 jaar de meeste kampioenschappen hebben binnen gehaald van alle topclubs in NL.
 
Nou we hoeven hier geen Calimero te gaan spelen met aankopen als Zahavi, Götze, Max en Sangare. Stuk voor stuk dure jongen hetzij in salaris hetzij salaris +transfersom. En Malen is 2x beter dan Haller. En als Romero niet zo zwaar geblesseerd was geweest, had je nog een miljoenen aankoop tot je beschikking.
Schmidt zijn houding bevalt me in deze niet: al voor de wedstrijd en in interviews deed hij ook voorkomen
alsof het niet een eis is bij PSV om kampioen te worden maar mooi meegenomen. En nu hoorde ik hem ook zeggen dat dit maximaal haalbare was. Volgens mij beseft hij nog niet dat PSV altijd kampioen moet worden en dat we in de laatste 20 jaar de meeste kampioenschappen hebben binnen gehaald van alle topclubs in NL.
Doelend op even 22 miljoen uitgeven als winteraankoop omdat het nog niet zo lekker liep en je het kunt missen, vind ik niet hetzelfde als in de zomer je selectie op orde proberen te brengen en zodoende snap ik Schmidt wel. Verder moet hij - zeker na vandaag - dit jaar gewoon maar eens kampioen worden met PSV. ;)
 
Nou we hoeven hier geen Calimero te gaan spelen met aankopen als Zahavi, Götze, Max en Sangare. Stuk voor stuk dure jongen hetzij in salaris hetzij salaris +transfersom. En Malen is 2x beter dan Haller. En als Romero niet zo zwaar geblesseerd was geweest, had je nog een miljoenen aankoop tot je beschikking.
Schmidt zijn houding bevalt me in deze niet: al voor de wedstrijd en in interviews deed hij ook voorkomen
alsof het niet een eis is bij PSV om kampioen te worden maar mooi meegenomen. En nu hoorde ik hem ook zeggen dat dit maximaal haalbare was. Volgens mij beseft hij nog niet dat PSV altijd kampioen moet worden en dat we in de laatste 20 jaar de meeste kampioenschappen hebben binnen gehaald van alle topclubs in NL.
Amen, IPF. Amen. Voor de zoveelste keer.
 
Doelend op even 22 miljoen uitgeven als winteraankoop omdat het nog niet zo lekker liep en je het kunt missen, vind ik niet hetzelfde als in de zomer je selectie op orde proberen te brengen en zodoende snap ik Schmidt wel. Verder moet hij - zeker na vandaag - dit jaar gewoon maar eens kampioen worden met PSV. ;)
Hij heeft idd de boekhouding van vorig jaar met 35 miljoen aan miskopen nog niet onder ogen gezien ;)
 
Hij heeft idd de boekhouding van vorig jaar met 35 miljoen aan miskopen nog niet onder ogen gezien ;)
Haha, ook dat.
Ik doelde meer op het principe van de winteraankoop. Alleen de rijksten hebben de mogelijkheid in de winter nog wat herstelwerkzaamheden te verrichten als het allemaal nog niet was geworden wat je ervan van verwacht had.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nou we hoeven hier geen Calimero te gaan spelen met aankopen als Zahavi, Götze, Max en Sangare.
Hoezo calimero? Als PSV het meeste budget heeft dan is dat toch precies hetzelfde? Ik verwijt Ajax niet in mijn post. Alleen dat ze donderdag even een spits erbij halen voor 22 miljoen. Zodat de selectie weer op orde is. Vind ik opvallend. Is drie dagen voor de belangrijkste wedstrijd.

Zahavi en Götze zijn transfervrij. Kosten alleen salaris. Een salaris wat Haller ook zal verdienen. Max en Sangaré waren 10 miljoen. Dit is de helft van Haller. Terwijl Sangaré ook nog eens gekocht is met oog op de toekomst. Die is niet even snel er bij gehaald. Die zijn allemaal vergelijkbaar met wat Ajax ookal heeft betaald voor anthony, Kudus en Davy Klaasen.
Stuk voor stuk dure jongen hetzij in salaris hetzij salaris +transfersom. En Malen is 2x beter dan Haller.
Malen is 2x beter dan Haller -> Dat is juist mijn punt. Ajax kan voor 22 miljoen euro op donderdag even een bruikbare spits erbij halen. Die ook nog eens nuttigere is dan Labyad in de spits tegen PSV op zondag. Dat zag ik PSV niet doen. Vandaar dat geld mogelijkheden creërt.
En als Romero niet zo zwaar geblesseerd was geweest, had je nog een miljoenen aankoop tot je beschikking.
Pré corona aankoop. Van twee jaar geleden. Ik snap deze zin eigenlijk niet. Wat is je punt. Dat PSV ook kan investeren? Dat ontken ik ook niet.
Schmidt zijn houding bevalt me in deze niet: al voor de wedstrijd en in interviews deed hij ook voorkomen
alsof het niet een eis is bij PSV om kampioen te worden maar mooi meegenomen.
Nouja, dat Ajax de favoriet is dankzij het feit dat ze gewoon over meer geld bezitten. Is gewoon een feit en word, naar mijn mening, bevestigd door het halen van Haller. Een transfer die PSV zich niet kan veroorloven of verantwoorden. Kan Ajax dit wel. Dan vind ik je gewoon favoriet. Wil niet zeggen dat PSV geen kampioen kan worden of misschien wel moeten.

En nu hoorde ik hem ook zeggen dat dit maximaal haalbare was.
Daar ben ik het ook met je eens. Dit was niet het maximaal haalbare. Aan de andere kant op basis van de tweede helft zag ik PSV ook niet meer winnen helaas.
Volgens mij beseft hij nog niet dat PSV altijd kampioen moet worden en dat we in de laatste 20 jaar de meeste kampioenschappen hebben binnen gehaald van alle topclubs in NL.
En Ajax heeft de afgelopen jaren ongelofelijk veel geld binnen gehaald. Ik heb het over de favoriet van het kampioenschap. Niet de daadwerkelijke kampioen. Volgensmij gaat Schmidt ook gewoon vol voor het kampioenschap. Anders had hij hier niet getekend. Maar dat wil niet zeggen dat je de sterke punten van je tegenstander niet mag erkennen.
 
Trouwens leuk om te vertellen, was met 3 clubgenootjes (3 Ajacieden) de wedstrijd kijken. Ben tijdens de wedstrijd 3x na de WC geweest en er is toen 3x gescoord Door Ajax + de afgekeurde goal, wat ik deze wedstrijd heb geleerd, ik ga nooit meer tijdens ajax - PSV naar de WC. Telkens als ik bij de pot stond hoorde geschreeuw en jouwhoor weer een goal voor Ajax, ik hem me voorgehouden nooit meer naar de WC te gaan tijdens Ajax - PSV
 
Haha, ook dat.
Ik doelde meer op het principe van de winteraankoop. Alleen de rijksten hebben de mogelijkheid in de winter nog wat herstelwerkzaamheden te verrichten als het allemaal nog niet was geworden wat je ervan van verwacht had.
Exact. Het is niet dat Ajax een groot talent heeft gekocht voor 22 miljoen. Ze hebben een Haller binnengehaald. Die voor de eredivisie echt wel prima gaat zijn. Maar tegelijkertijd zullen ze hiermee geen toekomstige spits van Barca hebben binnengehaald. Wat ze toch eigenlijk als ambitie hebben (een elftal samenstellen die in de champions league de uitdaging aangaat met de grote clubs van Europa).
 
Exact. Het is niet dat Ajax een groot talent heeft gekocht voor 22 miljoen. Ze hebben een Haller binnengehaald. Die voor de eredivisie echt wel prima gaat zijn. Maar tegelijkertijd zullen ze hiermee geen toekomstige spits van Barca hebben binnengehaald. Wat ze toch eigenlijk als ambitie hebben (een elftal samenstellen die in de champions league de uitdaging aangaat met de grote clubs van Europa).
Daarbij, de volgende club die m koopt zal m niet meer kunnen doorverkopen, dat drukt de prijs mogelijk ook. Kortom, schandalig winst in verkoop gaan ze er vermoedelijk niet op draaien. Echter, als ie 3x zorgt voor het bereiken van CL dan is dat ook voldoende om de prijs te rechtvaardigen.
 
Trouwens leuk om te vertellen, was met 3 clubgenootjes (3 Ajacieden) de wedstrijd kijken. Ben tijdens de wedstrijd 3x na de WC geweest en er is toen 3x gescoord Door Ajax + de afgekeurde goal, wat ik deze wedstrijd heb geleerd, ik ga nooit meer tijdens ajax - PSV naar de WC. Telkens als ik bij de pot stond hoorde geschreeuw en jouwhoor weer een goal voor Ajax, ik hem me voorgehouden nooit meer naar de WC te gaan tijdens Ajax - PSV
Dat is shit man!
 
Daarbij, de volgende club die m koopt zal m niet meer kunnen doorverkopen, dat drukt de prijs mogelijk ook. Kortom, schandalig winst in verkoop gaan ze er vermoedelijk niet op draaien. Echter, als ie 3x zorgt voor het bereiken van CL dan is dat ook voldoende om de prijs te rechtvaardigen.
Zeker. Dus qua dat betreft groot gelijk om het uit te geven als je het geld toch hebt.

Hij heeft idd de boekhouding van vorig jaar met 35 miljoen aan miskopen nog niet onder ogen gezien ;)
Zeker. Maar Ajax heeft de afgelopen drie jaar ongeveer 60 miljoen uitgegeven aan inkomende transfers. Ja PSV kan met slim aankopen kampioen worden en het Ajax uitdagend maken.
Maar laten we toch niet doen dat Ajax niet gewoon veel meer investeert in de selectie dan PSV ooit zou kunnen op doen op dit moment. (en ja ze kregen meer inkomsten. Dus logisch dat ze het doen.).
 
Trouwens leuk om te vertellen, was met 3 clubgenootjes (3 Ajacieden) de wedstrijd kijken. Ben tijdens de wedstrijd 3x na de WC geweest en er is toen 3x gescoord Door Ajax + de afgekeurde goal, wat ik deze wedstrijd heb geleerd, ik ga nooit meer tijdens ajax - PSV naar de WC. Telkens als ik bij de pot stond hoorde geschreeuw en jouwhoor weer een goal voor Ajax, ik hem me voorgehouden nooit meer naar de WC te gaan tijdens Ajax - PSV
Maar minder WC is minder zuipen? Verdorie man, das wel een zwaar leven...
 
Nou we hoeven hier geen Calimero te gaan spelen met aankopen als Zahavi, Götze, Max en Sangare. Stuk voor stuk dure jongen hetzij in salaris hetzij salaris +transfersom. En Malen is 2x beter dan Haller. En als Romero niet zo zwaar geblesseerd was geweest, had je nog een miljoenen aankoop tot je beschikking.
Schmidt zijn houding bevalt me in deze niet: al voor de wedstrijd en in interviews deed hij ook voorkomen
alsof het niet een eis is bij PSV om kampioen te worden maar mooi meegenomen. En nu hoorde ik hem ook zeggen dat dit maximaal haalbare was. Volgens mij beseft hij nog niet dat PSV altijd kampioen moet worden en dat we in de laatste 20 jaar de meeste kampioenschappen hebben binnen gehaald van alle topclubs in NL.
Eens: wij hebben ook uitstekende, prijzige aankopen gedaan.
Niet zo eens: het financiële gat was twintig tot tien jaar geleden nog te behappen. Nu is het verschil wel heel erg groot. Dat hij de druk bij Ajax legt vind ik niet zo gek of onverstandig.

Uiteindelijk gaat Schmidt zijn eigen gang en zie ik progressie. Ik ben zeker niet ontevreden.
 
Mwah, psv was eerste half uur beter. Ajax laatste kwartier eerste helft, maar kon dat niet echt omzetten in kansen. Tot minuut 70 was ajax beter, maar ook geen mega grote kansen. Pas na de 2-2 volgde twee goede kansen voor Ajax. Na dat moment met tagliafico was het gelijk qua kansen en overwicht. 2-2 gewoon een terechte uitslag. Had voor beide meer in gezeten.
We kregen na 30 min gewoon geen voet meer aan de grond, totaal geen lijn meer in het team . Eerder lukraak wegtrappen en als het dan nodig was begonnen ze achteraan te pingelen met telkens balverlies. Gegroepeerd spelen bij 0-2 ok maar blijkbaar lukt het niet om nog wat met overleg te voetballen. Het zijn blijkbaar tactische richtlijnen want het was de zoveelste keer dat dit gebeurde.
Een punt met meer (veel) geluk dat kunde.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan