Ajax - PSV | Zondag 10 januari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Gek, ik lees overal dat Ajax oppermachtig was de 2e helft. Ik vond ze na de 2-2 overduidelijk op 2 gedachten hinken en zeker na het inbrengen van Mauro en Madueke vond ik PSV de controle terugpakken.
Kuipers liet veel doorgaan. Persoonlijk had ik de overtreding voor de 1-2 en het geval Schuurs/Madueke terug willen zien. De handsbal vond ik geen penalty. Maar dat was het destijds bij Viergever ook niet, dus ik snap de frustratie. Al met al een leuke topper, mede te danken aan de arbitrage.
 
Gek, ik lees overal dat Ajax oppermachtig was de 2e helft. Ik vond ze na de 2-2 overduidelijk op 2 gedachten hinken en zeker na het inbrengen van Mauro en Madueke vond ik PSV de controle terugpakken.
Kuipers liet veel doorgaan. Persoonlijk had ik de overtreding voor de 1-2 en het geval Schuurs/Madueke terug willen zien. De handsbal vond ik geen penalty. Maar dat was het destijds bij Viergever ook niet, dus ik snap de frustratie. Al met al een leuke topper, mede te danken aan de arbitrage.
Dat is dus het probleem, de kans bestaat ook dat wij komend weekend scoren op een wijze waarop de 1-2 tot stand komt en e.e.a. wordt teruggedraaid, die willekeur is zeer vervelend voor ons als supporters, maar even goed voor de spelers die dus niet weten wat wel/niet mag.
 
Dat is dus het probleem, de kans bestaat ook dat wij komend weekend scoren op een wijze waarop de 1-2 tot stand komt en e.e.a. wordt teruggedraaid, die willekeur is zeer vervelend voor ons als supporters, maar even goed voor de spelers die dus niet weten wat wel/niet mag.
Absoluut, maar dat houd je. Dat was al zo zonder VAR en met VAR nog steeds. Ik zou de VAR wat dat betreft alleen nog overduidelijk buitenspel, doellijn en hele grote overtredingen die over het hoofd worden gezien laten doen.
Maar goed, mijn post was niet bedoeld om onszelf de bestolenmodus aan te praten, maar meer om aan te geven dat ik PSV het lang niet verkeerd vond doen. Er zit nog steeds groei in, we doen volop mee en pakken een punt daar waar we eerder dit seizoen een vergelijkbare wedstrijd zouden hebben verloren.
 
Absoluut, maar dat houd je. Dat was al zo zonder VAR en met VAR nog steeds. Ik zou de VAR wat dat betreft alleen nog overduidelijk buitenspel, doellijn en hele grote overtredingen die over het hoofd worden gezien laten doen.
Maar goed, mijn post was niet bedoeld om onszelf de bestolenmodus aan te praten, maar meer om aan te geven dat ik PSV het lang niet verkeerd vond doen. Er zit nog steeds groei in, we doen volop mee en pakken een punt daar waar we eerder dit seizoen een vergelijkbare wedstrijd zouden hebben verloren.
O, ging mij ook niet over bestolen zijn, dat label zou ik niet op gister durven te drukken.
 
Hij miste ook al de overtreding van Tagliafico op Dumfries bij de 1-2 (die kwam daar namelijk behoorlijk fors invliegen m.i.). Wel 3 belangrijke en misschien wel beslissende momenten. 2-2 was terecht, maar door dit soort dingen die steeds bij Kuipers in het voordeel van Ajax lijken uit te vallen (dat idee heb ik bij hem al jaren als hij PSV-Ajax vv fluit) hou je toch een nare bijsmaak over aan dit gelijkspel
Eens. Maar hoever mag de VAR terugkijken? Ik vind het in ieder geval opvallend dat er niet teruggekeken is door de VAR naar die andere 2 momenten. Tenminste niet zover wij weten.
Gek, ik lees overal dat Ajax oppermachtig was de 2e helft. Ik vond ze na de 2-2 overduidelijk op 2 gedachten hinken en zeker na het inbrengen van Mauro en Madueke vond ik PSV de controle terugpakken.
Kuipers liet veel doorgaan. Persoonlijk had ik de overtreding voor de 1-2 en het geval Schuurs/Madueke terug willen zien. De handsbal vond ik geen penalty. Maar dat was het destijds bij Viergever ook niet, dus ik snap de frustratie. Al met al een leuke topper, mede te danken aan de arbitrage.
Oppermachtig waren ze ook niet. Daarvoor moet je naar de kansenverhouding kijken. Die was vrij evenwichtig. Ze hadden meer de bal en oogden dreigender. Daarmee naar mijn mening ook de betere partij. Maar goed, scoren is het enige dat telt. Dus waren ze gisteren even goed.

Bij die handsbal (waarvan ik zo 123 geen beelden kan vinden) gaat Gravenberch toch duidelijk met zijn handen naar de bal en raakt daarmee de bal. Volgens is dit haast een schoolvoorbeeld van een penalty (na de redding op de doellijn a la Suarez).
 
Eens. Maar hoever mag de VAR terugkijken? Ik vind het in ieder geval opvallend dat er niet teruggekeken is door de VAR naar die andere 2 momenten. Tenminste niet zover wij weten.

Oppermachtig waren ze ook niet. Daarvoor moet je naar de kansenverhouding kijken. Die was vrij evenwichtig. Ze hadden meer de bal en oogden dreigender. Daarmee naar mijn mening ook de betere partij. Maar goed, scoren is het enige dat telt. Dus waren ze gisteren even goed.

Bij die handsbal (waarvan ik zo 123 geen beelden kan vinden) gaat Gravenberch toch duidelijk met zijn handen naar de bal en raakt daarmee de bal. Volgens is dit haast een schoolvoorbeeld van een penalty (na de redding op de doellijn a la Suarez).
Moet ik em nog eens terugzien.
Vond de overtreding op Dumfries bij de 1-2 wel dusdanig bepalend waardoor de bal bij Tadic kwam. Maar ik heb nog geen goede beelden teruggezien. Geldt ook voor de actie van Schuurs tov Madueke.
We verwarren veel balbezit nog wel eens met winnen. Vaak is de dominante ploeg de terechte winnaar, maar ik vind de kansenverhouding doorgaans een eerlijker vergelijk. Ajax voetbalt nou eenmaal op deze manier. Maar als zij met bijv 65% balbezit net zoveel kansen (en goals) maken als de tegenstander zou ik ze eerder inefficiënt noemen dan dominant.
 
Dat hands-momentje en Schuurs vs Madueke nog eens terug gezien. Vind beide momenten toch redelijk discutabel. De eerste omdat ik - en met mij volgens mij velen - überhaupt weinig meer van de handsregels snap (was bal tegen de arm niet gewoon “altijd” hands, ongeacht de positie van de armen op het moment van contact?) en de tweede omdat Schuurs normaal gesproken altijd wordt geklopt op snelheid maar Madueke uit balans lijkt te brengen. Het lijkt heel licht, maar op volle snelheid kan een lichte charge je al uit balans brengen. Kuipers liet idd veel doorgaan etc, maar dat lijkt me geen argument wanneer het om cruciale situaties gaat.

Gevoelsmatig zou het met name obv de tweede helft heel zuur zijn als we op die manier alsnog hadden verloren, maar goed. Mogen niet klagen denk ik.
Beide clubs hebben 2 punten verspeeld en lopen beiden als verliezer het veld af.
PSV verspeelt een 0-2 voorsprong en mag blij zijn dat Ajax in de 2e helft niet zelfs de winnende goal gescoord heeft. Ajax mag blij zijn dat PSV na de 0-2 niet doorgaat en achteruit gaat lopen en na de 2e helft zullen ze niet eens blij zijn met een punt. Als je het goed beschouwt hebben de beide clubs van zichzelf verloren.
 
Hij miste ook al de overtreding van Tagliafico op Dumfries bij de 1-2 (die kwam daar namelijk behoorlijk fors invliegen m.i.). Wel 3 belangrijke en misschien wel beslissende momenten. 2-2 was terecht, maar door dit soort dingen die steeds bij Kuipers in het voordeel van Ajax lijken uit te vallen (dat idee heb ik bij hem al jaren als hij PSV-Ajax vv fluit) hou je toch een nare bijsmaak over aan dit gelijkspel
Hij doet dat altijd. Aan beide kanten. Ook wk`s en ek`s en alles wat europees. Ik hou daar wel van. je hoeft niet om alles te fluiten. Het is een persoonlijke mening, maar ik vind het prettig en eerlijk gezegd vind ik hem een van de beste scheidsrechters van europa (en met afstand van de ed)..
 
Hij doet dat altijd. Aan beide kanten. Ook wk`s en ek`s en alles wat europees. Ik hou daar wel van. je hoeft niet om alles te fluiten. Het is een persoonlijke mening, maar ik vind het prettig en eerlijk gezegd vind ik hem een van de beste scheidsrechters van europa (en met afstand van de ed)..
Als je dan ziet, waar hij niet voor fluit, weet je meteen hoe slecht de rest is.
 
Ik denk dat Schmidt (eind verantwoordelijke selectie) dan nog niet tevreden is over Fein op dit moment. Ik vind nu ook niet dat Fein per se meer gepresteerd heeft dan de andere invallers. Als die andere invallers dan beter spelen op de training dan terecht de voorkeur gekregen. Fein is een beetje het gras is groener aan de overkant omdat we goeie verhalen over hem hebben gehoord maar nog weinig gezien hebben. Helaas betekend dat niet dat hij direct beter is dan bijv. een Thomas.

Mauro is gewoon aanvallender. Dat hij sporadisch linksback heeft gestaan maakt hem nog geen verdediger. Dat hij meer verdedigende taken doet dan een andere aanvaller vind ik alleen maar positief. Helaas is hij wel te weinig beslissend. Denk dat je daar op doelt?

Ook Thomas is meer een aanvallende middenvelder dan een verdedigende middenvelder. Ja bij PSV gebruiken we hem centraal maar Thomas zelf speelt toch liever naar voren dan op een nummer 6 positie.

De enige twee/drie spelers die aanvallender zijn dan deze twee jongens zijn Madueke en Piroe. Waarbij ik, ondanks dat hij de laatste tijd een goede bijdrage doet, ik Piroe voetballend weinig vind ik toevoegen. Madueke is in mijn optiek het beste als hij gelanceerd word en daarvoor heb je de bal nodig (dus noodzaak spelers die ook ballen kunnen afpakken). Had Madueke er eerder in genoemen samen met Mauro? Dat vind ik wel.

Als laatste is alleen van Ginkel meer aanvallend dan bovengenoemde spelers. Alleen bij hem ontbreekt wedstrijdritme. Zou denk ik een té grote gok zijn geweest. De kans is klein dat hij nu al aanvallend beslissend zal zijn en de kans is wel aanweizg dat PSV verdedigend nog kwetsbaarder zou worden.

Verder heb je niet echt alternatieven. Fein is eigenlijk meer een controlerende middenvelder. Guti vind ik niet per se aanvallender dan Thomas of Mauro Jr. Waarbij ik vind dat Thomas meer stabiliteit heeft laten zien dan Guti.

We konden wellicht een verdediger wisselen voor een aanvaller. Maar ik vrees dat we dan geen enkel punt hadden meegenomen uit Amsterdam.
Ik bedoel zeker dat Mauro niet genoeg brengt. En Thomas ook niet. De wedstrijden dat ik Fein heb zien spelen zie ik meer finesse en beweging zonder bal. Die bevalt mij beter in ieder geval. Thomas en Mauro maken ‘nooit’ beslissende acties. En verdedigend zijn ze ook niet van toegevoegde waarde. Laten we veel en druk rondrennen niet verwarren met goed spelen, want dat doen ze zelden. Doen gewoon wat Schmidt ze opdraagt en spelen daarom denk ik. Of ze het goed doen op de training maakt geen bal uit vind ik, ze laten het nooit zien in de wedstrijd en daar gaat het volgens mij toch om.
Guti is nog lastig te beoordelen. Lang geblesseerd geweest, maar vond hem aan het begin van het seizoen wel aardig spelen, in ieder geval aanvallend wel interessant en een goede pass heeft hij ook. Heeft wat vertrouwen nodig nadat dat onder van Bommel tot 0 gereduceerd is. Blijkbaar had hij ook al lang last van de blessure waar hij aan geopereerd is nu. Ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel. Moet ie wel goede kans krijgen en niet voor 5’ invallen in een wedstrijd die PSV al lang niet meer onder controle had. Dat is niet eerlijk om te beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Handsmomentje vind ik ook geen hands. Altijd hands zou belachelijk zijn, dan zou ik wel weten wat ik zou doen met de bal in het strafschopgebied.

Schuurs tegen Madueke was gewoon een overtreding. Dus een vrije trap op een gevaarlijke plek, daar zou ik als ajax supporter niet zo bang voor zijn, die verzilveren zelden tot nooit. Had ook een rode kaart voor Schuurs betekend, wat wel een hele zware straf is voor toch wel een klein duwtje. Dus vandaar kan ik ook niet fluiten wel begrijpen.

Overigens vind ik dat wij niet mogen klagen, gestolen punt, ajax was 60 minuten veel beter en verdiende meer.

Kuipers vond ik prima fluiten.

Eens. Ik heb me geen moment gestoord aan de scheidsrechter. Zelfs bij de discutabele momenten niet. Hij liet in de 1e helft een duw van 1 van ons ten opzichte van 1 van Ajax in het strafschopgebied ook gewoon doorvoetballen. Was ook een licht duwtje. Ik vond het prima. En die handsregel snap ik al niet eens meer, maar hier zouden ze NOOIT een strafschop voor mogen geven.
 
Eens. Ik heb me geen moment gestoord aan de scheidsrechter. Zelfs bij de discutabele momenten niet. Hij liet in de 1e helft een duw van 1 van ons ten opzichte van 1 van Ajax in het strafschopgebied ook gewoon doorvoetballen. Was ook een licht duwtje. Ik vond het prima. En die handsregel snap ik al niet eens meer, maar hier zouden ze NOOIT een strafschop voor mogen geven.
Eens. Alleen vond ik voorafgaand aan de 1-2 wel een overtreding. Hoor net dat het orakel uit Grolloo het met mee eens is.
 
De wedstrijd is in Iran live uitgezonden. Stond ik toch van te kijken. Vrienden en familie stuurden appjes. Komt eerlijk gezegd door de prestaties van Ajax in de CL dat er nu ook animo is voor zo’n wedstrijd.
Opvallend: de commentator was helemaal weg van Rosario, ik denk voor Der Muzikant :maniac:
Ook mijn neef vond Rosario heel goed spelen, in dienst van het elftal en als een echte vent, zei hij.
Ze hadden gehoopt op een mooie wedstrijd voor Ihattaren en waren dus teleurgesteld.
Haller vinden ze een goede aankoop voor Ajax.
Malen en Antony vonden ze de mannen van de wedstrijd.
 
De wedstrijd is in Iran live uitgezonden. Stond ik toch van te kijken. Vrienden en familie stuurden appjes. Komt eerlijk gezegd door de prestaties van Ajax in de CL dat er nu ook animo is voor zo’n wedstrijd.
Opvallend: de commentator was helemaal weg van Rosario, ik denk voor Der Muzikant :maniac:
Ook mijn neef vond Rosario heel goed spelen, in dienst van het elftal en als een echte vent, zei hij.
Ze hadden gehoopt op een mooie wedstrijd voor Ihattaren en waren dus teleurgesteld.
Haller vinden ze een goede aankoop voor Ajax.
Malen en Antony vonden ze de mannen van de wedstrijd.
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat dus ALLE Iraniërs geen verstand van voetbal hebben? ;)
 
Ik vond het wel opvallend dat na de 2-2 alle vaart gelijk uit de wedstrijd verdween. Ajax schroefde het tempo 3 tandjes terug en drong niet meer zo aan. PSV ook niet. Het leek wel alsof er een collectieve berusting intrad dat iedereen het wel best vond. Ik vraag me af of Ajax net op tijd (voor hun dan) de 2-2 maakte omdat ze fysiek behoorlijk stuk zaten en het PSV niet veel langer onder druk konden houden.
Of is Ajax beducht voor een PSV dat tussen 85 en 90+5 de nare gewoonte heeft er nog een in te prikken, met name als het spel wat chaotischer wordt.

Ook een mogelijkheid.
 
Of is Ajax beducht voor een PSV dat tussen 85 en 90+5 de nare gewoonte heeft er nog een in te prikken, met name als het spel wat chaotischer wordt.

Ook een mogelijkheid.
Gezien de reputatie die PSV hier de laatste 10-15 jaar mee heeft opgebouwd zou dit zomaar kunnen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan