Ajax - PSV | Zondag 10 december 2017 | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Uithuilen en volgende week weer een kutwedstrijd met samengeknepen billen op de tribune. En dat alles onder de bezielende leiding van Cocu en zijn trouwe rechterhand Luuk de Jong. Met een beetje pech zijn we de voorsprong voor de winterstop nog kwijt
 
Dat zagen de meesten ook wel toen het geluk wél meezat, maar geloof je nou echt dat ze Cocu eruit gaan gooien omdat hij deze wedstrijd verliest? Die gast heeft eindeloos krediet, maak je maar geen zorgen. Maar goed, spelers treffen evenveel blaam, door zo slap en slordig aan te treden terwijl je weet dat Ajax alles op alles gaat zetten.

Tja misschien is de kwaliteit van de selectie ook wel erg matig en de stand heeft dat wel tijdje verbloemd
 
Cocu wordt niet ontslagen, maar maakt het seizoen af bij PSV en verlaat Eindhoven in de zomer met opgeheven hoofd en via de hoofduitgang naar een subtopper in het buitenland, waarschijnlijk een Spaanse of Engelse club....hij maakt dan de weg vrij voor Van Bommel en Van Marwijk....

Ik moet nog maar zien of dat met opgeheven hoofd gaat worden. De wedstrijd hierna is Groningen uit en die zie ik ze ook even gemakkelijk verliezen als deze. Tel daarbij op dat het zogenaamde scorende vermogen van PSV ook al een hele poos stil ligt, en de teloorgang is ingezet. 7 punten voorsprong stelt niks voor, en al helemaal niet als je ziet hoe slecht PSV al zo'n beetje het hele seizoen speelt. Op een gegeven moment houdt het geluk toch op, want PSV is Feyenoord niet, dat naast enorm geluk ook nog eens strijd op de mat legde vorig seizoen toen ze kampioen werden.
 
Kansloos verloren. Nu ff geen gelukjes hier en daar of de winnende in blessuretijd.

Hopelijk pak je 9 punten tegen Groningen, ADO en Vitesse, en wint AZ thuis van Ajax.
 
Ik moet nog maar zien of dat met opgeheven hoofd gaat worden. De wedstrijd hierna is Groningen uit en die zie ik ze ook even gemakkelijk verliezen als deze. Tel daarbij op dat het zogenaamde scorende vermogen van PSV ook al een hele poos stil ligt, en de teloorgang is ingezet. 7 punten voorsprong stelt niks voor, en al helemaal niet als je ziet hoe slecht PSV al zo'n beetje het hele seizoen speelt. Op een gegeven moment houdt het geluk toch op, want PSV is Feyenoord niet, dat naast enorm geluk ook nog eens strijd op de mat legde vorig seizoen toen ze kampioen werden.

De doelpuntenproductie is gestokt sinds L. de Jong weer speelt. En ik ben bang dat hij de komende tijd weer in de basis blijft staan.
 
Verdedigend spelen is mij prima, maar dan wens ik wel mooie, scherpe counters te zien. En daar was weinig van terug te zien. Luuk de Jong was alweer de dramatische vervanger van Locadia. Al met al een verdiende overwinning van Ajax. Vervelend om toe te moeten geven.

Het bleek ook dat Ajax de hulp van Blom helemaal niet nodig had. Man man, wat een aanfluiting. Met als hoogtepunten het sparen van Veldman en het affluiten voor de rust.
 
Ik schakel nu pas in op het forum. Waarschijnlijk is alles al gezegd over deze wedstrijd wat er te zeggen viel. Maar je roept het gewoon over je af als je 5-3-2 gaat spelen terwijl je in de verdediging het minste kwaliteit hebt en in de aanval het meeste. Vervolgens maakt Cocu een heel knullige fout door niet Bergwijn maar De Jong voor Locadia in het veld te zetten. Luuk is een statische spits en is de laatste aanvaller die in een 5-3-2 kan spelen in de counter. Dan heb je een snelle aanvaller nodig. Bergwijn dus. Verder op alle vlakken afgetroefd door Ajax. Je ziet gewoon dat Ajax veel meer kwaliteit heeft dan PSV. Dat wordt alleen nog maar erger de komende tijd met de koopzucht van Overmars icm de nodige miljoenen op de Ajax rekening. Mocht PSV dit uiteindelijk toch nog weggeven dat sta ik er niet van te kijken. De resultaten hebben een hele hoop verbloemd wat zich aan het begin van het seizoen duidelijk aftekende in Europese voorronde. 5 en 7 punten voorsprong op concurrenten halverwege het seizoen is flinterdun, zeker met het belabberde spel van PSV.
 
Ik schakel nu pas in op het forum. Waarschijnlijk is alles al gezegd over deze wedstrijd wat er te zeggen viel. Maar je roept het gewoon over je af als je 5-3-2 gaat spelen terwijl je in de verdediging het minste kwaliteit hebt en in de aanval het meeste. Vervolgens maakt Cocu een heel knullige fout door niet Bergwijn maar De Jong voor Locadia in het veld te zetten. Luuk is een statische spits en is de laatste aanvaller die in een 5-3-2 kan spelen in de counter. Dan heb je een snelle aanvaller nodig. Bergwijn dus. Verder op alle vlakken afgetroefd door Ajax. Je ziet gewoon dat Ajax veel meer kwaliteit heeft dan PSV. Dat wordt alleen nog maar erger de komende tijd met de koopzucht van Overmars icm de nodige miljoenen op de Ajax rekening. Mocht PSV dit uiteindelijk toch nog weggeven dat sta ik er niet van te kijken. De resultaten hebben een hele hoop verbloemd wat zich aan het begin van het seizoen duidelijk aftekende in Europese voorronde. 5 en 7 punten voorsprong op concurrenten halverwege het seizoen is flinterdun, zeker met het belabberde spel van PSV.

Eens.

Gelukkig is er meer in het leven dan voetbal....... Hahaha, of is dat te relativerend nu?
 
Ik schakel nu pas in op het forum. Waarschijnlijk is alles al gezegd over deze wedstrijd wat er te zeggen viel. Maar je roept het gewoon over je af als je 5-3-2 gaat spelen terwijl je in de verdediging het minste kwaliteit hebt en in de aanval het meeste. Vervolgens maakt Cocu een heel knullige fout door niet Bergwijn maar De Jong voor Locadia in het veld te zetten. Luuk is een statische spits en is de laatste aanvaller die in een 5-3-2 kan spelen in de counter. Dan heb je een snelle aanvaller nodig. Bergwijn dus. Verder op alle vlakken afgetroefd door Ajax. Je ziet gewoon dat Ajax veel meer kwaliteit heeft dan PSV. Dat wordt alleen nog maar erger de komende tijd met de koopzucht van Overmars icm de nodige miljoenen op de Ajax rekening. Mocht PSV dit uiteindelijk toch nog weggeven dat sta ik er niet van te kijken. De resultaten hebben een hele hoop verbloemd wat zich aan het begin van het seizoen duidelijk aftekende in Europese voorronde. 5 en 7 punten voorsprong op concurrenten halverwege het seizoen is flinterdun, zeker met het belabberde spel van PSV.

Lozano overigens ook totaal niet gezien deze wedstrijd, hij werd nauwelijks bereikt, en wanneer hij wel werd bereikt werd hij onder de mat geschoffeld door Veltman zonder gevolgen. Dit is ook vooral te danken aan zijn teamgenoten, die nog geen bal in de ploeg konden houden, laat staan Lozano lanceren. Groningen uit winnen? In deze vorm? Laat me niet lachen.
 
De bash op LDe J is onbegrijpelijk als Pereiro al wedstrijden aan ziet kloten wat een waardeloze speler en zelfs eredivisie onwaardig.
 
Lozano overigens ook totaal niet gezien deze wedstrijd, hij werd nauwelijks bereikt, en wanneer hij wel werd bereikt werd hij onder de mat geschoffeld door Veltman zonder gevolgen. Dit is ook vooral te danken aan zijn teamgenoten, die nog geen bal in de ploeg konden houden, laat staan Lozano lanceren. Groningen uit winnen? In deze vorm? Laat me niet lachen.

Alsof Groningen zo geweldig is.
 
Alsof Luuk zo slecht speelde? Hij was de enige die een bal bij een teamgenoot kon krijgen. Won kopduels met uittrappen zodat we even balbezit hielden. Ik vind deze tirade op de Jong zwaar onterecht. Pereiro, helemaal niet gezien. Hendrix, los van zijn eerste 20 min, slechte pot en had Rood moeten hebben. Luckassen, onzichtbaar, te laat, onnauwkeurig, wild. Focus je daar eens op.
 
De bash op LDe J is onbegrijpelijk als Pereiro al wedstrijden aan ziet kloten wat een waardeloze speler en zelfs eredivisie onwaardig.

Dus omdat Pereiro beroerd speelt mag je LdJ niet bashen? Ook al speelde die even beroerd? Pereiro was inderdaad enorm slecht, maar LdJ maakte de hele aanval dood toen hij erin kwam. Gelijk al het gevaar weg. Kon geen bal vasthouden, slenterde maar wat over het veld, leek wel een toeschouwer. Nee, het commentaar op LdJ is meer dan terecht.
 
Ik schakel nu pas in op het forum. Waarschijnlijk is alles al gezegd over deze wedstrijd wat er te zeggen viel. Maar je roept het gewoon over je af als je 5-3-2 gaat spelen terwijl je in de verdediging het minste kwaliteit hebt en in de aanval het meeste. Vervolgens maakt Cocu een heel knullige fout door niet Bergwijn maar De Jong voor Locadia in het veld te zetten. Luuk is een statische spits en is de laatste aanvaller die in een 5-3-2 kan spelen in de counter. Dan heb je een snelle aanvaller nodig. Bergwijn dus. Verder op alle vlakken afgetroefd door Ajax. Je ziet gewoon dat Ajax veel meer kwaliteit heeft dan PSV. Dat wordt alleen nog maar erger de komende tijd met de koopzucht van Overmars icm de nodige miljoenen op de Ajax rekening. Mocht PSV dit uiteindelijk toch nog weggeven dat sta ik er niet van te kijken. De resultaten hebben een hele hoop verbloemd wat zich aan het begin van het seizoen duidelijk aftekende in Europese voorronde. 5 en 7 punten voorsprong op concurrenten halverwege het seizoen is flinterdun, zeker met het belabberde spel van PSV.

Ben van mening dat we de wedstrijd niet hebben verloren door een slechte verdediging, het vele balverlies op middenveld danwel de passing naar de voorhoede zijn m.i. veel bepalender geweest
 
Je hoeft niet geweldig te zijn om van Groningen te winnen. ;)

Als je zo slecht speelt als PSV, dan is zelf 'niet geweldig' zijn niet genoeg om er van te winnen, en als het geluk ze ook nog eens in de steek laat, dan blijft er niet veel over. Komt nog eens bij dat Cocu geen steek veranderd is en Faber dus precies weet wat hij gaat doen.
 
Ben van mening dat we de wedstrijd niet hebben verloren door een slechte verdediging, het vele balverlies op middenveld danwel de passing naar de voorhoede zijn m.i. veel bepalender geweest

mee eens. We hebben ajax helemaal geen pijn gedaan. Hun verdediging is het zwakst maar voorin zijn we nauwelijks gevaarlijk geweest.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan