Érick Gutiérrez (M)

En daarnaast, spelers als Guti inbrengen is echt een luxe. Dat ik dat ooit zou zeggen ook, vorig jaar kreeg ik spontaan zin om niet meer te kijken zodra hij mocht opdraven.
 
Ik was ook geen groot fan van hem ofzo, maar ik vond het alleen destijds wel vreemd dat zijn goede wedstrijd geen vervolg mocht hebben.
Tja, ik kan me toch vooral hele slechte potten herinneren van Guti voor z’n opleving. Hij liet zich echt continu de kaas van het brood eten. Geen idee wat de oorzaak is, want nu is hij juist lekker fel.
 
Tja, ik kan me toch vooral hele slechte potten herinneren van Guti voor z’n opleving. Hij liet zich echt continu de kaas van het brood eten. Geen idee wat de oorzaak is, want nu is hij juist lekker fel.
In een langer interview aan het eind van vorig seizoen gaat hij hier ook op in. Het lijkt alsof hij meer heeft geaccepteerd dat hij het werkende type is, en minder het mooie type. In Mexico was dat andersom, maar hij lijkt beseft te hebben dat hij hier alleen maar kan slagen door het snot voor zijn ogen te werken.
 
Maakte vandaag toch weer een ditmaal cruciale fout bij de tegengoal. Weliswaar met een ruime voorsprong maar toch wil ik deze even genoteerd hebben..
Oké. Voor de rest balde hij prima mee. Iedereen was slordig in die periode. Alleen maakte hij de cruciale, waar een goal uit viel. Kan gebeuren. En door.
 
Oké. Voor de rest balde hij prima mee. Iedereen was slordig in die periode. Alleen maakte hij de cruciale, waar een goal uit viel. Kan gebeuren. En door.
Als we serieus Europese ambities hebben dan mag dit niet gebeuren. Maargoed, misschien speelde ie 90 minuten vanwege Sangaré en is hij in principe bankzitter..
 
Als we serieus Europese ambities hebben dan mag dit niet gebeuren. Maargoed, misschien speelde ie 90 minuten vanwege Sangaré en is hij in principe bankzitter..
Eens, maar het mag dan de hele ploeg niet gebeuren om te verzwakken. De hele ploeg was in die periode dat Emmen scoorde erg slecht.
 
Ik vond hem vandaag ook weer minder. Voor zijn rol in het elftal is het specifiek niet lekker als je een fout maakt zoals hij die maakte. Je bent er om aanvallend gevaar te verhinderen, niet om het te creëren. Ik verwacht geen briljante steekpassjes maar wel een foutloze spijkerharde wedstrijd van hem, dat is het nu al tweemaal niet.
 
Ik vond hem vandaag ook weer minder. Voor zijn rol in het elftal is het specifiek niet lekker als je een fout maakt zoals hij die maakte. Je bent er om aanvallend gevaar te verhinderen, niet om het te creëren. Ik verwacht geen briljante steekpassjes maar wel een foutloze spijkerharde wedstrijd van hem, dat is het nu al tweemaal niet.
Ik ben het wel met je eens, dat wanneer hij met Sangare samen speelt, een stuk comfortabeler speelt. Zonder Sangare heeft ie wat meer moeite.
 
Gehoopt dat we meer zouden ‘doorselecteren’, ook bij Gutierrez. Dat wilde PSV blijkbaar niet of een verkoop zat er niet in, ondanks een behoorlijke periode in de tweede helft van het afgelopen seizoen.
 
Ik vond hem vandaag ook weer minder. Voor zijn rol in het elftal is het specifiek niet lekker als je een fout maakt zoals hij die maakte. Je bent er om aanvallend gevaar te verhinderen, niet om het te creëren. Ik verwacht geen briljante steekpassjes maar wel een foutloze spijkerharde wedstrijd van hem, dat is het nu al tweemaal niet.
Ik ook. Niet de Guti van vorig seizoen. Eerder de Guti van eerder.
 
Hij komt op mij in het algemeen nog niet scherp over. Idem overigens bij Sangaré, die ik nog niet op zijn echte niveau vind presteren. Blijft makkelijker op kracht en klasse overeind, dat natuurlijk wel. Ik denk en hoop dat het simpelweg ook te maken heeft met de korte voorbereiding bij dit soort spelers. Technisch gezien is die ook gewoonweg nog niet voorbij. Slechts een beperkte groep in de selectie heeft een hele voorbereiding gedraaid, daar hoort ook Guti niet bij.

Op deze manier zorgt hij er in ieder geval vooralsnog niet voor dat hij Veerman zwaar onder druk zet voor de plek in de basis in topwedstrijden.
 
Hij komt op mij in het algemeen nog niet scherp over. Idem overigens bij Sangaré, die ik nog niet op zijn echte niveau vind presteren. Blijft makkelijker op kracht en klasse overeind, dat natuurlijk wel. Ik denk en hoop dat het simpelweg ook te maken heeft met de korte voorbereiding bij dit soort spelers. Technisch gezien is die ook gewoonweg nog niet voorbij. Slechts een beperkte groep in de selectie heeft een hele voorbereiding gedraaid, daar hoort ook Guti niet bij.

Op deze manier zorgt hij er in ieder geval vooralsnog niet voor dat hij Veerman zwaar onder druk zet voor de plek in de basis in topwedstrijden.
Als we Veerman op de bank gaan zetten zit er helemaal weinig voetbal in de ploeg.
 
Als we Veerman op de bank gaan zetten zit er helemaal weinig voetbal in de ploeg.
Ligt er maar aan hoe je voetbal definieert. Guti had gisteren een passzuiverheid van 94%. Bij Veerman was dat 82%. De bal naar de goede kleur spelen is toch ook best wel een cruciaal dingetje. Als je daar als centrale middenvelder zo weinig in slaagt krijg je hele onrustige wedstrijden. Precies wat gisteren in vooral de beginfase het probleem was. Guti brengt dan rust, Veerman niet.
 
Ligt er maar aan hoe je voetbal definieert. Guti had gisteren een passzuiverheid van 94%. Bij Veerman was dat 82%. De bal naar de goede kleur spelen is toch ook best wel een cruciaal dingetje. Als je daar als centrale middenvelder zo weinig in slaagt krijg je hele onrustige wedstrijden. Precies wat gisteren in vooral de beginfase het probleem was. Guti brengt dan rust, Veerman niet.
Tikkie breed of een pass de diepte in? die percentages zeggen niet altijd het volledige verhaal.
 
Ligt er maar aan hoe je voetbal definieert. Guti had gisteren een passzuiverheid van 94%. Bij Veerman was dat 82%. De bal naar de goede kleur spelen is toch ook best wel een cruciaal dingetje. Als je daar als centrale middenvelder zo weinig in slaagt krijg je hele onrustige wedstrijden. Precies wat gisteren in vooral de beginfase het probleem was. Guti brengt dan rust, Veerman niet.
Maar er zijn genoeg spelers die risicoloos spelen, Veerman is vrijwel de enige met een steekbal of lange bal of die makkelijk de voorhoede aan het werk zet en iets creëert.
 
Waarom is zijn contract nog niet ondertekend? Heeft dit met evt plaatsing voor CL te maken? En ik kijk er bij verlenging niet raar van op als daar Dan een gelimiteerde transfersom in staat. Hij zou anders volgend jaar gratis kunnen vertrekken.
Ik dach dat ze laatst zeiden dat hij had verlengd.
 
Ik dach dat ze laatst zeiden dat hij had verlengd.
Volgens Elfrink gaat hij deze week tekenen. Dat zou dus al rond zijn en heeft niets met CL-plaatsing te maken. Ik denk niet dat Guti zich illusies maakt dat ie naar een CL-spelende club zou kunnen (op een willekeurige brandhout club die toevallig CL speelt na dan).
 
Terug
Bovenaan Onderaan