Érick Gutiérrez (M)

Raar dat hij dus bij Pachuca een spelmaker bleek te zijn en PSV hem dan weer als iets anders gaat gebruiken. Dit kun je ook aan zijn cijfers terug zien.


:zien::FP::shrug:
Vind ik wel mee vallen eigenlijk. Pachuca is ook een lager niveau qua competitie en club (zegt hij zelf dat het spelsnelheid veel hoger ligt in de Eredivisie). Dus dan is het niet zo gek dat hij daar meer goals/assists maakte (hoewel ze ook weer niet zo fantastisch zijn als je ze per seizoen bekijkt). Zeker ook gezien de connectie met o.a. Lozano.

Denk dat hij bij Pachuca wat meer aanvallend werd gebruikt (hoewel, niet eens als AMC). Wat wellicht, gezien de competitie, ook goed mogelijk was. Zo is hij bij PSV ook in eerste instantie gebruikt (aanvallend het verschil maken). Dat zorgde in zijn debuut voor spektakel maar verder kwam hij tekort. Afgelopen seizoen is hij meer als een defensieve spelmaker gaan spelen (Hij zette wel de lijnen uit) wat hem in de eredivisie gewoon beter ligt. Dan maakt hij minder directe goals en assists maar als speler kwam hij vele malen beter tot zijn recht.

Dus ik snap niet zo wat er raar aan is. Als PSV/Schmidt hem niet deze rol hadden gespeeld dan zat hij nog steeds op de bank weg te rotten.
 
Dit zijn goede argumenten. Vraag ik me nog steeds af waarom clubs spelers kopen en ze dan op een andere manier gaan gebruiken dan ze gewend zijn. Hier hebben Nederlandse clubs wel vaker last van. Dan lijkt het vaak alsof de speler slecht is of niet goed gescout. Dan heb je ook nog dat ze vaak geen geduld hebben en de speler verkopen.

Dus deze situatie met Guti is gewoon geluk bij een ongeluk geweest voor alle partijen lijkt het op.
De dynamiek, formatie of speelwijze kan snel veranderen binnen een team.
In de top is er niet altijd ruimte om de tijd te nemen en te investeren. Dat is bij Premier League clubs nog erger.
 
Slecht nieuws, wat mij betreft.

Ben er niet kapot van, mist wel heel veel voor een middenvelder. Bij ‘doorselecteren’ had ik gehoopt op vervangers voor spelers a la Gutierrez.

Denk dat er geen belangstelling voor hem is en we dan maar verlengen om ‘de transfereerde veilig te stellen’. Anders rest de conclusie dat we dit niveau blijkbaar goed genoeg vinden.
 
Laatst bewerkt:
Slecht nieuws, wat mij betreft.

Ben er niet kapot van, mist wel heel veel voor een middenvelder. Bij ‘doorselecteren’ had ik gehoopt op vervangers voor spelers a la Gutierrez.

Denk dat er geen belangstelling voor hem is en we dan maar verlengen om ‘de transfereerde veilig te stellen’. Anders lijkt de conclusie dat we dit niveau blijkbaar goed genoeg vinden.

Guti was naar mij inziens een van de meest overtuigende spelers van het afgelopen half jaar, wat deed hij precies fout waardoor het niks is?
 
4 jaar bij ons, waarvan 3,5 jaar matig tot slecht. Mist handelingssnelheid, kwetsbaar onder druk, niet explosief.

Nu proberen te verkopen en dat geld bij het potje voor versterking van de verdediging leggen, daar zouden we de selectie naar mijn idee meer mee vooruit helpen dan een contractverlenging voor Guti.
 
4 jaar bij ons, waarvan 3,5 jaar matig tot slecht. Mist handelingssnelheid, kwetsbaar onder druk, niet explosief.

Nu proberen te verkopen en dat geld bij het potje voor versterking van de verdediging leggen, daar zouden we de selectie naar mijn idee meer mee vooruit helpen dan een contractverlenging voor Guti.

Is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat voor prijzen er op Guti geboden worden.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
4 jaar bij ons, waarvan 3,5 jaar matig tot slecht. Mist handelingssnelheid, kwetsbaar onder druk, niet explosief.

Nu proberen te verkopen en dat geld bij het potje voor versterking van de verdediging leggen, daar zouden we de selectie naar mijn idee meer mee vooruit helpen dan een contractverlenging voor Guti.
Ik versta toch iets anders onder slecht. Het afgelopen seizoen was hij zelfs goed tot soms zeer goed.
Lang niet elke speler hoeft snel of explosief te zijn.
Hij knapte veel vuil werk op.
Er is altijd behoefte geweest aan werkpaarden als Willy van der Kerkhof, Theo Lucius, Edward Linskens, Bjorn van der Doelen en dergelijke.
Onmisbaar in elke selectie, al was het maar als 12e of 13e man.
Ik zie ook hem graag hier blijven.
 
Ik versta toch iets anders onder slecht. Het afgelopen seizoen was hij zelfs goed tot soms zeer goed.
Lang niet elke speler hoeft snel of explosief te zijn.
Hij knapte veel vuil werk op.
Er is altijd behoefte geweest aan werkpaarden als Willy van der Kerkhof, Theo Lucius, Edward Linskens, Bjorn van der Doelen en dergelijke.
Onmisbaar in elke selectie, al was het maar als 12e of 13e man.
Ik zie ook hem graag hier blijven.
Je kan als PSV geen 11 toppers hebben, je zwakste speler mag best een stabiele 7 zijn ofzo.
 
Ik versta toch iets anders onder slecht. Het afgelopen seizoen was hij zelfs goed tot soms zeer goed.
Lang niet elke speler hoeft snel of explosief te zijn.
Hij knapte veel vuil werk op.
Er is altijd behoefte geweest aan werkpaarden als Willy van der Kerkhof, Theo Lucius, Edward Linskens, Bjorn van der Doelen en dergelijke.
Onmisbaar in elke selectie, al was het maar als 12e of 13e man.
Ik zie ook hem graag hier blijven.

Tuurlijk, een selectie is een mix van kwaliteiten. De spelers die jij noemt waren min of meer eigen kweek en ‘waterdragers’.

Guti is een behoorlijk dure jongen en levert daarvoor structureel naar mijn idee onvoldoende. Nu hij het een halfjaar redelijk heeft gedaan lijkt me dit het moment een redelijke transfersom te vangen, vergelijkbaar met wat we er vier jaar geleden voor hebben betaald.
 
Tuurlijk, een selectie is een mix van kwaliteiten. De spelers die jij noemt waren min of meer eigen kweek en ‘waterdragers’.

Guti is een behoorlijk dure jongen en levert daarvoor structureel naar mijn idee onvoldoende. Nu hij het een halfjaar redelijk heeft gedaan lijkt me dit het moment een redelijke transfersom te vangen, vergelijkbaar met wat we er vier jaar geleden voor hebben betaald.
Dat klopt wel van die eigen kweek waterdragers, maar als je die niet hebt in je eigen jeugd dienen ze van elders te komen.
Ik vind Guti niet misstaan in het huidige PSV en als zowel hij als onze TD gaan voor contractberlenging heb ik daar geen moeite mee.
Als een van de twee zelf twijfelt ga ik wel mee met jouw suggestie.
 
Mooi nieuws:grin:

Om heel eerlijk te zijn had ik dat niet verwacht. Hij moet toch ook zien dat Ruud met 1 controlerende middenvelder wil spelen en Sangaré staat sowieso altijd op het veld.
We hebben zelf tegen Betis ook gezien dat er echt niet met twee aanvallende middenvelders gespeeld gaat worden, zoals zelfs een aantal journalisten het liet lijken. Net zoals Cocu geen aanvallende middenvelder was in 2005, overigens. Veerman speelde veel dichter naast Sangaré dan in de pot tegen Villareal, en dat maakte een enorm verschil. Zowel Guti als Sangaré kunnen ook prima vóór die controlerende middenvelder spelen. (En Guti zou ik nog het liefst als controleur zien in dit systeem, maar dat terzijde.) Veerman en Til moeten maar bewijzen dat ze continu in de basis moeten staan met deze zware concurrentie van Guti en Xavi erachter.

Puur vanuit Guti zelf kan ik me je opmerking goed voorstellen hoor. Vermoed dat hij dan toch genoeg vertrouwen voelt van RvN? En wellicht ook weet dat er zo'n zwaar schema komt dat hij absoluut flink wat wedstrijden gaat spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan