Érick Gutiérrez (M)

We hebben zelf tegen Betis ook gezien dat er echt niet met twee aanvallende middenvelders gespeeld gaat worden, zoals zelfs een aantal journalisten het liet lijken. Net zoals Cocu geen aanvallende middenvelder was in 2005, overigens. Veerman speelde veel dichter naast Sangaré dan in de pot tegen Villareal, en dat maakte een enorm verschil. Zowel Guti als Sangaré kunnen ook prima vóór die controlerende middenvelder spelen. (En Guti zou ik nog het liefst als controleur zien in dit systeem, maar dat terzijde.) Veerman en Til moeten maar bewijzen dat ze continu in de basis moeten staan met deze zware concurrentie van Guti en Xavi erachter.

Puur vanuit Guti zelf kan ik me je opmerking goed voorstellen hoor. Vermoed dat hij dan toch genoeg vertrouwen voelt van RvN? En wellicht ook weet dat er zo'n zwaar schema komt dat hij absoluut flink wat wedstrijden gaat spelen.
Het middenveld Guti, Veerman en Sangare gaat de competitie zoek spelen. Til erachter als pinchhitter, Xavi en Ledezma als talenten. Mooi man. Beste PSV middenveld in jaren.
 
De vraag is of we de Guti te zien krijgen van afgelopen seizoen of van alle andere seizoen toen we blij waren om van hem af te zijn. Hopelijk krijgt hij niet een terugval nu hij minder minuten gaat maken. Misschien is hij wel een speler die speelminuten nodig heeft
 
Ik ben blij dat ik geen verslaggever op tv ben. Ik zeg altijd Koe-tie. Dat doet afbreuk aan de kwaliteit van zijn spel afgelopen half jaar.

Zou zomaar kunnen dat het trio Veerman-Sangaré-Guti te flegmatiek tegen mindere tegenstanders en te traag in handelingssnelheid tegen goede tegenstanders is.

Maar ik kijk zeer uit naar naar dit middenveld.

Dan nog Til in de spits in plaats van LdJ zodat het middenveld de keuze heeft uit 3 hollende voorwaartsen met een dieptepass/steekpass. LdJ voor het laatste half uur indien nodig.

Monaco-PSV 1-4.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is of we de Guti te zien krijgen van afgelopen seizoen of van alle andere seizoen toen we blij waren om van hem af te zijn. Hopelijk krijgt hij niet een terugval nu hij minder minuten gaat maken. Misschien is hij wel een speler die speelminuten nodig heeft
Dat is waar. Vasthoudend aan vorig seizoen, zeg ik: goede zaak deze verlenging.
 
De vraag is of we de Guti te zien krijgen van afgelopen seizoen of van alle andere seizoen toen we blij waren om van hem af te zijn. Hopelijk krijgt hij niet een terugval nu hij minder minuten gaat maken. Misschien is hij wel een speler die speelminuten nodig heeft
De Guti van ervoor had ook te maken met blessures en (mede daardoor) weinig ritme. Guti blaakt nu van het vertrouwen. Niet voor niets 30 voudig Mexicaans international (en Mexico is geen slecht landenteam) en ook gebleven. Daar zagen ze wat wij nu ook hebben gezien.

De Guti van (tweede helft) vorig seizoen is alles waar ik van houd bij midden/zuid Amerikaanse spelers: fel in het veld, vol passie en een fijne gozer in de selectie buiten wedstrijden.
 
De Guti van ervoor had ook te maken met blessures en (mede daardoor) weinig ritme. Guti blaakt nu van het vertrouwen. Niet voor niets 30 voudig Mexicaans international en ook gebleven. Daar zagen ze wat wij nu ook hebben gezien.
Voordat hij naar psv kwam was hij ook onomstreden international. Toen weinig ritme door blessures. In de nabije toekomst mogelijk weinig speelritme door nieuwe systeem RVN. Of Ruud moet terugvallen op twee controlerende middenvelders. Dan had psv ipv Til of Xavi beter Timber kunnen halen
 
De vraag is of we de Guti te zien krijgen van afgelopen seizoen of van alle andere seizoen toen we blij waren om van hem af te zijn. Hopelijk krijgt hij niet een terugval nu hij minder minuten gaat maken. Misschien is hij wel een speler die speelminuten nodig heeft
Als hij ieder wedstrijd speelt zoals zijn debuutwedstrijd tegen ADO Den Haag,
dan hoeft hij elke wedstrijd maar 20 minuten mee te spelen. :D Of wellicht slechts maar 5 minuten. ;)

70' wissel
Speler uit: Pablo Rosario
Speler in: Érick Gutiérrez

73' Doelpunt Hirving Lozano, Assist Érick Gutiérrez

75' Doelpunt Érick Gutiérrez :BALL: Een wonderschone goal.
 
Laatst bewerkt:
Als hij ieder wedstrijd speelt zoals zijn debuutwedstrijd tegen ADO Den Haag,
dan hoeft hij elke wedstrijd maar 20 minuten mee te spelen. :D Of wellicht slechts maar 5 minuten. ;)

70' wissel
Speler uit: Pablo Rosario
Speler in: Érick Gutiérrez

73' Doelpunt Hirving Lozao, Assist Érick Gutiérrez

75' Doelpunt Érick Gutiérrez :BALL: Een wonderschone goal.
Hij gaf geloof ik ook in een van zijn eerste wedstrijden een mooie assist op Lozano (deden samen toen een pokemon viering). Dachten allemaal dat dat het begin was van een gouden Mexicaanse tandem. Helaas ontpopte hij zich daarna tot een van de grote miskopen.
 
Voordat hij naar psv kwam was hij ook onomstreden international. Toen weinig ritme door blessures. In de nabije toekomst mogelijk weinig speelritme door nieuwe systeem RVN. Of Ruud moet terugvallen op twee controlerende middenvelders. Dan had psv ipv Til of Xavi beter Timber kunnen halen
Hij hoeft natuurlijk niet per se Sangare en Guti als controlerende middenvelders te posteren. Hij kan ook 1 van de 2 in een andere rol plaatsen. Maar dan weet je in ieder geval dat je middenveld een stuk minder kwetsbaar is.
 
Als hij ieder wedstrijd speelt zoals zijn debuutwedstrijd tegen ADO Den Haag,
dan hoeft hij elke wedstrijd maar 20 minuten mee te spelen. :D Of wellicht slechts maar 5 minuten. ;)

70' wissel
Speler uit: Pablo Rosario
Speler in: Érick Gutiérrez

73' Doelpunt Hirving Lozao, Assist Érick Gutiérrez

75' Doelpunt Érick Gutiérrez :BALL: Een wonderschone goal.
Daar kan je nu niet meer op teren :) het leek inderdaad mooi toen.. even..
 
Sangaré, Veerman, Til heeft mijn voorkeur dit seizoen. Ik denk dat dat het middenveld is dat echt complementair is. Een verdedigend blok beton, de man van de pass en de loper. Til zal wel het niveau moeten brengen wat hij in de eerste seizoenshelft vorig jaar bracht, niet de tweede helft. Overigens denk ik dat Veerman zich dit seizoen gaat voegen bij het duo Gakpo, Sangaré als MVP. Ik heb zo'n gevoel dat het heel snel gaat met hem.

En Guti zal sowieso zijn minuten gaan maken dit seizoen met het drukke schema.
 
Hij gaf geloof ik ook in een van zijn eerste wedstrijden een mooie assist op Lozano (deden samen toen een pokemon viering). Dachten allemaal dat dat het begin was van een gouden Mexicaanse tandem. Helaas ontpopte hij zich daarna tot een van de grote miskopen.
Hij begon goed, en daarna pakte MvB hem dat momentum af en bankte hem zo'n beetje de rest van het seizoen zonder opgave van reden; dat staat mij vooral bij. Daarna waarschijnlijk volledig het zelfvertrouwen verloren, wat resulteerde in beroerde invalbeurten.
 
Hij begon goed, en daarna pakte MvB hem dat momentum af en bankte hem zo'n beetje de rest van het seizoen zonder opgave van reden; dat staat mij vooral bij. Daarna waarschijnlijk volledig het zelfvertrouwen verloren, wat resulteerde in beroerde invalbeurten.
Kan me wel herinneren dat hij halfbakken ingreep en zijn man liet lopen in zijn eerste wedstrijden. Misschien nog onwennig op dat moment nog kort in Europa. Hoop dat zijn zelfvertrouwen niet opnieuw daalt als hij zijn basisplek verliest waar het wel naar uitziet met zoveel middenvelders en veerman die goed draait
 
Kan me wel herinneren dat hij halfbakken ingreep en zijn man liet lopen in zijn eerste wedstrijden. Misschien nog onwennig op dat moment nog kort in Europa. Hoop dat zijn zelfvertrouwen niet opnieuw daalt als hij zijn basisplek verliest waar het wel naar uitziet met zoveel middenvelders en veerman die goed draait
Ik was ook geen groot fan van hem ofzo, maar ik vond het alleen destijds wel vreemd dat zijn goede wedstrijd geen vervolg mocht hebben.
 
Ik ben geen groot fan en vraag me nog steeds af in hoeverre hij heeft bijgedragen aan dat veel te grote aantal tegengoals.
Hij lijkt zich wel aardig herpakt te hebben en wat stabiliteit in het team is ook fijn. Al met al mild positief over deze verlenging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan