Ik krijg het idee dat Bergwijn de verkeerde vrienden heeft. Was vroeger een wat schattige jongen, maar nu zo stug en statusgericht, met z'n face tattoo. Jammer is dat.
Er is ingezoomd op de face-tattoo. ;)

GKpXDvnWsAABLLg
 
Laatst bewerkt:

Verder zegt het rapport dat er geen sprake is van aansprakelijkheid, maar wel van het schenden van zijn arbeidsovereenkomst. Zo heeft Mislintat volgens de onderzoekers onvoldoende zorg gedragen voor een "gedegen vastlegging van overleggen met spelers, agenten en clubs inzake contractuele aangelegenheden".
Ook heeft hij de geheimhoudingsverplichting uit zijn contract geschonden.
 
Ik heb altijd het idee gehad dat wanneer Ajax twee of drie gerichte aankopen zou doen komende zomer, het gat met PSV alweer gedicht zou zijn. Daar ben ik nu niet zo zeker van.

Ik begrijp dat Potter niet komt ivm de bestuurscrisis. Zo zullen potentiële spelers waarschijnlijk ook reageren.

Het zal mij verbazen als ze eind augustus een kampioenswaardig team op de been hebben.
 
Ajax is voor 1900 opgericht als Union. Misschien is een omgekeerde naamsverandering een overweging waard nu ze weer op amateurniveau presteren.
 
Ik heb altijd het idee gehad dat wanneer Ajax twee of drie gerichte aankopen zou doen komende zomer, het gat met PSV alweer gedicht zou zijn. Daar ben ik nu niet zo zeker van.

Ik begrijp dat Potter niet komt ivm de bestuurscrisis. Zo zullen potentiële spelers waarschijnlijk ook reageren.

Het zal mij verbazen als ze eind augustus een kampioenswaardig team op de been hebben.

Ga maar na: hoeveel spelers uit de selectie van Ajax zouden bij PSV in de basis staan? Ik ben snel klaar met tellen. Bij PSV werd in het rampseizoen 2013-2014 op een gegeven moment een duidelijke stijgende lijn ingezet, bij Ajax is het nog steeds kommer en kwel. Er zal inderdaad heel wat moeten gebeuren en ik heb geen idee of ze genoeg middelen hebben om een aantal grote aankopen te doen.
 
Ga maar na: hoeveel spelers uit de selectie van Ajax zouden bij PSV in de basis staan? Ik ben snel klaar met tellen. Bij PSV werd in het rampseizoen 2013-2014 op een gegeven moment een duidelijke stijgende lijn ingezet,
Daar moest wel Ruiz voor gehuurd worden
 
Ga maar na: hoeveel spelers uit de selectie van Ajax zouden bij PSV in de basis staan? Ik ben snel klaar met tellen. Bij PSV werd in het rampseizoen 2013-2014 op een gegeven moment een duidelijke stijgende lijn ingezet, bij Ajax is het nog steeds kommer en kwel. Er zal inderdaad heel wat moeten gebeuren en ik heb geen idee of ze genoeg middelen hebben om een aantal grote aankopen te doen.

Van de 110 miljoen aankopen aan miskopen, krijgen ze toch wel 70 voor terug, lijkt mij. Dan eerst begrotingsgat dichten, bv 25 miljoen. Dan heb je 45 over. Kan je toch best wel 3 goede aankopen mee doen.

Heb meer schrik voor PSV. In het ergste geval gaan Baka, Boscagli, Benitez, Teze, Veerman, Dest (hij MOET blijven, vind ik), Lozano en Tillman weg.
Vind daar maar eens vervangers voor.
Blijf je zitten met vaste krachten als Til, Ramalho, Mauro en LdJ en een gigantisch dikke portemonnee.
(Terzijde: wat is dat een lelijk woord ‘portemonnee.’)
 

En kroes blijven ophemelen. Ze zien niet in wat voor een addergebroed die vent is? Die zit er echt alleen maar voor zichzelf.
 

En kroes blijven ophemelen. Ze zien niet in wat voor een addergebroed die vent is? Die zit er echt alleen maar voor zichzelf.

Kroes is iemand die precies weet hoe hij mensen kan inpakken. Bij die theater show gaf hij ze meteen een shirtje, en daar worden die twee heel blij van. Het feit dat een AD al bij die show komt en dan nog even wat veren in hun reet steekt + wat bazelt over hoe hij Ajax weer Ajax gaat maken. Dan heb je die twee wel voor je gewonnen, vooral in deze tijden van ellende.
 

En kroes blijven ophemelen. Ze zien niet in wat voor een addergebroed die vent is? Die zit er echt alleen maar voor zichzelf.
Dat is zo. Maar past wel in het rijtje van Pa v Praag, Overmars, Ton Harmsen; bestuursleden en directeuren die toentertijd schuurden met de morele normen en waarden van het voetbalbedrijf, maar de club geen windeieren brachten. Lieden en acties waar we voorheen een woord voor hadden: jodenstreken.

Ik schaal Kroes daar ook onder.
 
En Bergwijn komt er vrolijk mee weg iemand overduidelijk een klap te verkopen, want al beoordeeld.

🤢
Toch eerlijk van die Dieperink. Hij had beter kunnen zeggen dat hij even plassen was.
Van de 110 miljoen aankopen aan miskopen, krijgen ze toch wel 70 voor terug, lijkt mij. Dan eerst begrotingsgat dichten, bv 25 miljoen. Dan heb je 45 over. Kan je toch best wel 3 goede aankopen mee doen.

Heb meer schrik voor PSV. In het ergste geval gaan Baka, Boscagli, Benitez, Teze, Veerman, Dest (hij MOET blijven, vind ik), Lozano en Tillman weg.
Vind daar maar eens vervangers voor.
Blijf je zitten met vaste krachten als Til, Ramalho, Mauro en LdJ en een gigantisch dikke portemonnee.
(Terzijde: wat is dat een lelijk woord ‘portemonnee.’)
Contract van Ramalho is niet verlengd. Dus die gaat sowieso ;)
 
Van de 110 miljoen aankopen aan miskopen, krijgen ze toch wel 70 voor terug, lijkt mij. Dan eerst begrotingsgat dichten, bv 25 miljoen. Dan heb je 45 over. Kan je toch best wel 3 goede aankopen mee doen.

Heb meer schrik voor PSV. In het ergste geval gaan Baka, Boscagli, Benitez, Teze, Veerman, Dest (hij MOET blijven, vind ik), Lozano en Tillman weg.
Vind daar maar eens vervangers voor.
Blijf je zitten met vaste krachten als Til, Ramalho, Mauro en LdJ en een gigantisch dikke portemonnee.
(Terzijde: wat is dat een lelijk woord ‘portemonnee.’)
dan heb je een handvol niet-miskopen en 3 goede aankopen (die dan ook slagen…). Da’s krap. Dan is het óf met een half jeugdelftal spelen, óf gokken op allerlei goedkopere spelers (zoals Feyenoord dat deed), en hopen dat je elk jaar kunt groeien.
Ze zullen in ieder geval nog 2 jaar nodig hebben:
 
Van de 110 miljoen aankopen aan miskopen, krijgen ze toch wel 70 voor terug, lijkt mij. Dan eerst begrotingsgat dichten, bv 25 miljoen. Dan heb je 45 over. Kan je toch best wel 3 goede aankopen mee doen.

Heb meer schrik voor PSV. In het ergste geval gaan Baka, Boscagli, Benitez, Teze, Veerman, Dest (hij MOET blijven, vind ik), Lozano en Tillman weg.
Vind daar maar eens vervangers voor.
Blijf je zitten met vaste krachten als Til, Ramalho, Mauro en LdJ en een gigantisch dikke portemonnee.
(Terzijde: wat is dat een lelijk woord ‘portemonnee.’)
Ajax blijft gewoon weer titelkandidaat volgend seizoen want ze gaan inderdaad gewoon weer cashen. Hopen (sorry Mentos) dat ze wederom een drama transferperiode gaan meemaken.
 
Waarop gaat Ajax precies cashen?
Ze zullen misschien iets verlies lijden maar niet veel. Akpom en Forbs verkoop je in Engeland gewoon voor de aankoopprijs of meer. Mikautadze doet het prima in Frankrijk. Sutalo is altijd wel in trek voor een Italiaanse club. Sosa is ook gewoon prima te verkopen. Gaaiei misschien met iets verlies. Mansverk staat goed aangeschreven. Avila zal je na zijn blessure weer in de picture moeten laten spelen. Valt allemaal wel mee denk ik. Misschien 20 miljoen verlies. Dat hebben wij ook vaak gehad met de Baumgartls en Bruma's. Verder hebben ze meer eigen vermogen dan wij.
 
Ze zullen misschien iets verlies lijden maar niet veel. Akpom en Forbs verkoop je in Engeland gewoon voor de aankoopprijs of meer. Mikautadze doet het prima in Frankrijk. Sutalo is altijd wel in trek voor een Italiaanse club. Sosa is ook gewoon prima te verkopen. Gaaiei misschien met iets verlies. Mansverk staat goed aangeschreven. Avila zal je na zijn blessure weer in de picture moeten laten spelen. Valt allemaal wel mee denk ik. Misschien 20 miljoen verlies. Dat hebben wij ook vaak gehad met de Baumgartls en Bruma's. Verder hebben ze meer eigen vermogen dan wij.
Ajax mist CL inkomsten die wij en fn wel hebben. Plus spelers zullen na dit matige Europees seizoen ook niet meer de echt grote bedragen opleveren
 
Terug
Bovenaan Onderaan