Binnenlandse Politiek

"Een autoritaire eenmanspartij met onfrisse buitenlandse vrienden en een geschiedenis van rechtsstatelijke minachting is een stap dichter bij de macht gebracht."

Wat mij betreft is dit de kern en is de rest allemaal ruis. Het is vooral schrijnend dat de VVD - een liberale partij die nota bene 'democratie' in de naam heeft staan - het staatsgevaarlijke gedachtegoed van Wilders legitimeert door hem aan de macht te helpen.

Wel weer de spijker op z'n kop door De Groene. Uiteindelijk krijgen we dan waarschijnlijk een zelfde situatie als destijds in Rusland met Medvedev, die gewoon trekpop van Poetin was.
Wilders is niet het gezicht dat naar voren treedt, maar zit gewoon achter de knoppen.
 
Ja dat is toch niks nieuws? hij zegt ook dat hij veel water bij de wijn gedaan heeft, en de meeste water van iedereen, maar dat die alsnog zijn best gaat doen om voor de 2 miljoen mensen die op hem hebben gestemd veel voor ze te betekenen. En dat die aan draaien is nu moet ook wel, zijn vorige rol die alleen uit aanvallen bestond is er nu niet ff niet.
Zoals Der Jaufe aangeeft zit daar toch een flinke tegenstelling in. Hij laat heel wat punten varen om een coalitie maar mogelijk te maken, en ondertussen doet ie z'n best voor z'n stemmers. Dat valt niet met elkaar te rijmen.
 
Waar andere mensen in de beweging punten konden opbrengen die ze belangrijk vonden, maar Geert beslist. Dat dierenwelzijn komt bij Graus vandaan die daar waar mogelijk ruimte krijgt om dat punt te verdedigen.

De grootste "grap" (helaas over de rug van dieren in de bioindustrie) in deze is dat de PVV dit heeft gedaan om de BBB niet te frustreren tijdens de formatie.
Terwijl ze net hebben afgesproken te gaan praten over een akkoord op hoofdlijnen, en per onderwerp bekijken of er een meerderheid in de Tweede Kamer is te halen.

Deze draai geeft duidelijk aan dat het niet zo gaat werken en dat het idd gewoon een meerderheidskabinet gaat zijn.
Zelfde zagen we al met het debat over eigen risico.

Dat mag allemaal, maar ga dan niet met zn 4-en zo krom lullen dat het wat anders dan een meederheidskabinet is.
 

Jetten hard naar Omtzigt in formatiedebat: ‘U gaat gewoon eerste kabinet Wilders mogelijk maken’​


Haha ja gek hè droplul, de PVV heeft de meeste zetels. Zelf moest ie z’n partij met de pvda samenvoegen om überhaupt nog aan een paar zetels te komen. 😂😂

Het is toch volstrekt logisch om Omtzigt hier op aan te vallen?

Die probeert zich in allerlei bochten te wringen om samenwerking met de PVV mogelijk te maken en tegelijkertijd zoveel mogelijk PVV te vermijden.
Nu komen ze met een variant wat gewoon in de praktijk een standaard meerderheidskabinet wordt, alleen de invulling van de poppetjes is wat anders, iets wat Omtzigt zegt dat hij dat niet wil.

Dat is krom en dus dik terecht dat Jetten (en anderen) hem daarop aanpakken.
 
Ik flikker nagenoeg al mijn beloften over boord, maar ga heel veel beteken voor de mensen die op mij stemden vanwege die beloften.
En jij ziet daar geen tegenstelling in?

De punten die hij laat varen waren punten die in praktijk zo goed als onmogelijk uit te voeren waren, Geertje is ook niet dom, maar het geeft de overige partijen wat meer hoop om hem te accepteren. Blijven genoeg punten waar hij nog zijn zetje kan doen, als hij het voor het kiezen krijgt.
 
De punten die hij laat varen waren punten die in praktijk zo goed als onmogelijk uit te voeren waren, Geertje is ook niet dom, maar het geeft de overige partijen wat meer hoop om hem te accepteren. Blijven genoeg punten waar hij nog zijn zetje kan doen, als hij het voor het kiezen krijgt.
Dat is geen antwoord op de vraag en daarmee ook een antwoord.
 
De punten die hij laat varen waren punten die in praktijk zo goed als onmogelijk uit te voeren waren, Geertje is ook niet dom, maar het geeft de overige partijen wat meer hoop om hem te accepteren. Blijven genoeg punten waar hij nog zijn zetje kan doen, als hij het voor het kiezen krijgt.
Er zijn geen pvv punten meer over.
 
"Een autoritaire eenmanspartij met onfrisse buitenlandse vrienden en een geschiedenis van rechtsstatelijke minachting is een stap dichter bij de macht gebracht."

Wat mij betreft is dit de kern en is de rest allemaal ruis. Het is vooral schrijnend dat de VVD - een liberale partij die nota bene 'democratie' in de naam heeft staan - het staatsgevaarlijke gedachtegoed van Wilders legitimeert door hem aan de macht te helpen.

Tja, PVV heeft ook vrijheid in zijn naam staan. Je kan bij die partij als kamerlid niet eens vrijuit spreken.
De punten die hij laat varen waren punten die in praktijk zo goed als onmogelijk uit te voeren waren, Geertje is ook niet dom, maar het geeft de overige partijen wat meer hoop om hem te accepteren. Blijven genoeg punten waar hij nog zijn zetje kan doen, als hij het voor het kiezen krijgt.
Welke dan?
 
Zit na het debat van vandaag nog met 1 ding. Men zegt dat men voor een dun regeerakkoord gaat, men zegt dat de toekomstige ministers daar vooral de inhoud van zullen schrijven. Waar hebben ze dan op dit moment die 8 weken voor nodig? Is dat voor het verdelen van de posten? Of komt er toch minder vrijheid bij de ministers te liggen dan beoogd?
 
Ja dat is toch niks nieuws? hij zegt ook dat hij veel water bij de wijn gedaan heeft, en de meeste water van iedereen, maar dat die alsnog zijn best gaat doen om voor de 2 miljoen mensen die op hem hebben gestemd veel voor ze te betekenen. En dat die aan draaien is nu moet ook wel, zijn vorige rol die alleen uit aanvallen bestond is er nu niet ff niet.
Ook al gooit hij al het water van de wereld er bij... het is en blijft een racist.
 
Zit na het debat van vandaag nog met 1 ding. Men zegt dat men voor een dun regeerakkoord gaat, men zegt dat de toekomstige ministers daar vooral de inhoud van zullen schrijven. Waar hebben ze dan op dit moment die 8 weken voor nodig? Is dat voor het verdelen van de posten? Of komt er toch minder vrijheid bij de ministers te liggen dan beoogd?
Omtzigt had het bij het rechte eind. Dat is vaker geprobeerd en nog vaker werd dat een boek dikker dan de Bijbel. En helaas niet met minder onzin :p.
Ik denk dat ze die 8 weken nodig hebben om de richtlijn uit te zetten, het functieprofiel per minister te schrijven, kandidaten zoeken en Kees van der Staaij te overtuigen om MP te worden.
Gaat nog een heikel karwij worden, voornamelijk vanwege de door Jetten en Bontenbal aangehaalde financieringsdoelstellingen in combinatie met Europees wet- en regelgeving. Je kan wel 25 miljard weghalen van je klimaat potje, maar dan gaat Brussel dwarsliggen etc. Dat zullen VVD en NSC vol continue moeten uitleggen aan (gratis)BBBier en 'geen stuiver naar klimaat' Wilders.
 
Omtzigt had het bij het rechte eind. Dat is vaker geprobeerd en nog vaker werd dat een boek dikker dan de Bijbel. En helaas niet met minder onzin :p.
Ik denk dat ze die 8 weken nodig hebben om de richtlijn uit te zetten, het functieprofiel per minister te schrijven, kandidaten zoeken en Kees van der Staaij te overtuigen om MP te worden.
Gaat nog een heikel karwij worden, voornamelijk vanwege de door Jetten en Bontenbal aangehaalde financieringsdoelstellingen in combinatie met Europees wet- en regelgeving. Je kan wel 25 miljard weghalen van je klimaat potje, maar dan gaat Brussel dwarsliggen etc. Dat zullen VVD en NSC vol continue moeten uitleggen aan (gratis)BBBier en 'geen stuiver naar klimaat' Wilders.
God verhoede het...
 
Gaat nog een heikel karwij worden, voornamelijk vanwege de door Jetten en Bontenbal aangehaalde financieringsdoelstellingen in combinatie met Europees wet- en regelgeving. Je kan wel 25 miljard weghalen van je klimaat potje, maar dan gaat Brussel dwarsliggen etc.


Het investeringspotje en buitenlandse zakenpot zijn/worden al leeg geroofd door deze idioten (PVV en NSC voorop) in het plan wat ze hebben. Ik heb goed contact met een aantal mensen bij buitenlandse zaken, en hoor nog wel eens wat, maar wat de topambtenaren over de PVV en NSC zeggen geeft wel aan dat beide partijen ontzettend slecht zijn voor de toekomst van Nederland. Bestaanszekerheid zoals NSC dat schreeuwt gaat met de door hen gekozen weg nog 5 tot 10 jaar goed en dan zit Nederland financieel aan de grond en zijn we allemaal kapot.

BBB is geen bedreiging, omdat ze maar 1 extreem punt hebben en dat blijkt in de praktijk ook nog eens goed samen te kunnen gaan met klimaat. De aandacht wordt verlegd op de manier waarop boeren behandelt worden, en vooral ook ogen openen dat een boer uitkopen in 99 van de 100 gevallen betekend dat er minder natuur komt. Dat boeren anders moeten gaan boeren weer de BBB ook wel, maar de manier ernaartoe is nogal anders.
 
Het investeringspotje en buitenlandse zakenpot zijn/worden al leeg geroofd door deze idioten (PVV en NSC voorop) in het plan wat ze hebben. Ik heb goed contact met een aantal mensen bij buitenlandse zaken, en hoor nog wel eens wat, maar wat de topambtenaren over de PVV en NSC zeggen geeft wel aan dat beide partijen ontzettend slecht zijn voor de toekomst van Nederland. Bestaanszekerheid zoals NSC dat schreeuwt gaat met de door hen gekozen weg nog 5 tot 10 jaar goed en dan zit Nederland financieel aan de grond en zijn we allemaal kapot.

BBB is geen bedreiging, omdat ze maar 1 extreem punt hebben en dat blijkt in de praktijk ook nog eens goed samen te kunnen gaan met klimaat. De aandacht wordt verlegd op de manier waarop boeren behandelt worden, en vooral ook ogen openen dat een boer uitkopen in 99 van de 100 gevallen betekend dat er minder natuur komt. Dat boeren anders moeten gaan boeren weer de BBB ook wel, maar de manier ernaartoe is nogal anders.
In mijn ogen onderschat je de schadelijke wensen van de agroindustrie als het aankomt om de bredere effecten op de kwaliteit en diversiteit van de bestaande natuurlijke omgeving. En een groot deel van dat probleem is eigenlijk al op provinciaal en waterschapsniveau qua beleid en controle.

Hiertoe reken ik diversiteitsmaatregelen, inzet op bestrijdingsmiddelen, kortzichtig watermanagement en schaalvergroting met bijbehorende nadelige effecten op de landelijke ruimte. Daarnaast is er in mijn ogen ook een blinde vlek qua belang van het serieus nemen van klimaat en natuur regels in het belang van de boer.

Op de huidige weg doorgaan geeft vermoedelijk in niet al te lange tijd dat export van vrije uitloop eieren, weidemelk (en vlees) en zelfs geteelde producten dat ons sterk vervuilde landbouwareaal en oppervlakte water onder n vergrootglas komt. Hobbie kippen en PFAS is wmb een alarmerende indicatie. Of de problemen rondom visserij en bijv mosselen in kustgebieden. Daarnaast verwacht ik een probleem met de opbrengst van landbouwgrond vanwege bijvoorbeeld de teloorgang van belangrijke bestuivers en hogere orde van insecten die de schadelijke kleinere in toom houden (waardoor bij t ontbreken ervan meer gif de oplossing zal worden), Gooi extreem weer, verdroging, verzilting, vervuiling, monotonie, massaproductie en marktwerking in de mix en mijn vertrouwen voor de langere termijn qua ministerie van landbouw, voedselveiligheid en visserij - onder ongetwijfeld BBB beleidsvoering - is op dit moment zeer laag. Het goed leiden van deze thema’s vraagt minimaal een bereidheid en erkenning van wetenschappelijke aanbevelingen. Toch vrees ik voor een zeer beperkte inbreng van bijv Wageningen in de standpunten van de BBB.
 
Op de huidige weg doorgaan geeft vermoedelijk in niet al te lange tijd dat export van vrije uitloop eieren, weidemelk (en vlees) en zelfs geteelde producten dat ons sterk vervuilde landbouwareaal en oppervlakte water onder n vergrootglas komt.

In Frankrijk zijn er al jaren gebieden waar men in de zomer niets meer mag doen qua landbouw/veeteelt. Ik denk niet dat dit in zo'n vaart zal lopen dat dit onder een vergrootglas komt te liggen.

In mijn ogen onderschat je de schadelijke wensen van de agroindustrie als het aankomt om de bredere effecten op de kwaliteit en diversiteit van de bestaande natuurlijke omgeving. En een groot deel van dat probleem is eigenlijk al op provinciaal en waterschapsniveau qua beleid en controle.

De BBB heeft die punten wel, maar in de algemene uitvoering van de plannen zie je dit niet terug. Je ziet dat er gebalanceerder beleid komt, wat meer oog heeft voor alle betrokkenen.
 
De BBB heeft die punten wel, maar in de algemene uitvoering van de plannen zie je dit niet terug. Je ziet dat er gebalanceerder beleid komt, wat meer oog heeft voor alle betrokkenen.
Voorlopig zie ik daar niks van en gezien hoe de partij tot nu toe stemt in de kamer en qua reacties op bestaande regelgeving spreekt er helemaal niks voor een wens voor gebalanceerd en toekomstgericht beleid. Nul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan