Borussia Dortmund - PSV | Woensdag 13 maart | Eindstand 2-0 (Uitgeschakeld)

Ja heel leuk ja. Daarom komt de top dus niet voor Peter Bosz. Verder spelers als Bakayoko die niks kan en een Luuk waar je niks aan hebt in dit soort wedstrijden. Plus een Mauro die net aan niveau Heracles aantikt en een Til waar je alleen in balbezit wat mee kan en de uitschakeling is een feit. Deze ploeg moet echt doorgeselecteerd worden want ook in de competitie gaat het allemaal niet meer vanzelf. Leuk maar 3 gelijke spelen maar die zijn wel behaald in 3 van de laatste 8 wedstrijden.
Tuurlijk. Het is normaal dat een ploeg 2 maanden voor het eind van de competitie 6 verliespunten heeft.. het is 5 voor 12
Echt waar 🤔
 
Tuurlijk. Het is normaal dat een ploeg 2 maanden voor het eind van de competitie 6 verliespunten heeft.. het is 5 voor 12
Echt waar 🤔
Wanneer de gelijke spelen in week 3, 6, en 8 waren geweest had ik je direct gelijk gegeven. Nu lijkt het of het allemaal net wat lastiger gaat. GAE had zomaar een gelijkspel kunnen zijn.
 
Het was eigenlijk ook gewoon kut. Over twee wedstrijden heb je genoeg kansen gehad om door te gaan. Thuis had je ze binnen een kwartier al een klap kunnen geven en gisteren vergeet je een goede tweede helft ook weer te belonen omdat je voor de 1000ste keer kansen blijft missen. Dat is gewoon een Nederlandse club kwaaltje aan het worden. Janssen gaf gisteren al aan dat een Dortmund meerdere keren per seizoen wedstrijden speelt waarin dat ene doelpunt cruciaal is. In Nederland kun je 5 kansen missen, wetende dat je alsnog met 3-0 kunt winnen van een Almere City of PEC Zwolle. Dat maakt het niveauverschil tussen Eredivisie en CL ook zo groot. Dan kun je nog zo leuk voetballen, zolang je niet scoort sta je met lege handen.

Ik was er liever met 6-0 over twee wedstrijden afgegaan dan het gevoel hebben dat je het hebt laten liggen. Kwartfinale CL, was prachtig geweest voor de club. Waarschijnlijk ging je er dan kansloos uit, maar dat boeit niet. Nu zit er toch een smetje aan het CL seizoen.

We hebben in ieder geval aan iets kunnen bouwen. Veel geld binnen geharkt, ervaring opgedaan, eindelijk weer een groepsfase van de CL overleeft en onszelf al veilig gespeeld voor de groepsfase volgend jaar. We hebben stappen gezet in de afgelopen jaren en ik hoop dat we hier ook eens verder op gaan bouwen.
Eindelijk zelfs weer CL gehaald....Dat was al een dingetje :)
 
Ja heel leuk ja. Daarom komt de top dus niet voor Peter Bosz. Verder spelers als Bakayoko die niks kan en een Luuk waar je niks aan hebt in dit soort wedstrijden. Plus een Mauro die net aan niveau Heracles aantikt en een Til waar je alleen in balbezit wat mee kan en de uitschakeling is een feit. Deze ploeg moet echt doorgeselecteerd worden want ook in de competitie gaat het allemaal niet meer vanzelf. Leuk maar 3 gelijke spelen maar die zijn wel behaald in 3 van de laatste 8 wedstrijden.

Als je het zo leest is het eigenlijk volstrekt logisch dat we zo'n kutseizoen hebben met al die spelers die er geen reet van kunnen.
 
GAE had zomaar 0-3 kunnen zijn, 2x de paal geraakt in die wedstrijd.
Ook waar, maar als het een keer tegenzit kan het ook zomaar de andere kant opvallen.
Na Arsenal ging het goed maar ook nu hopen dat de uitschakeling niet in de koppies gaat zitten en hopen dat Saibari er snel weer bij is.
 
Het eerste deel van je verhaal klopt helemaal en gaat uit van het realisme.
Ik produceer louter realisme!
Het tweede deel is eigenlijk niet meer relevant om het steeds naar voren te halen als een soort excuus. Ik denk dat we die mentaliteit vaarwel moeten zeggen, althans ik hoop dat onze leiding er niet zo in staat om maar oh zo blij te wezen dat we nu een goed seizoen hebben.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar in een evaluatie moet je ook aangeven dat iets goed gaat. Als alles altijd niet goeg genoeg is, dan wordt het onwerkbaar voor de uitvoerenden. Niet alles kan opgehangen worden aan een goed seizoen in de Eredivisie (en toch ook wel CL overwintering), maar daar mag je best tevreden over zijn. Dat staat los van de lat weer een stukje hoger leggen voor volgend jaar.
We verwijten Ajax dat ze te veel in het verleden blijven hangen maar doen we zo nodig zelf net zo. In tijden dat je tegen Maccabi speelde, had je geen Schouten, Dest, Lozano, Tilman, Saibari, Lang, Benitez, een goede Bakka, een goede Veerman of een bank met Pepi etc. Dus daar naar verwijzen en jezelf daarmee troosten is jezelf voor de gek houden.
Nee maar wel een Cody, Malen, Sangare, Gotze en Madueke. Die ook weer niet ver onderdoen voor de spelers die jij nu noemt.

Bovendien is het niet bedoeld om te troosten, het is om aan te geven dat we op de goeie weg zijn. Als we inderdaad een (veel) betere selectie hebben dan een paar jaar terug, dan is dat toch een goeie zaak? Maakt het balen van de uitschakeling niet per se minder, maar geeft wel vertrouwen voor de toekomst.
Feit is dat we het eigenlijk niet zo geweldig doen in de top wedstrijden: Ajax thuis win je wel maar je begon dramatisch, Ajax uit speel je gelijk, Feyenoord thuis idem, tegen Feyenoord in de beker wordt je uitgeschakeld en in de CL tegen Arsenal uit was je gewoon enorm dramatisch al was dat op zichzelf geen schande. Ik denk dat de leiding dit aspect heel erg in de gaten moet houden. Je hebt achterin 2 toppers nodig en het is armoedig om steeds je middenvelder daar te moeten neerzetten in die wedstrijden. Mauro Junior op die plek op het middenveld kan gewoon niet al doet Mauro zijn best. Voor Bosz is dit extra vervelend omdat hij ook bij Ajax de stempel had dat ie weinig top duels won.
Ja en nee, want nu benoem je de topwedstrijden die inderdaad moeilijk verliepen. AZ uit enTwente uit zijn meer topwedstrijden dan Ajax dit seizoen, Sevilla uit en Lens thuis zijn wel de goeie kant op gevallen en dat zijn ook zéker topwedstrijden. Verder wel eens dat er meer uit gehaald moet worden, en dat de leiding hopelijk met deze kennis op zak verder gaat bouwen. Alleen tegen Arsenal werden we weggespeeld, tegen al die anderen kun je hoogstens zeggen dat we ongeveer gelijkwaardig waren.
 
Ja heel leuk ja. Daarom komt de top dus niet voor Peter Bosz. Verder spelers als Bakayoko die niks kan en een Luuk waar je niks aan hebt in dit soort wedstrijden. Plus een Mauro die net aan niveau Heracles aantikt en een Til waar je alleen in balbezit wat mee kan en de uitschakeling is een feit. Deze ploeg moet echt doorgeselecteerd worden want ook in de competitie gaat het allemaal niet meer vanzelf. Leuk maar 3 gelijke spelen maar die zijn wel behaald in 3 van de laatste 8 wedstrijden.
Ik vind Bosz echt een verademing. Tegen Dordmund net uitgeschakeld worden vind ik jammer. Maar ook weer niet iets om voor te schamen.
PSV speelt vaak leuk voetbal, spelers zijn echt beter geworden onder Bosz (Luuk draait echt een top seizoen. Jammer deze wedstrijd pech maar heeft ook in de CL belangrijke momenten gehad) en Bosz komt erg goed over op camera.

Gezien de huidige staat van voetbal en waar PSV vandaan komt. Vind ik het echt knap dat Bosz dit al zo heeft neergezet in 1 seizoen. Mocht PSV volgend seizoen door investeren dan kan het heel goed worden.
 
Ik vind Bosz echt een verademing. Tegen Dordmund net uitgeschakeld worden vind ik jammer. Maar ook weer niet iets om voor te schamen.
PSV speelt vaak leuk voetbal, spelers zijn echt beter geworden onder Bosz (Luuk draait echt een top seizoen. Jammer deze wedstrijd pech maar heeft ook in de CL belangrijke momenten gehad) en Bosz komt erg goed over op camera.

Gezien de huidige staat van voetbal en waar PSV vandaan komt. Vind ik het echt knap dat Bosz dit al zo heeft neergezet in 1 seizoen. Mocht PSV volgend seizoen door investeren dan kan het heel goed worden.
Zeker niets om voor te schamen dat zei ik al voordat de wedstrijd begon. Wel mag je van Bosz verwachten dat hij het goed weet neer te zetten. Dat hij het moet doen met spelers als Til, Tillman, Mauro en Bakayoko kan hij verder ook niks aan doen.
 
Zeker niets om voor te schamen dat zei ik al voordat de wedstrijd begon. Wel mag je van Bosz verwachten dat hij het goed weet neer te zetten. Dat hij het moet doen met spelers als Til, Tillman, Mauro en Bakayoko kan hij verder ook niks aan doen.
Eens met zin 1 en 2. Dat je er dan zin 3 achteraan plakt, is jammer. De selectie van PSV kan nu eenmaal niet uit 18 topspelers en 6 talenten bestaan. Daar hebben we te weinig voor te bieden en kunnen we ook niet betalen. De 4 spelers die jij noemt, zijn in mijn ogen zeker spelers die in de selectie van 24 thuishoren. Tillman en Bakayoko zijn zelfs voor PSV toppers. Ook al laat m.n. Baka op dit moment een terugval (m.i. vrij normaal) zien. Wil je alleen maar toppers, dan moet je maar supporter van Manchester City worden en ook daar hapert er wel eens wat ondanks ruim 20 toppers en een van de beste coaches.
 
Ik sta echt versteld van sommige reacties hier, haha. "De lat ligt te laag." enzo. Beste vrienden, de laatste kwartfinale die PSV gehaald heeft was 2008. De laatste keer CL was notabene 7 jaar geleden..
Ja, er had meer in gezeten gisteravond. Maar we zijn niet af gegaan, alleen bij Arsenal uit. En dit is überhaupt pas de 2e wedstrijd van 't seizoen die we verliezen.

We draaien het allerbeste seizoen in jaren, misschien wel het beste PSV sinds 2007. Laten we vooral gewoon heel erg genieten. Ik heb genoten gisteravond hoe wij ons op Europees topniveau hebben laten zien.
 
Ik sta echt versteld van sommige reacties hier, haha. "De lat ligt te laag." enzo. Beste vrienden, de laatste kwartfinale die PSV gehaald heeft was 2008. De laatste keer CL was notabene 7 jaar geleden..
Ja, er had meer in gezeten gisteravond. Maar we zijn niet af gegaan, alleen bij Arsenal uit. En dit is überhaupt pas de 2e wedstrijd van 't seizoen die we verliezen.

We draaien het allerbeste seizoen in jaren, misschien wel het beste PSV sinds 2007. Laten we vooral gewoon heel erg genieten. Ik heb genoten gisteravond hoe wij ons op Europees topniveau hebben laten zien.
Voor sommige mensen is het glas nu eenmaal altijd halfleeg, zelfs als het voor driekwart vol is.
 
Nou, ik vind het nog steeds vreselijk jammer. Dat we er dicht bij waren en zeker niet weggespeeld zijn geeft een goed gevoel. Dat we moeten proberen de huidige selectie op een uitzondering na te behouden, met versterking achterin (alweer), vind ik ook. Maar wat mij als supporter enorm goed deed, is de sfeer die om deze wedstrijd heen zat. Thuis, maar ook uit in Dortmund. Ouderwets met z’n allen op een plein, geen gedoe met gecontroleerd vervoer, gewoon lekker een pilsje pakken, wat ouwehoeren en op naar het stadion. Voor een echt belangrijke wedstrijd. Dat heb ik jaren gemist. Op naar de CL komend seizoen. Hopelijk verleidt dat een paar toppers bij ons om te blijven.
 
De zwakst mogelijke tegenstander in deze ronde, Een dubieuze penalty redde ons thuis een punt, een geluk dat de afronding van Dortmund zwak was in de eerste 25min (had ook 3-0 kunnen staan), een meevaller met de 2-0 die op nipt buitenspel werd afgekeurd. Ik deel de mening niet dat we over de twee wedstrijden beter waren of het geluk niet mee hadden als ik kritisch durf terug te kijken.

Met een fitte Lang in de vorm van t begin van t seizoen had ik t echter best wel zien gebeuren tegen dit Dortmund. Dat is am sich al een hoopvol iets. Wat t extra jammer maakt is dat de nieuwe opzet denk ik niet in t voordeel is van kleinere Europese clubs is - en dat je beide wedstrijden tegen Dortmund toch zo vaak t gevoel had dat kansen er waren om ze pijn te doen.

Dit was een relatief uitgelezen kans nog eens bij de laatste 8 op t hoogste niveau voetbal ter wereld te komen. Dat zou heel bijzonder zijn geweest. Ergo - in mijn ogen terecht uitgeschakeld maar toch heel zuur dat je dichtbij meer was.
Ik ben echt de laatste om bij een verloren wedstrijd 'gebrek aan inzet' te noemen als reden. Ik vind dat altijd zo makkelijk. Maar wat ik wél proef, is dat dit tweeluik te veel werd gezien als 'iets extra's'. Mooi als we het halen, geen man overboord als we het niet redden. En dat zie je gewoon terug in de duels, zeker in het begin. Gebrek aan felheid en de pure wil - of misschien beter: het geloof.
 
Eens met zin 1 en 2. Dat je er dan zin 3 achteraan plakt, is jammer. De selectie van PSV kan nu eenmaal niet uit 18 topspelers en 6 talenten bestaan. Daar hebben we te weinig voor te bieden en kunnen we ook niet betalen. De 4 spelers die jij noemt, zijn in mijn ogen zeker spelers die in de selectie van 24 thuishoren. Tillman en Bakayoko zijn zelfs voor PSV toppers. Ook al laat m.n. Baka op dit moment een terugval (m.i. vrij normaal) zien. Wil je alleen maar toppers, dan moet je maar supporter van Manchester City worden en ook daar hapert er wel eens wat ondanks ruim 20 toppers en een van de beste coaches.
Eens hoor. Soms heb ik me jaren 80 bril op en zelfs daar speelden spelers als Gilhaus en Addick Koot in mee. Denk dat voor mij funest is geweest dat de wedstrijden live worden uitgezonden. Waarschijnlijk waren de wedstrijden met van Breukelen, Koeman, enz. ook niet aan te zien wanneer ik die niet alleen in samenvatting had gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan