Films & TV

Paar weken geleden begonnen aan seizoen 5 van Fargo. Spijt van dat ik er aan begonnen ben.
Nou, ik heb het seizoen gezien. Ik vond hem ondanks vrij lage verwachtingen toch weer niet best. Teveel ongeloofwaardige karikaturen, en dan heb ik het niet alleen over die onsterfelijke man, maar de feministische gedachtenkronkels die de mannelijke personages hebben geschreven, zoals die sheriif, zijn zoon, en die ongelooflijke lamlul van een man van die politievrouw, en dan dat typische hysterische en onsubtiele iberale gejank dat verhuld verwijst naar Trump en volgelingen. Nee, niet mijn ding, maar helaas zitten al die Amerikaanse producties vandaag de dag vol met "THE MESSAGE!":braak:
 
Nou, ik heb het seizoen gezien. Ik vond hem ondanks vrij lage verwachtingen toch weer niet best. Teveel ongeloofwaardige karikaturen, en dan heb ik het niet alleen over die onsterfelijke man, maar de feministische gedachtenkronkels die de mannelijke personages hebben geschreven, zoals die sheriif, zijn zoon, en die ongelooflijke lamlul van een man van die politievrouw, en dan dat typische hysterische en onsubtiele iberale gejank dat verhuld verwijst naar Trump en volgelingen. Nee, niet mijn ding, maar helaas zitten al die Amerikaanse producties vandaag de dag vol met "THE MESSAGE!":braak:
Al sinds Star Trek uit de jaren boomers zitten producties met verwijzingen naar de actualiteit. Star Wars ging over Vietnam.
 
Al sinds Star Trek uit de jaren boomers zitten producties met verwijzingen naar de actualiteit. Star Wars ging over Vietnam.
Als je de verschillen in story-telling met het verleden en heden niet ziet of wil zien, dan houdt het snel op. Ik wist bijvoorbeeld totdat jij het meldde helemaal niet dat dat Star Wars over Vietnam ging; ik wist wel dat de film zwaar leende van Kurosawa's Hidden Fortress. Kortom, die films en series zijn prima te kijken zonder dat je doodgegooid wordt met ham-fisted messaging en Mary Sue's. Vandaag de dag ligt het er allemaal zo dik bovenop dat het me mateloos irriteert.
 
Rapport over de cultuur bij de publieke omroep is uit. Over schreeuwen tegen medewerkers zullen we best van mening verschillen

In het nos artikel staat een foto met allerlei kernzinnen/woorden. Een ervan vond ik heel bijzonder, ‘genegeerd worden’ is ook al grensoverschrijdend gedrag. Ik kan me daar dus echt helemaal niets bij voorstellen.

Conclusie, er zijn een hoop extreme zaken. Maar ook een hoop waarvan ik denk, is dat serieus grensoverschrijdend.
 
In het nos artikel staat een foto met allerlei kernzinnen/woorden. Een ervan vond ik heel bijzonder, ‘genegeerd worden’ is ook al grensoverschrijdend gedrag. Ik kan me daar dus echt helemaal niets bij voorstellen.

Conclusie, er zijn een hoop extreme zaken. Maar ook een hoop waarvan ik denk, is dat serieus grensoverschrijdend.
Nou, stel je voor jij bent financieel controller bij jouw bedrijf. Iedere keer als de baas een vraag over financien heeft gaat ie naar de ICT-er. Kortom stelselmatig negeren.

Is het grensoverschrijdend, dat niet. Geeft het een gevoel van een veilige werkomgeving (waar dit rapport ook over gaat), nee dat niet.
 
Als je de verschillen in story-telling met het verleden en heden niet ziet of wil zien, dan houdt het snel op. Ik wist bijvoorbeeld totdat jij het meldde helemaal niet dat dat Star Wars over Vietnam ging; ik wist wel dat de film zwaar leende van Kurosawa's Hidden Fortress. Kortom, die films en series zijn prima te kijken zonder dat je doodgegooid wordt met ham-fisted messaging en Mary Sue's. Vandaag de dag ligt het er allemaal zo dik bovenop dat het me mateloos irriteert.
Heeft Rogan nooit gemopperd op die oude meuk dan? Dan had je t vast gezien! ;)
 
In het nos artikel staat een foto met allerlei kernzinnen/woorden. Een ervan vond ik heel bijzonder, ‘genegeerd worden’ is ook al grensoverschrijdend gedrag. Ik kan me daar dus echt helemaal niets bij voorstellen.

Conclusie, er zijn een hoop extreme zaken. Maar ook een hoop waarvan ik denk, is dat serieus grensoverschrijdend.
Ik denk dat het voor veel mensen erger is om genegeerd te worden dan dat er met hun ruzie wordt gemaakt.
 
Is het grensoverschrijdend, dat niet. Geeft het een gevoel van een veilige werkomgeving (waar dit rapport ook over gaat), nee dat niet

Met alle wil van de wereld, zie ik niet waar dit onveilig is. Leg het mij uit want ik zie een groot zwart gat.

Ik denk dat het voor veel mensen erger is om genegeerd te worden dan dat er met hun ruzie wordt gemaakt.

Maar waar is het grensoverschrijdend? Ik wil echt met heel veel meegaan met het rapport en het is niet te filmen zo smerig. Maar dit soort dingen erin zetten, halen de angel en kracht uit een rapport, omdat ze de plank er volledig mee mis slaan.
 
Met alle wil van de wereld, zie ik niet waar dit onveilig is. Leg het mij uit want ik zie een groot zwart gat.
Dr zit iets tussen veilig en onveilig. Ik gaf aan dat het niet veilig was. Verder. Ls je het nu niet ziet ga je het niet zien. Misschien als je een keer iemend live spreekt die een dergelijke situatie heeft meegemaakt.
 
Als je de verschillen in story-telling met het verleden en heden niet ziet of wil zien, dan houdt het snel op.
wil je echt met mij deze discussie aangaan? Over all the presidents men, star wars, network, dr. strangelove, ga zo maar door? Het enige wat verandert is is representatie, niet de boodschappen van films.
 
Nou, stel je voor jij bent financieel controller bij jouw bedrijf. Iedere keer als de baas een vraag over financien heeft gaat ie naar de ICT-er. Kortom stelselmatig negeren.

Is het grensoverschrijdend, dat niet. Geeft het een gevoel van een veilige werkomgeving (waar dit rapport ook over gaat), nee dat niet.


(Stelselmatig) Negeren kan in een aantal gevallen echt vreselijk zijn en één van de ergste dingen die je iemand mentaal aan kan doen, en m.i. daarom zeker wel grensoverschreidend.

Voorbeeldje wat in me opkomt:
-Wekelijks rondje op de redactie, wie heeft welke ideeën? Brainstormen etc. Elke keer als Pietje zn hand opsteekt, kijkt de chef toevallig snel de andere kant op. Elke keer als Pietje zn mond open doet, valt de chef snel in met een stemverheffing. Elke keer als Pietje een idee op de mail zet en uiteindelijk maar een leesbevestiging er op zet, wordt er niks mee gedaan.
Als je keer op keer, altijd en elke keer genegeerd wordt, kun je enorm aan jezelf gaan twijfelen en in een diepe depressie terecht komen.
Het gevoel dat je er gewoon totaal niet toe doet, is denk ik één van de hoofdredenen voor suïcidale gedachtens én daden.
 
Trouwens, dit is echt het topic waar ik het meest van hou… zullen we discussies over grensoverschrijdend gedrag verplaatsen naar Algemene Nieuwsberichten ofzo en hier babbelen over Killers of the Flower Moon, Star Wars, The Bear, etc?
 
Terug
Bovenaan Onderaan