Arsenal - PSV | Woensdag 20 september | Eindstand 4-0

Ik vind het wat te makkelijk van Veerman. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in dat zulke dure spelers gemiddeld gezien n stukkie beter zijn.
Maar het zou Veerman sieren als hij wat kritischer is naar zijn eigen spel en aangeeft bij 2 goals een negatieve rol te spelen omdat hij bij zn directe tegenstander (Odegaard) wegloopt terwijl dat niet hoefde.
Kan ik me dus ook echt kapot aan ergeren. Je krijgt het idee alsof je net zo goed gisteren niet had kunnen spelen, behalve als leuk leermateriaal voor de spelers.
 
Daarnaast hebben we ons, denk ik, toch te snel rijk gerekend na het aardige spel van PSV in de vorige wedstrijden en de goede resultaten tegen Arsenal in het vorige seizoen. Zelfs, zoals gisteren hier uitdrukkelijk benoemd, die Ajacied en Feyenoorder op de televisie dachten dat PSV wel een punt zou halen in Londen.

Inderdaad. Gewoon weer even op de aarde gezet. Precies op t goede moment. Nu weer vol knallen en doorpakken.
Nu alvast transfers voorbereiden voor de winter.
 
Dan heb je twee keuzes denk ik. Of je haalt De Jong eruit voor Lozano of je haalt Saibari eruit. Lang op de plek van Saibari en Lozano links.
In tegenstelling wat sommige anderen denken gezien te hebben, vond ik Baka echt wel sterk. Maakte acties, ging er vol voor.
Klopt, maar zijn rendement was erg laag. Trok bijna altijd naar binnen en ging voor eigen succes. Het was uiteindelijk voorspelbaar en te gemakkelijk verdedigbaar. Hij moet meer afwisselen in zijn acties
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Net even de goals teruggekeken. Dit Arsenal is ook gewoon erg goed hoor. Het is jammer, maar 4-0 verliezen tegen dit team in London is eigenlijk gewoon best logisch.

Wellicht in Eindhoven betere kansen op resultaat. Het is hopen dat ze dan een veel mindere dag hebben.
En dat ze dan al zijn gekwalificeerd voor de knockout-fase. :S:
 
Realisme is goed. Acceptatie ook. Maar een beetje lef, branie en ambitie wil ik toch ook wel zien als we de CL ingaan. Ik denk in ieder geval dat je niet meer zonder Lozano in je basiself in de CL kunt beginnen. Verzin maar iets, Bosz. Maar je hebt hem nodig. En hij is te goed voor de bank.
Ja ervaring is zeer belangrijk als je resultaat wil halen. Baka en Saibari komen simpel weg (nog) tekort Lozano ipv Baka en Til ipv Saibari. Dest op RB en Aanholt op LB had veel logischer en beter geweest, Daarnaast Veerman vertelllen waar Odegaard is ben jij ook bij geen balbezit, had 3 tegengoals gescheeld. Jammer dat niemand dit vraagt aan Bosz,
 
Ik vond Schouten ook vaak erg hoog staan op het veld waarbij Veerman de balans moest bewaken. Dan is het ook vragen om problemen eerlijk gezegd
 
Dan heb je twee keuzes denk ik. Of je haalt De Jong eruit voor Lozano of je haalt Saibari eruit. Lang op de plek van Saibari en Lozano links.
In tegenstelling wat sommige anderen denken gezien te hebben, vond ik Baka echt wel sterk. Maakte acties, ging er vol voor.
Vond ik ook. Ik zou ook gaan voor de optie met Lang als 10. Je hebt dreiging voorin nodig om tegenstanders op 2 gedachten te laten hinken. Als jij voorin tandeloos bent, gaan zelfs verdedigers opstomen en schijnbewegingen maken zoals je gisteren meermaals zag. Ze namen PSV totaal niet serieus. Nou, dat gegeven moet je in de thuiswedstrijd in je voordeel gebruiken.
 
Zeker niet. Maar ook niet overschatten.
Winnen thuis niet van een compleet uit vorm zijnde Lens, en mogen blij zijn niet verloren te hebben als ik de expected goals mag geloven.

Arsenal steekt met kop en schouders boven de rest in de poule uit.
Zo uit vorm zagen ze er niet uit tegen Sevilla, en daarbij, PSV doet het traditioneel altijd heeeeel erg slecht tegen ploegen die uit vorm zijn.
 
O ja even voor de duidelijkheid de meesten vonden mij afgelopen seizoenen negatief en hebben mij geblokt (prima natuurlijk) en snappen misschien niet waarom ik nu veel positiever ben.
Ik houd van voetbal, voetbal is vermaak en PSV heeft me de laatste jaren niet vermaakt alleen geërgerd in negatief, defensief spel. We gaan zeker met deze spelopvatting nog een paar keer dik op ons bek, maar o wat is het verfrissend om naar te kijken, zelfs als we worden overklast hebben we vastgehouden aan aanvallend voetbal. Ik ben blij met deze spelstijl en dit gaat een hoop goals en plezier opleveren en zeker voor de Eredivisie kan je dit tegen iedereen uitvoeren. Tja tegen de topploegen uit de CL kan je even op je plaat gaan maar boeien of had iemand het idee dat we de CL gingen winnen. Als we gisteren defensief hadden gespeeld had er weer worden geroepen dat het saai en kansloos was want verloren hadden we ook dan. Natuurlijk mag je best wat zeggen over sommige keuze zoals bijvoorbeeld Teze als RB maar over de speelstijl ga je mij dit seizoen niet horen.
Vooral doorgaan op de ingeslagen weg dan hoor je mij niet klagen, is toch weer eens wat anders een positieve Sailor.
 
Jur 1913 uiteindelijk heb je gelijk gekregen en speelde Tillman dramatisch, maar omdat in minuut 1 al te zeggen vond ik wat vroeg, en om dan Til te suggereren als degene die het wle goed zou doen vond ik komisch. Ik zou trouwens graag Babadi weer eens minuten zien maken. De aanpak van nu vind ik vrij schadelijk. Je geeft hem vertrouwen en een basisplaats de eerst paar wedstrijden, wat hij dan ook beloont, en bij de eerste de beste slechte wedstrijd verdwijnt hij uit de basis en maakt nauwelijks nog minuten.
 
Net ff teruggekeken, voetballend kunnen ze het echt wel, hebben de kwaliteit alleen achterin moeten ze orde op zaken stellen korter op zitten en feller in de duels. Vind die 4-0 nog steeds onnodig...
 
Zeg ik iets heel geks als ik ons niet eens zo slecht vond? Arsenal is een ploeg die bij de bookmakers op de 3e plaats staat als kanshebber om de CL te winnen, ze hebben in de voorbereiding met 5-0 van Barcelona gewonnen, wonnen de supercup van Manchester City en versloegen in de competitie Inited met 3-1.
Ze waren gisteren gewoon heel goed en duidelijk een maatje te groot, nu tegen Sevilla en Lens laten zien dat we beter zijn dan vorig jaar.
 
Net ff teruggekeken, voetballend kunnen ze het echt wel, hebben de kwaliteit alleen achterin moeten ze orde op zaken stellen korter op zitten en feller in de duels. Vind die 4-0 nog steeds onnodig...
Jammer dat wij niet een, laat staan twee van het niveau Bella-Kotchap kunnen halen. Dat is wat we nodig hebben achterin.
 
Zeg ik iets heel geks als ik ons niet eens zo slecht vond? Arsenal is een ploeg die bij de bookmakers op de 3e plaats staat als kanshebber om de CL te winnen, ze hebben in de voorbereiding met 5-0 van Barcelona gewonnen, wonnen de supercup van Manchester City en versloegen in de competitie Inited met 3-1.
Ze waren gisteren gewoon heel goed en duidelijk een maatje te groot, nu tegen Sevilla en Lens laten zien dat we beter zijn dan vorig jaar.
Nee, niet heel gek wat mij betreft. Gegeven dat hier her en der gehint op dat Arsenal een leuke kandidaat is die tot de kwartfinale kan meekomen maar bij de bookies dus nog wat hoger wordt aangeslagen valt overigens wel op, en geeft misschien aan dat wij de boel onderschatten (of dat de bookies volledig fout zitten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan