Arsenal - PSV | Woensdag 20 september | Eindstand 4-0

Realisme is goed. Acceptatie ook. Maar een beetje lef, branie en ambitie wil ik toch ook wel zien als we de CL ingaan. Ik denk in ieder geval dat je niet meer zonder Lozano in je basiself in de CL kunt beginnen. Verzin maar iets, Bosz. Maar je hebt hem nodig. En hij is te goed voor de bank.
 
Oh mogen we tegenwoordig geen kritiek meer leveren om de Heiligman zijner koning Bosz?? Ik vind sommige hier doorslaan in hun RvN bashen en een nieuweling weer ophemelen, net als ze destijds deden met Schmidt. Van Bommel die onervaren was en net zoveel prestaties leverde was *** maar we gingen nou weer het voetbal van andere planeet spelen.. En nu weer: RvN heeft de beker gewonnen en is 2e geworden met een magere selectie. Hij had ook graag Noa Lang, Kochap, Lozano, Pepi, Dest en Schouten gewild. Maar bij hem werden zijn beste spelers juist verkocht… Niet dat ik fan was van de wijze waarom Ruud het elftal liet spelen maar ik genoot wel dat we na Schmidt alle toppers wonnen waaronder tegen Arsenal. Dat moet Bosz nog allemaal bewijzen. Heerlijk hoe we NEC opzij zetten en in geniet daarvan maar internationaal telt het resultaat voor mij vele malen meer dan zogenaamd mooi voetbal. Ik heb dan ook totaal geen mooi voetbal gezien gisteravond maar sommigen kennelijk wel. Man, we kwamen niet eens aan te pas! Naïef spel met 7 man naar voren zonder de bal 5 seconde in de ploeg te kunnen houden, is geen goed voetbal. De intenties zeggen mij niets. En wanneer de tegenstander 5 maatjes te groot is, dan bedenk je wat anders dan nog altijd de bal maar blijven inleveren. Dan zeg je in de tweede helft tegen Veerman en Schouten maar ook de rest dat voetbal op hoger niveau vooral spelen zonder bal is dan met de bal aan je voet. De spelers van PSV hadden daar totaal niet van gehoord. Je kunt verliezen van Arsenal en dat was al ingecalculeerd maar dat de tactiek niet veranderende en dat we niet goed maar wel naïef speelden is zorgelijk en dat gaan straks ook zien tegen Sevilla en Lens die gelijk speelden.
De enige die steeds over Ruud begint ben jezelf. Peter Bosz staat voor aanvallend en attractief voetbal en ja dan ga je ook nog genoeg verliezen, maar het kijkt allemaal een stuk prettiger.
 
Oh mogen we tegenwoordig geen kritiek meer leveren om de Heiligman zijner koning Bosz?? Ik vind sommige hier doorslaan in hun RvN bashen en een nieuweling weer ophemelen, net als ze destijds deden met Schmidt. Van Bommel die onervaren was en net zoveel prestaties leverde was *** maar we gingen nou weer het voetbal van andere planeet spelen.. En nu weer: RvN heeft de beker gewonnen en is 2e geworden met een magere selectie. Hij had ook graag Noa Lang, Kochap, Lozano, Pepi, Dest en Schouten gewild. Maar bij hem werden zijn beste spelers juist verkocht… Niet dat ik fan was van de wijze waarom Ruud het elftal liet spelen maar ik genoot wel dat we na Schmidt alle toppers wonnen waaronder tegen Arsenal. Dat moet Bosz nog allemaal bewijzen. Heerlijk hoe we NEC opzij zetten en in geniet daarvan maar internationaal telt het resultaat voor mij vele malen meer dan zogenaamd mooi voetbal. Ik heb dan ook totaal geen mooi voetbal gezien gisteravond maar sommigen kennelijk wel. Man, we kwamen niet eens aan te pas! Naïef spel met 7 man naar voren zonder de bal 5 seconde in de ploeg te kunnen houden, is geen goed voetbal. De intenties zeggen mij niets. En wanneer de tegenstander 5 maatjes te groot is, dan bedenk je wat anders dan nog altijd de bal maar blijven inleveren. Dan zeg je in de tweede helft tegen Veerman en Schouten maar ook de rest dat voetbal op hoger niveau vooral spelen zonder bal is dan met de bal aan je voet. De spelers van PSV hadden daar totaal niet van gehoord. Je kunt verliezen van Arsenal en dat was al ingecalculeerd maar dat de tactiek niet veranderende en dat we niet goed maar wel naïef speelden is zorgelijk en dat gaan straks ook zien tegen Sevilla en Lens die gelijk speelden.
Erg flauw die eerste zin, dat zeg ik nergens.

Waar het om gaat is dat ik blij ben dat we eindelijk eens echt vooruit durven te voetballen. Dat dit ook tegen op papier betere teams kan bewees Ten Hag met Ajax, maar die had daarvoor ook een aanloop (en wat geluk) nodig. Ik ben ervan overtuigd dat we met deze tactiek uiteindelijk tot de beste resultaten komen en dan heb je dit soort wedstrijden nodig om de pijnpunten bloot te leggen. Het verschil is nu al gigantisch. Vorig jaar verloren we in Londen met 'slechts' 1-0, maar werden we nog veel meer dan gisteren finaal weggespeeld en kwamen we nauwelijks van de eigen helft af. Het is voor mij al winst dat er nu in elk geval lef werd getoond.

Dat het niet goed uitpakte lag overigens niet alleen aan de verdedigende kwetsbaarheid, maar ook aan het feit dat Luuk - ons sterkste aanvallende wapen - geen enkele bruikbare bal kreeg. Elke voorzet van Bakayoko en Teze eindigde in de handen van de keeper (als Bakayoko al niet voor eigen succes was gegaan met zijn kansloze schoten) terwijl Lang telkens te onzuiver was na enkele fraaie acties vanaf de vleugel. Daar moet je van leren en ik mag hopen dat Bosz dat ook ziet. Als straks blijkt dat dit niet zo is, mag je hem dat zeker aanrekenen. Nu zie ik het als een leermoment.
 
Realisme is goed. Acceptatie ook. Maar een beetje lef, branie en ambitie wil ik toch ook wel zien als we de CL ingaan. Ik denk in ieder geval dat je niet meer zonder Lozano in je basiself in de CL kunt beginnen. Verzin maar iets, Bosz. Maar je hebt hem nodig. En hij is te goed voor de bank.

Zeker, die 25 CL wedstrijden van hem en de bak ervaring heb je gewoon nodig. Ook voorin waar iedereen toch ook vrij nerveus bezig was.

Groot probleem blijft wel wanneer je moet verdedigen, de backs zijn zwaar onvoldoende en Schouten is geen Sangare die heel veel vuil werk verrichte. Bij de 2-0 ook goed zichtbaar, Arsenal komt eruit en Schouten loopt op 80% terug. Daardoor nog niet bij de 16 en dat is dan precies waar die bal gegeven wordt. We kunnen dan wijzen naar Teze (die dit echt niet aankan) maar die kan natuurlijk niet een gebied van 15 meter verdedigen alleen. Juist dat soort momenten maken het verschil tegen deze ploegen. Ja je moet je het snot voor de ogen lopen om achterin te ondersteunen, doe je dat niet en je blijft loeren voor eigen gewin dan ga je er gewoon keihard af. Druk zetten kan, ook tegen Arsenal, maar dan moet je dus echt wel volle bak ook mee terug gaan (kijk hiervoor een willekeurige PL-wedstrijd en je ziet bijna iedere ploeg (buiten de top 4) dit ook doen, er is nl geen keuze of je gaat er heel hard vanaf.

Ik hoop dat we er van leren, en dat het ook goed is voor de jongens dat het niet vanzelf zal gaan. En ze er zeker ook nog niet zijn.
Dat Arsenal 4x onze begroting heeft is geen excuus mocht je nog ooit wat willen winnen. En ja, dat kan wel.
 
Oh mogen we tegenwoordig geen kritiek meer leveren om de Heiligman zijner koning Bosz?? Ik vind sommige hier doorslaan in hun RvN bashen en een nieuweling weer ophemelen, net als ze destijds deden met Schmidt. Van Bommel die onervaren was en net zoveel prestaties leverde was *** maar we gingen nou weer het voetbal van andere planeet spelen.. En nu weer: RvN heeft de beker gewonnen en is 2e geworden met een magere selectie.
Nee we moeten zeker kritiek hebben op Bosz. Net zoals de kritiek op RvN, Schmidt of noem ze allemaal maar op. Tot nu toe gaf Bosz echter minder reden om kritisch te zijn. Dit is de eerste echte klap.
Hij had ook graag Noa Lang, Kochap, Lozano, Pepi, Dest en Schouten gewild. Maar bij hem werden zijn beste spelers juist verkocht…
Nee, maar een gedeelte daarvan kun je toeschrijven aan het feit dat Bosz wél die CL haalde, en RvN helaas niet. Dat maakt financieel veel uit, en dus direct in je selectie.
Niet dat ik fan was van de wijze waarom Ruud het elftal liet spelen maar ik genoot wel dat we na Schmidt alle toppers wonnen waaronder tegen Arsenal. Dat moet Bosz nog allemaal bewijzen. Heerlijk hoe we NEC opzij zetten en in geniet daarvan maar internationaal telt het resultaat voor mij vele malen meer dan zogenaamd mooi voetbal.
Internationaal resultaat telt natuurlijk heel erg, maar kampioen worden ook. Als we met deze speelwijze wel kampioen worden, ben ik al heel tevreden eigenlijk. Liefst natuurlijk ook een mooie Europese run.
Ik heb dan ook totaal geen mooi voetbal gezien gisteravond maar sommigen kennelijk wel. Man, we kwamen niet eens aan te pas!
Klopt. Maar ik betwijfel of we met een andere coach dat wel kwamen. Arsenal was vorig jaar al veel beter in Emirates, en ze zijn er niet slechter op geworden. Bovendien was het voor hun ook de terugkeer in de CL.
Naïef spel met 7 man naar voren zonder de bal 5 seconde in de ploeg te kunnen houden, is geen goed voetbal. De intenties zeggen mij niets. En wanneer de tegenstander 5 maatjes te groot is, dan bedenk je wat anders dan nog altijd de bal maar blijven inleveren. Dan zeg je in de tweede helft tegen Veerman en Schouten maar ook de rest dat voetbal op hoger niveau vooral spelen zonder bal is dan met de bal aan je voet. De spelers van PSV hadden daar totaal niet van gehoord. Je kunt verliezen van Arsenal en dat was al ingecalculeerd maar dat de tactiek niet veranderende en dat we niet goed maar wel naïef speelden is zorgelijk en dat gaan straks ook zien tegen Sevilla en Lens die gelijk speelden.
Laten we de wedstrijden van Sevilla en Lens dan nog even afwachten. Dit was een ingecalculeerd verlies. Dat het met 4-0 moet, is erg jammer.
 
Feyenoord? Wonnen we daar onlangs niet van? De Eredivisie is heel wat anders dan de Premier League.
Zeker. Maar ik denk dat Slot gisteren haarfijn gezien heeft waar de zwakke plekken van zijn voornaamste concurrent liggen. De volgende potten tegen Feyenoord worden echt wel pittiger dan de laatste. De Fruitschaal zegt al jaren niks. Zowel qua voetbal als qua prijs.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
.
Zeker. Maar ik denk dat Slot gisteren haarfijn gezien heeft waar de zwakke plekken van zijn voornaamste concurrent liggen. De volgende potten tegen Feyenoord worden echt wel pittiger dan de laatste. De Fruitschaal zegt al jaren niks. Zowel qua voetbal als qua prijs.
En Bosz ziet ook waar de vele zwakke plekken van fn liggen. Zoiets werkt twee kanten op.
 
Ik ging nog eens even de samenvatting kijken. Ik wilde gewoon zien hoe dit nou kon komen, behalve dat Arsenal een geweldige ploeg is. Het viel me vooral op dat Schouten en Veerman zonder bal echt constant lucht stonden te dekken. Stonden constant verkeerd en kwamen overal te laat. Verder Boscagli en Teze (en ook Dest) die heel makkelijk uitgekapt werden. Saibari die z'n mannetje gewoon uit z'n rug liet lopen en er achteraan sjokte. Hier valt wel op te trainen.
Benitez kon alleen aan de 1e goal wat doen. De rest was in principe onhoudbaar.
 
Ik ging nog eens even de samenvatting kijken. Ik wilde gewoon zien hoe dit nou kon komen, behalve dat Arsenal een geweldige ploeg is. Het viel me vooral op dat Schouten en Veerman zonder bal echt constant lucht stonden te dekken. Stonden constant verkeerd en kwamen overal te laat. Verder Boscagli en Teze die heel makkelijk uitgekapt werden. Saibari die z'n mannetje gewoon uit z'n rug liet lopen en er achteraan sjokte. Hier valt wel op te trainen.
Benitez kon alleen aan de 1e goal wat doen. De rest was in principe onhoudbaar.
Dit ja, en op het middenveld win je de slag (of je verliest m).
 
Nee absoluut geen PvA. Die rechtsgang Saka komt telkens binnendoor dus wat moet je dan met een linkspoot? Dat kan echt niet. Daar moet je dan Sambo tegen zetten. Die is verdedigend ene stuk sterker dan Dest alleen aanvallend minder. Dus precies goed voor deze wedstrijd.
Van Aanholt is toch ook duidelijk minder dan Dest en Teze? Die kan eigenlijk helemaal niet verdedigen.
Daarom eindig ik ook liever 3de en doorgaan in de Europa League. Geld is binnen, maar de CL staat mij niet aan. Is een gemaakte competitie voor clubs met veel geld ( ingepompt door alles behalve hun eigen sponsers). Walgelijk om te zien en maakt het voetbal kapot, als het dat al niet is.
Met iets andere argumenten, maar ik denk ook dat derde eigenlijk beter is. Met kans om door te gaan. Ik zie PSV niet zo gauw een rijke verder gaan tegen een groepswinnaar.
 
Van Aanholt is toch ook duidelijk minder dan Dest en Teze? Die kan eigenlijk helemaal niet verdedigen.

Met iets andere argumenten, maar ik denk ook dat derde eigenlijk beter is. Met kans om door te gaan. Ik zie PSV niet zo gauw een rijke verder gaan tegen een groepswinnaar.
Van Aanholt is inderdaad nog minder.
 
We hadden ons toch moeten aanpassen. Dit was te naïef helaas.
Qua stats lijkt het dat we goed meededen, maar hun schoten waren met 100 km/u. Die van ons met 25 km/u.

Gewoon 5-4-1. Compact spelen. Mocht je dan alsnog achter komen had je alsnog kunnen aanvallen en 4-3-3 kunnen spelen.
 
Zeker, maar ze mochten dan ook wel vanuit alle hoeken en gaten op hem vuren. Ik moet erbij zeggen dat PSV dat in de eerste helft ook mocht, alleen hebben wij gewoon minder goede spelers en zij een betere keeper. Hoewel ik Trossard echt niet beter vind dan Baka. Ik vind gewoon ons middenveld te zwak. Controle is niet alleen de bal hebben. Controle is wanneer een tegenstander inzakt omdat ze banger zijn voor jouw aanvallen. Wij hebben gewoon geen 10. Geen voorste man. Saibari is te onstuimig, Tillman raakte ook geen knikker. Babadi moet het kunnen, maar is te jong. Als dan ook nog eens het tempo voor Veerman en in mindere mate Schouten te hoog is, dan ben je gewoon weg. Ik vond Dest en Lang in de eerste helft redelijk spelen. Zeker niet uitgekookt en effectief, maar er zat wat dreiging in. Baka ook. Verder was het armoe troef. Schouten herstelde zich een beetje in de 2e helft, maar toen was de wedstrijd al gespeeld. Kampioen worden kan nog steeds, maar er moet wel wat bij in de winter, want het middenveld is te dun bezaaid.

Precies Aster maar wat bij komt ;)
 
Het is en blijft een makkelijke inkopper, maar Veerman merkt terecht op dat alleen Rice al meer waarde vertegenwoordigt dan de hele basiself van PSV samen.
Dit gaat gewoon niet mannen, laten we niet te lang blijven hangen in negativiteit.

Ik wil het wel zien tegen Sevilla en Lens en ben daar redelijk optimistisch over.

Ik vind het wat te makkelijk van Veerman. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in dat zulke dure spelers gemiddeld gezien n stukkie beter zijn.
Maar het zou Veerman sieren als hij wat kritischer is naar zijn eigen spel en aangeeft bij 2 goals een negatieve rol te spelen omdat hij bij zn directe tegenstander (Odegaard) wegloopt terwijl dat niet hoefde.

4-0 had echt niet gehoeven. De positieve noot zou zijn dat hier enorm van geleerd wordt, en dat het volgende keren niet meer zo makkelijk goals worden weggegeven.

En om ook optimistisch te eindigen: ik heb er wel vertrouwen in dat Bosz en t team hiervan leren en t beter gaan doen tegen sevilla en lens.
 
Ik ging nog eens even de samenvatting kijken. Ik wilde gewoon zien hoe dit nou kon komen, behalve dat Arsenal een geweldige ploeg is. Het viel me vooral op dat Schouten en Veerman zonder bal echt constant lucht stonden te dekken. Stonden constant verkeerd en kwamen overal te laat. Verder Boscagli en Teze (en ook Dest) die heel makkelijk uitgekapt werden. Saibari die z'n mannetje gewoon uit z'n rug liet lopen en er achteraan sjokte. Hier valt wel op te trainen.
Benitez kon alleen aan de 1e goal wat doen. De rest was in principe onhoudbaar.

Nou nou, ik vond dat Benitez wel aan meer goals wat kon doen. Niet perse fouten, maar stond meerdere malen niet goed opgesteld. Als ze in een hoek schieten van een afstand moet je als keeper daar bij kunnen.
 
Realisme is goed. Acceptatie ook. Maar een beetje lef, branie en ambitie wil ik toch ook wel zien als we de CL ingaan. Ik denk in ieder geval dat je niet meer zonder Lozano in je basiself in de CL kunt beginnen. Verzin maar iets, Bosz. Maar je hebt hem nodig. En hij is te goed voor de bank.

Dan heb je twee keuzes denk ik. Of je haalt De Jong eruit voor Lozano of je haalt Saibari eruit. Lang op de plek van Saibari en Lozano links.
In tegenstelling wat sommige anderen denken gezien te hebben, vond ik Baka echt wel sterk. Maakte acties, ging er vol voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan