Eredivisie Algemeen

Bij de meeste incidenten in de laatste maand zijn de daders volgens mij gepakt. Meerdere stadionverboden uitgedeeld en dan nog. Kennelijk moet het bij iedere club een keer gebeuren zodat de supporters beseffen dat t serieus is.
Daarom moet je dit (tijdelijk) staken van een wedstrijd consequent blijven doen.
 
Op zich zeer juist wat je zegt.
Maar om dit doel via gestaakte wedstrijden te bereiken is natuurlijk te zot voor woorden.
Bij het kampioensfeest van ons PSV in 2000, dat is dus 23 jaar geleden, waren er al bierdouches op het Stratumseind.

Die krijg je er echt niet uit als er buiten de stadions niet evenzeer wordt opgetreden.
En handhaven en controleren doen we nu eenmaal niet in dit land.
Wel desnoods 50.000 man einde van de pret bezorgen en naar huis sturen omdat éen halvegare die niu eenmaal niet kan nadenken, iets geks doet.
Nou, ik zie het anders. Gewoon tijdelijk staken, alleen de daders wegwerken (de rest wil daar natuurlijk aan meewerken zodat men kan doorgaan waar ze mee bezig waren). Dus niet iedereen wegsturen. Alleen als het meerdere keren in een wedstrijd gebeurt, maar daar is tot nu toe geen sprake van geweest. Weet je, ik denk oprecht dat dit een juiste beslissing is geweest van de KNVB. Te lang is er een oogje toegeknepen, is er waarschijnlijk gedacht zoals je hier beschrijft, 'oh bierdouches horen er bij' enz. Wat gebeurt er dan? Men zoekt de grenzen op en denkt dan dat ze alles kunnen maken. Als de supporters elkaar niet kunnen aanspreken op verkeerd gedrag (door bangheid bijvoorbeeld, wat ik begrijp), dan moet het maar van buitenaf komen. Kijk hoe gauw die bangheid overgaat in woede nadat iemand het weer voor de duizenden supporters verpest.
 
Nou, ik zie het anders. Gewoon tijdelijk staken, alleen de daders wegwerken (de rest wil daar natuurlijk aan meewerken zodat men kan doorgaan waar ze mee bezig waren). Dus niet iedereen wegsturen. Alleen als het meerdere keren in een wedstrijd gebeurt, maar daar is tot nu toe geen sprake van geweest. Weet je, ik denk oprecht dat dit een juiste beslissing is geweest van de KNVB. Te lang is er een oogje toegeknepen, is er waarschijnlijk gedacht zoals je hier beschrijft, 'oh bierdouches horen er bij' enz. Wat gebeurt er dan? Men zoekt de grenzen op en denkt dan dat ze alles kunnen maken. Als de supporters elkaar niet kunnen aanspreken op verkeerd gedrag (door bangheid bijvoorbeeld, wat ik begrijp), dan moet het maar van buitenaf komen. Kijk hoe gauw die bangheid overgaat in woede nadat iemand het weer voor de duizenden supporters verpest.
Dan zien we het inderdaad niet hetzelfde.
De KNVB doet wat de overheid ook al jaren doet.
Veel wegkijken en kiezen voor de makkelijkste oplossing.
Wat wordt er opgelost als bangheid overgaat in woede?
Nog meer rotzooi op de tribunes zou de oplossing zijn?
 
Was nog een onderzoekje gedaan door 1vandaag in het kader van de nieuwe staak richtlijnen


Opvallende is dat 45% voor een alcoholverbod is, Retro is dus echt niet de enige daarin.
Het wordt wel met de week gekker. Zou hier een vergelijkbaar mechanisme optreden als met de school shootings in de VS waarbij er een soort van trendwerking vanuit gaat? Weet overigens niet hoeveel van dit soort incidenten je voorkomt met alcoholverbod in stadion. Ik zo'n kort tijdsbestek zullen mensen zich toch niet met bier zo van de kaart kunnen zuipen? Veel effectiever zou zijn om lui die dronken en zwaar onder invloed van coke en pillen zijn op de een of andere manier te weren uit het stadion. Laat Brainport maar iets bedenken om dat in de stadions te organiseren zonder dat het veel vertraging oplevert in de toestroom van supporters
 
Meest recente ranking van EuroClubIndex.
4548750e640ec5ff7be3430fe14015e3.png


Voor het eerst in jaren is PSV de hoogst genoteerde club van Nederland.
Grappig ook hoe dicht de NLse clubs bij elkaar staan, Feyenoord stond in januari nog 50ste, PSV in februari nog 43ste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan