Eredivisie Algemeen

Het werd tijd.
Tijdstraffen van bijvoorbeeld 5 minuten invoeren. Dat zal ze wellicht leren. Een gele kaart maakt ze niet eens wat uit.
Doe maar 10 minuten. En als je 2 minuten voor het eindsignaal een gele kaart krijgt, gaan die 8 minuten gewoon over in de volgende wedstrijd.
 
Bestuur betaald voetbal wil onsportief gedrag spelers sneller bestraffen - https://nos.nl/l/2480501

Lijken me prima stappen.
Hopelijk mag de VAR ook wat zeggen over die spelers die naar hun gezicht grijpen, terwijl ze elders geraakt worden.
Doe maar 10 minuten. En als je 2 minuten voor het eindsignaal een gele kaart krijgt, gaan die 8 minuten gewoon over in de volgende wedstrijd.
haha, die vind ik mooi!
 
Concept competitieprogramma Eredivisie seizoen 2023-2024


Wedstrijden PSV

zaterdag 12 augustus 2023 PSV - FC Utrecht
zaterdag 19 augustus 2023 Vitesse - PSV
zaterdag 26 augustus 2023 PSV - Go Ahead Eagles
zaterdag 2 september 2023 RKC Waalwijk - PSV
zaterdag 16 september 2023 PSV - N.E.C.
zaterdag 23 september 2023 Almere City FC - PSV
woensdag 27 september 2023 PSV - Go Ahead Eagles
zaterdag 30 september 2023 PSV - FC Volendam
zondag 8 oktober 2023 Sparta Rotterdam - PSV
zaterdag 21 oktober 2023 PSV - Fortuna Sittard
zondag 29 oktober 2023 PSV - Ajax
zaterdag 4 november 2023 Heracles Almelo - PSV
zaterdag 11 november 2023 PSV - PEC Zwolle
zaterdag 25 november 2023 FC Twente - PSV
zondag 3 december 2023 Feyenoord - PSV
zaterdag 9 december 2023 PSV - sc Heerenveen
zondag 17 december 2023 AZ - PSV
zaterdag 13 januari 2024 PSV - Excelsior Rotterdam
zondag 21 januari 2024 FC Utrecht - PSV
zaterdag 27 januari 2024 PSV - Almere City FC
zaterdag 3 februari 2024 Ajax - PSV

9 - 11 februari 2024 FC Volendam - PSV
16 - 18 februari 2024 PSV - Heracles Almelo
23 - 25 februari 2024 PEC Zwolle - PSV
1 - 3 maart 2024 PSV - Feyenoord
8 - 10 maart 2024 Go Ahead Eagles - PSV
15 - 17 maart 2024 PSV - FC Twente
30 - 31 maart 2024 N.E.C. - PSV
2 - 4 april 2024 Excelsior Rotterdam - PSV
5 - 7 april 2024 PSV - AZ
12 - 14 april 2024 PSV - Vitesse
24 - 28 april 2024 sc Heerenveen - PSV
3 - 6 mei 2024 PSV - Sparta Rotterdam
zondag 12 mei 2024 Fortuna Sittard - PSV
zondag 19 mei 2024 PSV - RKC Waalwijk
 
Laatst bewerkt:
Het concept competitie programma is bekend. Even erdoorheen gescrolled - het maakt immers niet zoveel uit - maar wij hebben op een gegeven moment (eind november t/m december):

* Interland break
Uit Twente
Europa doordeweeks
Uit Feyenoord
Thuis Heerenveen
Europa doordeweeks
Uit AZ
* Winterstop

Als we die serie goed doorkomen, zou wel erg prettig zijn.
 
En wedstrijd 3 op 26 augustus tegen de Go Ahead Eagles wordt verplaatst naar 27 september als PSV de volgende ronde haalt in de CL.
Overigens opvallend dat FC Twente en AZ al verplaatst zijn, terwijl het nog niet zeker is dat ze dan nog Europees spelen. Maar goed, mooi dat clubs die Europees spelen rust krijgen.
 
Ik snap dat het niet te doen is om alles een beetje gebalanceerd te houden, maar je kunt het ook overdrijven.
De eerste zes thuiswedstrijden van RKC:
AZ
PSV
Twente
Ajax
Volendam
Feyenoord

Dat kan toch niet...
Inderdaad. Volendam past helemaal niet in dit rijtje. :rolleyes: ;)
Ach ... dan hebben ze die toch gehad. Je moet per slot van rekening tegen alle tegenstanders. :shrug:
 
Ik snap dat het niet te doen is om alles een beetje gebalanceerd te houden, maar je kunt het ook overdrijven.
De eerste zes thuiswedstrijden van RKC:
AZ
PSV
Twente
Ajax
Volendam
Feyenoord

Dat kan toch niet...
Eens. Maar kleintjes mogen nu eenmaal niet klagen. Dat is niet alleen binnen de KNVB zo.
Als ik het goed zie mag RKC - ter compensatie?- op de laatste speeldag wel figureren in onze kampioenswedstrijd.
Tenzij we daarvoor tegen Sparta de 25e titel al binnengeharkt hebben.:)
 
Inderdaad. Volendam past helemaal niet in dit rijtje. :rolleyes: ;)
Ach ... dan hebben ze die toch gehad. Je moet per slot van rekening tegen alle tegenstanders. :shrug:
Los daarvan wil je dit toch gewoon een beetje gespreid houden? Na oktober heb je dus geen enkele toptegenstander meer thuis, dat is gewoon niet leuk.
 
Los daarvan wil je dit toch gewoon een beetje gespreid houden? Na oktober heb je dus geen enkele toptegenstander meer thuis, dat is gewoon niet leuk.
Mwah. Als je Europees ook nog aan de bak moet kan dat wel handig zijn.
 
Maar dat hoeft RKC toch niet?
De ploegen die tegen de kleintjes spelen bedoel ik. Als bijvoorbeeld psv in een drukke Europese week naar rkc moet is dat wel handig. Topwedstrijden mogen best wat handiger gepland worden mbt clubs die Europees moeten. Ik zal het programma van psv dit weekend wel even goed bekijken mbt de agenda rondom belangrijke Europese potjes.
 
De ploegen die tegen de kleintjes spelen bedoel ik. Als bijvoorbeeld psv in een drukke Europese week naar rkc moet is dat wel handig. Topwedstrijden mogen best wat handiger gepland worden mbt clubs die Europees moeten. Ik zal het programma van psv dit weekend wel even goed bekijken mbt de agenda rondom belangrijke Europese potjes.
Ja, alleen sloeg Mentos aan op het programma van RKC, geen idee waarom jij dan over topclubs begint. Neigt naar een whataboutism als je het mij vraagt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan