Algemene transfergeruchten

Wat mij betreft ben je al eigen jeugd als je er 2 dagen ingeschreven stond. Dan zul je weinig voor de jeugd hebben betekend, maar technisch gezien was je dan wel eigen jeugd geweest lijkt me.

De jeugd is eigendom. Maar de uitspraak 'eigen jeugd' is pronken met het feit dat je die jongen hebt opgeleid. Een gast die je op zijn 18e hebt gehaald en dan een jaar in de KKD stalt kun je niet als 'eigen jeugd' bestempelen, dan ben je aan het pronken met het werk wat een ander heeft geleverd. Of zijn Lucca en Concecao (verzin is een naam die ik wel kan typen), nu ook eigen jeugd van Ajax?
 
De jeugd is eigendom. Maar de uitspraak 'eigen jeugd' is pronken met het feit dat je die jongen hebt opgeleid. Een gast die je op zijn 18e hebt gehaald en dan een jaar in de KKD stalt kun je niet als 'eigen jeugd' bestempelen, dan ben je aan het pronken met het werk wat een ander heeft geleverd. Of zijn Lucca en Concecao (verzin is een naam die ik wel kan typen), nu ook eigen jeugd van Ajax?
Ik bedoel het technisch gezien, officieel staat dit gewoon in je club historie.
Heb het niet over pronken, dat doe je niet als hij er eventjes speelt of niet eens speelt, niet met spelers zoals Lucca inderdaad.

Het werk van een ander heb je trouwens ook als je iemand van 13 jaar haalt.
 
Ik bedoel het technisch gezien, officieel staat dit gewoon in je club historie.
Heb het niet over pronken, dat doe je niet als hij er eventjes speelt of niet eens speelt, niet met spelers zoals Lucca inderdaad.

Het werk van een ander heb je trouwens ook als je iemand van 13 jaar haalt.

Dat zeker. Maar tussen 13 en 18 jaar kun je nog veel invloed hebben op iemand zijn ontwikkeling, misschien is dat op het vlak van voetballer worden wel de meest cruciale periode.
 
Ik bedoel het technisch gezien, officieel staat dit gewoon in je club historie.
Heb het niet over pronken, dat doe je niet als hij er eventjes speelt of niet eens speelt, niet met spelers zoals Lucca inderdaad.

Het werk van een ander heb je trouwens ook als je iemand van 13 jaar haalt.
Voor het beoordelen van een jeugdopleiding is het wel degelijk van belang wanneer een speler eigen jeugd is
 
Voor het beoordelen van een jeugdopleiding is het wel degelijk van belang wanneer een speler eigen jeugd is
Het beoordelen van een jeugdopleiding an sich? Ja daar ben ik het mee eens, maar daar heb ik het niet over gehad.

Waar ik het over heb is wanneer je officieel een eigen jeugdspeler bent of was.
Huntelaar was zelfs zo veel eigen jeugd speler, dat we bij elke transfersom nog een vergoeding krijgen. Dat is natuurlijk best apart gezien zijn korte historie hier. Natuurlijk gaan we daar niet mee pronken, maar officieel was hij ooit in de administratie van PSV terug te vinden.
 
Het beoordelen van een jeugdopleiding an sich? Ja daar ben ik het mee eens, maar daar heb ik het niet over gehad.

Waar ik het over heb is wanneer je officieel een eigen jeugdspeler bent of was.
Huntelaar was zelfs zo veel eigen jeugd speler, dat we bij elke transfersom nog een vergoeding krijgen. Dat is natuurlijk best apart gezien zijn korte historie hier. Natuurlijk gaan we daar niet mee pronken, maar officieel was hij ooit in de administratie van PSV terug te vinden.
Daar heb jij het niet over gehad, maar het is een van de weinige redenen waarom het belangrijk is om dat vast te stellen wanneer een speler eigen jeugd is. Pronken lijkt me niet een reden wanneer iemand wel of geen eigen jeugd is
 
Bron Forum1913

Vernomen dat PSV zich opnieuw heeft gemeld bij Adedire Mebude, vorig jaar was er al sprake van contact. Speler heeft nadien de keuze gehad om zijn contract te verlengen bij Manchester City maar is er niet uitgekomen met de club. Staat nu voor een vertrek, waarbij PSV de grote favoriet lijkt. Deze speler is een buitenspeler, in de jeugd bij City zowel links als rechtsbuiten gespeeld. Eind deze maand zal hij 19 jaar worden en speelt sinds de zomer van 2020 voor Manchester City. Komt uit de jeugd van Rangers, in London geboren en Nigeriaanse roots.
Statistieken in de PL 2 voor spelers van O21 teams:
26 wedstrijden (1972 minuten)
11 goals
13 assists
Verschillende PL teams hebben ook interesse maar de kans op doorbreken is natuurlijk kleiner (Lees: minuten in het eerste team maken). Vanuit zijn kant is de interesse groot om naar PSV te vertrekken, heeft ook contact met Noni hierover gehad.

Klinkt op zich goed, maar ik vraag me dan of hij, net als Noni, vertrekt voordat hij echt van meerwaarde kan zijn.
 
Bij Noni kwam het ook door blessures. Als hij blessure vrij was dan had hij al een meerwaarde kunnen zijn en sneller stappen gemaakt.

Blessures of niet: Na 50 wedstrijden, waarvan een deel invalbeurten en een deel waarin hij niet goed speelde, dus na 20-25 potjes waarin hij van meerwaarde was, was hij weg. Als een Engelse club na die 50 potjes zonder blessures, dus in die situatie wellicht een jaartje eerder, was gekomen met die zak geld was hij ook gewoon vertrokken, natuurlijk.
 
Blessures of niet: Na 50 wedstrijden, waarvan een deel invalbeurten en een deel waarin hij niet goed speelde, dus na 20-25 potjes waarin hij van meerwaarde was, was hij weg. Als een Engelse club na die 50 potjes zonder blessures, dus in die situatie wellicht een jaartje eerder, was gekomen met die zak geld was hij ook gewoon vertrokken, natuurlijk.
Om een onbekende, persoonlijke reden wilde hij plots heel graag terug naar Engeland. Dat speelde volgens juist mee. Niet zo zeer het bod van Chelsea. Dat deed juist PSV overstag gaan.
 
Om een onbekende, persoonlijke reden wilde hij plots heel graag terug naar Engeland. Dat speelde volgens juist mee. Niet zo zeer het bod van Chelsea. Dat deed juist PSV overstag gaan.

38 miljoen voor een jonge speler die (nog) niet dragend is, met een miljoenencontract voor die jongen in de grootste competitie ter wereld. Los van de omstandigheden, daar zegt de club en de speler in kwestie natuurlijk nooit nee tegen.
 
38 miljoen voor een jonge speler die (nog) niet dragend is, met een miljoenencontract voor die jongen in de grootste competitie ter wereld. Los van de omstandigheden, daar zegt de club en de speler in kwestie natuurlijk nooit nee tegen.
Ik denk ook niet dat mensen tegen zijn vertrek waren. Zeker niet voor dat geld idd. Alleen het moment was ongelukkig, aangezien we net een andere speler, die wel eens een goaltje maakt, verkocht hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan