PSV Nieuws Algemeen

Treurig nieuws. Hoe zeer Rik zich ook heeft ontwikkeld als PSV watcher is Thijs toch wel unmatched. Voor PSV supporters was het heel jammer dat hij de transitie maakte naar perschef, vanuit PSV bezien een geniale move. Had ook gedacht dat het beter ging. Vaarwel Thijs, je blijft een legend.
 
Ik kwam toen veel duurder uit toen ík z’n check invulde, was volgens mij rond de €200. Ik kan me voorstellen dat ze dit gratis gaan maken, als je dan toch ergens subsidie voor moet geven.
Kan zijn dat dat met de overnachtingen of zo te maken had?
Nee, je krijgt n wattenstaafje voor wangslijm per post dat je terugstuurt en vult wat gegevens in om te registreren. Komt verder maar weinig bij kijken qua aanmelden.

Mocht er n match zijn dan komt er meer bij kijken maar word je voorgelicht, begeleid en worden de tijd en reiskosten die je als donor maakt (bijv gemiste werkdagen) bij mijn weten vergoed? En kun je alsnog van donatie afzien.
 
Verdomme wat een vervelend bericht zeg. Lijkt me vreselijk om op zo’n jonge leeftijd al je gezin te moeten achterlaten.
 
Arme Thijs. Mooie gast. En volgens mij stiekem ook wel een echte vakman.
Hopelijk krijgt hij nog een tijdje om van zijn gezin te genieten.
 
Een oprechte harde "Godverdomme man" kwam eruit bij 't lezen van dit nieuws. Een vakman, en bovenal een prettig mens.
Thijs, het allerbeste. Hopelijk kun je nog genieten de komende tijd.
 
Heeft iemand hier misschien contact met Thijs? Ik lees dat er niets meer gedaan kon worden voor hem, en dat hoorde ik ook, tot drie keer toe. Na mijn transplantatie kreeg ik GVHD in diverse organen, waarvan mijn maag en ingewanden het meeste te voorduren kregen, maar ook mijn huid, ogen, ogen, en lever. Ik kreeg medicijnen voor afstotingsverschijnselen. Ik had het geluk dat ik bij een van de beste klinieken in de wereld werd geholpen, Mayo Clinic in Arizona, en dat ik koppig ben. Nu heb ik nog altijd diverse problemen, en is het niet altijd even makkelijk, maar ik hoop er nog een paar jaar in goede verstand te zijn. Ik weet dat mijn leven een stuk korter zal zijn dan waar ik voorheen van uitging. Maar ik ben er nog altijd, drie jaar later.

Dokters namen vrij radicale beslissingen omtrent mijn behandeling. Geen eten voor 3+ maanden, maar feeding tube. Superhoge dosis steroides (prednisone) en Jakafi (ruxolitinib). Die laatste was destijds vrij nieuw. Ik ga niet op de stoel van een doktor zitten, maar veel van deze drugs zijn vrij niew en misschien niet bekend. Jakafi was relatief kort beschikbaar toen ik het voor het eerst kreeg in 2019. Rezurock is nog nieuwer, maar werkte niet voor mij. Wel voor een vriend van mij die GVHD vooral in huid en ligamenten heeft en daar vooruitgang mee heeft ervaren. Elk jaar komen er nieuwe therapieën, en mijn doktor heeft de filisofie om mij zo gezond mogelijk te houden, totdat de volgende therapie komt die verder kan helpen.

Het is moeilijk om dit aan iemand te vragen die dit "oordeel" over zich heeft hangen, omdat je geen valse hoop wilt creeren, maar persoonlijk heb ik altijd naar elke kans op overleving/verbetering gekeken en beschouwd. Dus als iemand direct of indirect contact heeft, vraag na of Jakafi en Rezurock als behandeling voor GVHD zijn geprobeerd.

Fuck cancer. Fuck leukemia. Fuck GVHD.
 
Ik heb Thijs ooit mogen ontmoeten. Ontzettend aardige man. Toen was ‘ie nog in dienst van VI en ik een kwajongen van 13. Nam mij mee naar de spelershome waar ik Reker de hand mocht schudden en een gesigneerd shirtje in ontvangst kreeg.

Ik heb geen flauw idee wat te zeggen in zo’n situatie, behalve: heel veel liefde gewenst aan jou, en heel veel sterkte gewenst aan je familie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan