Binnenlandse Politiek

Alsof alleen dronken lui / mensen met een gun / mensen met stiletto's / lui die stijf staan van de coke problemen veroorzaken, en alsof alle dronken lui / mensen met een gun / mensen met stiletto's / lui die stijf staan van de coke altijd problemen geven. Tot zover dit argument :grin:

Ik had het bij weren van mensen uit stadions alleen over lui die dronken zijn, niet mensen die 1 biertje op hebben, tenzij je straalbezopen bent na 1 biertje. En als ze eenmaal dronken zijn, dan kun je er wel degelijk last van hebben als je er naast zit. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt om uit ervaring daarover te spreken. En het typische is dat mensen die in een stadion roken ook vaak een biertje in de hand hebben. Mensen die roken én drinken kunnen daar vast over meepraten dat die twee dingen goed samen gaan. Krijg je als buurman in het stadion twee overlastgevende praktijken voor de prijs van één.

En bovendien gaat het erom dat alcohol intrinsiek gewoon slecht is voor de mens net als coke. Dat het op de vrijdagmiddagborrel geaccepteerd is om tussen collega's een vloeibare gele drugs te nuttigen in een glas, itt wanneer je drugs in de vorm van een poedertje uitstrooit over de tafel is niets meer dan een social construct. Intrinsiek vertegenwoordigen beide goedjes hetzelfde: gif, bedwelmend, remmen los, verslavend werking etc

En wat betreft dat 1 biertje argument heeft onderstaande wetenschapper (altijd geloofwaardiger dan wanneer een moslim pleit tegen alcohol :shrug:) er dit over te zeggen:


Heb het niet over een volledig verbod, maar weren uit publieke ruimtes waar kinderen zijn en families vind ik geen slecht idee. En dan nogmaals: heb het niet over 1 biertje, maar mensen die aantoonbaar dronken zijn.

Je geeft in het tweede deel van je post antwoord op eerste deel van de post. Overlast door alcohol is voor de omgeving vaak heftiger dan rookoverlast. Beide is irritant.
Mooi hoe je van 1 biertje naar 1 biertje per dag gaat. Filmpje doet niets af aan wat ik zeg, ondersteunt slechts waarom ik niet dagelijks drink.
 
Belasting op klimaatvervuiling heeft niks te maken met betutteling, maar dat weet jij ook wel. Heeft te maken met het redden van de wereld. Het afschaffen van gezellige dronkenschap heeft dat niet, en op wangedrag staan al straffen, dronken of niet.
Alcohol veroorzaakt ook heel veel maatschappelijke schade ook al voeg je daar het bijvoegelijke naamwoord gezellig aan toe. Nogmaals ik pleit niet voor een totaalverbod omdat het volgens mij niet zo goed te handhaven is en je inderdaad die praktijken krijgt zoals in de VS tijdens de drooglegging. Maar ik verbaas mij erover dat bijna alleen drinken in deze woke tijdperk nog een free pass krijgt terwijl als je rookt of snuift je een sociale paria bent.
 
Overigens vind ik dat dronken worden en je (tot op zekere hoogte) misdragen ook een beetje bij het leven en volwassen worden hoort. Die vrijheid is juist mooi aan Nederland en het Westen. Zolang je niet in de auto stapt of aan vrouwen zit is het allemaal niet zo erg.
 
Mooi hoe je van 1 biertje naar 1 biertje per dag gaat. Filmpje doet niets af aan wat ik zeg, ondersteunt slechts waarom ik niet dagelijks drink.
Het is meer dat je vaker hoort van 1 biertje moet kunnen. In die context plaatste ik dat filmpje van Universiteit van Nederland. Verder ben ik op al je argumenten in gegaan. Datzelfde kan ik helaas niet van jou zeggen.
 
Alcohol veroorzaakt ook heel veel maatschappelijke schade ook al voeg je daar het bijvoegelijke naamwoord gezellig aan toe. Nogmaals ik pleit niet voor een totaalverbod omdat het volgens mij niet zo goed te handhaven is en je inderdaad die praktijken krijgt zoals in de VS tijdens de drooglegging. Maar ik verbaas mij erover dat bijna alleen drinken in deze woke tijdperk nog een free pass krijgt terwijl als je rookt of snuift je een sociale paria bent.
Iedereen om me heen snuift en niemand is een paria. Is heel gebruikelijk geworden in de loop der jaren onder (jong)volwassenen. Hup Holland Hup!
 
Het is meer dat je vaker hoort van 1 biertje moet kunnen. In die context plaatste ik dat filmpje van Universiteit van Nederland. Verder ben ik op al je argumenten in gegaan. Datzelfde kan ik helaas niet van jou zeggen.
Je hebt het over excessen, daar is iedereen het hier over eens. Dat een verbod niet logisch is de meesten ook.
 
Alcohol veroorzaakt ook heel veel maatschappelijke schade ook al voeg je daar het bijvoegelijke naamwoord gezellig aan toe. Nogmaals ik pleit niet voor een totaalverbod omdat het volgens mij niet zo goed te handhaven is en je inderdaad die praktijken krijgt zoals in de VS tijdens de drooglegging. Maar ik verbaas mij erover dat bijna alleen drinken in deze woke tijdperk nog een free pass krijgt terwijl als je rookt of snuift je een sociale paria bent.
Alcohol veroorzaakt ook heel veel maatschappelijk genot. Je kunt bij vrijwel alles de negatieve aspecten dusdanig vergroten dat het de positieve aspecten overschaduwt. Alleen heeft iedereen zijn eigen stokpaardjes. Dat een ander niet drinkt, moet hij weten. Dat een ander mij zijn wil op wil leggen door alle negatieve aspecten te benoemen is gewoon een vorm van manipulatie.
 
Alcohol veroorzaakt ook heel veel maatschappelijk genot. Je kunt bij vrijwel alles de negatieve aspecten dusdanig vergroten dat het de positieve aspecten overschaduwt. Alleen heeft iedereen zijn eigen stokpaardjes. Dat een ander niet drinkt, moet hij weten. Dat een ander mij zijn wil op wil leggen door alle negatieve aspecten te benoemen is gewoon een vorm van manipulatie.
Dan ben ik heel blij met de massa manipulatie van de maatschappij als het gaat om roken omdat het heel effectief is geweest en hierdoor de maatschappij veel beter af is. Alle vormen van drugs veroorzaken heel veel genot en gelukkig dat de negatieve aspecten dusdanig vergroot worden in het maatschappelijke debat dat de positieve aspecten worden overschaduwd.

We leggen elkaar zaken op. Als het maatschappelijke debat had stilgestaan een paar honderd jaar geleden dan was Nederland geen fijne plek om te leven. Dus lang leven het maatschappelijke debat. Of je mag het van mij ook manipulatie noemen :lol:
 
Terug
Bovenaan Onderaan