Nederlands Elftal

Moet zeggen dat ik ontbreken van Teze en Obispo wel begrijp. Teze kans gehad bij Oranje en zwaar door de mand gevallen. Obispo heeft enorm veel slippertjes dat je er als bondscoach niet aan moet denken om hem erin te moeten brengen in een wk wedstrijd als invaller.

We vinden overigens dat defensie achilleshiel is bij psv en dan zouden ze wel goed genoeg zijn voor Oranje?

Martins Indi heeft de ervaring van op een grote toernooi spelen. Weet verder niet hoe hij het doet bij AZ. Struik nog nooit zien voetballen. Neem aan dat ze hem wel bekeken hebben voordat ze hem een uitnodiging versturen. Overigens gaat het om een voorselectie dus kans zeer wel aanwezig dat ze alsnog afvallen
BMI valt niet op bij AZ. Zie ik op whoscored over vorig seizoen een gemiddelde rating van 6,7, exact hetzelfde als Obispo. Allebei geen Oranje-materiaal. .Botman is ook een optie, niet voor niets dat Newcastle daar een godsvermogen voor betaalt. Maar nee, onze bondscoach weet het weer beter, en ziet liever de oude BMI van het Nederlands subtoppertje. Waar gaat dit dan over... Dat heeft niks met Teze en Obispo te maken verder.
 
BMI valt niet op bij AZ. Zie ik op whoscored over vorig seizoen een gemiddelde rating van 6,7, exact hetzelfde als Obispo. Allebei geen Oranje-materiaal. .Botman is ook een optie, niet voor niets dat Newcastle daar een godsvermogen voor betaalt. Maar nee, onze bondscoach weet het weer beter, en ziet liever de oude BMI van het Nederlands subtoppertje. Waar gaat dit dan over... Dat heeft niks met Teze en Obispo te maken verder.
Ja Botman zou ik ook een logischere optie vinden al hecht van Gaal waarde aan dat verdedigers kunnen opbouwen en dat is de reden waarom ze hem lieten gaan bij Ajax. Heeft bmi niet gespeeld onder van gaal in zijn eerste periode als bondscoach? Kan dat dat soort sentimenten een rol spelen, zie Ten Hag die ook teruggrijpt naar oude bekenden.

Ach ja, we hebben het hier over c-garnituur die we normaal gesproken niet in actie zien op wk. Veel interessanter is wie nummer 1 t/m 14 zullen zijn. Op zich doet hij tot nu toe vooral logische dingen. Ben heel blij met hem als bondscoach
 
BMI valt niet op bij AZ. Zie ik op whoscored over vorig seizoen een gemiddelde rating van 6,7, exact hetzelfde als Obispo. Allebei geen Oranje-materiaal. .Botman is ook een optie, niet voor niets dat Newcastle daar een godsvermogen voor betaalt. Maar nee, onze bondscoach weet het weer beter, en ziet liever de oude BMI van het Nederlands subtoppertje. Waar gaat dit dan over... Dat heeft niks met Teze en Obispo te maken verder.
Hij kent hem goed dat speelt ook mee denk ik.
 
Moet zeggen dat ik ontbreken van Teze en Obispo wel begrijp. Teze kans gehad bij Oranje en zwaar door de mand gevallen. Obispo heeft enorm veel slippertjes dat je er als bondscoach niet aan moet denken om hem erin te moeten brengen in een wk wedstrijd als invaller.

We vinden overigens dat defensie achilleshiel is bij psv en dan zouden ze wel goed genoeg zijn voor Oranje?

Martins Indi heeft de ervaring van op een grote toernooi spelen. Weet verder niet hoe hij het doet bij AZ. Struik nog nooit zien voetballen. Neem aan dat ze hem wel bekeken hebben voordat ze hem een uitnodiging versturen. Overigens gaat het om een voorselectie dus kans zeer wel aanwezig dat ze alsnog afvallen
Teze heeft maar drie wedstrijden voor Oranje gespeeld?
Als back vind ik hem nog niet goed genoeg maar centraal vind ik hem met zijn lange pass best een optie als hij een stabiele verdediger naast hem heeft.
 
Met Rensch er wel bij is het onzinnig om te roepen dat Teze niet goed genoeg voor Oranje is. Klaarblijkelijk ligt de lat niet erg hoog. Met dit soort spelers erbij is het volkomen terecht en logisch om het ook over Teze en Obispo te gaan hebben, los van of we die zelf nou Oranje-waardig vinden. Want basisspeler in de Serie A zijn is blijkbaar een groot nadeel t.o.v. wel eens rechtsback spelen in de eredivisie, dus kunnen we Teze met Rensch vergelijken. Louis bepaalt de standaard, en daar is nou niet altijd consistentie en consequent handelen in terug te vinden.
 
Met Rensch er wel bij is het onzinnig om te roepen dat Teze niet goed genoeg voor Oranje is. Klaarblijkelijk ligt de lat niet erg hoog. Met dit soort spelers erbij is het volkomen terecht en logisch om het ook over Teze en Obispo te gaan hebben, los van of we die zelf nou Oranje-waardig vinden. Want basisspeler in de Serie A zijn is blijkbaar een groot nadeel t.o.v. wel eens rechtsback spelen in de eredivisie, dus kunnen we Teze met Rensch vergelijken. Louis bepaalt de standaard, en daar is nou niet altijd consistentie en consequent handelen in terug te vinden.
De bondscoach werkt heel anders dan een club coach. Ze hoeven van mij dan ook niet consequent en consistent te zijn. Een bondscoach moet vooral een opportunist zijn die zijn voordeel pakt op dat moment. Van mij mag hij een draaikont zijn die de ene keer de speeltijd wel belangrijk vindt en de andere keer weer niet. En heel wat bondscoaches zijn bijgelovig en houden vast aan bepaald soort eten tijdens het toernooi, bepaalde soort training voor de wedstrijd, bepaalde kleding die ze aantrekken etc. De bondscoach van Argentinië 1986 in Mexico, droeg na de eerste gewonnen wedstrijden, het hele toernooi hetzelfde pak, ongewassen, een hele pak en overhemd. Het was 45 graden toen in Mexico…
Nou Louis heeft misschien de onderbroek van BMI altijd aan tijdens het toernooi. Wie zal het zeggen?
 

KNVB presenteert tenues Nederlands elftal voor WK in Qatar​

link

FA22_NTK_KNVB_ATHLETE_GROUP%2B3D_Performance_4x2.jpg



FA22_NTK_KNVB_PRODUCT_HOME%2BAWAY_3D%20Objects_3x2.jpg
 
De selectie is weer bekend gemaakt:

Doel: Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (SC Heerenveen), Remko Pasveer (Ajax)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil Van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Bruno Martins Indi (AZ), Devyne Rensch (Ajax), Jurrien Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter Milan), Matthijs de Ligt (Bayern München)

Middenveld: Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Kenneth Taylor (Ajax)

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Cody Gakpo (PSV), Vincent Janssen (Antwerp), Memphis Depay (FC Barcelona), Wout Weghorst (Besiktas)

Opvallende punten:
- 4 keepers, maar geen Bijlow. Wel debutanten Noppert en Pasveer erbij.
- Rensch krijgt de voorkeur boven Frimpong, en BMI mag weer mee
- Taylor maakt zijn debuut en krijgt de voorkeur boven bijv. Veerman en Gravenbergh
- Vincent Janssen mag ook weer aantreden

Dan mijn overwegingen:
1) Ik had liever Brobbey erbij gezien dan Janssen. Die jongens zijn vooral mee als breekijzer, en met Brobbey kun je dan veel meer. Ik hoop/verwacht overigens dat Luuk ook behoorlijk mee kan dingen op deze positie.
2) Taylor speelt leuk nu, maar het is een redelijk vroege uitverkiezing. Als het niveau omhoog gaan (zoals tegen LFC), zie je dan hij het erg moeilijk heeft. In het kader van 'kijken of hij aanhaakt', vind ik het overigens wel te billijken.
3) Ik had graag een wedstrijd gezien met de combo Veerman / Frenkie. Het middenveld is immers nog zoeken in Oranje, en ik vind dat die 2 qua types elkaar mooi aanvullen. Veerman met de pass op de snelle jongens voorin, Frenkie verdedigend heel goed en met de dribbel. Zo heb je 2 mogelijkheden om een aanval te beginnen ipv 1. Nu vind ik dat we helemaal stilvallen als Frenkie uitgeschakeld wordt of zn dag niet heeft. Ik weet niet of Veerman dit niveau aankan, maar ook hier zou 'kijken of hij aanhaakt' een goed argument zijn. Daarvoor zijn deze wedstrijden.
4) Ik had veel liever Frimpong gezien eigenlijk. Die jongen wil ik wel eens zien op dit hoge niveau, en Rensch heeft het gewoon moeilijk nu bij Ajax.
5) BMI ?
6) Bijlow er niet bij terwijl je 4 keepers selecteert? Ik verwacht dan dat hij pijntjes heeft, want het kan niet zo zijn dat hij ineens de 5e keeper is.
7) Weghorst :braak:
 
De selectie is weer bekend gemaakt:

Doel: Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (SC Heerenveen), Remko Pasveer (Ajax)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil Van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Bruno Martins Indi (AZ), Devyne Rensch (Ajax), Jurrien Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter Milan), Matthijs de Ligt (Bayern München)

Middenveld: Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Kenneth Taylor (Ajax)

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Cody Gakpo (PSV), Vincent Janssen (Antwerp), Memphis Depay (FC Barcelona), Wout Weghorst (Besiktas)

Opvallende punten:
- 4 keepers, maar geen Bijlow. Wel debutanten Noppert en Pasveer erbij.
- Rensch krijgt de voorkeur boven Frimpong, en BMI mag weer mee
- Taylor maakt zijn debuut en krijgt de voorkeur boven bijv. Veerman en Gravenbergh
- Vincent Janssen mag ook weer aantreden

Dan mijn overwegingen:
1) Ik had liever Brobbey erbij gezien dan Janssen. Die jongens zijn vooral mee als breekijzer, en met Brobbey kun je dan veel meer. Ik hoop/verwacht overigens dat Luuk ook behoorlijk mee kan dingen op deze positie.
2) Taylor speelt leuk nu, maar het is een redelijk vroege uitverkiezing. Als het niveau omhoog gaan (zoals tegen LFC), zie je dan hij het erg moeilijk heeft. In het kader van 'kijken of hij aanhaakt', vind ik het overigens wel te billijken.
3) Ik had graag een wedstrijd gezien met de combo Veerman / Frenkie. Het middenveld is immers nog zoeken in Oranje, en ik vind dat die 2 qua types elkaar mooi aanvullen. Veerman met de pass op de snelle jongens voorin, Frenkie verdedigend heel goed en met de dribbel. Zo heb je 2 mogelijkheden om een aanval te beginnen ipv 1. Nu vind ik dat we helemaal stilvallen als Frenkie uitgeschakeld wordt of zn dag niet heeft. Ik weet niet of Veerman dit niveau aankan, maar ook hier zou 'kijken of hij aanhaakt' een goed argument zijn. Daarvoor zijn deze wedstrijden.
4) Ik had veel liever Frimpong gezien eigenlijk. Die jongen wil ik wel eens zien op dit hoge niveau, en Rensch heeft het gewoon moeilijk nu bij Ajax.
5) BMI ?
6) Bijlow er niet bij terwijl je 4 keepers selecteert? Ik verwacht dan dat hij pijntjes heeft, want het kan niet zo zijn dat hij ineens de 5e keeper is.
7) Weghorst :braak:
In het algemeen een vrij hoog ajax-gehalte, waarbij ik met name de uitverkiezing van Rensch en Pasveer...apart vind. Rensch is binnen ajax zelf ook nauwelijks uitblinker. En waarom uberhaupt zo veel verdedigers? Wil ie weer 5-3-2 kunnen spelen en dan nog genoeg keuze hebben ofzo? Want dat zou dan hooguit de keuze voor die slome Blind verklaren. Dan kan je daar iemand naast zetten die wel kan verdedigen.

In het algemeen niet de meest indrukwekkende selectie ooit.
 
Wat moet je nou weer met 4 keepers in fucking oefenwedstrijdjes. Selecteer dan gewoon een extra veldspeler. Rensch en Taylor krijgen weer de voorkeur door die maandverbandstreep en over Blind hoeven we het niet te hebben.
 
Ik vind het raar dat Brobbey niet geselecteerd is, toch een veel beter spits dan bijvoorbeeld Jansen en Weghorst. Daarnaast wel Malacia maar geen Youri Baas? Nu hebben we geen vervanger wanneer Blind geblesseers raakt! Daarnaast ben ik heel blij dat Rensch erbij zit maar ook wel verbaasd dat Regeer niet wordt geselecteerd, kom op Louis hij heeft zijn debuut voor Ajax gemaakt! Daarnaast missen we wel echt twee dingen, talent en ervaring voor de keepersposities. Als we dan toch 4 keepers meenemen waarom niet Gorter en Stekelenburg?

Verder gaan we zien deze periode of we de blessures van Ihattaren en Wijndal op kunnen vangen. Dat gaat denk ik nog lastig worden.
 
- Geen Struijk die het bij Leeds goed doet, maar wel BMI.
- Geen Frimpong, die bij Leverkusen het goed doet, maar wel Rensch, want die heeft een paar leuke potjes bij Ajax gespeeld!
- Wel Taylor, maar geen Veerman. Spreekt ook voor zich denk ik.
- Noppert? Lmao.
 
Terug
Bovenaan Onderaan