Nederlands Elftal

Zoals die FC in de afbeelding hangt doet sterk denken aan WordArt uit lang vervlogen tijden

wordart-en.jpg
Die grote Oranje (nummer 3 van rechts, onderste rij) was mijn favoriet :D
 
De selectie is weer bekend gemaakt:

Doel: Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (SC Heerenveen), Remko Pasveer (Ajax)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil Van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Bruno Martins Indi (AZ), Devyne Rensch (Ajax), Jurrien Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter Milan), Matthijs de Ligt (Bayern München)

Middenveld: Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Kenneth Taylor (Ajax)

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Cody Gakpo (PSV), Vincent Janssen (Antwerp), Memphis Depay (FC Barcelona), Wout Weghorst (Besiktas)

Opvallende punten:
- 4 keepers, maar geen Bijlow. Wel debutanten Noppert en Pasveer erbij.
- Rensch krijgt de voorkeur boven Frimpong, en BMI mag weer mee
- Taylor maakt zijn debuut en krijgt de voorkeur boven bijv. Veerman en Gravenbergh
- Vincent Janssen mag ook weer aantreden

Dan mijn overwegingen:
1) Ik had liever Brobbey erbij gezien dan Janssen. Die jongens zijn vooral mee als breekijzer, en met Brobbey kun je dan veel meer. Ik hoop/verwacht overigens dat Luuk ook behoorlijk mee kan dingen op deze positie.
2) Taylor speelt leuk nu, maar het is een redelijk vroege uitverkiezing. Als het niveau omhoog gaan (zoals tegen LFC), zie je dan hij het erg moeilijk heeft. In het kader van 'kijken of hij aanhaakt', vind ik het overigens wel te billijken.
3) Ik had graag een wedstrijd gezien met de combo Veerman / Frenkie. Het middenveld is immers nog zoeken in Oranje, en ik vind dat die 2 qua types elkaar mooi aanvullen. Veerman met de pass op de snelle jongens voorin, Frenkie verdedigend heel goed en met de dribbel. Zo heb je 2 mogelijkheden om een aanval te beginnen ipv 1. Nu vind ik dat we helemaal stilvallen als Frenkie uitgeschakeld wordt of zn dag niet heeft. Ik weet niet of Veerman dit niveau aankan, maar ook hier zou 'kijken of hij aanhaakt' een goed argument zijn. Daarvoor zijn deze wedstrijden.
4) Ik had veel liever Frimpong gezien eigenlijk. Die jongen wil ik wel eens zien op dit hoge niveau, en Rensch heeft het gewoon moeilijk nu bij Ajax.
5) BMI ?
6) Bijlow er niet bij terwijl je 4 keepers selecteert? Ik verwacht dan dat hij pijntjes heeft, want het kan niet zo zijn dat hij ineens de 5e keeper is.
7) Weghorst :braak:
Werkelijk waar niets tegen in te brengen. En zeker niet tegen de emoticon ;)
 
De selectie is weer bekend gemaakt:

Doel: Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (SC Heerenveen), Remko Pasveer (Ajax)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil Van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Bruno Martins Indi (AZ), Devyne Rensch (Ajax), Jurrien Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter Milan), Matthijs de Ligt (Bayern München)

Middenveld: Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Kenneth Taylor (Ajax)

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Cody Gakpo (PSV), Vincent Janssen (Antwerp), Memphis Depay (FC Barcelona), Wout Weghorst (Besiktas)

Opvallende punten:
- 4 keepers, maar geen Bijlow. Wel debutanten Noppert en Pasveer erbij.
- Rensch krijgt de voorkeur boven Frimpong, en BMI mag weer mee
- Taylor maakt zijn debuut en krijgt de voorkeur boven bijv. Veerman en Gravenbergh
- Vincent Janssen mag ook weer aantreden

Dan mijn overwegingen:
1) Ik had liever Brobbey erbij gezien dan Janssen. Die jongens zijn vooral mee als breekijzer, en met Brobbey kun je dan veel meer. Ik hoop/verwacht overigens dat Luuk ook behoorlijk mee kan dingen op deze positie.
2) Taylor speelt leuk nu, maar het is een redelijk vroege uitverkiezing. Als het niveau omhoog gaan (zoals tegen LFC), zie je dan hij het erg moeilijk heeft. In het kader van 'kijken of hij aanhaakt', vind ik het overigens wel te billijken.
3) Ik had graag een wedstrijd gezien met de combo Veerman / Frenkie. Het middenveld is immers nog zoeken in Oranje, en ik vind dat die 2 qua types elkaar mooi aanvullen. Veerman met de pass op de snelle jongens voorin, Frenkie verdedigend heel goed en met de dribbel. Zo heb je 2 mogelijkheden om een aanval te beginnen ipv 1. Nu vind ik dat we helemaal stilvallen als Frenkie uitgeschakeld wordt of zn dag niet heeft. Ik weet niet of Veerman dit niveau aankan, maar ook hier zou 'kijken of hij aanhaakt' een goed argument zijn. Daarvoor zijn deze wedstrijden.
4) Ik had veel liever Frimpong gezien eigenlijk. Die jongen wil ik wel eens zien op dit hoge niveau, en Rensch heeft het gewoon moeilijk nu bij Ajax.
5) BMI ?
6) Bijlow er niet bij terwijl je 4 keepers selecteert? Ik verwacht dan dat hij pijntjes heeft, want het kan niet zo zijn dat hij ineens de 5e keeper is.
7) Weghorst :braak:
Het zal me een zorg zijn wie in de selectie zit, maar 4 keepers is wel overdreven.
4 keepers en 5 middenvelders. :maniac:
 
Blij dat er maar weinig PSVers zijn geselecteerd voor die onzin interlands... laat Gakpo ook maar gewoon lekker op de Herdgang blijven.
 
De selectie is weer bekend gemaakt:

Doel: Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (SC Heerenveen), Remko Pasveer (Ajax)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil Van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Bruno Martins Indi (AZ), Devyne Rensch (Ajax), Jurrien Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter Milan), Matthijs de Ligt (Bayern München)

Middenveld: Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Kenneth Taylor (Ajax)

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Cody Gakpo (PSV), Vincent Janssen (Antwerp), Memphis Depay (FC Barcelona), Wout Weghorst (Besiktas)

Opvallende punten:
- 4 keepers, maar geen Bijlow. Wel debutanten Noppert en Pasveer erbij.
- Rensch krijgt de voorkeur boven Frimpong, en BMI mag weer mee
- Taylor maakt zijn debuut en krijgt de voorkeur boven bijv. Veerman en Gravenbergh
- Vincent Janssen mag ook weer aantreden

Dan mijn overwegingen:
1) Ik had liever Brobbey erbij gezien dan Janssen. Die jongens zijn vooral mee als breekijzer, en met Brobbey kun je dan veel meer. Ik hoop/verwacht overigens dat Luuk ook behoorlijk mee kan dingen op deze positie.
2) Taylor speelt leuk nu, maar het is een redelijk vroege uitverkiezing. Als het niveau omhoog gaan (zoals tegen LFC), zie je dan hij het erg moeilijk heeft. In het kader van 'kijken of hij aanhaakt', vind ik het overigens wel te billijken.
3) Ik had graag een wedstrijd gezien met de combo Veerman / Frenkie. Het middenveld is immers nog zoeken in Oranje, en ik vind dat die 2 qua types elkaar mooi aanvullen. Veerman met de pass op de snelle jongens voorin, Frenkie verdedigend heel goed en met de dribbel. Zo heb je 2 mogelijkheden om een aanval te beginnen ipv 1. Nu vind ik dat we helemaal stilvallen als Frenkie uitgeschakeld wordt of zn dag niet heeft. Ik weet niet of Veerman dit niveau aankan, maar ook hier zou 'kijken of hij aanhaakt' een goed argument zijn. Daarvoor zijn deze wedstrijden.
4) Ik had veel liever Frimpong gezien eigenlijk. Die jongen wil ik wel eens zien op dit hoge niveau, en Rensch heeft het gewoon moeilijk nu bij Ajax.
5) BMI ?
6) Bijlow er niet bij terwijl je 4 keepers selecteert? Ik verwacht dan dat hij pijntjes heeft, want het kan niet zo zijn dat hij ineens de 5e keeper is.
7) Weghorst :braak:
Zeer povere selectie. Die gaan geen potten breken op het WK. Met name middenveld en aanval is heel schraal.
 
Gegeven deze selectie zou je - als je op z'n Louis' 1-3-4-1-2 wil spelen - ongeveer zo uitkomen:

-----------Stevie ----- Memphis---------
---------------Berghuis*------------------
Malacia----Frenkie----Teun*-----Denzel
------Ake*--------Virgil------De Ligt*----
---------------Cillessen-----------------

Met de sterretjes als grootste vraagtekens. Berghuis is waarschijnlijk de meest logische optie op 10, aangezien Louis iemand met een goeie pass daar wil hebben ipv een lopen. Hij heeft echter Berghuis ook wel eens naast Frenkie gezet, dus waar Teun nu staat. Andere namen zijn De Roon of Klaassen. Eventueel zou je Cody op 10 kunnen zetten.
Ake omdat Louis per se een linkspoot op LCV wil hebben. Kan dus ook Blind zijn.
De Ligt krijgt misschien dan toch de voorkeur boven De Vrij. De Vrij is tot nu toe altijd beter geweest, maar heeft totaal zijn seizoen niet.
 
Bruno Martins Indi trouwens. Wat de fuck. Die heeft 3 weken thuis gezeten met een blessure, maar dat is weer genoeg om een oproep te krijgen. Aangezien het toch voor de bank is, neem dan gewoon lekker een talent mee zodat je een keer dan door selecteren.
 
Gegeven deze selectie zou je - als je op z'n Louis' 1-3-4-1-2 wil spelen - ongeveer zo uitkomen:

-----------Stevie ----- Memphis---------
---------------Berghuis*------------------
Malacia----Frenkie----Teun*-----Denzel
------Ake*--------Virgil------De Ligt*----
---------------Cillessen-----------------

Met de sterretjes als grootste vraagtekens. Berghuis is waarschijnlijk de meest logische optie op 10, aangezien Louis iemand met een goeie pass daar wil hebben ipv een lopen. Hij heeft echter Berghuis ook wel eens naast Frenkie gezet, dus waar Teun nu staat. Andere namen zijn De Roon of Klaassen. Eventueel zou je Cody op 10 kunnen zetten.
Ake omdat Louis per se een linkspoot op LCV wil hebben. Kan dus ook Blind zijn.
De Ligt krijgt misschien dan toch de voorkeur boven De Vrij. De Vrij is tot nu toe altijd beter geweest, maar heeft totaal zijn seizoen niet.

90% zeker: Timber in plaats van De Ligt
30% zeker: Taylor wordt gewoon basisspeler in plaats van Koopmeiners
 
Gegeven deze selectie zou je - als je op z'n Louis' 1-3-4-1-2 wil spelen - ongeveer zo uitkomen:

-----------Stevie ----- Memphis---------
---------------Berghuis*------------------
Malacia----Frenkie----Teun*-----Denzel
------Ake*--------Virgil------De Ligt*----
---------------Cillessen-----------------

Met de sterretjes als grootste vraagtekens. Berghuis is waarschijnlijk de meest logische optie op 10, aangezien Louis iemand met een goeie pass daar wil hebben ipv een lopen. Hij heeft echter Berghuis ook wel eens naast Frenkie gezet, dus waar Teun nu staat. Andere namen zijn De Roon of Klaassen. Eventueel zou je Cody op 10 kunnen zetten.
Ake omdat Louis per se een linkspoot op LCV wil hebben. Kan dus ook Blind zijn.
De Ligt krijgt misschien dan toch de voorkeur boven De Vrij. De Vrij is tot nu toe altijd beter geweest, maar heeft totaal zijn seizoen niet.
Wat Bas dus zegt.
90% zeker: Timber in plaats van De Ligt
30% zeker: Taylor wordt gewoon basisspeler in plaats van Koopmeiners
 
Koopmeiners is momenteel erg sterk bezig bij Atalanta. 90% dat het koopmeiners gaat worden.

Dat kan, de laatste keer dat Frenkie en Teun samen speelden zag het er alleen totaal niet uit. Daarom is het ook mijn 30%, denk wel dat Taylor een kans maakt op een basisplaats en dat hij 100% meegaat naar het WK.

Koopmeiners doet het gewoon heel goed in Italie. Dus waarom zou je taylor daarneer zetten. Zelfde geld voor de Ligt die richting basisplek bij Bayern wat misschien wel het beste elftal ter wereld is.

Vorig jaar gaf Louis ook de voorkeur aan Timber over De Ligt, Louis is gewoon verliefd op Timber. Niet dat het een slechte speler is hoor, Timber kan echt wel wat. Daarnaast is De Ligt zeker nog niet onomstreden bij Bayern, hij speelde dan wel 90 minuten tegen Stuttgart maar dat was gewoon omdat ze doordeweeks tegen Barcelona speelden, waar hij heel de wedstrijd op de bank zat.
 
Wel een reality check: als transfer Gakpo was doorgegaan geen een PSV speler bij Oranje. Bij Ajax 8.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Wel een reality check: als transfer Gakpo was doorgegaan geen een PSV speler bij Oranje. Bij Ajax 8.
Met de nuance dat hier spelers zoals Klaassen en Blind tussen zitten, wat in feite belachelijk is.

Edit: daarentegen vind ik het wel jammer dat Brobbey niet geselecteerd is en een paar andere houthakkers voor die positie wel.
 
Met de nuance dat hier spelers zoals Klaassen en Blind tussen zitten, wat in feite belachelijk is.

Edit: daarentegen vind ik het wel jammer dat Brobbey niet geselecteerd is en een paar andere houthakkers voor die positie wel.
Klaassen heeft het bij Oranje een aantal keer goed gedaan. Op wat dat betreft is van Gaal net als andere coaches iemand die grijpt naar oude bekenden. Dat verklaart denk ik ook uitverkiezing BMI. Blind snap ik op zich ook best wel. Heel sterk opbouwend. Goed alternatief voor Aké als lcv aangezien je met Van Dijk en De Ligt/Timber twee verdedigers naast zich heeft die het verdedigende werk kunnen opknappen.

Ja Brobbey onbegrijpelijk dat hij niet is geselecteerd. Het is niet zo dat er zoveel concurrentie is ofzo. Weghorst en Jansen. Kun je net zo goed Dost nemen.

Taylor acht ik niet klaar voor Oranje. Tegen Liverpool zag je dat hij nog echt een weg te gaan heeft. Ik had dan nog eerder Schouten geselecteerd. Deed het goed de vorige keer. Veerman heeft ook een streepje voor omdat zijn passing een unieke kwaliteit is bij Oranje.
 
PSV presteert dan ook voor geen meter. De enige 2 die wat mij betreft in aanmerking zouden komen zijn Veerman en Xavi. De rest is te slecht/niet in vorm.
Drommel heeft nog geen tegengoal dit seizoen in de Eredivisie, Voorronde CL en de EL en de Johan Cruijffschaal. :geek: ;)
 
Met de nuance dat hier spelers zoals Klaassen en Blind tussen zitten, wat in feite belachelijk is.

Edit: daarentegen vind ik het wel jammer dat Brobbey niet geselecteerd is en een paar andere houthakkers voor die positie wel.
Ik hoop echt dat Koeman na het WK er een bezem doorheen haalt. Als dit ongeveerde WK selectie is (afgaande op uitspraken van LVG vorige keer zal dat wel zo zijn), dan zijn er genoeg spelers die aan vervanging toe zijn.

Blind, Klaassen, BMI, Janssen, Weghorst, Noppert (dat ie er uberhaupt bij zit) zijn allemaal spelers waar je lekker vanaf moet. En Rensch is wat mij betreft nog niet klaar voor Oranje (misschien bewijst hij het tegendeel wel deze periode).
In plaats daarvan spelers als Struijk, Frimpong, Veerman, Xavi en Brobbey oproepen. In de nabije toekomst zie ik spelers als Vd Ven (erg goed bij Wolfsburg nu), Gravenberch (zijn in Munchen positief over hem) en Q. Timber daar ook nog wel aanspraak op maken. Doorselecteren naar de talentvollere spelers van categorie 18-25 waar je de komende jaren mee doorkan en die nog aantoonbaar beter kunnen worden. Dan kun je echt wel best een prima Oranje samenstellen. Alleen de aanval blijft een dingetje, maar met een Brobbey en Xavi kun je die wel van wat nieuw elan voorzien. Veel beter als die stagnerende oude middelmaat spelers als Janssen en Weghorst. Alleen Luuk verdient als Europese wereldtopper wat koppen betreft een plekje als stormram in de selectie. Verder gewoon lekker jongere jongens de kans geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan