Algemene transfergeruchten

Ik vind het nog steeds te licht voorin. Die Savio heeft weinig ervaring en je kunt er niet van verwachten dat hij het wel even gaat doen. Dan heb je dus een uitstekend basiswaardig drietal voorin (Luuk, Cody, Noni), maar twee daarvan zijn blessuregevoelig en daarachter heb je louter jonge jongens (Savio, Bakayoko, Simons als noodoplossing op die plek) die zich nog moeten bewijzen. In Bakayoko zie ik het zelf bijvoorbeeld ook nog niet. De potentie wel, maar het niveau voor PSV 1 momenteel nog niet. Mag van mij nog wel een ervaren speler bij die al wat wedstrijden achter zijn naam heeft op A-niveau. Hiermee ga je het geen heel seizoen volhouden, zeker gezien je nu al kunt voor spellen dat Noni en/of Cody er wel gecombineerd een aantal weken tot maanden uit gaat liggen als de belasting hoog wordt.
 
Ik vind het nog steeds te licht voorin. Die Savio heeft weinig ervaring en je kunt er niet van verwachten dat hij het wel even gaat doen. Dan heb je dus een uitstekend basiswaardig drietal voorin (Luuk, Cody, Noni), maar twee daarvan zijn blessuregevoelig en daarachter heb je louter jonge jongens (Savio, Bakayoko, Simons als noodoplossing op die plek) die zich nog moeten bewijzen. In Bakayoko zie ik het zelf bijvoorbeeld ook nog niet. De potentie wel, maar het niveau voor PSV 1 momenteel nog niet. Mag van mij nog wel een ervaren speler bij die al wat wedstrijden achter zijn naam heeft op A-niveau. Hiermee ga je het geen heel seizoen volhouden, zeker gezien je nu al kunt voor spellen dat Noni en/of Cody er wel gecombineerd een aantal weken tot maanden uit gaat liggen als de belasting hoog wordt.
Xavi is geen noodoplossing. Daar gaan we gewoon heel veel plezier aan beleven op welke positie hij voorin ook komt te staan. Jullie onderschatten deze jongen echt heel erg.

Als ik moest kiezen tussen Bergwijn of Xavi, geeft mij Xavi maar.
 
Xavi is geen noodoplossing. Daar gaan we gewoon heel veel plezier aan beleven op welke positie hij voorin ook komt te staan. Jullie onderschatten deze jongen echt heel erg.

Als ik moest kiezen tussen Bergwijn of Xavi, geeft mij Xavi maar.
Compleet niet te vergelijken. Simons is een middenvelder die ook wel eens als valse buitenspeler heeft gespeeld. Bergwijn is een buitenspeler of valse spits.
 
Compleet niet te vergelijken. Simons is een middenvelder die ook wel eens als valse buitenspeler heeft gespeeld. Bergwijn is een buitenspeler of valse spits.
Xavi heeft op alle posities voorin gespeeld, is een aanvallende middenvelder die ook als valse spits kan acteren en zowel links als rechts uit de voeten kan. Dus veel veelzijdiger dan Bergwijn.
 
Xavi heeft op alle posities voorin gespeeld, is een aanvallende middenvelder die ook als valse spits kan acteren en zowel links als rechts uit de voeten kan. Dus veel veelzijdiger dan Bergwijn.
Maar in de basis een middenvelder en Bergwijn is een aanvaller. Dit is hetzelfde als Frenkie de Jong vergelijken met Sergio Ramos. Compleet andere spelers maar beide centraal op middenveld, cvm en cv gespeeld.
 
Xavi is geen noodoplossing. Daar gaan we gewoon heel veel plezier aan beleven op welke positie hij voorin ook komt te staan. Jullie onderschatten deze jongen echt heel erg.

Als ik moest kiezen tussen Bergwijn of Xavi, geeft mij Xavi maar.
Lees je mijn opmerking verkeerd denk ik. Ik ben fan van Xavi, al best een tijdje. Maar het is wel hoofdzakelijk een middenvelder. Links of rechtsbuiten is niet zijn eerste positie, dus is het in mijn ogen wel een noodoplossing als je niet genoeg goede echte buitenspelers hebt.

Hoe dan ook kijk ik er enorm naar uit om Xavi voor ons te zien spelen. Zeer lichtvoetig, technisch begaafd en snel. Dat gaat genieten worden.
 
Gelukkig zien de alternatieven er op dit moment beter uit :D ?
PSV is natuurlijk in het geheim bezig aan een sensationele transfer. Al die Van de Ven en Kongolo geruchten zijn er om het vertrouwen bij de achterban te doen dalen, zodat de impact van onze nieuwe ster achterin des te groter is bij aankondiging. Slim weer van PSV!
 
Begin weer last te krijgen van een deja-vu: voor allerlei plekken midden en voorin weet PSV precies wie het wil hebben en handelt daar tijdig naar … en dan komen we erachter dat er ook nog 4 verdedigers nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
PSV is natuurlijk in het geheim bezig aan een sensationele transfer. Al die Van de Ven en Kongolo geruchten zijn er om het vertrouwen bij de achterban te doen dalen, zodat de impact van onze nieuwe ster achterin des te groter is bij aankondiging. Slim weer van PSV!
Ik hoop met je mee ik hoop met je mee ;)
 
Op VI stond zojuist een artikel dat ze eind volgende week gaan afwachten om te zien hoe met Ramalho en Mauro staat en dan pas een beslissing maken. Oftewel het gaat nog wel even duren voordat we daar wat over weten.
 
Op VI stond zojuist een artikel dat ze eind volgende week gaan afwachten om te zien hoe met Ramalho en Mauro staat en dan pas een beslissing maken. Oftewel het gaat nog wel even duren voordat we daar wat over weten.
Met 3 weken te gaan tot start CL is dat tricky, tenzij je bereidt bent om dan direct met een dikke beurs toe te slaan.
 
Met 3 weken te gaan tot start CL is dat tricky, tenzij je bereidt bent om dan direct met een dikke beurs toe te slaan.
Ja, het was een interview met JDJ en hij benadrukte ook dat de verdedigers die we nu hebben ook erg goed zijn. Hij noemde alle 5 de namen met een pluim. Ik heb niet het gevoel dat ze echt op zoek zijn naar een miljoenenuitgave. Dus we moeten maar gewoon tevreden zijn met wat er nu staat. Op zich geen slechte transferperiode maar ook geen exceptioneel goede.
 
Uit ED:

DEFENSIE​

Dit is de linie waarin PSV zich dus nog graag wil versterken, binnen bepaalde kaders. ,,We zullen moeten kijken hoe de blessures van André Ramalho en Mauro Júnior zich ontwikkelen. Volgende week verwachten we daar meer over te weten”, zegt De Jong. ,,Ondertussen blijven we ons op de markt begeven en kijken we welke opties er zijn. Op dit moment mag er in ieder geval niemand uit de achterhoede weg”, zei hij desgevraagd over bijvoorbeeld de belangstelling voor Philipp Max van Union Berlin. De Jong twijfelt nog over het type versterking dat hij zou willen aantrekken. Of het een échte topaankoop wordt? Hij belooft dat niet. ,,We moeten ook perspectief voor onze eigen spelers zien te behouden, zeker omdat bijvoorbeeld Olivier Boscagli straks ook weer terugkomt.”

Nu snap ik beter dat ze met Kongolo en V/d Ven bezig zijn. Het is niet de bedoeling dat er een basisspeler wordt gehaald maar een back up. Ze geven hoog op voor Boscagli. Dan heb ik zoiets: haal dan niemand.
 
De echte buitenkansjes zitten ook niet op PSV als eerste optie te wachten natuurlijk en die wachten eerst andere opties af. Mocht dat niks worden gaan ze pas over PSV nadenken dus het wilt niet perse zeggen dat we nu de mindere opties krijgen maartoch!
 
Ja, het was een interview met JDJ en hij benadrukte ook dat de verdedigers die we nu hebben ook erg goed zijn. Hij noemde alle 5 de namen met een pluim. Ik heb niet het gevoel dat ze echt op zoek zijn naar een miljoenenuitgave. Dus we moeten maar gewoon tevreden zijn met wat er nu staat. Op zich geen slechte transferperiode maar ook geen exceptioneel goede.
Gewoon iedere week met 5-4 winnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan